پمپ باد لوله بازکنی چیست؟ نحوه استفاده + مزایا و معایب

لوله بازکنی با پمپ تراکم هوا

دستگاه پمپ لوله بازکن یکی از بهترین تجهیزاتی است که افراد لوله بازکن برای رفع گرفتگی های سینک، سیفون توالت و از بین بردن عوامل گرفتگی استفاده می شود.

در لوله کشی فاضلاب منازل بیشتر در قسمت سیفون توالت یا برخی نقاط لوله کشی که پیچ و خم دارند این مشکل پیش می آید که رسوبات و فضولات در آن مکان انباشته شده و کم کم سفت می شوند و مسیر خروج فاضلاب را می بندند. عملکرد این دستگاه ها مانند تلمبه چاه بازکن است که در ادامه به معرفی بیشتر طرز کار دستگاه تراکم هوا لوله بازکنی می پردازیم.

دستگاه پمپ لوله بازکن چیست؟

پمپ باد لوله بازکنی که البته به آن دستگاه تراکم هوا نیز می گویند وسیله ای است که در شغل لوله بازکنی از آن استفاده می شود.
پمپ لوله بازکنی مثل دیگر پمپ های باد، هوا را در درون مخزن خود متراکم و فشرده می کند و تکنسین لوله بازکن شلنگ مربوط به آن را وارد لوله فاضلاب کرده و با زدن یک دکمه فشار هوایی که داخل پمپ تراکم هوا یا همان دستگاه تراکم هوا لوله بازکنی جمع شده است را به درون لوله فاضلاب می فرستد و با این فشار، گرفتگی حرکت کرده و باز می شود.

دستگاه های لوله بازکنی انواع و اقسام بسیار متنوع و گوناگونی دارند که هدف همه آن ها یک چیز است اما در ساختمان و طرز کار با هم فرق می کنند. یکی از این دستگاه ها که طرز کار جالبی دارد، دستگاه لوله بازکنی ارابه ای است. در صورت تمایل برای کسب اطلاعات راجع به این دستگاه، به صفحه مربوط به آن مراجعه کنید.

استفاده از پمپ تراکم هوا
پمپ لوله بازکن تراکم هوا، همان دستگاه تراکم هوا است که از آن برای لوله بازکنی استفاده می کنند.

برای کار با پمپ لوله باز کن نیاز به یک تکنسین لوله بازکن دارید که سایت برچسب می تواند برای شما همشهریان گرامی که در تهران هستید، بهترین لوله بازکنی ها و چاه بازکنی ها را در نزدیکی محل زندگیتان مثل خدمات چاه بازکنی تهرانسر، طرشت، صادقیه، شهر زیبا یا دیگر مناطق تهران معرفی کند.


جهت تماس مستقیم با بهترین متخصصین لوله بازکنی در تهرانسر روی دکمه زیر کلیک کنید:


طرز کار دستگاه تراکم هوا لوله بازکنی به چه صورت است؟

همانطور که گفتیم حتما برای کار با پمپ لوله بازکن نیاز است که با لوله بازکن های ماهر تماس بگیرید، البته اخیرا دستگاه هایی کوچکتر هم آمده که بتوانید در منزل از آنها استفاده کنید ولی باید بدانید که توان بالایی ندارند و شاید زیاد کار ساز نباشند و فقط برای گرفتگی های کوچک استفاده می شوند.

برای کار با پمپ لوله بازکنی ابتدا باید محل گرفتگی را پیدا کنید و لوله دستگاه تراکم هوا را از همان ناحیه وارد لوله فاضلاب کنید.

روش استفاده از پمپ تراکم هوا
برای استفاه از پمپ لوله بازکن تراکم هوا، حتما نیاز است که یک تکنسین لوله بازکنی این کار را انجام دهد.

حتما قبل از کار با دستگاه، دیگر خروجی های فاضلاب را با پارچه بپوشانید چرا که هم زور و توان دستگاه در یک نقطه تمرکز داشته باشد و هم اینکه هنگامی که گرفتگی بر طرف شد چون هوا با فشار زیادی درون لوله ها جریان دارد، کثیفی ها به همراه هوا به بیرون نباشند و منزل شما را کثیف نکنند.

متخصصین لوله بازکنی در سایت برچسب خدمات لوله بازکنی خود را در سراسر تهران ارائه می دهند پس اگر شما در هر منطقه از شهر تهران سکونت دارید و به لوله بازکنی با پمپ تراکم هوا نیز احتیاج داشتید میتوانید در سایت و با جستجوی نام منطقه خود با نزدیک ترین لوله بازکن محل زندگی خود تماس بگیرید.

نکته!!! به هیچ عنوان برای گرفتگی هایی مثل مصالح ساختمانی از دستگاه تراکم هوا لوله بازکنی استفاده نکنید؛ چرا که ممکن است گرفتگی را وسیع تر کند. از این رو به شما پیشنهاد می کنیم تا حتما از لوله بازکن های ماهر بخواهید این نوع گرفتگی ها را برطرف کنند.

لوله بازکنی با دستگاه تراکم هوا برای چه گرفتگی هایی تاثیر گذار است؟

از دستگاه پمپ چاه باز کن می توانید برای گرفتگی های سطحی که مثال آن را در لیست زیر آوردیم استفاده کنید:

  • گرفتگی لوله فاضلاب با مواد غذایی
  • گرفتگی لوله فاضلاب در اثر تجمع مو
  • گرفتگی لوله فاضلاب در اثر گیر کردن آشغال های کوچک

توجه داشته باشید که استفاده از پمپ باد لوله بازکنی زمانی خوب است که لوله شما به شبکه فاضلاب منتهی شود تا عامل گرفتگی را به آن سمت هدایت کند. اگر آپارتمان نشین هستید و لوله های شما به هم متصل است، استفاده از پمپ لوله باز کن ممکن است که در قسمت دیگر و طبقه دیگری گرفتگی را ایجاد کند.

به طور کلی استفاده از دستگاه پمپ چاه بازکن نیاز به مهارت و سابقه استفاده از آن را دارد که متخصصین لوله بازکنی در برچسب از این امر برخوردارند. شما در هرجای تهران که هستید به طور مثال اگر در محدوده غرب تهران می باشید می توانید با نزدیکترین لوله بازکن غرب تهران در هر ساعت از شبانه روزی تماس بگیرید.

متخصصین چاه بازکنی غرب تهران با مناسب ترین هزینه خدمات چاه بازکنی و لوله بازکنی را انجام می دهند. برای تماس با لوله بازکن غرب تهران کافیه روی دکمه زیر کلیک کنید.


مشاهده جزئیات و تماس مستقیم با چاه بازکن غرب تهران با کلیک روی دکمه:


مزایا و معایب پمپ باد لوله بازکنی

دستگاه پمپ لوله بازکنی دارای مزایا و معایب است. برخی از مزایای این دستگاه عبارتند از:

  • سرعت و سهولت: این دستگاه به صورت سریع و آسان قادر به باز کردن گرفتگی های لوله های فاضلاب و آب است. نیاز به تخصص خاص یا تجربه زیاد برای استفاده از این دستگاه نیست.
  • قابل حمل و کوچک: پمپ چاه بازکن دارای ابعاد و وزن مناسب بوده و قابل حمل و جابجایی است. مخصوصاً برای لوله های کوچک و سخت دسترس.
  • کم هزینه: قیمت خرید و نگهداری این دستگاه نسبت به سایر دستگاه های لوله بازکنی مناسب و رقابتی است.

برخی از معایب پمپ باد لوله بازکنی عبارتند از:

  • خطر آسیب: پمپ چاه بازکنی با توجه به فشار بالای هوای خروجی، ممکن است به لوله های قدیمی، ضعیف، شکسته یا نامناسب آسیب بزند. بنابراین قبل از استفاده از این دستگاه، باید نوع و جنس لوله را بشناسید.
  • عدم تضمین: این دستگاه در بعضی موارد قادر به رفع گرفتگی های شدید یا عمیق نیست. بنابراین ممکن است نیاز به استفاده از دستگاه های قویتر یا خدمات تخصصی لوله بازکنی باشد.

سوالات پر تکرار از لوله بازکنی با پمپ لوله بازکن

طرز کار دستگاه پمپ لوله بازکنی به چه صورت است؟

✅ پمپ لوله بازکن، هوا را در درون مخزن خود متراکم و فشرده می کند. با وارد کردن شلنگ آن در لوله فاضلاب و با زدن یک دکمه فشار، هوایی که داخل دستگاه جمع شده، به درون لوله فاضلاب فرستاده می شود و لوله باز می شود.

دستگاه تراکم هوا لوله بازکنی برای رفع چه نوع گرفتگی هایی مناسب است؟

✅ این دستگاه مناسب برای رفع هر گونه گرفتگی می باشد به جز گرفتگی هایی که در اثر گیر کردن مصالح ساختمانی به وجود آمده اند.

برای لوله بازکنی با پمپ چاه بازکن چکار باید بکنیم؟

✅ لوله بازکنی با دستگاه پمپ لوله باز کن به دست یک تکنسین متخصص و باتجربه قابل انجام است. اگر لوله های فاضلاب ساختمان شما دچار گرفتگی شده اند، از طریق سایت لوله بازکنی شبانه روزی برچسب در سراسر تهران می توانید نزدیک ترین لوله بازکن به خود را پیدا کنید و با او تماس بگیرید.

4.5/5 - (38 امتیاز)

مطلب بعدی:

مطلب قبلی: