نحوه استفاده از اسید لوله باز کن صاف، اتک، رافونه و… ⚠

طریقه استفاده از محلول لوله بازکنی

نحوه استفاده از اسید لوله باز کن به شکل صحیح و مناسب، اهمیت زیادی دارد؛ زیرا این محلول یک اسید به شدت خطرناک می باشد و اگر در حین باز کردن لوله فاضلاب با اسید دقت کافی نداشته باشید، می تواند خطرات جبران ناپذیری داشته باشد.

بهترین روش باز کردن لوله فاضلاب با اسید این است که متناسب با نوع گرفتگی و محلول از دستورات آن استفاده کنید. اما به طور کلی دستور و نکاتی که برای همه محلول ها یکسان است در ادامه این مطلب ذکر شده است.

سایت برچسب که از معتبرترین سایت های خدمات چاه بازکنی تهران می باشد، با ارائه دانش خود در این خصوص شما را راهنمایی می کند.

فیلم آموزشی نحوه استفاده از اسید لوله باز کن 🎥

در این ویدئو به طور کامل به نکات اساسی که حین ریختن اسید در چاه فاضلاب باید رعایت کنید، پرداخته شده است. بنابراین اگر می خواهید صدمه ای وارد نشود حتما این ویدئو را مشاهده کنید.

نحوه ریختن اسید در چاه فاضلاب با راهنمایی لوله بازکن پونک

روش باز کردن لوله فاضلاب با اسید بدین صورت است که ابتدا باید آن را با رعایت تمام نکات ایمنی، داخل مجرای فاضلاب ریخته و مدت زمانی را صبر کنید. (روی بسته محلول، مدت زمان لازم را نوشته است.) سپس در لوله ها به مقدار زیاد آب بریزید تا مطمئن شوید محلول از لوله ها خارج شده است. زیرا در صورتی که این محلول در لوله ها بماند باعث پوسیدگی و خوردگی آن ها می شود.

نحوه استفاده از اسید لوله باز کن جامد بدین صورت است که باید آن را روی دریچه ورودی فاضلاب گذاشته و به صورت قطره قطره روی آن آب بریزید تا کم کم وارد لوله ها شده و عمل کند.

لازم به ذکر است که اگر شدت گرفتگی لوله های منزل شدید باشد و نتوانید خودتان با طرز استفاده از اسید لوله باز کن یا دیگر روش ها آن را باز کنید، اگر در تهران هستید فقط کافی است که از خدمات لوله بازکنی برچسب مراجعه کنید.

لوله بازکنی برچسب بهترین لوله بازکن ها را به شما در سراسر تهران معرفی می کند؛ مثل خدمات لوله بازکنی در پونک، ونک، سعادت آباد و… .


مشاهده جزئیات تماس با لوله بازکن پونک برچسب تنها با کلیک روی دکمه زیر:


متخصصین چاه بازکنی پونک بدون تعطیلی حتی در ایام تعطیلات و شبانه روزی برای رفع انواع گرفتگی های لوله های فاضلاب همواره آماده به خدمت هستند. بنابراین اگر شما و یا اطرافیانتان دچار این مشکل هستید حتما روی دکمه کلیک کنید و با لوله بازکن پونک تماس بگیرید.

طریقه استفاده از لوله بازکن صاف

طریقه استفاده از لوله بازکن صاف بدین گونه است که باید آن را به اندازه ای مناسب و نه خیلی زیاد درون چاه توالت، سینک، حمام و هرجایی که گرفتگی دارد، بریزید.

طریقه استفاده از محلول لوله بازکنی
چگونگی استفاده از محلول لوله بازکن

بعد از 15 الی 20 دقیقه درون لوله آب بریزید. چنانچه این کار را انجام ندهید محلول اسیدی به مرور باعث پوسیدگی و فرسودگی لوله فاضلاب می شود. بنابراین حتما بعد از استفاده از اسید لوله بازکن صاف لوله را شستشو دهید.

طریقه استفاده از لوله بازکن دوقلو رافونه

محلول لوله بازکن رافونه، محلولی ویژه برای رفع گرفتگی های لوله فاضلاب حمام با مو، آشپزخانه و… می باشد. این محلول با غلظت بسیار بالایی که دارد که سخت ترین گرفتگی ها را نیز رفع می کند.

در طرز استفاده لوله بازکن رافونه آمده است که فاز اول آن چربی های لوله را رفع می کند و فاز دوم آن که مکمل فاز اول است، هر نوع گرفتگی و رسوبات از جمله گرفتگی با مو را رفع می کند.

طرز استفاده از محلول لوله بازکن رافونه
طریقه استفاده از محلول لوله بازکن رافونه

طریقه استفاده از لوله بازکن رافونه به این گونه است که ابتدا فاز اول و سپس فاز دوم آن را در لوله بریزید و 20 دقیقه صبر کنید. در طی این 20 دقیقه گرفتگی ها با لوله بازکن رافونه دو قلو رفع خواهد شد.

روش باز كردن لوله فاضلاب با اسید جوهر نمک

این نوع اسید به صورت مایع است و قابلیت حل کردن چربی، روغن، کاغذ و سایر مواد آلی را دارد. نحوه استفاده از این اسید به شکل زیر است

  • یک گالن آب تهیه و یک فنجان اسید جوهر نمک به آن اضافه کرده و هم زده و داخل لوله فاضلاب ریخته و پس از بیست دقیقه یا نیم ساعت، آب جوش یا آب معمولی بریزید.
  • در صورت عدم باز شدن گرفتگی، می توانید فرآیند را تکرار کنید یا از روش های دیگر مانند فنر لوله بازکن استفاده کنید.

توصیه لوله بازکن شمال تهران در نحوه استفاده از اسید لوله باز کن

  • بخار ناشی از محلول لوله بازکنی سمی بوده و تنفس آن می تواند باعث آسیب دیدن ریه ها شود، ضمن اینکه به مخاط چشم نیز آسیب می رساند. به همین دلیل در زمان ریختن اسید در چاه فاضلاب، باید حتما از ماسکی ضخیم استفاده کنید که کاملا صورت شما را بپوشاند. 
  • در صورتی که با نحوه استفاده از اسید لوله باز کن آشنایی نداشته باشید، ممکن است که این اسید مخرب داخل چشمان شما بپاشد. در این زمان باید فورا چشمتان را با آب، از داخل به خارج شستشو دهید. این عمل باید 10 تا 15 مرتبه تکرار شود و در صورتی که مشکل برطرف نشد، حتما به پزشک مراجعه کنید.
  • استفاده از محلول لوله بازکن به صورت مداوم، خطرناک است؛ زیرا ترکیب شدن آن با گازهای داخل چاه یک ترکیب خطرناک و سمی می سازد که استشمام آن برای بدن مضر است. اگر لوله های شما دائم دچار گرفتگی می شوند، بجای استفاده مداوم از محلول، بهتر است با افراد متخصص لوله بازکنی تماس بگیرید.

متخصصین لوله بازکنی در شمال تهران را می توانید به راحتی در سایت برچسب پیدا کرده و مستقیما با آن ها تماس بگیرید. این افراد گرفتگی چاه توالت، حمام و… را به صورت تضمینی رفع می کنند.


دسترسی به نزدیک ترین تکنسین های لوله بازکنی در شمال تهران برای رفع انواع گرفتگی:


  • مواد لوله بازکن شدیدا قلیایی بوده و خوردن آن ها باعث مسمومیت شما می شود. به نقل از متخصصین کودک، بچه ها در سنین 2 تا 5 سال بیشترین آمار مسمومیت از طریق استفاده از لوله بازکن اسیدی را دارند که همین امر باعث می شود تا نحوه استفاده از اسید لوله باز کن و نگهداری آن اهمیت بالایی داشته باشد؛ از این رو باید دقت کنید که آن را دور از دسترس اطفال نگهداری کنید.
نحوه استفاده از محلول لوله بازکنی
رعایت نکات ایمنی در روش استفاده از محلول لوله بازکن و طریقه ریختن اسید در لوله فاضلاب

در نحوه استفاده از اسید لوله باز کن، سوختگی را جدی بگیرید 💀

به طور کلی روش استفاده از محلول لوله باز کن به این صورت است که باید از آن در دفعات بسیار کم استفاده کنید؛ زیرا استفاده مداوم از این محلول خطرات جبران ناپذیری مثل سوختگی را در پی دارد.

شاید در دفعات اول استفاده از این محلول تفاوتی ایجاد نشود، اما ممکن در دفعات بعد با یک سهل انگاری کوچک این سوختگی پیش بیاید. بنابراین حتما در نحوه استفاده از اسید لوله باز کن این نکته را جدی بگیرید.

برای آشنایی با روش درمان سوختگی با اسید لوله بازکنی حتما مقاله درمان سوختگی با اسید لوله بازکن را مطالعه کندی تا بتوانید اثرات سوختگی با اسید لوله بازکن را در خانه مداوا کنید.

نکاتی تکمیلی در باز کردن لوله فاضلاب با اسید

  • یکی از مهم ترین نکاتی که در ریختن اسید در چاه فاضلاب باید توجه داشته باشید این است که استفاده مداوم از این محلول باعث خوردگی و پوسیدگی لوله ها می شود؛ پس بهتر است نکات طریقه استفاده از لوله باز کن را رعایت کنید تا گرفتگی لوله ها به حداقل رسد. ضمن اینکه بهتر است برای رفع گرفتگی مداوم لوله ها از افراد متخصص این کار در شهر استفاده کنید.
  • هرگز اسید لوله بازکن را با سایر مواد شیمیایی مانند سود، جوش شیرین، سفید کننده و غیره مخلوط نکنید. چون ممکن است واکنش های ناخواسته و خطرناکی ایجاد کند.
  • بعد از ریختن اسید لوله بازکن، باید مدت زمان مشخصی صبر کنید تا اسید روی گرفتگی های لوله اثر کند. مدت زمان لازم بستگی به نوع و شدت گرفتگی و نوع اسید دارد و معمولاً روی بسته بندی آن نوشته شده است. این مدت زمان معمولاً بین 15 تا 30 دقیقه است.
  • بعد از این مدت زمان، باید مقدار زیادی آب داخل لوله ها بریزید تا اسید کاملاً خارج شود و لوله ها را تخریب نکند. آب می تواند سرد یا جوش باشد، اما آب جوش ممکن است باعث شود گرفتگی های لوله بهتر حل شوند.

شما برای اینکه بتوانید نتیجه خوبی از روش باز کردن لوله فاضلاب با اسید بگیرید، باید از بهترین و با کیفیت ترین مارک آن استفاده کنید. برای این کار ما در مقاله راهنمای خرید قویترین محلول لوله بازکنی بهترین برندها را به شما معرفی کرده ایم تا بتوانید در نحوه استفاده از اسید لوله باز کن، بهتر عمل کنید.

معایب باز کردن لوله فاضلاب با اسید

شاید استفاده از مایع لوله بازکن زود نتیجه دهد و به خوبی گرفتگی های سطحی لوله و چاه فاضلاب را رفع کند، اما معایبی که در استفاده از مایع لوله بازکن وجود دارد باعث می شود تا مصرف آن بسیار محدود شود.

از مهم ترین تاثیرات مخربی که باز کردن لوله فاضلاب با اسید دارد موارد زیر می باشد:

  • باعث پوسیدگی و خرابی لوله های فاضلاب می شود.
  • در صورت استفاده نادرست باعث سوختگی پوست یا از دست دادن بینایی می شود.
  • گرفتگی های سخت مانند سیمان را رفع نمی کنند.
  • از آنجایی که محلول ها موادی سمی و شیمیایی هستند، اثرات نامطلوبی روی ریه ها و تنفس دارد.

سوالات پر تکرار کاربران از نحوه استفاده از اسید لوله باز کن

روش استفاده از محلول لوله باز کن به چه صورت است؟

✅ طرز استفاده از لوله باز کن بدین صورت است که ابتدا باید آن را داخل مجرای فاضلاب ریخته و مدت زمانی را صبر کنید. روی بسته محلول، مدت زمان لازم را نوشته است. سپس در لوله ها به مقدار زیاد آب بریزید.

چه نکات ایمنی را در زمان استفاده از اسید لوله باز کن معرکه باید رعایت کنیم؟

✅ در زمان مصرف لوله بازکن، حتما از ماسکی ضخیم استفاده کنید. اگر محلول لوله بازکن داخل چشم شما بپاشد، باید فورا چشمتان را با آب، از داخل به خارج شستشو دهید. اگر لوله های شما دائم دچار گرفتگی می شوند، بجای استفاده مداوم از محلول، بهتر است با افراد متخصص لوله بازکنی تماس بگیرید.

نحوه استفاده از اسید لوله باز کن جامد به چه صورت است؟

✅ طریقه استفاده از لوله باز کن جامد بدین صورت است که باید آن را روی دریچه ورودی فاضلاب گذاشته و به صورت قطره قظره روی آن آب بریزید تا کم کم وارد لوله ها شده و عمل کند.

4.4/5 - (38 امتیاز)

مطلب بعدی:

مطلب قبلی: