افتادن اشیا در چاه توالت + 5 روش ساده در آوردن اشیا از چاه

افتادن موبایل در چاه توالت و در آوردن با دست

افتادن اشیا در چاه توالت یکی از بدترین اتفاقاتی است که ممکنه برای هرکسی در اثر بی دقتی پیش آید. به خصوص اگر این شیء ارزشمند باشد، مانند طلا، حلقه ازدواج، گوشواره، موبایل، ایرپاد و… که نمی توان بی خیال آنها شد. اگر این اتفاق برای شما هم افتاده است قبل از هر اقدامی حتما این مقاله را تا انتها مطالعه کنید و از روش های در آوردن اشیا از چاه توالت که در ادامه به آن پرداخته شده است، استفاده کنید.

افتادن موبایل در چاه توالت و راه در آوردن آن
افتادن موبایل در چاه توالت مشکلی است که ممکن است برای هر فردی پیش بیاید ولی اولین نکته این است که اصلا داخل توالت آب نریزید و از آن استفاده نکنید

نکات حیاتی هنگام افتادن اشیا در چاه توالت

مسلما همه ما هنگامی که با افتادن وسیله در چاه توالت رو به رو می شویم دستپاچه می شویم و ممکن است دست به اقداماتی بزنیم که وضعیت را بدتر کند و دیگر نتوان جسم را از چاه خارج کرد. در صورتی که وسیله در لوله گیر کند باعث ایجاد علت گرفتگی لوله فاضلاب می شود. البته شیء به تنهایی باعث ایجاد گرفتگی نمی شود و دلایل مختلف دیگری نیز وجود دارد.

بنابراین بسیار مهم است که هنگام افتادن اشیا در چاه توالت نکات حیاتی زیر را رعایت کنیم:

  • قدم اول حفظ خونسردی است؛
  • بعد از افتادن چیزی در چاه دستشویی، به هیچ عنوان آب را باز نکنید و یا سیفون را نکشید؛
  • از فرو کردن دست در چاه توالت با ارتفاع زیاد خودداری کنید، زیرا باعث گیر کردن و صدمه دیدن دست می شود؛
  • اگر احتمال می دهید که هنگام برداشتن شیء از دستتان در می رود، فوری به یک لوله بازکن زنگ بزنید؛
  • بهتر است برای خارج کردن اشیا از چاه فاضلاب از روش هایی که در ادامه گفته شده است استفاده کنید.

روش های در آوردن اشیا از چاه توالت

برای استفاده از روش های در آوردن اشیا از چاه توالت که در ادامه گفته شده است، به این نکته توجه داشته باشید که اگر هیچ تجربه ای در خصوص ندارید و فکر می کنید نمی توانید شیء خود را از چاه خارج کنید، دست به هیچ اقدامی نزنید.

اگر موبایل در چاه توالت افتاده باشد می توانید با مطالعه مقاله “افتادن گوشی در چاه دستشویی” روش های مخصوص برای در آوردن این وسیله را مطالعه کنید.

برای خارج کردن اشیاء گرانقیمت از چاه فاضلاب با دست ابتدا بررسی کنید که ارتفاع لوله چقدر می باشد؟ اگر کمتر از 30 سانتی متر است، ابتدا یک دستکش بلند دست کنید و سپس اقدام به در آوردن اشیا از چاه فاضلاب کنید. اما اگر دست نمی توانید در بیاورید، در ادامه از روش هایی که گفته شده است، استفاده کنید.

1_ استفاده از قلاب دستی

استفاده از قلاب دستی برای در آوردن اشیا از چاه توالت که مانند حلقه هستند یا قسمتی برای قلاب گیری دارد مناسب است. شما می توانید با استفاده از یک چوب لباسی فلزی این قلاب را درست کنید.

کافی است چوب لباسی را باز کنید و از سر J مانند (مشابه تصویر زیر) برای در آوردن جسم از چاه توالت استفاده کنید.

در آوردن انگشتر با سیم مفتول جا لباسی
حل مشکل افتادن طلا در چاه توالت با سیم مفتول

2_ در آوردن اشیا از چاه با استفاده از انبر فاضلاب

هنگام افتادن اشیا در چاه توالت، استفاده از انبر فاضلابی بهترین روش برای در آوردن اجسام می باشد. شما می توانید با انبر فاضلابی هر شیء را از جمله موبایل، طلاها و… را به راحتی خارج کنید.

البته توجه داشته باشید که ممکن است استفاده از این وسیله همیشه برای شما کارآمد نباشد و هزینه کردن برای این وسیله، مقرون به صرفه نباشد. بنابراین برای استفاده از این وسیله بهتر است که به یک لوله بازکن زنگ بزنید تا این افراد با استفاده از انبر فاضلابی، شیء را از چاه توالت خارج کنند.

افتادن موبایل در چاه توالت و استفاده از انبر فاضلابی
استفاده از انبر فاضلابی هنگام افتادن موبایل در چاه توالت هم روش مناسبی است

اگر در محدوده ونک تهران ساکن هستید می توانید از تکنسین های لوله بازکنی ونک سایت برچسب استفاده کنید. افراد لوله بازکنی در ونک تهران به صورت شبانه روزی و تضمینی آماده خدمات رسانی به شما برای در آوردن اشیا از چاه می باشند.

3_ خارج کردن اشیا از چاه فاضلاب با استفاده از آهنربا

اگر وسیله افتاده شما فلزی باشد و به چاه اصلی نرفته باشد با استفاده از آهنربا می توان آن را خارج کرد. اگر ارتفاع لوله زیاد بود، آهنربا را به یک قلاب ببندید و آن را درون لوله ببرید تا جسم به آهنربا بچسبد.

اگر با استفاده از آهنربا نتوانستید وسیله مورد نظر خود را خارج کنید، حتما به یک لوله بازکن ماهر زنگ بزنید. از آنجایی که لوله بازکنی برچسب در تمام نقاط تهران خدمات لوله بازکنی ارائه می دهد، اگر شما در منطقه رسالت تهران هستید برای دریافت خدمات در آوردن اشیاء کافی است روی لینک لوله بازکنی شرق تهران رسالت کلیک کنید و با نزدیکترین لوله بازکنی در رسالت به منطقه خود تماس بگیرید.

4_ جدا کردن توالت فرنگی

اگر هنگام استفاده از توالت فرنگی با افتادن وسیله در چاه توالت رو به رو شدید، بهتر است ابتدا چک کنید که جسم در سیفون توالت گیر کرده یا خیر. اگر در این قسمت نبود ممکن است هنگام ورود به لوله فاضلاب گیر کرده باشد که در اینجا باید توالت فرنگی را از لوله جدا کنید.

در آوردن اشیا از توالت با جدا کردن توالت فرنگی
خارج کردن اشیا از چاه توالت با جدا کردن توالت فرنگی

5_ استفاده از جارو برقی

منظور استفاده از جارو برقی، مدل های معمولی که با آن خانه را جارو می کنیم نیست، بلکه مدل هایی مدنظر است که از دو قسمت تر و خشک تشکیل شده باشد تا بتوان از قسمت تر آن برای خارج کردن اشیا از چاه توالت استفاده کرد.

توجه داشته باشید هنگام افتادن اشیا در چاه توالت، نباید آب ریخته باشید تا با مکش جارو برقی به راحتی وسیله شما خارج شود.

روش تضمینی در آوردن اشیا از چاه توالت

هنگام افتادن اشیا در چاه توالت، بهترین و تضمینی ترین روش برای در آوردن اشیا از چاه توالت، تماس فوری با لوله بازکن است. در برچسب متخصصین لوله بازکنی تهران شبانه روزی این سرویس را با قیمتی بسیار مناسب و تضمینی انجام می دهند. البته اگر جسم شما وارد چاه اصلی شده باشد نمی توان هیچ اقدامی کرد.

برای تماس با نزدیکترین لوله باز کنی تهران به منطقه خود کافی است روی لینک کلیک کنید و منطقه خود را در کادر مخصوص جستجو کنید.

تماس با لوله بازکن برای درآوردن اشیا از چاه توالت
خارج کردن اشیا از چاه توالت تنها با تماس به لوله بازکن

نکاتی مهم پس از در آوردن اشیا از چاه

هنگامی که پس از افتادن جسم در چاه توالت، اقدامات لازم را برای در آوردن آن انجام دادید، حتما شیء را در صورتی که قابل شستشو بود با آب گرم بشویید و سپس با الکل آن را ضد عفونی کنید. اما اگر مانند موبایل قابل شستشو نبود آن را ضد عفونی و در کیسه برنج قرار دهید تا آب آن کشیده شود.

جمع بندی

افتادن اشیا در چاه توالت یکی از بدترین اتفاقاتی است که برای هرکسی ممکنه پیش آید، به خصوص اگر جسم افتاده در چاه گران قیمت یا ارزشمند بوده باشد. برای در آوردن اشیاء از چاه توالت همانطور که گفته شد می توانید از دست، قلاب، انبر فاضلابی، آهنربا و جارو برقی استفاده کنید. توجه داشته باشید که اگر فکر می کنید نمی توانید خودتان به تنهایی شیء را خارج کنید حتما از یک لوله بازکن ماهر کمک بگیرید.

پس از حضور لوله بازکن در محل پس از بررسی های لازم اگر وسیله ارزشمند شما درون چاه فاضلاب اصلی رفته باشد نمی توان آن را خارج کرد. پس حتما بعد از افتادن وسیله در چاه توالت به هیچ عنوان شیر آب را باز و از توالت استفاده نکنید.

5/5 - (1 امتیاز)

مطلب بعدی:

مطلب قبلی: