درمان سوختگی با اسید لوله بازکن در منزل با 6 راه ساده!

درمان سوختگی اسید لوله بازکن

سوختگی با اسید لوله بازکنی یکی از دردناک ترین اتفاق های ممکن است که برای افراد پیش می آید. آیا سوختگی با اسید درمان دارد؟ خوشبختانه در صورت اقدام فوری برای درمان سوختگی با اسید می توانید این مشکل را حل کنید.

برای درمان سوختگی با اسید در منزل روش های ساده ای وجود دارد که توضیحات آن در ادامه به طور کامل بیان شده است. حتما این مطلب را انتها مطالعه کنید و روش های گفته شده آن را به خاطر داشته باشید تا در صورت قرار گرفتن در این موقعیت برای درمان آن فوری اقدام کنید.

آموزش درمان سوختگی با اسید در منزل 🎥

در این ویدئو می توانید 4 تا از روش های ساده ای که برای درمان سوختگی با اسید لوله بازکنی در منزل بسیار موثر است را یاد بگیرید.

6 راهکار درمان سوختگی با اسید در منزل را بشناسید!

در صورتی که دچار سوختگی شدید، باید فورا محل سوختگی را با  آب فراوان شستشو دهید. آب باعث می شود تا شدت آسیب ناشی از سوختگی با اسید و آثار آن کاهش یابد. سپس بهترین کار این است که به مراکز درمانی مراجعه کنید.

بسیاری از افراد نمی توانند فوری به مراکز درمانی مراجعه کنند و پر رنگ ترین سوالی که در ذهنشان روشن می شود این است که آیا در منزل سوختگی با اسید درمان دارد؟ بله؛ روش های ساده و موثری وجود دارد که در منزل می توانید برای کاهش یا درمان سوختگی با اسید لوله بازکنی از آنها استفاده کنید:

  • استفاده از شیر
  • درمان اسید روی پوست با روغن نارگیل
  • استفاده از سین زمینی برای درمان سوختگی با اسید لوله باز کن
  • استفاد از سرکه برای رفع سوختگی با لوله بازکن
  • استفاده از عسل برای درمان اسید روی پوست
  • پماد مخصوص سوختگی با اسید لوله بازکن
درمان سوختگی با اسید
روش های درمان سوختگی پوست با اسید لوله بازکنی

استفاده از انواع محلول لوله بازکنی (اسید لوله بازکن) برای رفع گرفتگی لوله و چاه فاضلاب امری رایج است که در صورت بی دقتی مشکلاتی همچون سوختگی ایجاد می شود. استفاده از محلول های لوله بازکنی همچنین ممکن است منجر به سوراخ شدن لوله فاضلاب شما شود. از این رو یکی از امن ترین راه ها برای رفع گرفتگی لوله فاضلاب حمام، توالت، آشپزخانه و… کمک از لوله بازکن مورد اعتماد و ماهر است.

اگر در تهران ساکن هستید در سایت برچسب می توانید به راحتی با مورد اعتمادترین افراد لوله بازکن تماس بگیرید و درخواست خود را ثبت نمایید. برای این امر می توانید از طریق باکس بالا نام منطقه خود را جستجو کنید و یا اگر در محدوده شرق تهران ساکن هستید، به طور مستقیم با نزدیک ترین لوله بازکنی تهرانپارس تماس بگیرید.

1_ استفاده از شیر جهت درمان سوختگی با اسید لوله بازکن

شیر از چربی و پروتئین تشکیل شده است و همین مواد می توانند باعث التیام سوزش و دردهای ناشی از سوختگی شوند. این ماده همچنین برای بهبود زخم سوختگی نیز مفید می باشد.

برای استفاده از شیر برای درمان سوختگی با اسید لوله بازکنی می توانید ناحیه سوخته شده را به مدت 15 دقیقه داخل شیر قرار دهید. خوب است بدانید که ماست های پرچرب نیز همین خاصیت شیر را داشته و برای درمان خانگی سوختگی با اسید لوله باز کن می توانید از آن ها استفاده کنید.

درمان سوختگی با اسید لوله بازکنی با استفاده از شیر
یکی از راه های خانگی درمان سوختگی با اسید لوله باز کن، استفاده از شیر است.

2_ درمان اسید روی پوست با روغن نارگیل

روغن نارگیل ویتامین E بسیار بالایی دارد که برای پوست مفید است. این ماده همچنین ضدقارچ و ضد باکتری نیز می باشد. به همین دلیل باعث پیشگیری از عفونت پوست سوخته شده می شود.

برای درمان سوختگی با اسید لوله باز کن با استفاده از روغن نارگیل می توانید آن را روی ناحیه سوخته شده بریزید و بسیار آرام ماساژ دهید.

3_ معجزه سرکه برای ریختن اسید روی دست

سرکه به تسکین خارش، درد و التهابات سوختگی بسیار کمک می کند. ضمن اینکه یک ماده ضدعفونی کننده نیز محسوب می گردد.

درمان سوختگی پوست با سرکه
درمان اسید روی پوست با سرکه

با استفاده از سرکه در درمان سوختگی با اسید لوله بازکن، می توانید از بروز عفونت پیشگیری کنید. در صورت سوختگی با اسید چاه باز کنی، مقداری سرکه را روی گاز استریل ریخته و به آرامی روی زخم قرار دهید.

4_ تاثیر سیب زمینی در درمان سوختگی با اسید لوله بازکنی

سیب زمینی می تواند درد را تسکین دهد، سوزش سوختگی را کم کرده و احتمال تاول زدن محل سوختگی را کاهش دهد.

شما میتوانید یک سیب زمینی را برش داده یا رنده کنید و آب سیب زمینی که روی آن به وجود می آید را به آرامی و بدون هیچ فشاری بر روی پوست خود فشار دهید.

5_ استفاده از عسل برای درمان سوختگی با لوله بازکن

عسل نیز به درمان سوختگی با اسید لوله بازکن کمک نموده و باعث بهبود زخم می شود. این ماده همچنین از بروز عفونت ها پیشگیری می نماید. در صورت سوختگی با اسید چاه باز کن، می توانید مقداری عسل به محل زخم بمالید.

عسل دمای پوست را در ناحیه سوخته کم نموده و به از بین رفتن درد کمک می کند. این یکی از اصلی ترین راه هایی می باشد که ما برای درمان سوختگی با اسید در منزل به شما پیشنهاد می دهیم.

6_ استفاده از پماد برای سوختگی با اسید

همچنین در صورت داشتن پماد مخصوص سوختگی با اسید در منزل شما می توانید از آن جهت درمان خانگی استفاده کنید. معروف ترین پماد مخصوص سوختگی برند آلفا می باشد که در اکثر داروخانه ها موجود است. قطعا استفاده از پماد مخصوص سوختگی با اسید راحت تر از سایر روش های درمان سوختگی است و بر آنها ارجحیت دارد.

درمان سوختگی با اسید لوله بازکنی با روغن نارگیل
سوختگی با اسید لوله باز کنی در اثر عدم رعایت نکات ایمنی رخ می دهد.

به طور کلی استفاده از اسید چاه باز کن روش توصیه شده ای نیست و بهتر است از افراد متخصص در زمینه لوله بازکنی مانند ارائه دهندگان سرویس لوله بازکنی در شهر قدس یا دیگر محدوده های اطراف تهران یا داخل تهران جهت رفع مشکل گرفتگی لوله های منزل خود کمک بگیرید.

متخصصین چاه بازکنی شهر قدس در سایت برچسب شبانه روزی و فوری برای ارائه خدمات رفع گرفتگی لوله و چاه فاضلاب آماده می باشند. توجه داشته باشید که مشکلات چاه بازکنی شما به صورت تضمینی رفع می شود.

7_ درمان سوختگی اسید با ژل آلوئه ورا

برای سوختگی با اسید چی خوبه؟ اگر سوختگی دست با اسید جزئی است می توانید از ژل آلوئه ورا استفاده کنید. استفاده از ژل آلوئه ورا برای کاهش قرمزی، خارش و تحریک کلی پوست مؤثر است. اما اگر سوختگی شدید است باید فوری به اورژانس مراجعه کنید تا اقدامات لازم برای این مشکل انجام شود.

قربانی کودکان با اسید لوله بازکنی

متاسفانه سالانه کودکان زیادی دچار حادثه سوختگی با اسید لوله بازکنی می شوند. بنابراین والدین باید بسیار مراقب باشند که محلول لوله بازکنی را دور از دسترس کودکان قرار دهند.

سوختگی با اسید لوله بازکنی در کودکان
سوختگی با اسید لوله بازکنی یک امر شایع است. در زمان استفاده از آن حتما مراقب کودکان خود باشید.

معمولا محلول های لوله بازکنی بسته بندی های خوش رنگی دارند و همین امر باعث می شود کودکان آن ها را با خوراکی اشتباه گرفته و درب آن را باز کنند.

به همین دلیل سوختگی کودکان با اسید لوله بازکن و مسمومیت آن ها با این محلول در اثر خورده شدن آن، زیاد رخ می دهد، پس باید مراقب بوده و محلول را دور از دسترس اطفال قرار دهید. در ضمن لازم به ذکر است که در زمان استفاده از آن میبایست کودکان را از محل دور نمایید.

نکات لازم برای پیشگیری از سوختگی با اسید لوله باز کن!

استفاده از اسید لوله بازکنی یک روش نسبتا رایج برای باز کردن گرفتگی لوله ها می باشد. اما توصیه می کنیم که در صورتی که لوله های منزل شما دائم دچار گرفتگی می شوند حتما از یک متخصص لوله بازکنی کمک بگیرید.

برای پیدا کردن متخصص لوله بازکنی تهران شبانه روزی می توانید از خدمات سایت برچسب استفاده کنید. سایت برچسب در هر کجای تهران که باشید، می تواند نزدکیترین لوله بازکن به شما را معرفی کند.

در صورتی که گرفتگی لوله ها خفیف است و قصد استفاده از اسید لوله بازکن را دارید، حتما به رعایت نکات زیر توجه کنید؛ زیرا سوختگی با اسید لوله بازکن امر شایع و دردناکی است که در یک لحظه غفلت ممکن است رخ دهد.

  • برای پیشگیری از سوختگی با اسید لوله باز کن حتما از ماسک و دستکش استفاده کنید.
  • در زمان استفاده از محلول، حتما پنجره ها را باز بگذارید تا بخار ناشی از عملکرد محلول را استشمام نکنید.
  • پس از ریختن اسید لوله بازکنی درون چاه، به هیچ عنوان سر خود را به دهانه چاه نزدیک نکنید؛ زیرا هر لحظه ممکن است محلول با فشار از لوله خارج شود و به صورت شما برخورد نموده و دچار سوختگی با اسید چاه بازکن شوید.
  • اگر به هر دلیلی محلول با پوست شما برخورد داشت، حتما محل تماس آن را بلافاصله با آب فراوان بشویید و به بیمارستان مراجعه کنید.
عوارض تنفس گاز حاصل از محلول شیمیایی
علاوه بر سوختگی با اسید لوله بازکنی باید مراقب بود در معرض گازهای اسیدی تنفس نکنیم چرا که باعث از بین رفتن ریه می شوند.

در همین راستا مطالعه مقاله روش استفاده از محلول لوله بازکنی را نیز به شما توصیه می کنیم؛ زیرا تمامی نکات ایمنی در زمان استفاده از اسید چاه باز کن را برای شما مطرح نموده است.

یکی از مواردی که در حین سوختگی با لوله بازکن باید به آن دقت کنید، این است که در این مواقع زیور آلاتی که در محل سوختگی دارید حتما در آورید تا محل سوختگی بیشتر از آن آسیب نبیند.
البته اگر درجه سوختگی زیاد عمیق نیست پمادهای سوختگی هم می توانند موثر باشند تا آثار سوزش و خارش را برطرف کرده وهمچنین محل سوختگی را ضد عفونی کنند.

پرسشهای پر تکرار در خصوص درمان خانگی سوختگی با اسید لوله بازکن

برای سوختگی با اسید در منزل چی خوبه؟

✅ با استفاده از موادی همچون شیر، عسل، سرکه، روغن نارگیل و سیب زمینی می توانید ریختن اسید روی دست یا صورت را التیام دهید.

آیا استفاده از ماست پر چرب هم برای درمان اسید روی پوست خوب است؟

✅ بله؛ ماست پر چرب هم مانند شیر عمل می کند. برای این امر باید محل سوختگی را 15 الی 20 دقیقه در ماست پر چرب قرار دهید تا التیام یابد.

راهکار پیشگیری از سوختگی با محلول لوله بازکن چیست؟

✅ نکات ایمنی زیادی باید در زمان استفاده از اسید لوله بازکن رعایت شود که یکی از آنها استفاده از دستکش می باشد. در این مقاله نکات مهمی ذکر شده است که می توانید پاسخ اینکه در صورت تماس اسید های صنعتی با پوست بلافاصله چه کار باید کرد را به طور کامل دریافت نمایید.

بهترین پماد سوختگی خانگی چیست؟

✅ معروف ترین پماد مخصوص سوختگی برند آلفا می باشد که در اکثر داروخانه ها موجود است.

4.7/5 - (63 امتیاز)

مطلب بعدی:

مطلب قبلی: