پیشگیری از گرفتگی لوله فاضلاب آشپزخانه، توالت، حمام و…

راه های پیشگیری از گرفتگی لوله فاضلاب

پیشگیری از گرفتگی لوله فاضلاب ملزم رعایت نکات بسیار ساده ای می باشد که می تواند جلوی ایجاد هزینه های سنگین ناشی از گرفتگی لوله فاضلاب را بگیرد. از ساده ترین نکته ای که باید همه به آن توجه داشته باشند جلوگیری از ورود هرگونه آشغال به لوله فاضلاب و استفاده از توری می باشد.

راه های پیشگیری از گرفتگی لوله فاضلاب
پیشگیری از گرفتگی لوله ها

در ادامه این مطلب قرار است به طور جزئی در مورد راه های جلوگیری از گرفتگی لوله های آشپزخانه، حمام، توالت و سینک صحبت کنیم و در ادامه روش های رفع گرفتگی را توضیح دهیم. بنابراین اگر شما هم با این چالش رو به رو هستید حتما تا انتها این مطلب را دنبال کنید و اگر تجربه ای در این زمینه دارید آن را در انتها برای ما کامنت بگذارید.

پیشگیری از گرفتگی لوله فاضلاب آشپزخانه

معمولا برای همه ما پیش آمده است که هنگام شستشوی ظروف، پسماندهای مواد غذایی و روغن وارد لوله فاضلاب آشپزخانه می شود. ورود روغن و باقی مانده غذاها به لوله فاضلاب آشپزخانه باعث ایجاد رسوب و در نتیجه باعث گرفتگی لوله می شود.

راه های پیشگیری از گرفتگی لوله های آشپزخانه

برای اینکه این اتفاق نیافتد باید به نکاتی که در ادامه گفته شده است توجه کنید:

  • از توری سینک استفاده کنید؛
  • از ورود روغن و مواد غذایی به لوله جلوگیری کنید؛
  • به صورت دوره ای و هر چند وقت یکبار از آب جوش و مواد شوینده برای شستشوی لوله ها و از بین بردن رسوب استفاده کنید.

چنانچه لوله فاضلاب آشپزخانه دچار گرفتگی شده است و نمی دانید چیکار کنید، حتما مقاله رفع گرفتگی لوله فاضلاب آشپزخانه را مطالعه کنید و روش هایی که در این مقاله گفته شده است را انجام دهید.

پیشگیری از گرفتگی لوله فاضلاب سینک

بسیار دیده شده است که برای خالی کردن تفاله های چای یا قهوه آن را در سینک خالی می کنند. ورود این مواد در لوله علاوه بر رسوب روغن و مواد غذایی، گرفتگی شدید را ایجاد می کند.

پیشگیری از گرفتگی لوله فاضلاب سینک
جلوگیری از گرفتی لوله های سینک

استفاده از صافی مخصوص سینک ظرفشویی باعث پیشگیری از گرفتگی لوله فاضلاب سینک می شود و از ورود مواد درشت مانند تفاله های چایی و مواد غذایی جلوگیری می کند. همچنین می توانید از توری های پارچه ای کوچک برای ریختن تفاله های چای به سطل آشغال استفاده کنید.

پیشگیری از گرفتگی لوله فاضلاب توالت

گرفتگی لوله فاضلاب یکی از بدترین اتفاقات ممکن است. اصلی ترین دلایلی که باعث گرفتگی چاه توالت می شود انداختن دستمال توالت، نوار بهداشتی و آشغال می باشد. شاید با خود بگویید که دستمال در آب حل می شود، در صورتی که این امر اتفاق نمیوفتد و تجمع آنها باعث گرفتگی می شود.

برای پیشگیری از گرفتگی لوله فاضلاب توالت به هیچ عنوان دستمال و… را در چاه نیندازید. همچنین استفاده از سیفون یا فلاش تانک تاثیر بسیاری در جلوگیری از گرفتگی چاه توالت فرنگی و ایرانی دارد.

جلوگیری از گرفتگی لوله فاضلاب توالت
پیشگیری از گرفتگی توالت

معمولا گرفتگی چاه توالت از نوع سخت و شدید است که برای رفع آن نیازمند کمک از یک لوله بازکن ماهر است. در برچسب می توانید به راحتی نزدیکترین لوله بازکنی تهران به منطقه خود را پیدا کنید. مثلا اگر در منطقه یافت آباد هستید برای تماس با لوله بازکنی یافت آباد تهران کافی است روی دکمه زیر کلیک کنید.


رفع گرفتگی چاه توالت تنها با تماس مستقیم با نزدیکترین لوله بازکنی در یافت آباد:


جلوگیری از گرفتگی لوله فاضلاب حمام

شاید برای شما هم پیش آمده که مشاهده کردید اعضای خانواده مو، تیغ یا صابون را داخل لوله فاضلاب حمام می اندازد. این امر باعث گرفتگی لوله حمام می شود. یا شاید اتفاقی پیش آمده که سر شامپو و اشیاء کوچک وارد لوله می شود که گرفتگی را ایجاد می کند و آب بالا می زند.

برای پیشگیری از گرفتگی لوله فاضلاب حمام و ورود این موارد به لوله می بایست از توری لوله استفاده کنید.

جلوگیری از گرفتگی لوله حمام
پیشگیری از لوله فاضلاب حمام

نکاتی تکمیلی برای جلوگیری از گرفتگی لوله ها

به طور کلی برای پیشگیری از گرفتگی لوله فاضلاب می بایست متناسب با هر ورودی لوله، از توری مناسب آن استفاده کنید. همچنین باید بسیار مراقب باشید که اجسام بزرگ و درشت وارد لوله و چاه نشود.

چنانچه با رعایت این موارد همچنان لوله فاضلاب شما دچار گرفتگی می شود، اشکال از نحوه لوله کشی ساختمان است. برای حل این مساله باید با یک لوله کش ماهر تماس بگیرید و نحوه لوله کشی را اصلاح کنید.

اما اگر نیاز به لوله بازکنی در تهران دارید برای تماس با نزدیکترین لوله بازکن رباط کریم کافی است روی دکمه زیر کلیک کنید یا از کادر بالا نزدیکترین لوله بازکن به منطقه خود را پیدا کنید.


تماس فوری و مستقیم با نزدیکترین فرد لوله بازکنی در رباط کریم:


روش های خانگی باز کردن گرفتگی لوله فاضلاب

چنانچه لوله فاضلاب حمام، آشپزخانه، سینک و توالت شما دچار گرفتگی شده است و بوی بد فاضلاب پیچیده است می توانید در ابتدا روش های خانگی زیر را تست کنید:

  • استفاده از جوش شیرین و سرکه
  • استفاده از مخمر نان
  • استفاده از آب جوش و مواد شوینده
  • استفاده از تلمبه دستی
  • استفاده از فنر دستی
روش های خانگی رفع گرفتگی لوله

باز کردن گرفتگی لوله فاضلاب با جوش شیرین و سرکه

برای استفاده از این روش کافی است ابتدا نصف فنجان جوش شیرین را در لوله بریزید و سپس نصف فنجان دیگر سرکه را به لوله اضافه کنید. بهتر است که این ترکیب را شب تا صبح بگذارید بماند و سپس لوله را شستشو دهید. ترکیب این دو ماده در لوله واکنش شیمیایی ایجاد می کند که باعث رفع رسوب و گرفتگی لوله می شود.

استفاده از مخمر نان

برای استفاده از مخمر نان کافی است آن را در آب گرم خیس کنید و سپس در لوله بریزید. بگذارید چند ساعتی بماند تا تاثیر خود را بگذارد و گرفتگی های ایجاد شده را رفع کند. سپس با آب لوله را شستشو دهید.

جمع بندی

برای پیشگیری از گرفتگی لوله فاضلاب پوش، توالت و… استفاده از توری مناسب لوله فاضلاب و ننداختن اجسام درشت در لوله 2 راهکار اساسی می باشد. چنانچه با رعایت این موارد باز هم لوله شما دچار گرفتگی شده است حتما با یک لوله بازکن ماهر تماس بگیرید. در برچسب می توانید خدمات لوله بازکنی تهران شبانه روزی را در تمامی نقاط این شهر با هزینه ای مناسب و تضمینی دریافت کنید.

کافی است روی لینک کلیک کنید و نام منطقه خود را در کادر جستجو کنید تا نزدیکترین لول بازکن تهران برای شما پیدا شود.

اگر برای جلوگیری از گرفتگی لوله ها راهکار یا نکات مفیدی دارید که می تواند کمک کننده باشد حتما آن را برای ما در کادر پایین کامنت بگذارید.

لطفا به این مطلب امتیاز بدهید

مطلب بعدی:

مطلب قبلی: