تشخیص علائم پر شدن چاه فاضلاب با 6 نشانه مهم ⚠

آیا نم زمین از نشانه های پر شدن چاه فاضلاب است؟

علائم پر شدن چاه فاضلاب چیست؟ یا از کجا بفهمیم چاه فاضلاب پر شده است؟ یکی از رایج ترین نشانه های پر شدن چاه فاضلاب بوی بد آن است که ممکن است در حمام، آشپزخانه، توالت و چاه فاضلاب حیاط این بو را استشمام کنید.

اما دلایل دیگری هم وجود دارد که نشان از پر شدن چاه آشپزخانه، حمام، توالت و… است. در ادامه مقاله مفصلا به هر یک از آنها پرداخته شده است.

توجه داشته باشید که ممکن است این علائم نشان دهنده گرفتگی لوله فاضلاب باشد، که در اینجا شما به یک لوله باز کن نیاز پیدا می کنید. شما می توانید به سایت لوله بازکنی شبانه روزی تهران در برچسب که خدمات خود را به صورت 24 ساعته ارائه می دهد مراجعه کنید و با هزینه ای مناسب از خدمات تیم فنی آن بهره مند شوید.

از کجا بفهمیم چاه فاضلاب پر شده است؟

معمولا در ساختمان های قدیمی که از سیستم فاضلاب شهری استفاده نمی کنند، پر شدن چاه توالت و فاضلاب امری طبیعی است. اما سوالی که پیش می آید این است: چگونه بفهمیم چاه فاضلاب پر شده است؟

برای پاسخ به این سوال باید ابتدا علائم پر شدن و علت گرفتگی چاه فاضلاب را دانست. نکته مهمی که وجود دارد ممکن است وجود برخی از این علائم نشان دهنده پر شدن چاه نباشد و دلایل دیگری باعث به وجود آمدن این علائم شده باشند. اما از مهم ترین نشانه های پر شدن چاه می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • انتشار گازهای سپتیک
  • نم زمین و دیوارهای اطراف چاه فاضلاب
  • شنیدن صدای آب
  • بالا زدن فاضلاب از لوله ها
  • هجوم ناگهانی تعداد زیادی از حشرات موذی
  • نشست خاک و زمین اطراف چاه
علائم پر شدن چاه فاضلاب چه مواردی است؟
علائم پر شدن چاه فاضلاب را جدی بگیرید

1_ بوی بد فاضلاب؛ از نشانه های پر شدن چاه توالت، آشپزخانه و…

به طور کلی فاضلاب بوی نامطبوعی دارد. وجود پسماندهای غذایی، ضایعات و… از خود گاز سپتیک تولید می کند که این گاز بوی بسیار زننده ای دارد.

اگر چاه خالی باشد این گاز حجم کمی دارد و بوی آن در خارج از لوله فاضلاب مشخص نمی باشد، اما اگر چاه فاضلاب پر شود تراکم گاز سپتیک افزایش می یابد و بوی فاضلاب به راحتی استشمام می شود. بنابراین انتشار گاز سپتیک می تواند از علامت پر شدن چاه باشد.

گاهی با چندین روش آسان می توان بوی بد فاضلاب را از بین برد که مقاله رفع بوی بد فاضلاب در منزل در سایت برچسب به موضوعاتی همچون علت های بوی بد فاضلاب و روش های از بین بردن آن پرداخته است. پیشنهاد می شود حتما آن را مطالعه نمایید.

2_ نم زمین و دیوارهای اطراف چاه از خطرات پر شدن چاه فاضلاب

با پر شدن چاه و بالا آمدن فاضلاب، رطوبت زیادی هم به بالای چاه می رسد که به دلیل حجم زیاد رطوبت، نمی تواند جذب خاک شود و به موزائیک ها و دیوارهای اطراف آن می رسد.

با لمس موزائیک و خاک می توانید متوجه وجود رطوبت در آنها بشوید. بنابراین گاهی وجود نم بی دلیل در دیوار و زمین می تواند از علائم پر شدن فاضلاب و پاسخی در سوال چگونه بفهمیم چه فاضلاب پر شده است، می باشد.

آیا نم زمین از نشانه های پر شدن چاه فاضلاب است؟
آیا نم زدن زمین از نشانه های نشانه های رسیدن به اب در چاه است؟

3_ شنیدن صدای آب؛ از نشانه های پر شدن چاه فاضلاب

می توان گفت یکی از مطمئن ترین علائمی که نشان می دهد چاه فاضلاب پر شده است، گوش کردن به صدای آب است.

به این صورت که با جاری شدن آب در فاضلاب، اگر چاه پر باشد صدای آب مانند ریختن آب از ارتفاع می باشد که به وضوح شنیده می شود. اما اگر چاه پر نباشد صدای جاری شدن بسیار کم و یا شنیده نمی شود.

بنابراین علت صدا دادن چاه فاضلاب می تواند نشانه پر شدن چاه فاضلاب باشد که در صورت پیگیری نکردن خسارت های جبران ناپذیری از جمله نشت زمین را به همراه دارد.

4_ بالا زدن فاضلاب از لوله ها و رفع آن با لوله بازکنی جنوب تهران

بالا آمدن آب از چاه آشپزخانه و دیگر نقاط منزل از جمله لوله های کفشوی حمام، توالت و… می تواند یکی از راه های تشخیص پر شدن چاه توالت و فاضلاب باشد؛ اما لزوما هم علت زود پر شدن چاه فاضلاب نیست و ممکن است دلیل آن گرفتگی لوله باشد.

برای تشخیص یکی از این دو موارد باید کارشناس آن را بررسی کند. کارشناسان لوله بازکنی جنوب تهران در سایت برچسب با توجه به دانش و تجربه های زیادی که دارند به راحتی و فوری می توانند مشکل بالا زدن فاضلاب از لوله ها را رفع کنند


تماس مستقیم با چاه بازکنی جنوب تهران در هر ساعت از شبانه روزی تنها با کلیک روی دکمه:


اگر در این محدوده از تهران ساکن هستید و نیاز فوری به لوله بازکن قابل اعتماد برای حل این مشکل دارید، معطل نکنید و روی دکمه بالا کلیک کنید تا بتوانید مستقیما با لوله بازکن جنوب تهران تماس بگیرید.

5_ هجوم ناگهانی تعداد زیادی از حشرلات موذی

گفتیم که با پر شدن چاه فاضلاب بوی نامطبوعی از آن بیرون میزند. نتیجه این بوی نامطبوع هجوم و تجمع حشرات موذی از جمله سوسک می باشد که می تواند نشانه پر شدن چاه فاضلاب باشد.

6_ از رایج ترین علائم پر شدن چاه، نشست خاک و زمین اطراف چاه

یکی از قابل توجه ترین خطرات پر شدن چاه فاضلاب، نشست زمین است. زمانی که چاه پر می شود همانطور که گفته شد رطوبت بالای آن باعث نم دار شدن موزائیک ها و خاک های سطح زمین می شود. که اگر توجه ای به آن نشود باعث ریزش زمین اطراف چاه می شود.

پر شدن چاه فاضلاب با نشست خاک
مراقب نشست خاک در چاه فاضلاب باشید

راه های جلوگیری از زود پر شدن چاه فاضلاب

پر شدن چاه فاضلاب دردسرهای زیادی را به دنبال دارد، بنابراین بهتر است قبل از شیوع این اتفاق به فکر جلوگیری از زود پر شدن چاه فاضلاب باشیم. لیست زیر نمونه ای راه های جلوگیری از زود پرشدن چاه است. نکات تکمیلی این موضوع در مقاله ای جداگانه پرداخته شده است که پیشنهاد می شود برای مطالعه آن روی لینک کلیکی کنید.

  • توجه به ارتفاع به حجم و ارتفاع چاه
  • تخلیه دوره ای چاه فاضلاب
  • نریختن آشغال برای جلوگیری از پر شدن چاه
  • توجه به جنس خاک
  • و…

علت پر شدن چاه فاضلاب

چاه فاضلاب به دلایل مختلفی ممکن است پر شود. برخی از رایج ترین علل پرشدن چاه فاضلاب عبارتند از:

  • حجم فاضلاب: اگر چاه فاضلاب برای حجم فاضلاب ساختمان مناسب نباشد، ممکن است به سرعت پر شود.
  • وجود مواد جامد در فاضلاب: ریختن مواد جامد مانند دستمال کاغذی، مو، چربی و روغن در فاضلاب می تواند باعث گرفتگی لوله ها و پر شدن چاه فاضلاب خانگی شود.
  • افتادگی کف چاه: با گذشت زمان، کف چاه ممکن است به دلیل فرسایش و نشست زمین افت کند. این امر باعث می شود که فاضلاب به سرعت وارد چاه شده و آن را پر کند.
  • وجود نشت در لوله ها: نشت در لوله های فاضلاب باعث می شود که فاضلاب به جای ورود به چاه، به بیرون نشت کند. این امر باعث می شود که چاه فاضلاب به سرعت پر شود.

پس از تشخیص پر شدن چاه فاضلاب چه کنیم؟

بعد از اینکه با توجه به علائم پر شدن چاه فاضلاب، متوجه پر شدن آن شدیم باید با متخصصان و تیم فنی تماس گرفته شود. از آنجایی که اکثر خانه ها نقشه زیر ساخت ندارند و پیدا کردن محل دقیق چاه مشکل می باشد، متخصصان با دستگاه های مخصوصی که دارند می توانند محل چاه را پیدا نمایند. همچنین در صورت داشتن مهارتی بالا در این زمینه می توانند با توجه به نشانه های پر شدن چاه فاضلاب محل دقیق چاه را پیدا کنند.

پرشدن چاه
بعد از پر شدن چاه چه کنیم؟

در صورت لزوم باید عملیات تخلیه چاه صورت گیرد. بعد از تخلیه چاه عمل لایروبی باید انجام شود و یا ممکن است نیاز به ترمیم هایی داشته باشد که متخصصین باید آن را انجام دهند.

بهترین راه تشخیص گرفتگی لوله فاضلاب، کمک گرفتن از متخصصان!

توجه به علائم پر شدن چاه فاضلاب و توالت و اقدام فوری برای رفع آن به نسبت هزینه های بسیار کمتری را همراه دارد، تا زمانی که توجه ای به این علائم نمی شود و هزینه های جبران ناپذیری را بر جای می گذارد.

اگر هر یک از نشانه های بالا در توالت، حمام، آشپزخانه و… خود مشاهده کردید حتما با یک کارشناس تماس بگیرید. اگر مشکل از گرفتگی چاه توالت، پر شدن چاه آشپزخانه و… باشد می توانید در سایت برچسب مستقیما با نزدیکترین لوله بازکن تهران به خود تماس گرفته و مشکل را با آنها درمیان بگذارید.

رفع خطرات پر شدن چاه فاضلاب با لوله بازکنی نیاوران

هنگامی که چاه فاضلاب پر می شود و تمامی روزنه های خروج آب بسته می شود، آب به دیوارها، خاک و سایر قسمت های ساختمان نفوذ می کند. این امر باعث نم زدن دیوارها و خاک ها می شود که به مرور زمان توجه نکردن به این امر باعث نشست و فرو رفتگی حیاط، پارکینگ و ساختمان می شود که در نهایت ساختمان ریزش می کند.

توجه به علائم پر شدن چاه فاضلاب باعث جلوگیری از خسارات جبران ناپذیر بسیاری می شود. درنتیجه با مشاهده این علائم فوری در حل آن اقدام کنید.

یکی از سریعترین روش های حل این امر رفع گرفتگی لوله و چاه فاضلاب توسط متخصصین چاه بازکنی نیاوران می باشد.


دسترسی به نزدیک ترین لوله بازکن نیاوران تهران برای رفع گرفتگی چاه فاضلاب


متخصصین لوله بازکنی در نیاوران برچسب 24 ساعته و شبانه روزی آماده ارائه خدمات رفع گرفتگی لوله و چاه فاضلاب می باشند. بنابراین اگر متوجه گرفتگی چاه فاضلاب خود شدید برای جلوگیری از عواقب آن فوری با متخصصین چاه بازکنی نیاوران برچسب تماس بگیرید.

سوالات متداول از علائم پر شدن چاه فاضلاب

چگونه بفهمیم چاه فاضلاب پر شده است؟

✅ از رایج ترین نشانه های پر شدن چاه فاضلاب شامل: بوی بد فاضلاب، نم زمین و اطراف چاه، بالا زدن فاضلاب، شنیدن صدای آب از عمق زیاد، تجمع حشرات موذی و نشست چاه است.

آیا نم دیوارهای اطراف چاه از علائم پر شدن چاه فاضلاب است؟

✅ بله. با پر شدن چاه و بالا آمدن فاضلاب رطوبت زیادی هم به بالای چاه می رسد که به دلیل حجم زیاد رطوبت، نمی تواند جذب خاک شود و به موزائیک ها و دیوارهای اطراف آن می رسد.

علت صدا دادن چاه فاضلاب چیست؟

✅ نشان از پر شدن چاه فاضلاب است. به این صورت که با جاری شدن آب در فاضلاب، اگر چاه پر باشد صدای آب مانند ریختن آب از ارتفاع می باشد که به وضوح شنیده می شود. اما اگر چاه پر نباشد صدای جاری شدن بسیار کم و یا شنیده نمیشود.

4.4/5 - (12 امتیاز)

مطلب بعدی:

مطلب قبلی: