رفع بوی بد حمام با 8 روش ساده و موثر در منزل!

از بین بردن بوی نامطبوع حمام

یکی از اتفاقات ناخوشایندی که ممکن است همه ما به نحوی آن را تجربه کرده باشیم، بو گرفتن حمام و تلاش برای رفع بوی بد حمام است. گاهی اوقات با اینکه حمام تمیز است، باز هم این اتفاق می‌افتد و عملا آسایش ما از دست می‌رود.

گرفتگی لوله فاضلاب، رسوب موادی نظیر صابون بر روی دیواره‌ی لوله‌ها، عدم تهویه مناسب و… می‌توانند سبب این موضوع باشند و برای رفع بوی بد حمام بایستی ابتدا علت آن به درستی شناسایی شود. به همین دلیل تصمیم گرفتیم در این مقاله به طور کامل در خصوص از بین بردن بوی بد حمام و رفع گرفتگی لوله فاضلاب صحبت کنیم، پس تا انتها همراه ما باشید.

از بین بردن بوی نامطبوع حمام
روش های رفع بوی بد حمام

بوی نامطبوع در حمام چگونه به وجود می آید؟

قبل از اینکه به ارائه راه حل‌هایی در خصوص رفع بوی بد حمام بپردازیم بیایید علت ایجاد آن را باهم بررسی کنیم. اولین موردی که سبب می‌شود تا حمام شما بوی بدی پیدا کند، تمیز نکردن آن به مدت زیاد است. اما اگر این علت را کنار بگذاریم دلایل دیگری نیز در به وجود آمدن این بو دخیل هستند که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • رسوب آلودگی و جرم در لوله‌ها و فاضلاب حمام
  • استفاده از برخی صابون‌ها که به دیواره‌ لوله می‌چسبند و سبب تشکیل رسوب می‌شوند
  • وجود توالت فرنگی در حمام و خرابی سیفون و فاضلاب آن
  • خراب شدن دستگاه تهویه حمام
  • و…

رایج ترین دلایل بوی بد حمام، جرم لوله و گرفتگی چاه فاضلاب است؛ چنانچه مشکل گرفتگی لوله شما سطحی باشد، با روشهایی که در ادامه مقاله بیان شده است می توانید آن را برطرف نمایید و در غیر این صورت باید از یک لوله بازکن حرفه ای جهت رفع مشکل خود کمک بگیرید؛ لوله بازکنی شبانه روزی تهران در سایت برچسب بهترین گزینه جهت رفع مشکل شما به صورت تضمینی می باشد.

8 روش موثر از بین بردن بوی بد حمام!

از آنجایی که اصولا هرروز با حمام سروکار داریم، تحمل اینکه حمام بوی بدی بدهد امکان‌پذیر نیست. به همین دلیل در ادامه به چند روش آسان ولی موثر اشاره می‌کنیم که می‌توانید به وسیله آن اقدام به رفع بوی بد حمام خود کنید. البته باید توجه داشت باشید که اگر بوی بد حمام شما از یک مشکل اساسی در لوله‌‌ها و فاضلاب نشات بگیرد، این راهکار‌ها نمی‌توانند پاسخگو باشند و باید به دنبال رفع اساسی مشکل بروید.

از بهترین راه حل‌ها برای از بین بردن بوی نامطبوع حمام می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

رفع بوی بد حمام با شستشوی آن!

اولین راه حلی که برای رفع بوی بد فاضلاب حمام به کمک شما می‌آید تمیز کردن حمام است. اصولا آلودگی و کثیفی‌هایی که برروی سطح دیوار حمام یا دوش و شیرآلات می‌چسبد، نقش مهمی در به وجود آمدن بوی بد دارند. به همین دلیل سعی کنید در یک بازه زمانی مشخص در هر هفته به نظافت آن بپردازید تا حمام‌تان همیشه تمیز بماند. البته شستن حمام در هر هفته کار آسانی نیست به همین دلیل می‌توانید هرهفته به صورت سطحی به تمیز کردن آن بپردازید و ماهی یکبار به صورت اساسی این کار را انجام دهید.

از بین بردن بوی بد حمام
چگونه بوی بد حمام را کاهش داده و از بین ببریم؟

خالی کردن سطل زباله

اگرچه درون سطل‌های کوچک کنار حمام، پسماند غذایی وجود ندارد اما به خودی خود می‌توانند یکی از علت‌های ایجاد بوی بد باشند. به همین دلیل برای رفع بوی بد حمام خود، تا جایی که می‌توانید این سطل‌ها را خالی نگه دارید و برای خالی کردن آن منتظر پر شدنش نباشید.

رفع بوی بد حمام و خوشبو کردن آن با سیستم تهویه!

رطوبت نیز یکی از دلایل اصلی ایجاد بوی نامطبوع در حمام است. اگر تهویه حمام شما مناسب نباشد، ورود و خروج هوا به درستی انجام نمی‌شود و نم و رطوبت درون حمام مانده و بوی بدی ایجاد می‌کند. برای جلوگیری از این اتفاق مطمئن شوید که سیستم تهویه حمامتان به درستی کار می‌کند. به غیر از این مورد نیز می‌توانید بعد از دوش گرفتن، در حمام را باز بگذارید تا بخار آب خارج شود و حمام به طور کامل خشک شود.

تمیز کردن حوله‌ها در حمام

حوله‌های حمام اگر به مدت زیادی خیس بمانند، باعث انتشار بوی نامطبوع در حمام می‌شوند. به همین دلیل سعی کنید برای رفع بوی بد حمام حوله‌های خود را تمیز و خشک نگه دارید. برای این کار حتما به حوله‌های دست و صورت هم توجه کنید و از شستن آن‌ها غافل نشوید. به غیر از این موارد سعی کنید در شستشوی حوله خود از مواد شوینده با کیفیت و آب داغ استفاده کنید. همچنین به هیچ عنوان حوله‌های خود را پشت در حمام خشک نکنید.

پر کردن درزهای دیوار حمام

اگر کاشی‌های حمام شما درز یا شکستگی دارد حتما به موقع آن‌ها را ترمیم و پر کنید. اینگونه درزها سبب می‌شوند تا رسوب درون آن‌ها جمع شده و بوی بدی ایجاد کند.

ضدعفونی کردن حمام

یکی از کارهایی که برای رفع بوی بد حمام می توانید انجام دهید ضدعفونی کردن حمام است. برای اینکار کافی است از مقداری سرکه سفید در هنگام شستشوی حمام استفاده کنید تا هم برای سلامتی شما ضرری نداشته باشد و هم حمام را ضدعفونی کند.

از بین بردن بوی بد حمام با ضدعفونی کردن آن
ضد عفونی کردن حمام برای از بین بردن بوی بد فاضلاب

جرم زدایی چاه فاضلاب حمام

گاهی آنقدر کثیفی و جرم در برخی از نقاط حمام می‌ماند که نمی توانید با استفاده از روش‌های معمول آن را تمیز کنید. برای اینکار می‌توانید از نوشابه استفاده کنید. نوشابه‌ها جرم زدای قویی محسوب می‌شوند و می‌توانند باکتری‌ها را از بین برده و کثیفی‌ها را تمیز کند.

نوشابه زمانی می تواند موثر باشد که گرفتگی لوله و چاه حمام شما شدید نباشد، اما اگر بعد از استفاده از نوشابه مشکل شما برطرف نشد، پیشنهاد می کنیم حتما با لوله بازکنی شرق تهران، غرب تهران، شمال و جنوب و… سایت برچسب تماس گرفته و از متخصصان حرفه ای که دارای ابزارآلات پیشرفته می باشند کمک بگیرید.

رفع بوی بد حمام با کمک تکنسین
رفع بوی بد حمام با کمک تکنسین لوله بازکن برچسب

تمیز کردن لوله فاضلاب در حمام

گاهی بوی بد حمام به دلیل وجود رسوبات و کثیفی‌ها درون لوله فاضلاب است. برای تمیز کردن لوله فاضلاب و رفع بوی بد حمام کافی است تا مخلوطی با نسبت‌های مناسب از آب، سرکه و جوش شیرین درست کنید و درون فاضلاب بریزید. برای انجام اینکار نکاتی وجود دارد که مهم‌ترین آن‌ها عبارت است از:

  • بعد از گذشت نیم ساعت از ریختن محلول، حدود یک لیتر آب داغ را درون لوله بریزید و در آن را ببندید. سپس تا بیست و چهار ساعت صبر کرده و بعد از حمام استفاده کنید.
  • مخلوط کردن سرکه و جوش شیرین، باعث ایجاد واکنش‌های شیمیایی می‌شود، به همین دلیل به محض درست کردن آن باید به سرعت به لوله انتقال داده شود.

در صورت تمایل به رفع گرفتگی لوله فاضلاب حمام با چاه بازکن ورامین، روی دکمه زیر کلیک کنید:


خوشبو کردن حمام با ساده ترین روشها!

به غیر از مواردی که در خصوص رفع بوی بد حمام گفتیم، برخی کارهای ساده می توانند باعث شوند تا حمام شما نه تنها بوی بدی ندهد بلکه معطر شود و بوی مطبوعی نیز بگیرد.

گیاهان خوشبو

برای خوشبو کردن حمام می‌توانید از برخی گیاهان معطر مثل نعناع و اسطوخودوس در زیر پنجره حمام استفاده کنید. این کار می‌تواند باعث شود تا حمام شما تا مدت‌ها بوی خوبی داشته باشد و طراوت خاصی پیدا کند.

استفاده از بوگیر برای از بین بردن بوی نامطبوع حمام

امروزه انواع زیادی از بوگیرها ساخته شده‌اند که می‌توانند بوی بد حمام شمارا گرفته و حمام شما را معطر کنند. این بوگیرها رایحه‌های متفاوتی دارند که می‌تواند باب سلیقه شما باشند.

از بین بردن بوی بد حمام با بوگیر
خوشبو کردن حمام با استفاده از بوگیر

صابون‌های معطر

برخی صابون‌ها یا بدن شوها معطر هستند و استفاده از آن‌ها نه تنها باعث می‌شود بعد از حمام بوی خاصی داشته باشید بلکه باعث می‌شود، فضای حمام نیز عطراگین شود و بوی خوبی بدهد. البته مراقب باشید که صابون شما در چاه حمام نیفتد که در این صورت باعث گرفتگی لوله و چاه فاضلاب شما می شود و در ادامه باید اقدام به رفع بوی بد حمام خود کنید.

خوشبو کردن سیفون

اگر در حمام شما توالت فرنگی وجود دارد می‌توانید در مخزن سیفون آن کمی از مایع‌های لباسشویی معطر یا نرم کنده‌های پارچه‌ها که عمدتا بوی خوبی دارند، استفاده کنید. اینکار باعث می‌شود بعد از هربار استفاده از سیفون، فضای اطرف آن معطر شود.

معطر کردن حباب چراغ حمام

با کمی خلاقیت می‌توانید حمام معطری داشته باشید. برای اینکار باید کمی از عطر مورد علاقه خود را برروی حباب چراغ حمام بزنید تا بعد از روشن شدن و گرم شدن حباب، بوی این عطر در فضا بپیچد.

استفاده از شمع معطر

اگر یک شمع معطر درون حمام روشن کنید نه تنها به تنهایی سبب از بین رفتن بوی بد می‌شود، بلکه به دلیل معطر بودن آن، فضای حمام بوی خاص و خوبی می‌گیرد. همان نکته ای که برای صابون گفتیم، برای شمع معطر نیز صدق می کند، از این رو حتما مراقب باشید که شمع شما داخل چاه نیفتد که در غیر این صورت علاوه بر اینکه حمام شما خوش بو نمی شود، مجبور هستید جهت رفع بوی بد حمام به دلیل گرفتگی چاه فاضلاب اقدام کنید.

استفاده از اسپری خوشبو کننده

یکی از ساده‌ترین کارها برای اینکه حداقل تا چند ساعت فضای حمام معطری داشته باشید، استفاده از اسپری‌های خوشبو کننده است. این اسپری‌ها در اکثر فروشگاه‌ها فروخته می‌شوند و از قیمت مناسبی نیز برخوردارند.

جمع بندی مقاله رفع بوی بد حمام!

در این مقاله سعی کردیم تا چند راهکار خانگی برای از بین بردن بوی بد حمام و معطر کردن فضای آن ارائه دهیم. اما در آخر باید بگوییم که اگر این راهکارها هیچ کدام جوابگو نبودند بهتر است که از یک متخصص لوله بازکن کمک بخواهید تا بتواند در این زمینه به کمک شما بیاید.

2.8/5 - (9 امتیاز)

مطلب بعدی:

مطلب قبلی: