انواع سر فنر لوله بازکنی در 8 مدل مختلف و کاربردهای آن

انواع سر فنر لوله بازکنی

سر فنر لوله بازکنی دارای مدل های مختلفی می باشد که با توجه به نوع گرفتگی هرکدام کاربردهای متفاوتی دارند. از آنجایی که نمی توان همه را در اینجا توضیح داد در ادامه به طور مفصل انواع آن معرفی و بررسی شده است. بنابراین اگر به دنبال سر فنری مناسب برای لوله بازکنی هستید تا انتها مطلب را از دست ندهید.

انواع سر فنر لوله بازکنی 🎥

در این ویدئوی کوتاه 48 ثانیه ای به طور کامل با انواع سر فنری لوله بازکنی به همراه تصاویر آشنا خواهید شد.

راهکارهای زیادی برای رفع گرفتگی لوله ها وجود دارد که برخی از آن ها آسان و برخی سخت تر و نیازمند تخصص بیشتر می باشند. معمولا برای گرفتگی های سطحی و خفیف از تلمبه دستی و محلول های خانگی لوله بازکن و برای رفع گرفتگی های شدیدتر از فنر لوله بازکنی یا فنر چاه باز کن و دستگاه های پیشرفته استفاده می شود که این کار را  لوله بازکن های متخصص انجام می دهند.

چاه ها و لوله ها مدل های مختلفی دارند به همین دلیل باید از سر فنر های متفاوت برای آن ها استفاده کرد. به عنوان مثال سر فنر یا چنگک لوله بازکنی که برای باز کردن چاه توالت استفاده می شود با سر فنر لوله بازکنی مخصوص چاه آشپزخانه یا سینک متفاوت است. در این بخش شما را با انواع سردنده لوله بازکنی آشنا می کنیم:

سر فنر نیزه ای

این وسیله می تواند در اجسامی مانند ماسه و خاکی که سفت شده اند فرو رود و چون مانند نوک نیزه تیز است به مدل نیزه ای نیز معروف است.

سرفنر لوله بازکنی اسیدی

لوله های فاضلاب توالت مواد اسیدی و شیمیایی دارند، به همین دلیل برای باز کردن آن ها به یک سرفنر ضد خوردگی نیاز است که سر فنر اسیدی این خاصیت را دارا می باشد.

مدل الماسی

این مدل که از محکم ترین و بهترین سر فنر ها محسوب می شود، برای خرد کردن اجسام سخت و آجر یا سنگ درون چاه استفاده می شود.

انواع سر فنر لوله بازکنی
سر فنر لوله بازکنی یا چنگک لوله بازکنی در اشکال مختلف برای کارهای متنوع وجود دارد.

سر فنر میله فنری

این ابزار برای متصل کردن دو فنر به یکدیگر در زمان هایی که نیاز به فنر بلند هست، استفاده می شود.

مدل چاقویی

در زمان هایی که پارچه یا مواد الیافی درون چاه گیر کرده باشند از این سر فنر لوله بازکنی استفاده می شود، زیرا می تواند این مواد را قطعه قطعه کند.

سر فنر برسی

این ابزار دقیقا مانند برس تمیز کننده عمل کرده و رسوبات و چربی هایی که به دیواره چاه چسبیده اند را از بین می برد.

سر فنر لوله بازکنی ابزارگیر

این وسیله به ابزارهای مختلف، جهت انجام کارهای خاص، وصل می شود.

مدل کوزه ای

این ابزار نیز مانند سرفنر برسی می تواند رسوبات و جرم های داخل چاه را از بین ببرد.

در بسیاری از گرفتگی ها، از چنگک لوله بازکنی یا سر فنر لوله بازکن خاصی نیاز نیست استفاده شود و تنها می توانید از خود فنر برای باز کردن لوله استفاده کنید، که البته راندمان پایین تری نسبت به کار با سر فنری لوله بازکنی دارد.
برای فنر لوله بازکن دستی از سر فنر های مته ای استفاده نشود بهتر است چرا که اگر داخل گرفتگی گیر کند باعث پیچاندن زیاد و شکستن فنر می شود.

پس همیشه یادتان باشد که استفاده از فنر چاه باز کن و دستگاه فنر زنی کاری تخصصی است و نباید بدون مهارت کافی از آن استفاده شود. متخصصین لوله بازکنی تهران در سایت برچسب پس از تشخیص نوع گرفتگی، از مناسب ترین فنر و سر فنر لوله بازکنی جهت رفع تضمینی گرفتگی لوله فاضلاب استفاده میکنند.

آشنایی با انواع فنر و سایر قطعات دستگاه لوله بازکنی

انواع فنر لوله بازکنی از ابزارهای مهم هر لوله بازکن متخصصی محسوب می شود. زیرا اکثر گرفتگی ها را می توان با استفاده از فنر چاه باز کن برطرف نمود. جنس سر فنر لوله بازکنی از فولاد مقاوم ساخته شده و برای فنر ها در طول های مختلف به کار می رود، همچنین برای انواع لوله ها و چاه ها نیز مورد استفاده قرار می گیرد. فنر ها دو نوع دارند که در ادامه به شرح آن ها می پردازیم.

لازم به ذکر است که شاید قیمت سر فنر لوله بازکنی برای بسیاری از افراد بالا باشد و نخواهند آن را خریداری کنند، از این رو بهتر است به جای تهیه و خرید انواع فنر لوله بازکنی تنها با یک تماس از متخصص لوله بازکن برچسب در محدوده های مختلف تهران جهت رفع مشکل خود کمک بگیرید.

متخصصین چاه بازکنی در مولوی و دیگر مناطق شهر تهران به صورت 24 ساعته و با مناسب ترین قیمت مشکل گرفتگی لوله های شما را با جدید ترین تجهیزات و پیشرفته ترین فنرها برطرف می کنند.


به جای خرید سر فنر لوله بازکنی با نزدیک ترین متخصص لوله بازکنی در مولوی تماس بگیرید.


فنر لوله بازکنی
انواع فنر لوله بازکنی در دو نوع دستی و برقی وجود دارد.

فنر لوله بازکن دستی

فنر لوله بازکن دستی نوع ساده ای از فنر است که برای اکثر گرفتگی ها کاربرد دارد. فنر لوله بازکن دستی از یک دسته و سر فنر لوله بازکنی ایجاد شده است که سر فنر آن طول های متفاوتی می  تواند داشته باشد.

برای استفاده از فنر لوله بازکنی آن را تا جایی که به محل گرفتگی برسد، داخل چاه می کنند و سپس شروع به چرخاندن دسته فنر می نمایند. چون فنر چاه باز کن خاصیت ارتجاعی دارد، سر آن با سرعت و شدت بیشتری داخل چاه می چرخد و همه چربی ها و رسوبات را به خود جذب می کند، بدین ترتیب گرفتگی برطرف می شود.

برای تهیه فنر لوله بازکن دستی یا انواع فنر لوله بازکنی خانگی کافی است به مراکز فروش رنگ و ابزار مراجعه کنید و قیمت فنر لوله بازکنی را از آنها جویا شوید، همچنین خوب است بدانید که قیمت فنر لوله بازکنی دستی زیاد نیست و با هزینه کمی می توان آن را تهیه کرد.

دستگاه لوله بازکن

دستگاه لوله بازکنی که نوع پیشرفته ای از فنر چاه باز کن محسوب می شود، کار را خیلی راحت تر کرده است. معمولا برای گرفتگی هایی که عمق آن ها بیشتر از 10 متر است از سر فنر لوله بازکنی که به این دستگاه متصل می شوند، استفاده می شود. لازم به ذکر است که در عمق های زیاد نمی شود از فنر لوله بازکن دستی استفاده کرد.

در واقع قطعات دستگاه لوله بازکنی شامل همان سر فنر یا چنگک لوله بازکنی و همچنین فنر آن می شود؛ اما این دستگاه همان کار فنر لوله بازکنی را با قدرت و شدت بیشتری انجام می دهد.

دستگاه لوله بازکنی به برق شهری وصل می شود، سبک و قابل حمل بوده و سرعت انجام کار را بسیار بالا می برد. همین امر باعث این شده که از فنر لوله بازکن دستی کارایی بیشتری داشته باشد و دقیق تر عمل کند.

نوعی دستگاه لوله بازکن وجود دارد که به نسبت دیگر دستگاه های لوله بازکنی، عمل لوله بازکنی را سرعت بخشیده و تا مدت ها می تواند سلامت لوله های فاضلاب و عدم گرفتگی آن ها را ضمانت کند. برای اطلاع بیشتر درباره قابلیت ها و کاربردهای این دستگاه که دستگاه لوله بازکنی ارابه ای نیز نام دارد، اینجا کلیک کنید.

قیمت سر فنر لوله بازکنی

سری فنر لوله بازکنی از مهم ترین متعلقات کار با دستگاه لوله بازکنی است. همانطور که مطالعه کردید هر یک از انواع سردنده لوله بازکنی برای باز کردن انواع گرفتگی ها کاربردهای متفاوتی دارد. قیمت سر فنر لوله بازکنی نیز با توجه به نوع آن قیمت های مختلفی دارد.

شما برای خرید سر فنر لوله بازکنی می توانید به مراکز خرید مربوطه مراجعه کنید یا به صورت اینترنتی با سرچ “خرید سر فنر لوله بازکنی” یا “قیمت سر فنر لوله بازکنی” خرید خود را انجام دهید.

سوالات متداول در خصوص انواع فنر لوله بازکنی و سر فنر لوله بازکنی

چند نوع سر فنر لوله بازکنی وجود دارد؟

✅ انواع مختلف بسیار زیادی سر فنر لوله بازکنی وجود دارد از جمله سر فنر نیزه ای، الماسی، چاقویی، کوزه ای، برسی و… .

استفاده از انواع سر فنر لوله بازکنی به چه چیزی بستگی دارد؟

✅ بسته به نوع گرفتگی لوله مشخص می شود که از چه سر فنری باید استفاده کرد. به عنوان مثال سر فنری که برای باز کردن چاه توالت استفاده می شود با سر فنر لوله بازکنی مخصوص چاه آشپزخانه یا سینک متفاوت است.

برای رفع گرفتگی لوله فاضلاب منزلمان چگونه از فنر و سری فنر لوله بازکنی استفاده کنیم؟

✅ استفاده از فنر چاه باز کن و دستگاه فنر زنی کاری تخصصی است و بدون مهارت کافی امکان پذیر نیست. افراد لوله بازکن متخصص برچسب با دانش، تجربه و مهارت کافی در این زمینه می توانند به صورت فوری و تضمینی این کار را برای شما انجام دهند.

در صورت تماس با لوله بازکن های برچسب، چقد طول می کشد خود را به محل برسانند؟

✅ به طور متوسط بین 20 الی 20 دقیقه.

4.6/5 - (13 امتیاز)

مطلب بعدی:

مطلب قبلی: