باز کردن لوله با سرکه موثرین روش رفع گرفتگی لوله + ویدئو

باز کردن لوله با سرکه

باز کردن لوله با سرکه یکی از ده ها روش خانگی و کارآمد برای باز کردن لوله های فاضلاب منزل شما می باشد. این روش برای گرفتگی های سطحی سینک، حمام و… گزینه خیلی خوبی است. سرکه با ترکیب سایر موادی مثل جوش شیرین و نمک واکنش هایی نشان می دهد که باعث شده است به بهترین محلول لوله بازکن سینک ظرفشویی، حمام و… تبدیل شود.

در حین مشاهده علائم گرفتگی لوله فاضلاب در خانه، مثل پایین نرفتن آب سینک ظرفشویی و روشویی، علاوه بر روش های زیر می توانید با مطالعه مقاله علت ها و راهکارهای گرفتگی لوله فاضلاب آشپزخانه مشکل را خودتان در منزل برطرف کنید.

آموزش باز کردن لوله با سرکه و ترکیبات آن

اگر نمی دانید با سرکه چگونه گرفتگی لوله فاضلاب را باز کنید، در این ویدیو می توانید این آموزش را در کمتر از 1 دقیقه مشاهده کنید.

باز کردن لوله با سرکه و ترکیبات محلول لوله بازکن

سرکه ماده ای اسیدی و رقیق، پاک کننده ای ارزان و بی خطر برای محیط زیست می باشد که به کمک آن می توان گرفتگی لوله های فاضلاب را برطرف کرد.

باز کردن لوله با سرکه سفید، سیب و ترکیب آن با سایر مواد دیگر همچون جوش شیرین و نمک، محلولی قوی را برای رفع گرفتگی های سطحی وکم درست می کند. در ادامه با ترکیب سرکه با جوشی شیرین و نمک بیشتر آشنا خواهید شد.

چنانچه با انجام مراحل زیر گرفتگی لوله فاضلاب ها رفع نشد نیاز است که از یک متخصص ماهر لوله بازکنی در پونک استفاده کنید. لوله بازکن پونک تهران در سایت برچسب با سابقه بالا و مهارتی که در این زمینه دارد، با مناسب ترین قیمت آماده ارائه خدمات به شما کاربران هستند.


با کلیک روی دکمه زیر به نزدیکترین متخصص لوله بازکنی در پونک دسترسی خواهید یافت:


رفع گرفتگی لوله با سرکه و جوش شیرین
باز کردن لوله با سرکه و جوش شیرین یک روش خانگی ساده می باشد.

ترکیب جوش شیرین و سرکه

جوش شیرین با خاصیت اسیدی که دارد، در کنار سرکه ترکیب شیمیایی بسیار قوی تولید می کند که عمل لوله بازکنی را تسریع می بخشد. بنابراین شما می توانید با به کار بردن ترکیب سرکه و جوش شیرین برای باز كردن لوله فاضلاب منزل و محل کارتان این مشکل را با کمترین هزینه حل کنید.

باز کردن لوله با جوش شیرین طبق مراحل زیر است:

  • ابتدا یک فنجان از جوش شیرین را به داخل لوله فاضلاب بریزید؛
  • سپس به همان مقدار سرکه را داخل لوله اضافه کنید؛
  • در اثر ترکیب جوش شیرین و سرکه یک واکنش شیمیایی اسیدی بوجود آمده که فورانی کوچک به سمت بالا خواهد داشت؛
  • در این هنگام باید سریعا راه خروجی لوله را با دستمال ببندید تا مواد نتوانند خارج شوند؛
  • بعد از حدودا 30 دقیقه، آب جوش را در نزدیکی لوله و با فشار زیاد به ترکیبات اسیدی اضافه نمایید؛
  • مدتی صبر کنید! (شب تا صبح بهتر است) تا ترکیبات محلول لوله بازکن در لوله بماند و به خوبی با گرفتگی ها و ترکیبات درون لوله تماس پیدا کند؛
  • سپس لوله را چک کنید؛ خواهید دید که گرفتگی ها باز شده اند و این محلول لوله بازکنی اثر خود را گذاشته است.

رفع گرفتگی لوله با ترکیب سرکه و نمک

یکی دیگر از ترکیبات خانگی موثر در باز کردن گرفتگی لوله های فاضلاب، ترکیب سرکه و نمک است.
باز کردن لوله با سرکه و نمک به ترتیب موارد زیر است:

  • ابتدا یک سوم فنجان از هرکدام را با هم ترکیب کنید؛
  • سپس فورا این ترکیب را داخل لوله فاضلاب بریزید؛
  • بر اثر ترکیب این دو ماده واکنشی اتفاق می افتد. واکنش سرکه و نمک از نوع جوشیدن اتفاق است و گازی خارج می شود که باید قبل از تمام شدن این جوشش، ترکیب را سریعا وارد چاه کنید؛
  • حدود یک ساعت بعد آب جوش را با فشار زیاد اضافه کنید و تا صبح منتظر بمانید؛
  • مشاهده خواهید کرد که با گذشت زمان، راه لوله باز شده است؛
رفع گرفتگی لوله با نمک و سرکه
باز کردن لوله با سرکه و نمک یک روش خانگی ساده می باشد.

روش های ذکر شده در باز کردن لوله با سرکه، برای گرفتگی های سطحی و ساده، بسیار مفید و کارآمد هستند. اما در هنگام مواجهه با گرفتگی های سخت باید از دیگر روش های لوله بازکنی استفاده کنید.

البته سایت برچسب نیز این امکان را فراهم کرده تا با یک کلیک سریع و جست و جوی لوله بازکن های حرفه ای در سراسر تهران بتوانید از بهترین لوله بازکن ها در سطح شهر تهران استفاده کنید. سایت https://barchasb.net/ در تمام مدت طول هفته به صورت شبانه روزی منتظر تماس های شما عزیزان تهرانی می باشد.

رفع گرفتگی لوله تنها تماس با لوله بازکن شریعتی

در صورتی که گرفتگی شدید بود و با روش باز کردن لوله با سرکه و نمک و جوش شیرین، دوباره با گرفتگی مواجه شدید حتما با لوله بازکن شریعتی تماس بگیرید.

برای تماس با متخصصین لوله بازکنی شریعتی کافیه که روی دکمه زیر کلیک کنید. لوله بازکن شریعتی شبانه روزی آماده ارائه خدمات به شما عزیزان می باشد. بنابراین بدون نگرانی از ساعت کاری حتما با آنها تماس بگیرید.


برای تماس با نزدیکترین لوله بازکن شریعتی روی دکمه زیر کلیک کنید:


توجه داشته باشید که خدمات رفع گرفتگی لوله و چاه فاضلاب را می توانید در هر نقطه ای از تهران دریافت کنید. برای این امر می توانید از کادر بالا استفاده و نام منطقه خود را در آن سرچ کنید. با سرچ دقیق منطقه خود می توانید به شماره تلفن نزدیکترین لوله بازکن دسترسی پیدا کنید.

جمع بندی

به طور کلی باز کردن لوله با سرکه بهتر از استفاده از محلول های لوله بازکنی است؛ چرا که ترکیب سرکه و جوش شیرین برای بازکردن سرکه آنقدر قوی نیست که به بافت لوله ها آسیب برساند و آنها را از بین ببرد.

از ترکیب جوش شیرین با سرکه که ماده ای قلیایی و اسیدی هستند، واکنشی نا پایدار ایجاد می شود که یک قسمت آن آب است و قسمت دیگر آن دی اکسید کربن لذا خود را در معرض گاز منتشر شده از این واکنش قرار ندهید.

ترکیب جوش شيرين و سركه برای باز كردن لوله فاضلاب آشپزخانه یا بازکردن لوله توالت بسیار موثر است؛ زیرا می تواند با خاصیت اسیدی چربی ها و موادی که باعث گرفتگی شده را از بین ببرد.

سوالات متداول

در چه مواقعی می توان از روش باز کردن لوله با سرکه استفاده کرد؟

در حین مشاهده علائمی مثل پایین نرفتن آب سینک ظرفشویی و روشویی، جمع شدن آب بر سر چاه حمام و توالت، پیچیدن بوی بد در محیط خانه و… .

آیا سرکه به تنهایی برای بازکردن لوله کافیست؟

خیر؛ ترکیباب سرکه مثل سرکه و جوش شیرین، سرکه با آب جوش و… موثر تر عمل می کنند.

باز کردن لوله با سرکه بهتر است یا با اسید های لوله بازکنی؟

استفاده از سرکه و ترکیباتش برای لوله بازکنی بهتر است؛ زیرا خاصیت اسیدی آن آنقدری قوی نیست که به لوله های فاضلاب آسیب بزند.

2.2/5 - (4 امتیاز)

مطلب بعدی:

مطلب قبلی: