با انواع دستگاه لوله بازکنی و کاربرد آنها آشنا شوید!

فنر لوله بازکنی دریلی

گرفتگی لوله‌ها و انواع مشکلات شبیه به آن، کم و بیش بسیاری از افراد را درگیر خود کرده‌ است. جهت رفع این گونه مشکلات لوله بازکن‌ها با انواع دستگاه لوله بازکنی به کمک می آیند.

در این مقاله از سایت برچسب (لوله بازکنی شبانه روزی تهران) ضمن معرفی وسایل لوله بازکنی به کاربردهای هرکدام نیز اشاره کرده ایم تا شناختی کامل از آن‌ها بدست بیاورید. پس اگر می‌خواهید با تجهیزات اصلی لوله بازکنی آشنا شوید، در ادامه‌ی این مطالب همراه ما باشید.

دستگاه فنرزنی فاضلاب
دستگاه لوله بازکنی جدید جهت رفع گرفتگی توالت، حمام و…

معرفی انواع دستگاه لوله بازکنی

عمدتا برای رفع گرفتگی لوله‌ها و فاضلاب خانگی یا اداری از تجهیزات لوله بازکنی استفاده می‌شود. اما از آنجایی که تعداد دستگاه‌های ساخته شده در این حوزه زیاد است و نمی ‌توان برای همه گرفتگی‌ها از یک دستگاه لوله بازکن استفاده کرد، متخصص حاضر در محل، یکی از این دستگاه‌ها را که مناسب‌تر است انتخاب می نماید. از معروف‌ترین و پراستفاده‌ترین وسایل لوله بازکنی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

فنر لوله بازکنی

یکی از معروف‌ترین ابزارهای لوله بازکنی، فنرها هستند. فنر لوله بازکنی اصولا به دو نوع برقی و دریلی‌ تقسیم می شود که هرکدام ویژگی‌های مختلفی دارند. در ادامه به این ویژگی‌ها اشاره می‌کنیم:

  • فنر برقی: فنر برقی نسبت به فنر دریلی، دستگاه لوله بازکنی جدیدتری محسوب می‌شود. این دستگاه همان عملکرد فنر دریلی یا دستی را ارئه می‌دهد اما با قدرت و سرعت بیشتر، به نحوی که از این دستگاه به جای رفع گرفتگی لوله‌های معمولی، برای رفع گرفتگی چاه توالت استفاده می‌شود. همچنین فنر برقی علاوه بر داشتن مزایای دیگر فنرها، از عوارض زیان باری که ممکن است برای لوله پیش بیاد نیز جلوگیری می‌کند و قابلیت باز کردن شدیدترین گرفتگی‌ها را نیز دارد.
  • فنر دریلی: فنرهای دریلی اگرچه جز دستگاه لوله بازکنی خانگی قرار می‌گیرند اما استفاده از آن‌ها چندان که به نظر می‌رسد نیز، ساده نیست. برای استفاده از دستگاه لوله بازکنی دریلی در ابتدا و بعد از اتصال فنر به دریل، باید سر فنر را درون لوله دچار گرفتگی بندازید. بعد از آن سعی کنید دریل را برروی دور و سرعت کم تنظیم کنید و شروع به چرخش فنر با استفاده از دریل کنید. سپس و کم کم سرعت دریل را افزایش دهید تا جایی که گرفتگی باز شود.این فنرها در رفع گرفتگی اکثر لوله‌ها کارآمد هستند و از مزایای فراوانی نسبت به دیگر تجهیزات لوله بازکنی مانند سبکی و سرعت بالای انجام کار بهره‌مندند.

به غیر از موارد بالا، باید به انواع سر فنر که جز قطعات دستگاه لوله بازکنی محسوب می‌شود نیز اشاره کنیم. این سر فنرها عبارت‌اند از:

1. نیزه‌ای: برای بازکردن گرفتگی‌هایی که با ماسه یا خاک درست شده است.

2. اسیدی: برای بازکردن برخی لوله‌ها یا فاضلاب نیاز است تا سر فنر ضد خوردگی و اسید باشد.

3. الماسی: به دلیل سخت‌تر بودن جنس این سر فنر در بازکردن لوله‌هایی که با آجر یا سنگ گرفته شده است کاربرد دارد.

4. چاقویی: در صورت گیر کردن پارچه‌ها یا الیاف می‌توان کارآمد باشد.

5. برسی و کوزه‌ای: در تمیزی لوله‌ها و پاک کردن چربی‌ها و رسوبات کاربرد دارد.

فنر لوله بازکنی سر دریلی
بهترین دستگاه لوله بازکنی دریلی

جهت کسب اطلاعات کامل تر و دقیق تر در خصوص انواع سر فنر لوله بازکنی، مقاله موردنظر آن را مطالعه کنید.

دستگاه لوله بازکنی موتوژن

یکی از وسایل لوله بازکنی معروف که در بسیاری از موارد به کمک لوله بازکن می‌آید، دستگاه موتوژن است. این دستگاه نیز یکی از انواع دستگاه لوله بازکنی است که با فنر کار می‌کند اما فنر به یک موتور بسیار قوی متصل می‌شود که توانایی رفع هر نوع گرفتگی را دارد. از این دستگاه لوله بازکنی خارجی می‌توان در حل مشکلات زیر استفاده کرد:

  • رفع هرگونه انسداد در لوله فاضلاب حمام
  • رفع گرفتگی سینک روشویی یا ظرفشویی
  • رفع انسداد چاه توالت ایرانی و فرنگی
  • رفع انسداد چاه حیاط و پارکینگ
  • تمام گرفتگی‌های شدید و سختی که به وسیله فنرهای معمولی باز نشده‌اند.

حال که با کاربردهای این دستگاه آشنا شدیم بهتر است به سراغ نکاتی برویم که در هنگام استفاده از این دستگاه حائز اهمیت هستند. از مهم‌ترین  این نکات می‌توان به موارد ذیل اشاره کرد:

  • در اولین نکته باید بگوییم که فنر این دستگاه به دلیل داشتن قابلیت انعطاف بالا می‌تواند پیچ و خم لوله‌ها را به راحتی رد کند اما این به معنا نیست که می‌توانید بدون اتصال سر فنرهای مخصوص از آن استفاده کنید.
  • برای اینکه انواع دستگاه لوله بازکنی متصل به فنر مانند موتوژن عملکرد بهتری داشته باشند، بهتر است از جریان آب نیز کمک بگیرید. برای اینکار باید یک شلنگ درون مجاری فاضلاب بندازید و همزمان با کار فنر، شیر را باز کنید تا آب جریان یابد. اینکار کمک می‌کند تا عمل لایه روبی بهتر و سریع‌تر انجام شود.
  • در هنگام کار با موتوژن باید محل‌های گرفتگی را تشخیص دهید تا در هنگام رسیدن فنر به آن نقطه فشار بیشتری وارد نمایید.

رفع شدیدترین گرفتگی های لوله و چاه با پیشرفته ترین تجهیزات توسط لوله بازکن ستارخان تهران


دستگاه پمپ لوله بازکن

پمپ لوله بازکن یکی از انواع دستگاه لوله بازکنی است که در رفع انسداد سینک و سیفون توالت به کمک لوله بازکن می‌آید. ایده عملکرد این دستگاه دقیقا مانند تلمبه‌های چاه بازکنی قدیمی است؛ به نحوی که در پمپ لوله بازکن، مقدار زیادی هوای متراکم شده جمع می‌شود تا بعد از زدن دکمه دستگاه، با یک فشار زیاد وارد لوله‌ها شده و گرفتگی‌های آن را برطرف نماید. این دستگاه عملکرد ساده‌ای دارد اما برای گرفتن نتیجه بهتر، باید به موارد زیر توجه نمایید:

  • در هنگام استفاده از پمپ لوله بازکن یا دستگاه تراکم هوا، خروجی‌های دیگر لوله را باید بپوشانید تا کثیفی‌ها به بیرون ریخته نشوند. به غیر از بحث نظافت، با پوشاندن خروجی‌ها، باعث تمرکز بیشتر فشار هوا برروی رسوبات می‌شوید، که روند رفع انسداد را سریع تر می‌کند.
  • باید بدانید که استفاده از این دستگاه در گرفتگی‌هایی که به دلیل مصالح ساختمانی ایجاد شده‌اند فقط کار را سخت‌تر می‌کند. پس در هنگام مشاهده این نوع گرفتگی‌ها به هیچ عنوان از پمپ هوا استفاده نکنید و از دیگر وسایل مانند موتوژن و… استفاده نمایید.
  • پمپ لوله بازکنی برای رفع گرفتگی‌های سطحی مانند گرفتگی با مواد غذایی، مو، آشغال‌های کوچک و… کاربرد دارد.
روش استفاده از پمپ تراکم هوا
برای استفاه از پمپ تراکم هوا، حتما نیاز است که یک تکنسین لوله بازکنی این کار را انجام دهد.

چنگک چاه

آخرین دستگاهی که می‌خواهیم در انواع دستگاه لوله بازکنی به معرفی آن بپردازیم، دستگاهی کاربردی به نام چنگک چاه است. این دستگاه می‌تواند وسایل شما را که در عمق 150 سانتی‌متری چاه افتادند دربیاورد به همین دلیل به انبر مشکل گشا نیز معروف شده است. برای استفاده از این دستگاه کافیست آن را درون لوله یا چاه مدنظر بندازید و در هنگام برخورد با شی چنگک را بفشارید و تا دو سر آن به هم نزدیک شود و شی را بگیرد. بعد از آن می‌توانید چنگک را به آرامی بالا بکشید و شی مدنظر را جدا نمایید.

تکنسین های لوله بازکنی شبانه روزی تهران در برچسب تمامی تجهیزات پیشرفته ای که در این مقاله ذکر شده است را دارا می باشند و در کمترین زمان ممکن خود را به محل مدنظر در سراسر تهران و محدوده های اطراف آن رسانده و مشکل شما را به طور کامل برطرف می کنند. از جمله بهترین متخصصان ما، تکنسین های لوله بازکنی شهرقدس می باشند که 24 ساعته، کل محدوده شهر قدس را پوشش داده و با مناسب ترین قیمت مشکل شما را برطرف می نمایند.

جمع بندی

در این مقاله سعی کردیم که انواع دستگاه لوله بازکنی را معرفی کرده و کاربردهای آن را بازگو کنیم. در آخر باید بگوییم که اگر به عنوان یک لوله بازکن تازه وارد مشغول به کار شده اید، در ابتدا باید در استفاده هر کدام از این وسایل مهارت پیدا کرده و پس از آشنایی کامل، اقدام به خرید آنها نمایید.

5/5 - (1 امتیاز)

مطلب بعدی:

مطلب قبلی: