باز کردن لوله حمام با 8 روش مقرون به صرفه + ویدئو آموزشی!

روش های بازکردن لوله حمام

باز کردن لوله حمام از دغدغه های مهم در هر خانه ای به شمار می رود؛ زیرا لوله حمام، یکی از مهم ترین و اساسی ترین لوله های فاضلاب در هر ساختمان مسکونی به شمار می رود.

گرفتگی چاه حمام یکی از رایج ترین نوع گرفتگی ها است که به دلایل مختلف به وجود می آید؛ لذا داشتن اطلاعات کافی درباره بهترین راه برای باز کردن لوله حمام و دلایل گرفتگی و پیشگیری از آن، یا حتی اطلاعاتی در مورد درپوش چاه حمام اهمیت به سزایی در سلامت و کارآیی بهتر لوله های حمام دارد.

چنانچه گرفتگی لوله حمام شما شدید بود و از طریق روش های ذکر شده در این مقاله نتوانستید عملیات باز کردن لوله حمام را با موفقیت انجام دهید حتما از با شماره تلفن زیر تماس گرفته و درخواست لوله بازکن را از بهترین تکنسین های برچسب بخواهید.

3 مورد از اساسی ترین دلایل گرفتگی چاه حمام!

گرفتگی های ایجاد شده در چاه حمام غالبا ناشی از ورود مواد زائد و اضافی از داخل درپوش حمام به داخل لوله است که در ادامه راه های بازکردن چاه حمام را معرفی می کنیم.

1_ گرفتگی لوله فاضلاب با مو یکی از رایج ترین عوامل در بسته شدن لوله های حمام می باشد. ورود مو ها به داخل چاه حمام و سپس تجمع آن ها در لوله ها می تواند گرفتگی های بسیار شدیدی را ایجاد کند.

استفاده از حلال مو برای رفع گرفتگی چاه حمام تاثیرگذاری کمی دارد. برای از بین بردن مو در فاضلاب حمام بهترین راه این است که با فنر آن را خارج نمایید.

2_ از دیگر مواد زائدی که باعث گرفتگی لوله فاضلاب حمام می شود و باید نسبت به باز کردن چاه حمام اقدام کرد، تکه های صابون استفاده شده در حمام می باشد.
صابون به علت چربی بالایی که دارد با املاح موجود در آب، رسوبات سختی را در لوله تشکیل می دهد و موجب بسته شدن و گرفتگی لوله حمام می شود.

3_ دیگر مواد زائد مثل دستمال کاغذی، سفید آب، تیغ و… نیز گرفتگی را تشدید و کار باز کردن لوله حمام را سخت تر می کنند.

باز کردن وان حمام
رفع گرفتگی چاه حمام، سریع و آسان

همه این عوامل چاه حمام را مملو از چربی ها و چرک هایی می کنند که تماس آن ها با لوله به تدریج باعث ایجاد لایه های رسوبی در دیواره لوله می شود.

برای حل بهتر این مشکل به صورت تضمینی و با هزینه ای مقرون به صرفه می توانید در سایت برچسب با بهترین متخصصین لوله بازکنی در تماس باشید. تمامی خدمات چاه بازکنی در کل مناطق تهران 24 ساعته ارائه می شود. برای دسترسی راحت شما عزیزان به لوله بازکنی تهران فوری با ما در ارتباط باشید.

7 راهکار برای بازکردن لوله حمام

با توجه به جنس لوله و نوع گرفتگی به وجود آمده، روش های باز کردن لوله حمام متفاوت هستند. به عنوان نمونه اگر مشکل گرفتگی لوله حمام با مو باشد، روش های لوله بازکنی آن نسبت به تکه های صابون متفاوت است. به همین دلیل ما روش های متفاوت باز کردن چاه حمام را، به شما معرفی می کنیم.

ویدئوی آموزشی بهترین روش باز کردن لوله حمام 🎥

برای درک بهتر محتوای مقاله بازکردن لوله حمام ویدئویی تهیه کرده ایم که پیشنهاد می کنیم پیش از مطالعه مقاله حتما آن را دنبال کنید.

علاوه بر گرفتگی چاه حمام گرفتگی چاه آشپزخانه هم می تواند از مشکلات رایج در منزل باشد که سایت برچسب در مورد آن مقاله آموزشی دارد. شما با مراجعه به سایت برچسب و مطالعه مقاله آموزش رفع گرفتگی لوله آشپزخانه می توانید خودتان در منزل نسبت به باز کردن چاه حمام و باز کردن لوله حمام بپردازید.

1. باز کردن لوله حمام با ریختن آب جوش

آب جوش ساده ترین، کم هزینه ترین و بهترین روش برای باز کردن چاه حمام می باشد. در صورتی که گرفتگی سطحی بوده می توانید مقداری آب جوش را با فشار بالا و به طور مستقیم به داخل لوله حمام ریخته و کمی صبر کنید. سپس می توانید بازکردن چاه حمام به وسیله آب جوش را مشاهده کنید.

رفع گرفتگی چاه حمام با آبجوش
آب جوش، ساده ترین راه رفع گرفتگی چاه حمام

به این ترتیب رسوبات و مواد اضافی دیواره های لوله به تدریج نرم شده، تجزیه شده و از بین خواهند رفت. (حتما قبل از ریختن آب جوش درپوش چاه حمام را بردارید تا آب جوش بر روی خودتان نریزد.)

دقت داشته باشید؛ اگر جنس لوله های حمام شما از جنس PVC بوده، آب جوش را به صورت زیاد و یکباره وارد چاه نکنید چرا که ممکن است لوله های پلاستیکی با آب جوش تغییر شکل داده و موجب نشتی بشوند.

2. باز کردن لوله حمام با استفاده از محلول جوش شیرین

همان طور که قبلا هم گفته بودیم، جوش شیرین و ترکیبات آن، یکی از کاربردی ترین روش های خانگی بازکردن لوله حمام است. برای بازکردن چاه حمام ترکیب جوش شیرین با نمک و جوش شیرین با سرکه، دو ترکیب موثر می باشند.

رفع گرفتگی لوله فاضلاب با محلول جوش شیرین
باز كردن چاه فاضلاب با محلول جوش شیرین

در این روش ابتدا باید درپوش چاه حمام را بردارید و جوش شیرین را به داخل لوله حمام ریخته، سپس مقداری نمک یا سرکه به آن اضافه کنید، حال مقداری آب جوش به ترکیب اضافه کنید و مدتی صبر کنید تا واکنش میان این دو ماده، باعث باز کردن چاه حمام شود.

البته باز هم می گوییم که اگر گرفتگی در هر لوله ای شدید باشد و باز کردن لوله حمام با روشهای خانگی جواب ندهد، بهتر است به سایت لوله بازکنی برچسب مراجعه کنید تا از بهترین و ماهرترین لوله بازکنی در خانی آباد استفاده کنید. خدمات لوله بازکنی برچسب نزدیکترین لوله بازکن به شما را در تهران معرفی می کند.

3. باز کردن لوله حمام با استفاده از محلول های مخمری

برای رفع گرفتگی چاه حمام با کمک محلول های مخمری، ابتدا باید مقداری مخمر را با آب مخلوط کنید، سپس کم کم و مرحله به مرحله آن را به داخل چاه بریزید. توجه داشته باشید؛ اگر محلول را یک جا داخل لوله بریزید، ممکن است به آن آسیب بزند. این روش برای باز کردن چاه حمام با لوله های pvc مناسب می باشد.

باز کردن چاه حمام با مخمر
رفع گرفتگی لوله حمام با مخمر

4. استفاده از تلمبه دستی برای باز کردن لوله حمام

اگر گرفتگی لوله حمام به دلیل حجمی از مو های جمع شده باشد، استفاده از تلمبه دستی بهترین روش باز کردن چاه حمام  است.

به این صورت که ابتدا با باز کردن شیر آب اجازه دهید مقداری آب در دور و ور درپوش چاه حمام جمع شود، سپس کاسه پلاستیکی تلمبه را بر دهانه چاه قرار داده و به صورت پی در پی به آن فشار وارد کنید. پس از مدتی شما موفق به باز کردن چاه حمام می شوید.

البته بهتر است برای استفاده از تلمبه دستی اول درپوش چاه حمام را جدا کنید و بعد شروع به کار کنید.

رفع گرفتگی چاه حمام با چاه بازکن دستی
رفع گرفتگی چاه حمام با تلمبه دستی دیگر روش خانگی کم هزینه

5. استفاده از قلاب برای رفع گرفتگی لوله حمام

قلاب وسیله ای بسیار ساده و کاربردی برای باز کردن چاه حمام با مو می باشد.

برای استفاده از قلاب ابتدا درپوش چاه حمام را برداشته، سپس تا جایی که می توانید قلاب را وارد لوله کنید و با کمک سر خمیده آن، مو های چسبیده به دیواره لوله را جمع آوری کنید و از چاه بیرون بکشید. همچنین می توانید با برداشتن درپوش چاه حمام با استفاده از یک چراغ قوه، از کم شدن حجم مو های درون چاه اطمینان حاصل کنید. پس از آن با ریختن آب جوش به درون لوله، مراحل باز کردن لوله حمام را کامل کنید.

باز کردن لوله با قلاب
گرفتگی چاه حمام را با قلاب باز کنید

6. استفاده از جوهر نمک در باز کردن چاه حمام

یکی از راهکار های باز شدن لوله حمام که کمی خطرناک است و ما آن را در آخر آوردیم، استفاده از جوهر نمک برای باز کردن لوله حمام است.

در این روش مقدار حدود 3 چهارم گالن آب سرد را باید با حدود سه فنجان جوهر نمک مخلوط کنید و در هنگام جوشیدن جوهر نمک آن را وارد چاه کنید.
البته باید حتما مراقب باشید که از دسکتش پلاستیک و عینک محافظ چشم استفاده کنید تا به شما آسیبی نرسد. همچنین استفاده از این روش برای باز کردن لوله حمام به دفعات زیاد موجب خسارت به لوله ها می شود.

7. بهترین راه برای باز شدن لوله حمام با نمک و سرکه به توصیه لوله بازکن شهران

ترکیبی برابر از نمک و سرکه گازی را از آن متصاعد می کند که بلافاصله پس از ترکیب باید آن را داخل لوله حمام بریزید. این ترکیب باعث می شود تا چربی و تمامی محتویاتی که باعث گرفتگی چاه حمام شده است از بین برود.

نکته مهم آن این است که باید راه آب حمام را به مدت یک شبانه روزی به همان حالت با ترکیب سرکه ونمک قرار دهید سپس بعد از 24 ساعت با آب گرم و فشار بالا لوله را آبکشی نمایید.

باز کردن لوله حمام با این روش یکی از ساده ترین و بهترین راهکار برای رفع گرفتگی لوله حمام است که مواد آن در همه منازل یافت می شود.

چنانچه با تکرار چندین باره این عمل، لوله حمام شما باز نشد باید با یک متخصص لوله بازکنی تماس بگیرید. ساکنین محدوده شمال تهران در برچسب می توانند برای دسترسی فوری و سریع به شماره تلفن لوله بازکنی پاسداران به لینک زیر مراجعه کنند.

8. باز کردن لوله حمام با فنر

در برخی از مواقع گرفتگی لوله حمام آنچنان سخت و شدید می باشد که از طریق روش های ذکر شده نمی توان آن را برطرف کرد. تنها راه چاره در این موقعیت، فنر زدن چاه حمام می باشد که با مطالعه مقاله مربوطه در سایت برچسب، اطلاعات مورد نیاز خود را در این زمینه می توانید کسب کنید.

البته مراقب باشید که این قلاب را با فشار زیاد وارد چاه حمام نکنید؛ چرا که ممکن است باعث آسیب رساندن و یا سوراخ شدن لوله حمام شود، که در این صورت هزینه های زیادی مثل تخریب و لوله گذاری مجدد و… متحمل شما می شود. لذا بهتر است که هنگام فرو بردن قلاب در چاه احتیاط کامل را انجام دهیم.

برای از بین بردن مو در فاضلاب حمام چه کنیم؟

گرفتگی لوله فاضلاب با مو از رایج ترین علت های گرفتگی لوله حمام است که همه ما هم آن را تجربه کردیم. برای از بین بردن مو در فاضلاب حمام معمولا اکثرا پیشنهاد استفاده از اسید لوله بازکن را می دهند که آن را حل می کند. اما خوب است توجه داشته باشید که هیچ محلولی، حلال مو در فاضلاب نیست و تنها راهی که میتوان گرفتگی لوله حمام با مو را از بین برد استفاده از فنر لوله بازکنی است.

اگر حجم تجمع موها در لوله حمام زیاد باشد می بایست آن را با فنر لوله بازکنی برقی رفع کرد. برای این امر بهتر است که از افراد ماهر لوله بازکنی تهران در برچسب کمک بگیرید. این افراد به صورت تضمینی و با هزینه ای مناسب گرفتگی چاه حمام شما را رفع می کنند. شما در هر جای تهران که هستید کافیه نام منطقه خود را در کادر ابتدای صفحه جستجو کنید.

2 مورد از ساده ترین روش های پیشگیری از گرفتگی لوله حمام

همیشه پیشگیری بهتر از درمان است. پس بهتر است قبل از این که به روش های باز کردن لوله حمام نیاز پیدا کنید، به توصیه های زیر جهت پیشگیری از این مشکل دقت کنید:

استفاده از صافی مناسب بر روی چاه

با گذاشتن درپوش چاه حمام مناسب بر سر چاه حمام، از ورود مواد اضافه به درون چاه جلوگیری می کنید.
صافی ها انواع پلاستیکی و فلزی مختلفی دارند. گونه فلزی آن ها که با کمک پیچ به دهانه چاه بسته می شود، کاملا با دهانه فیکس شده و همراه با جریان آب به حرکت در نمی آید و وسیله ای مطمئن برای جلوگیری از گرفتگی لوله با مو در حمام محسوب می شود.

انواع صافی های مخصوص چاه
رفع گرفتگی چاه حمام و پیشگیری از آن با صافی مناسب

نوعی دیگر از درپوش چاه حمام سوراخ های بسیار ریزی دارند که تکه های صابون را از سطح چاه جمع می کنند. پس از هر بار حمام رفتن، صافی را برداشته و برای بی نیاز شدن از به کار گیری روش های رفع گرفتگی چاه حمام، آن را از مو و رسوبات اضافی که به آن چسبیده تمیز کنید. 

شستن حمام پس از هر بار استفاده

از راهکار های بسیار ساده برای پیشگیری از گرفتگی چاه حمام، این است که بعد از هر بار حمام رفتن آن را شسته و تمیز کنید. با این کار کثیفی ها و مواد زائد روی کف و دیواره حمام را به سمت درپوش چاه حمام حرکت داده، سپس با فشار آب داغ یا با برداشتن صافی، آن ها را از سری چاه جمع می کنید و این گونه از باز کردن لوله حمام پیشگیری خواهید کرد.

در این مطلب سعی در معرفی کوتاه و مختصر روش های موثر و کاربردی رفع گرفتگی چاه حمام، داشتیم. در صورتی که روش های ذکر شده نتیجه بخش نبودند، سایت برچسب آماده ارائه هر گونه خدمات لوله بازکنی در این زمینه می باشد.

یکی از موارد دیگر که باید توجه کنید اینکه همیشه با تمیز نگه داشتن محیط و  چاه حمام دیگر نیاز کمتری به لوله بازکنی ها می افتد و نیاز به راه های مختلف برای باز کردن لوله حمام ندارید.
علاوه بر آن می توانید با تمیز نگه داشتن سرویس بهداشتی سلامت خود و خانواده خود را تضمین کنید و از بیماری های پوستی و… جلوگیری کنید، چرا که حمام ها به دلیل رطوبتی که دارند اگر تمیز نشوند میتوانند مرکز رشد میکروب ها و باکتری ها شوند.

جمع بندی

چه عواملی منجر به گرفتگی چاه حمام می شود؟

✔ ورود مواد زائد مثل مو، صابون و… از دلایل عمده گرفتگی چاه حمام می باشد.

چه اقداماتی جهت باز کردن لوله حمام باید انجام دهیم؟

✔ روش های مختلفی مانند استفاده از آب جوش، محلول های مخمری، تلمبه دستی و… در رفع گرفتگی چاه حمام موثر هستند.

چه روش هایی را جهت پیشگیری از گرفتگی چاه حمام می توان انجام داد؟

✔ استفاده از کفشور مناسب بر روی چاه، اصلی ترین راه پیشگیری از گرفتگی چاه حمام می باشد.

4.2/5 - (29 امتیاز)

مطلب بعدی:

مطلب قبلی: