6 روش رفع گرفتگی لوله فاضلاب آشپزخانه تضمینی و خانگی + علت ها

گرفتگی لوله آشپزخانه و روش های رفع آن

برای گرفتگی لوله آشپزخانه چه باید کرد؟ راهکارهای زیادی برای رفع گرفتگی لوله فاضلاب آشپزخانه وجود دارند که می توانید از آن ها استفاده نموده و گرفتگی لوله آشپزخانه خود را برطرف کنید. شاید ساده ترین موادی که اصلا به آن ها فکر نمی کنید بتوانند در رفع گرفتگی چاه آشپزخانه شما موثر باشند.

جهت رفع گرفتگی لوله آشپزخانه چه باید کرد؟ 🎥

گرفتگی لوله فاضلاب آشپزخانه از نوع گرفتگی های بسیار سخت محسوب می شود، ما در این مقاله علت گرفتگی چاه فاضلاب آشپزخانه و روش های رفع گرفتگی لوله فاضلاب آشپزخانه را با شما مطرح کرده ایم، پس تا انتها همراه ما باشید تا حتما مشکل شما برطرف شود.

6 روش رفع گرفتگی لوله فاضلاب آشپزخانه

گرفتگی لوله آشپزخانه به هر دلیلی ممکن است رخ دهد که در همین مطلب به علت گرفتگی لوله فاضلاب آشپزخانه نیز می پردازیم. اما برای گرفتگی لوله آشپزخانه چه باید کرد؟ چگونه می توانیم در منزل و بدون کمک لوله بازکن ها، این کار را انجام دهیم؟

در پاسخ به این سوال، چند راهکار عملی و ساده را به شما می آموزیم. از جمله روش های ساده ای که برای گرفتگی چاه آشپزخانه می توان استفاده کرد موارد زیر می باشد که در ادامه آموزش های آن ذکر شده است:

  • استفاده از لوله بازکن دستی
  • استفاده از محلول جوش شیرین و سرکه
  • ریختن آب جوش و مواد شوینده
  • استفاده از تلمبه دستی
  • استفاده از فنر لوله بازکنی
  • تماس با تکنسین لوله بازکنی در محدوده های مختلف تهران

1_ رفع گرفتگی لوله فاضلاب آشپزخانه با استفاده از لوله بازکن دستی

لوله بازکن دستی ابزاری است که در هر منزلی یافت می شود. این وسیله برای رفع گرفتگی های ساده مورد استفاده قرار می گیرد. شما می توانید برای رفع گرفتگی لوله فاضلاب آشپزخانه از آن استفاده کنید.

برای باز کردن لوله با تلمبه دستی باید قسمت پلاستیکی آن را روی دهانه چاه بگذارید و دسته تلمبه را به سمت پایین فشار دهید تا خلاء ایجاد کند. سپس آن را رها کنید تا خلاء ایجاد شده، موادی که باعث گرفتگی لوله آشپزخانه شده اند را به سمت بالا بکشد.

تلمبه دستی برای رفع گرفتگی لوله آشپزخانه
چگونه لوله فاضلاب آشپزخانه را باز کنیم؟ با روش تلمبه دستی

2_ نحوه باز كردن چاه آشپزخانه با سرکه و جوش شیرین

شما میتوانید گرفتگی لوله آشپزخانه را با مواد ساده ای که در منزلتان پیدا می شوند، از بین ببرید. یکی از این مواد جوش شیرین می باشد.

برای این کار باید 1 فنجان جوش شیرین را در 3 لیوان آب جوش حل نموده و در لوله آشپزخانه بریزید. این کار باعث از بین بردن بوی بد فاضلاب نیز می شود. پس از گذشت چند دقیقه قدری آب جوش داخل چاه بریزید تا مواد باقی مانده شسته شوند. نکته مهم این است که در زمان استفاده از این مواد باید مراقب باشید سر یا دست خود را نزدیک دهانه چاه نبرید. 

دیگر ماده ای که می توانید از آن برای رفع گرفتگی لوله فاضلاب آشپزخانه استفاده کنید، سرکه است. مخلوط سرکه و جوش شیرین از موثر ترین روش ها برای گرفتگی چاه آشپزخانه است.

برای این کار باید یک لیوان سرکه سفید را پس از جوش شیرین داخل چاه آشپزخانه ریخته و حدود 30 دقیقه صبر کنید. پس از آن مقداری آب داغ داخل چاه بریزید تا سرکه و رسوبات را بشوید. دقت کنید که در زمان استفاده از مواد لوله بازکن سر یا دست خود را نزدیک دهانه چاه نبرید. 

3_ رفع گرفتگی فاضلاب آشپزخانه از طریق تماس با لوله بازکن اکباتان

تمامی روش هایی که برای رفع گرفتگی فاضلاب آشپزخانه ذکر شد برای گرفتگی هایی می باشد که سطحی بوده و عمیق نیست؛ و حداقل با انجام 2 بار مشکل گرفتگی حل می شود.

اما گاهی گرفتگی عمیق و سخت می باشد و با انجام این روش ها باز هم متوجه علت بالا زدن آب چاه آشپزخانه نمی شویم. در اینجا حضور یک کارشناس لوله بازکن الزامی می باشد.

از آنجایی که سایت برچسب خدمات چاه بازکنی و لوله بازکنی را در سراسر تهران با همکاری ماهرترین لوله بازکن ها ارائه می دهد، می توانید در هر نقطه ای از تهران درخواست خود را با نزدیکترین لوله بازکن ثبت کنید. به طور مثال از طریق کلیک بر روی دکمه زیر می توانید به طور مستقیم با لوله بازکن اکباتان تماس بگیرید.

توجه داشته باشید که نیازی نیست منتظر بمانید تا ساعت کاری متخصصین لوله بازکنی در اکباتان سر برسد؛ زیرا در برچسب لوله بازکنی شهرک اکباتان شبانه روزی خدمات ارائه می دهد و تضمینی مشکل پیش آمده را رفع می کنند.


دسترسی به شماره تلفن نزدیک ترین لوله بازکن اکباتان برای رفع گرفتگی فاضلاب آشپزخانه


4_ رفع مشکل بالا زدن چاه آشپزخانه با آب جوش و مواد شوینده

شما می توانید تنها با استفاده از آب جوش و ریختن کمی مایع شوینده به داخل آن، گرفتگی فاضلاب آشپزخانه خود را برطرف نمایید. آب جوش راحت ترین گزینه برای این کار است. حواستان باشد که مقدار آب جوشی که به داخل چاه میریزید نباید کم باشد.

5_ روش باز كردن لوله فاضلاب آشپزخانه با آویز لباس

استفاده از آویز لباس یکی دیگه از روش های باز کردن لوله آشپزخانه است که به راحتی می توانید این کار را انجام دهید. برای استفاده از این روش کافی است تا آویز لباس را مانند قلاب درست کنید.

توجه داشته باشید که اگر می خواهید سینک ظرفشویی را باز کنید باید سر این قلاب باریک باشد و دور آن را با پارچه پوشانده باشید. توجه نکردن به این موضوع باعث می شود تا لوله پلاستیکی سینک سوراخ شود.

6_ باز كردن چاه آشپزخانه با فنر لوله بازکنی

اگر دچار گرفتگی کفشور آشپزخانه یا چاه آشپزخانه شدید، استفاده از فنر لوله بازکنی بهترین گزینه برای رفع گرفتگی لوله فاضلاب آشپزخانه است. فنر لوله بازکنی در 2 مدل دستی و برقی می باشد. در مدل دستی آن می توانید به تنهایی فنر را داخل لوله کرده و با چرخش آن گرفتگی ایجاد شده رفع کنید.

فنر لوله بازکنی برقی نیازمند تجربه یا مهارت استفاده از آن است. اگر تجربه استفاده از آن را ندارید حتما برای رفع گرفتگی چاه آشپزخانه با متخصص لوله بازکنی تماس بگیرید. برای تماس با لوله بازکن تهران هم میتوانید در برچسب نزدیکترین متخصص را پیدا کرده و با آن تماس بگیرید.

چنانچه مشکل شما بسیار شدید بود و با روشهای ذکر شده باز کردن لوله آشپزخانه برطرف نشد، حتما از لوله بازکن ها و چاه بازکن های با تجربه برچسب در سراسر تهران کمک بگیرید که با پیشرفته ترین تجهیزات و در کمترین زمان ممکن، مشکل شما را به بهترین نحو برطرف می کنند.


جهت رفع گرفتگی لوله فاضلاب آشپزخانه توسط لوله بازکن تهران روی دکمه زیر کلیک کنید:


علت گرفتگی لوله فاضلاب آشپزخانه

علت بالا زدن آب از کف آشپزخانه دلایل مختلفی دارد که دانستن آن به سرعت در رفع گرفتگی لوله فاضلاب آشپزخانه کمک می کند. ضمن اینکه با دانستن این دلایل می توانید از بروز گرفتگی ها پیشگیری نموده و با این کار نیازمند لوله بازکن ها نشوید. دلایلی همچون:

  • ریختن آشغال و پسماند مواد غذایی داخل چاه
  • شستن ظروف چرب
  • افتادن اجسام داخل چاه آشپزخانه
  • گرفتگی در سیفون زیر سینک

1_ ریختن آشغال و پسماند مواد غذایی داخل چاه

ذرات برنج، تفاله چای، باقی مانده غذای داخل ظروف و… ممکن است کوچک به نظر آیند، اما تجمع این مواد در کنار یکدیگر به راحتی می تواند باعث گرفتگی لوله سینک آشپزخانه شما شود.

برای پیشگیری از بروز این مشکل می توانید از سبدهای صافی در کنار سینک خود استفاده کنید و مواد داخل ظروف را در سبد تخلیه کنید. ضمن اینکه استفاده از توری مناسب برای سر لوله سینک نیز می تواند از ریخته شدن مواد اضافی داخل آن جلوگیری نماید. 

ریختن زباله دلیل گرفتگی لوله سینک آشپزخانه
با ریختن پسماند مواد غذایی داخل چاه، باعث گرفتگی لوله سینک آشپزخانه می شوید.

2_ افتادن اجسام داخل چاه آشپزخانه و رفع آن با لوله بازکن غرب تهران

افتادن اجسامی مانند پیاز کوچک، دستمال، اسباب بازی و… داخل چاه آشپزخانه می تواند به راحتی گرفتگی فاضلاب آشپزخانه را به همراه داشته باشد. برای پیشگیری از وقوع این مشکل باید حتما سر کفشور آشپزخانه را بپوشانید؛ زیرا در صورت نبود پوششی برای سر چاه، افتادن اجسام داخل آن اجتناب ناپذیر است.

با این کار می توانید به راحتی از بروز علت گرفتگی لوله فاضلاب آشپزخانه پیشگیری نموده و خود را از خدمات لوله بازکنی بی نیاز کنید.

در صورت نیاز به خدمات می توانید در هر منطقه از تهران که هستید از سایت برچسب، در سریع ترین زمان ممکن خدمات دریافت نمایید. تماس مستقیم با نزدیکترین لوله بازکن این امکان را به شما می دهد که هر سوالی دارید بپرسید یا بهتر بر سر قیمت خدمات به توافق برسید.

با کلیک روی دکمه زیر می توانید با ماهرترین لوله بازکن غرب تهران تماس بگیرید. بنابراین اگر در این محدوده ساکن هستید و لوله فاضلاب آشپزخانه شما دچار گرفتگی شده است معطل نکنید و با متخصص لوله بازکنی در غرب تهران تماس بگیرید.


تماس مستقیم و فوری با نزدیکترین چاه بازکن غرب تهران با کلیک روی دکمه:


اما اگر در مناطق دیگه ای از تهران ساکن هستید کافیست از طریق کادر ابتدای صفحه نام منطقه خود در تهران را جستجو کنید تا نزدیکترین لوله بازکن به شما پیدا شود.

گرفتگی کفشور آشپزخانه
افتادن اجسام باعث گرفتگی لوله کفشور آشپزخانه می شود و خود علت بوی بد فاضلاب آشپزخانه است

3_ شستن ظروف چرب با آب سرد

بسیاری از افراد فکر می کنند که روغن چون مایع است، راحت از لوله عبور کرده و مشکلی ایجاد نمی کند. به همین دلیل روغن اضافی داخل ظروف را بدون استفاده از آب جوش، فورا داخل چاه می ریزند، اما این کار اشتباه است.

شستن ظروف چرب با آب سرد نیز به مرور زمان باعث علت گرفتگی لوله فاضلاب آشپزخانه می شود؛ زیرا آب سرد باعث نیمه جامد شدن روغن می شود و روغن نیمه جامد نیز داخل لوله سینک رسوب کرده و به مرور زمان باعث گرفتگی آن می شود.

به همین دلیل باید حتما در زمان شستشوی ظروف چرب و اقدامی در رفع گرفتگی لوله فاضلاب آشپزخانه، از آب داغ استفاده کنید تا روغن را از دیواره لوله بشوید.

چگونه از گرفتگی لوله کف اشپزخانه جلوگیری کنیم؟

اگر هنوز برای سوال “چاه آشپزخانه زده بالا چیکار کنم” دنبال پاسخ مناسب تری هستید، برگردید و دوباره مطلب را بخوانید. اما اگر به دنبال این هستید که چگونه از گرفتگی لوله کف اشپزخانه جلوگیری کنید می توانید مقاله پیشگیری از گرفتگی لوله فاضلاب را مطالع کنید یا اینکه به لیست زیر توجه داشته باشید:

  • استفاده از توری مناسب لوله
  • نریختن روغن و پسماندهای غذایی در لوله
  • نریختن آشغال در لوله
  • مراقبت از لوله هنگام شستشوی کف آشپزخانه
  • استفاده از آبجوش و مواد شوینده به صورت دوره ای برای جلوگیری از گرفتگی لوله آشپزخانه

جمع بندی علت بالا زدن آب از کف آشپزخانه

توجه داشته باشید که برای رفع گرفتگی لوله فاضلاب آشپزخانه باید حتما از روش های استانداردی که لوله بازکن های متخصص آن را توصیه کرده اند استفاده نمایید؛ و از هر روش و موادی که گفته شده است استفاده نکنید تا صدماتی به تجهیزات آشپزخانتان وارد نشود.

در صورت نیازمندی به لوله بازکنی، آن را از ما بخواهید. زیرا همانطور که گفته شد، سایت برچسب از شمال تا جنوب و از شرق تا غرب تهران را تحت پوشش قرار داده است و شما در هر زمانی که مایل باشید می توانید با بهترین افراد لوله بازکنی تهران در خدمات لوله بازکنی برچسب تماس بگیرید تا مشکل باز کردن لوله های منزلتان را برطرف کنند.

سوالات متداول از رفع گرفتگی چاه آشپزخانه

لوله آشپزخانه گرفته چیکار کنم؟

✅ برای رفع گرفتگی لوله فاضلاب آشپزخانه می توان از ساده ترین روش های موجود در منزل مانند استفاده از تلمبه دستی، استفاده از جوش شیرین و سرکه بهره برد و مشکل گرفتگی را به راحتی رفع کرد.

اگر لوله فاضلاب آشپزخانه با روش های خانگی رفع نشد، چگونه چاه آشپزخانه را باز کنیم؟

✅ استفاده از روش های خانگی معمولا برای گرفتگی های سطحی می باشد که با تکرار چندین باره آنها رفع می شود، اما در صورتی که این مشکل حتی بعد از بارها تکرار حل نشد کافیست در برچسب با سرچ نزدیکترین لوله بازکن به منطقه خود در تهران تماس بگیرید.

علت بالا زدن آب چاه آشپزخانه چیست؟

✅ گرفتگی چاه اشپزخانه و بالا زدن آب عوامل مختلفی را در بر می گیرد که رایج ترین آن ریختن آشغال و پسماند موادغذایی، شستن ظروف چرب با آب سرد، افتادن اجسام داخل چاه و ریختن آشغال هنگام شستشو آشپزخانه می باشد.

3.7/5 - (23 امتیاز)

مطلب بعدی:

مطلب قبلی: