باز کردن لوله فاضلاب با 5 روش رایگان و خانگی

روش های خانگی باز کردن لوله فاضلاب

احتمالا برای شما هم این سوال زیاد پیش آمده که: چطور لوله فاضلاب را باز کنیم؟ برای باز شدن لوله فاضلاب چه باید کرد؟ با چه موادی لوله فاضلاب را باز کنیم؟ و… .

باز کردن لوله فاضلاب در منزل باعث می شود تا در اکثر مواقع، از صرف هزینه های سنگین جلوگیری شود. بسیاری از انواع گرفتگی در لوله های فاضلاب را می توان با به کارگیری روش های ساده در منزل مثل بازكردن لوله فاضلاب با فنر دستی، سرکه و… برطرف کرد. در ادامه چند روش بازكردن لوله آشپزخانه، سینک، توالت و… را معرفی کرده ایم و نکات مربوطه را آموزش داده ایم.

چگونه لوله فاضلاب را باز کنیم؟

امروزه با پیشرفت و در اختیار داشتن بسیاری از امکانات به راحتی می توان گرفتگی های سطحی را در منزل با کمترین هزینه رفع کرد. بهترین روش بازکردن لوله فاضلاب استفاده از روش های خانگی می باشد که معمولا همه ما مواد درست کردن آن را در منزل موجود داریم.

از ساده ترین، راحت ترین و مقرون به صرفه ترین روش باز کردن لوله فاضلاب می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • بازکردن لوله فاضلاب با محلول اسیدی
  • باز کردن لوله فاضلاب با جوش شیرین
  • باز کردن فاضلاب با لوله بازکن دستی
  • استفاده از فنر دستی
  • در صورت لزوم تماس با تکنسین لوله بازکنی
رفع گرفتگی توالت فرنگی با جوش شیرین و سرکه

همانطور که ذکر شد با این روش ها می توانید گرفتگی های سطحی لوله و چاه فاضلاب خود را رفع کنید. اما چنانچه با تکرار چندین باره این روش ها نتوانستید گرفتگی را برطرف کنید حتما از متخصصین لوله بازکنی جنوب تهران کمک بگیرید.


جهت رفع گرفتگی لوله فاضلاب با متخصصین لوله بازکنی در جنوب تهران روی دکمه کلیک کنید:


1_ استفاده از اسید لوله بازکن برای رفع گرفتگی لوله فاضلاب ⚠

یکی از روش های کاربردی خانگی در باز کردن لوله فاضلاب استفاده از محلول لوله بازکنی می باشد. محلول های لوله بازکن بر اساس نوع و کاربردی که دارند متفاوت هستند و باید طبق دستور العملی که بر روی آن ها نوشته شده، مورد استفاده قرار بگیرند. این اسیدها نوعی لوله باز کن فوری خانگی محسوب می شوند، اما در استفاده از آن باید دقت کافی را به خرج داد، زیرا استفاده زیاد از آن ممکن است منجر به سوراخ شدن لوله فاضلاب شود.

2_ جوش شیرین بهترین روش برای بازکردن لوله فاضلاب

بهترین روش برای بازکردن لوله فاضلاب استفاده از لوله بازکن قوی خانگی هم می باشد که ترکیبی از جوش شیرین و سرکه است. شما می توانید مقاله مربوط به لوله بازکنی با سرکه را از اینجا بخوانید و روش های مختلف لوله بازکنی با سرکه را به خوبی فراگیرید.

البته در برخی گرفتگی ها هم بعد از استفاده از لوله بازکن قوی خانگی یا بازاری می توان از روش باز كردن لوله فاضلاب با فنر استفاده کرد تا بهتر نتیجه دهد.

استفاده از اسید لوله بازکنی
باز کردن لوله در منزل با استفاده از محلول لوله بازکنی، نیاز به رعایت نکات ایمنی دارد.

3_ راه باز كردن لوله فاضلاب با لوله بازکن دستی

لوله بازکن دستی یا همان تلمبه که در اکثر منازل یافت می شود، ساده ترین و در دسترس ترین راه بازکردن لوله فاضلاب می باشد. این روش برای برای رفع گرفتگی های سطحی و ضعیف کاربردی می باشد. نحوه استفاده از آن بدین صورت است که باید مقداری آب روی سینک بریزید تا چسبندگی برای لوله بازکن ایجاد شود. سپس بخش پلاستیکی لوله بازکن را روی دهانه لوله قرار دهید بطوریکه راه خروج هوا وجود نداشته باشد.

حال دسته لوله بازکنی را به پایین فشار دهید تا مکش ایجاد شود و همین کار را چند بار تکرار کنید. مکش تلمبه باعث می شود تا موادی که باعث گرفتگی لوله فاضلاب شدند، جابجا شده و راه آب باز شود. بعد از باز کردن لوله فاضلاب بهتر است مقداری آب داخل لوله بریزید تا مواد اضافی را با خود به درون چاه ببرد.

اگر موفق به بازشدن لوله های فاضلاب با روشهای لوله باز کن فوری خانگی نشدید می توانید به سایت لوله بازکنی برچسب مراجعه کنید و از سرویس لوله بازکنی شبانه روزی تهران استفاده کنید. سایت برچسب barchasb به صورت شبانه روزی در خدمات فقط اسم منطقه محل زندگی خود در تهران را در سایت برچسب جستجو کنید تا از خدمات لوله بازکن منطقه خود بهره مند شوید.

یا می توانید با شماره زیر جهت تماس با لوله بازکن تهران برای رفع گرفتگی لوله فاضلاب نیز تماس بگیرید.

توجه داشته باشید که اگر در شهر تهران ساکن هستید فقط برای ثبت درخواست با شماره زیر تماس بگیرید.


بازکردن لوله فاضلاب با قیمتی مناسب با نزدیکترین لوله بازکن ستارخان تهران به شما:


همیشه به خاطر داشته باشید که قبل از استفاده از روش تلمبه دستی از لوله بازکن قوی خانگی و یا هیچ لوله بازکن دیگر استفاده نکنید.

4_ رفع گرفتگی لوله فاضلاب با فنر دستی یا چاه بازکن ستارخان؟

در صورتی که با هیچ کدام از روش ها بالا، گرفتگی برطرف نشد، می توانید از روش باز کردن لوله فاضلاب با فنر برای باز کردن لوله فاضلاب منزل خود استفاده کنید. فنر لوله بازکنی در دو نوع دستی و پیشرفته وجود دارد.

روش بازکردن لوله فاضلاب با فنر دستی بدین صورت است که سر فنر را به آرامی درون چاه حرکت می دهید تا به مانع برسد، سپس شروع به چرخاندن آن می نمایید. سرفنر خاصیت ارتجاعی داشته و با حرکت چرخشی خود درون چاه باعث می شود تا موادی که باعث گرفتگی لوله شده اند به دور آن پیچیده شوند و در نهایت با در آوردن فنر روش بازکردن لوله فاضلاب با فنر را تکمیل کنید.

در صورتی که نتوانستید این کار را به تنهایی انجام دهید، می توانید از خدمات لوله بازکنی در ستارخان سایت برچسب و یا دیگر مناطق تهران استفاده کنید.



5_ باز کردن لوله فاضلاب با استفاده از قلاب دستی

با توجه به نوع گرفتگی و میزان گرفتگی لوله فاضلاب می توانید از قلاب دستی هم استفاده کنید. به طور مثال اگر گرفتگی در اثر افتادن اشیاء در لوله، گیر کردن مو و آشغال در لوله و… می باشد می توانید با این روش مشکل را حل کنید.

در آوردن انگشتر با سیم مفتول جا لباسی
حل مشکل افتادن طلا در چاه توالت با سیم مفتول

برای ساخت قلاب دستی تنها به یک آویز لباس فلزی نیاز دارید. تنها کافی است آویز لباس را باز کرده و روی سر J آن پارچه بپیچانید تا هنگام وارد کردن در لوله، به لوله آسیبی نرسد. به همین راحتی می توانید وسیله افتاده را در بیاورید و آشغال ها را از لوله خارج کنید.

چگونه از گرفتگی لوله فاضلاب پیشگیری کنیم؟

پیشگیری از گرفتگی لوله ها بسیار حائز اهمیت می باشد؛ زیرا شما را بی نیاز از آموزش های باز کردن لوله فاضلاب با استفاده از ابزارهای آن می نماید. برای جلوگیری از گرفتگی لوله های سینک باید مراقب باشید که در زمان شستشوی ظروف، مواد اضافی داخل چاه وارد نشوند، این کار با استفاده از توری در ورودی سینک ظرفشویی قابل انجام است. برای پیشگیری از گرفتگی چاه توالت نیز می توانید از چاه بست استفاده کنید تا اجسام خارجی به داخل آن سقوط نکنند ودیگر نیاز نداشته باشید از روش بازکردن لوله فاضلاب با فنر یا روش های دیگر استفاده کنید.

راهکار های پیشگیری از گرفتگی لوله ها
با رعایت کردن چند نکته، دیگر نیازی به لوله بازکنی نخواهید داشت

شما می توانید با مطالعه علت های گرفتگی لوله فاضلاب از گرفتگی لوله فاضلاب پیشگیری کنید.به این صورت که با دانستن علت گرفتگی لوله فاضلاب از به وجود آمدن آن علت ها پیشگیری می کنید.

بیان چند نکته در مورد روش بازکردن لوله فاضلاب:

  • درست است روش های خانگی مثل روش بازکردن لوله فاضلاب با فنر یا استفاده از محلول لوله بازکن قوی خانگی و یا هر روش دیگر آموزش لوله بازکنی مناسب است، ولی اگر گرفتگی شدید باشد معمولا با استفاده از روش خانگی باز نمیشود و باید از تکنسین های لوله بازکنی استفاده کنید.
  • برای باز کردن لوله در منزل روشهای دیگر مثل استفاده از نوشابه و … هم وجود دارد ولی باید بدانید که ما در اینجا به روشهای اصولی اشاره کردیم و به شما هم توصیه می کنیم که از روشهای غیر اصولی برای بازکردن لوله های منزل استفاده نکنید؛ چرا که موجب می شود به خودتان یا به تاسیسات منزلتان آسیب برسانید که هزینه بیشتری را برایتان در بر دارد.

برای باز کردن چاه فاضلاب به کمک لوله بازکن ها باید از قابل اعتماد بودن آن فرد اطمینان پیدا کنید. اما شما می توانید بدون نگرانی از این امر با بهترین متخصصین لوله بازکنی در تهران در سایت برچسب تماس گرفته و این مشکل را به راحتی حل کنید. اگر در منطقه افسریه تهران هستید برای تماس با نزدیکترین لوله بازکن افسریه به خود کافیه روی دکمه زیر کلیک کنید.


تماس مستقیم با متخصصین لوله بازکنی در افسریه تهران با کلیک روی دکمه:


اگر گرفتگی لوله فاضلاب به صورت سطحی و با دلایلی همچون تجمع چربی، رسوب و… در لایه های کم می باشد استفاده از روش های خانگی به راحتی می تواند این مشکل را بدون پرداخت هزینه رفع کند. اما اگر با انجام چندین باره این روش ها مشکل رفع نشد می بایست از یک لوله بازکن ماهر تماس بگیرید. از آنجایی که سایت برچسب پلتفرمی برای ارائه خدمات لوله بازکنی فوری در تهران است شما می توانید در هر جای تهران که هستید با نزدیکترین لوله بازکن به منطقه خود تماس بگیرید و بازکردن لوله فاضلاب را به دست افرادی ماهر بسپارید.

سوالات پر تکرار درباره روش خانگی باز كردن لوله فاضلاب آشپزخانه و…

قوی ترین محلول لوله بازکنی برای بازکردن لوله فاضلاب در منزل چه محلولیست؟

✔ محلول های لوله بازکن شیمیایی بر اساس نوع و کاربردی که دارند متفاوت هستند. بهترین محلول خانگی برای لوله بازکنی در این مواقع، ترکیب سرکه و جوش شیرین می باشد.

چگونه با فنر دستی لوله فاضلاب را باز کنیم؟

✔ سر فنر را به آرامی درون چاه حرکت می دهید تا به مانع برسد، سپس شروع به چرخاندن آن می نمایید به این صورت فنر به آسانی گرفتگی ها را از میان می برد؛ می توان گفت این روش بهترین راه برای باز شدن لوله فاضلاب می باشد.

آیا روش های خانگی لوله بازکنی در باز کردن لوله فاضلاب واقعا موثرند؟

✔ برای گرفتگی های سطحی و نه چندان سخت؛ اگر گرفتگی شدید باشد معمولا با استفاده از روش های خانگی باز نمی شود و باید از تکنسین های لوله بازکنی کمک بگیرید. شما می توانید از طریق سایت برچسب، به صورت آنلاین نزدیک ترین لوله بازکن به خود را پیدا کنید. خدمات لوله بازکنی برچسب به صورت شبانه روزی و فوری در سراسر تهران ارائه می شود.

4.3/5 - (38 امتیاز)

مطلب بعدی:

مطلب قبلی: