نحوه استفاده از لوله بازکن دستی برای لوله و چاه + ویدئو

چاه بازکن دستی

استفاده از پمپ لوله بازکن دستی یا به زبانی ساده تر همان تلمبه لوله بازکن یکی از ساده ترین روش های رفع گرفتگی لوله فاضلاب است. استفاده از این وسیله از گذشته تا به امروزه بسیار کاربردی بوده است و برای گرفتگی هایی که به دلیل تجمع مو، تجمع مواد غذایی و آشغال ها و رسوب گرفتن لوله ها ایجاد شده، بسیار مناسب است.

در ادامه ی این مطلب نحوه استفاده از چاه بازکن دستی به روشی بهتر بیان شده است. همچنین پمپ لوله بازکن دستی کاربردهای مختلف دیگری هم دارد که تا انتهای این مطلب به تمامی این موارد پرداخته شده است.

پمپ لوله بازکن دستی چیست؟

تلمبه چاه باز کن توالت فرنگی یا همان تلمبه چاه بازکن دستی، وسیله ای پلاستیکی با کارآیی ساده و راحت است که در تمام خانه ها پیدا می شود و از قدیمی ترین ابزار برای رفع گرفتگی چاه ها به شمار می رود. اجزای تشکیل دهنده تلمبه چاه بازکن، شامل یک کاسه پلاستیکی و یک دسته متصل به آن می شود.

چاه بازکن دستی
رفع گرفتگی چاه با تلمبه چاه بازکن دستی که یک وسیله ساده پلاستیکی می باشد.

روش استفاده از تلمبه دستی برای چاه 🎥

استفاده از چاه باز کن دستی توالت یا سینک و…، یکی از ساده ترین روش های بازکردن لوله فاضلاب در منزل است. به کمک آموزش ساده زیر و رعایت نکات ذکر شده، به راحتی و بدون نیاز به تکنسین لوله بازکن می توانید خودتان در منزل، گرفتگی فاضلاب را رفع نمایید.

برای باز کردن لوله با پمپ لوله بازکن دستی ابتدا کاسه پلاستیکی را بر روی دهانه لوله یا چاه قرار دهید به طوری که راه خروج هوا بسته شود؛ سپس دسته تلمبه چاه بازکن را چندین بار به سمت بالا و پایین فشار و حرکت دهید. بر اثر این فشار، جریان هوای درون پمپ تلمبه چاه بازکن به داخل لوله رفته و مواد اضافی را به حرکت در می آورد. پس از انجام کار با باز کردن آب داغ می توانید چربی های جمع شده در دیواره لوله را نیز از بین ببرید.

جهت عملکرد بهتر در تلمبه دستی برای چاه بازکنی، خوب است که مقداری پارافین دور لبه ی کاسه پلاستیکی تلمبه توالت یا سینک و… بمالید و کمی آب روی محل لوله فاضلاب بریزید؛ با این کار میزان چسبندگی لوله بازکن پلاستیکی یا لاستیکی بیشتر می شود.

دقت داشته باشید؛ دهانه کاسه پلاستیکی تلمبه چاه دستی کاملا بر روی دهانه لوله قرار گرفته باشد تا در طی کار با تلمبه چاه دستی هوا به زیر پمپ نفوذ نکند. همچنین از لوله بازکن دستی پس از استفاده از محلول های شیمیایی، مخصوصا زمانی که مواد هنوز در لوله هستند، نباید استفاده کنید.

استفاده از چا بازکن دستی
نحوه کار کردن با چاه بازکن دستی

لازم به ذکر است که تلمبه چاه بازکن یا چاه بازکن دستی برای بازکردن گرفتگی های شدید مثل گرفتگی لوله با سیمان مناسب نیست. برای بازکردن گرفتگی لوله با سیمان بهتر است مقاله گرفتگی لوله با مصالح ساختمانی را مطالعه نمایید.

کاربردهای پمپ لوله بازکن دستی

بازکردن لوله با تلمبه دستی در انواع گرفتگی های رایج در خانه از جمله گرفتگی مربوط به سینک ظرفشویی، روشویی، حمام و سرویس بهداشتی کاربردی است؛ به شرطی که گرفتگی از نوع سطحی باشد. در این بخش، توجه شما را به دو مورد از کاربرد تلمبه لوله باز کن دستی که به اختصار توضیح داده شده، جلب می کنیم.

1_ باز کردن لوله حمام با چاه باز کن دستی

برای باز کردن گرفتگی لوله وان حمام نیز از تلمبه چاه بازکن توالت فرنگی می توان استفاده کرد. ابتدا باید درب روی حفره را برداشته؛ سپس دو پیچ را باز کنید و رابطی را که متصل به به حفره است، به سمت بالا کشیده و باز کنید (اگر به پایین آن مو آویزان شده باشد باید آن را بردارید). پس از آنکه درب را برداشتید، دهانه کاسه پلاستیکی لوله باز کن را بر رو آن منطبق کنید و با فشار و بالا و پایین کردن تلنبه، لوله را باز نمایید.

توجه داشته باشید که اگر گرفتگی لوله حمام با پمپ لوله بازکن دستی باز نشد باید با لوله بازکن منطقه خود در تهران تماس بگیرید. اگر در محدوده شهران تهران هستید برای تماس فوری با لوله بازکن شهران لینک آن در پایین قرار گرفته است. برای تماس با نزدیکترین لوله بازکنی در شهران کافیه روی لینک کلیک کنید.


تماس فوری با نزدیکترین لوله بازکن شهران در هر ساعت از شبانه روی با کلیک روی دکمه:


2_ باز کردن چاه توالت با لوله باز کن دستی

برای باز کردن گرفتگی کاسه توالت باید از یک تلمبه چاه بازکن توالت فرنگی خوب، با کیفیت، بزرگ و سنگین (به شکل توپی) استفاده کنید؛ به طوری که کاسه پلاستکی تلنبه، کاملا بر کاسه توالت منطبق باشد تا تمام فشار تلمبه چاه باز کن به داخل چاه و گرفتگی های آن وارد شده و چاه باز شود.

نکته مهم در باز کردن کاسه توالت با تلمبه دستی، استفاده از یک لوله باز کن دستی با کیفیت است زیرا تمام عملیات رفع گرفتگی بستگی به کیفیت تلمبه دارد.

توجه داشته باشید که تلمبه توالت فرنگی با توالت ایرانی متفاوت است. همانطور که در تصویر زیر می بینید تلمبه رنگ صورتی مناسب برای استفاده در توالت فرنگی می باشد.

چاه بازکن دستی توپی دار
تلمبه لوله بازکن دستی، ساده ترین روش لوله بازکنی در منزل

لوله باز کن دستی وسیله ای بی خطر است و به آسانی قابل دسترس می باشد، به همین علت باز کردن لوله با چاه بازکن دستی به عنوان اولین گزینه پیشنهاد می شود. در صورتی که گرفتگی رفع نشد می توانید از خدمات لوله بازکنی فوری تهران در سایت برچسب استفاده نمایید.

3_ باز کردن سینک ظرفشویی با تلمبه لوله بازکنی

استفاده از تلمبه دستی برای لوله سینک ظرفشویی یکی از بهترین روش های رفع گرفتگی آن است. در اینجا تلمبه هایی که سری گرد دارند به خوبی ورودی لوله را پوشش می دهند و با مکشی که ایجاد می کنند تمام عوامل گرفتگی را از سینک ظرفشویی خارج می کنند.

اگر با استفاده از تلمبه لوله باز کن، گرفتگی سینک، حمام و… باز نشد، بهتر است که از یک لوله بازکن ماهر کمک بگیرید. در برچسب خدمات لوله بازکنی با قیمتی بسیار مناسب برای تمامی مناطق تهران ارائه می شود. بنابراین اگر در تهران هستید و نیاز فوری به لوله بازکنی تهران دارید می توانید با شماره زیر تماس بگیرید تا نزدیکترین لوله بازکن به منطقه شما اعزام شود.

استفاده های دیگر از لوله بازکن دستی

البته امروزه استفاده از تلمبه چاه باز کن فقط به باز کردن لوله های گرفته شده اختصاص ندارد و افراد حتی در موارد صاف کاری ماشین خود را هم با پمپ لوله بازکن دستی قوی انجام می دهند. به این صورت که از مکش تلمبه چاه باز کن استفاده کرده و سطحی که تو رفتگی دارد را به بالا می کشند.

در کل باید بدانید که تلمبه لوله بازکن دستی با ایجاد تراکم هوا و مکش می تواند اشیائی که باعث مسدود شدن لوله فاضلاب شده اند را به جلو حرکت دهد یا حتی از چاه بیرون بکشد. شما می توانید در روش صاف کاری اتومبیل با پمپ لوله بازکن دستی ابتدا در سطحی که تو رفتگی دارد مقداری آب جوش بریزید و بعد تملبه را به آن بچسبانید و خیلی آرام آن را بالا بکشید تا با ایجاد مکش تملبه، بدنه اتومبیل شما بالا بیاید. از این روش برای صاف کردن سپرهای فایبرگلس هم می شود استفاده کرد.

تماس با لوله بازکن غرب تهران برای رفع انواع گرفتگی

چنانچه از تلمبه لوله بازکن دستی استفاده کردید و نتیجه ای نگرفتید حتما در اسرع وقت با تکنسین های برچسب در هر منطقه ای در تهران از جمله غرب آن که ساکن هستید تماس گرفته و اقدام به رفع مشکل خود نمایید. هر چه زود تر این مشکل برطرف شود بهتر است. لوله بازکنی در غرب تهران و دیگر محدوده های این شهر بزرگ شبانه روزی و 24 ساعته آماده ارائه خدمت هستند.


تماس مستقیم و فوری با لوله بازکنی در غرب تهران تنها با کلیک روی دکمه زیر:


سوالات پر تکرار از تلمبه دستی برای چاه بازکنی

باز کردن لوله با چاه بازکن دستی چگونه انجام می شود؟

✔ با بالا و پایین کردن دسته تلمبه و اعمال فشار به لوله، جریان هوا به درون تلمبه وارد لوله شده و راه آن را باز میکند.

در چه مواقعی بهتر است از تلمبه دستی استفاده کنیم؟

✔ کاربرد تلمبه لوله بازکن دستی بیشتر در باز کردن گرفتگی های سطحی سینک ظرفشویی و روشویی، وان حمام و چاه توالت می باشد.

روش لوله بازکنی با تلمبه چه مزیتی بر دیگر روش های لوله بازکنی دارد؟

✔ چاه بازکن دستی وسیله ای ارزان و سبک است که در هر خانه ای پیدا می شود و همچنین وسیله ای مناسب و بی خطر برای لوله بازکنی می باشد.

4.3/5 - (37 امتیاز)

مطلب بعدی:

مطلب قبلی: