8 علت نشتی فلاش تانک توالت ایرانی و فرنگی چیست + راه حل

راه های جلوگیری از نشتی فلاش تانک

علت نشتی فلاش تانک به دلایل مختلفی ایجاد می شود که باید قطعات آن را قدم به قدم چک کنید تا اصلی ترین علت نشت آب از فلاش تانک پیدا شود. گاهی لازم است قطعه ای تعویض شود و یا تنها با کمی سفت کردن پیچ و مهره ها این مشکل حل شود. برای اینکه بهتر بدانید علت نشتی فلاش تانک توالت فرنگی و ایرانی چیست در ادامه به طور کامل این موارد را مورد بررسی قرار دادیم. اگر شما هم به دنبال دلیل نشتی سیفون توالت هستید تا انتها مطلب را حتما مطالعه کنید.

علت نشتی فلاش تانک
دلیل نشتی فلاش تانک چیست؟

توجه داشته باشید که سیفون فاضلاب با سیفون توالت متفاوت است. اگر شما نشتی در سیفون فاضلاب دارید باید مقاله مرتبط با آن را مطالعه کنید. همچنین اگر نمی دانید سیفون فاضلاب چیست روی لینک کلیک کنید.

علت نشتی فلاش تانک چیست؟

معمولا علت نشتی فلاش تانک توکار با روکار تفاوتی ندارند. تنها تفاوت آن این است که فلاش تانک روکار را می توانید بدون نیاز به متخصص بررسی کنید، اما برای فهمیدن دلیل نشتی فلاش تانک توکار حتما باید متخصص آن را بررسی کند.

اما اگر می خواهید به تنهایی دست به تعمیر فلاش تانک بزنید، پیشنهاد می شود روی لینک کلیک کنید و صفر تا صد تعمیر سیفون توالت فرنگی را در آنجا مطالعه کنید.

به طور کلی و در یک نگاه علت نشتی فلاش تانک توالت فرنگی را می توان موارد زیر دانست که هرکدام به طور جزئی تر در ادامه بررسی شده است:

  • محکم نبودن پیچ و مهره ها
  • نصب نادرست فلاش تانک
  • خرابی شیر فلاش تانک
  • فرسودگی قطعات فلاش تانک
  • خرابی واشرها
  • شناور یا فلوتر نامناسب
  • خرابی لوله های آب
  • خراب شدن مکانیزم فلاش تانک
علت نشتی فلاش تانک توالت فرنگی
علت نشتی فلاش تانک توالت

اگر نیاز به یک متخصص برای تعمیر نشتی فلاش تانک خود دارید می توانید در برچسب که پلتفرمی معتبر برای پیدا کردن ماهرترین متخصصین لوله بازکنی شبانه روزی در تهران و رفع نشتی فلاش تانک است، این افراد را به راحتی و نزدیک به منطقه خود پیدا کنید.

نشتی سیفون توالت ایرانی به دلیل محکم نبودن پیچ و مهره ها

تمامی پیچ و مهره های فلاش تانک را بررسی کنید حتی اگر نیاز است درپوش فلاش تانک را برداشته و همه پیچ و مهره ها را چک کنید. شل بودن پیچ سه راهی و سایر یکی از رایج ترین دلیل نشتی فلاش تانک است. خوشبختانه این امر را می توانید بدون نیاز به متخصص حل کنید.

نشتی فلاش تانک به دلیل شل بودن پیچ و مهر
سفت نبودن پیچ و مهره علت نشتی فلاش تانک

نصب نادرست فلاش تانک

یکی از دلایلی که همان ابتدای نصب فلاش تانک، باعث ایجا نشت آب از فلاش تانک می شود، نصب نادرست آن است. در اینجا شما باید درستی نصب فلاش تانک و همچنین درستی نصب لوله های آب را بررسی کنید و در صورتی که اشکالی در این مرحله وجود دارد آن را رفع کنید.

نصب نادرست فلاش تانک علاوه بر باعث علت آب دادن سیفون دستشویی است، باعث گرفتگی توالت نیز می شود؛ زیرا در نصب نادرست ممکن است سیفون به درستی کار نکند و آب قطع شود، که در نهایت باعث گرفتگی می شود. اگر دچار این مشکل شدید حتما با لوله بازکن ماهر تماس بگیرید. اگر در تهران هستید برای تماس با لوله بازکنی در غرب تهران کافی است روی لینک لوله بازکنی شهرک غرب کلیک کنید و با شماره تلفن لوله بازکن غرب تهران تماس بگیرید.

نصب نادرست فلاش تانک علت نشتی آن
درست نصب نبودن فلاش تانک دلیل چکه کردن آب از آن

خرابی شیر سیفون علت نشتی فلاش تانک

شیر فلاش تانک یکی دیگه از رایج ترین علت نشتی فلاش تانک توالت ایرانی و فرنگی است. ممکن است که عملکرد شیر فلاش تانک دچار اختلال شده باشد و این مشکل را ایجاد کند. اگر با بررسی های لازم متوجه شدید که نیاز به تعویض دارد، حتما آن را تعویض کنید.

خزابی شیر علت نشتی فلاش تانک
دلیل نشتی فلاش تانک به خاطر خراب بودن شیر آب آن

فرسودگی قطعات دلیل نشتی فلاش تانک توالت

طی گذر زمان قطعاتی همچون سوپاپ، ولو و لوله هایی که برای اتصال فلاش تانک به توالت است ممکن فرسوده، پوسیده و یا زنگ زده شود. در صورت بررسی نکردن این امر باعث ایجاد نشتی فلاش تانک خواهد شد. بنابراین حتما قطعات را به صورت دوره ای بررسی کنید و در صورت نیاز آن را تعمیر یا تعویض کنید.

فرسودگی قطعات علت نشتی فلاش تانک
قدیمی و فرسوده شدن قطعات سیفون علت نشتی فلاش تانک

خرابی واشرها علت نشتی سیفون توالت

یکی دیگه از علت نشتی سیفون توالت ایرانی و فرنگی خرابی واشرهای شیر داخلی فلاش تانک است. چنانچه عوامل قبلی دلیل نشتی فلاش تانک نبوند حتما واشرها را چک کنید و در صورت نیاز آن را تعویض کنید.

خرابی واشر علت نشتی فلاش تانک
خراب و مشکل داشتن واشرها دلیل نشتی فلاش تانک

شناور یا فلوتر نامناسب علت نشتی فلاش تانک توالت

تنظیم نبودن شناور یا فلوتر سیفون علت نشت فلاش تانک است. در صورتی که شناور درست تنظیم نشده باشد آب به خوبی و مداوم جریان ندارد و باعث چکه کردن فلاش تانک می شود. بنابراین حتما بررسی کنید که فلوتر به درستی نصب و تنظیم شده است.

خرابی فلوتر علت نشتی فلاش تانک
دلیل نشتی فلاش تانک توالت به دلیل خرابی فلوتر

خرابی لوله های آب علت نشت فلاش تانک

ممکن است علت نشتی فلاش تانک از سمت لوله های آب شهری باشد. زمانی که لوله های آبی که به فلاش تانک وصل هستند دچار پوسیدگی، سوراخی و خرابی شده باشد این نشتی را ایجاد می کند. بنابراین حتما چک کنید که لوله های آب سالم باشند.

یکی از دلایل خرابی لوله های آب ممکن است به علت گرفتگی لوله باشد. در اینجا لوله بازکن باید آن را بررسی و رفع کند. لوله بازکنی برچسب خدمات رفع گرفتگی را در سراسر تهران از جمله رباط کریم با قیمتی بسیار مناسب ارائه می دهد. بنابراین اگر در رباط کریم ساکن هستید برای تماس با لوله بازکنی رباط کریم روی لینک کلیک کنید، سپس با شماره تلفن لوله بازکن رباط کریم تماس بگیرید.

خراب شدن مکانیزم فلاش تانک علت چكه كردن فلاش تانك

خراب شدن مکانیزم فلاش تانک میتواند به دلیل نامناسب بودن قطعات سیفون، نصب نادرست یا خراب شدن یکی از قطعات باشد که به طور کلی روی مکانیزم فلاش تانک تاثیر می ذارد. بنابراین اگر نفهمیدید چرا فلاش تانک چکه میکند حتما این مورد را بررسی کنید یا از افراد متخصص در این حوزه کمک بگیرید.

روش های رفع نشت فلاش تانک

برای رفع نشتی فلاش تانک فرنگی، ابتدا باید علت نشتی سیفون توالت فرنگی و ایرانی را شناسایی کنید. پس از شناسایی علت نشتی، می توانید با استفاده از روش های زیر آن را برطرف کنید:

  • تعویض شیر تخلیه
  • تعمیر یا تعویض مخزن آب
  • تعویض واشر ها
  • تعمیر یا تعویض فلوتر
  • تعمیر یا تعویض سیستم لوله کشی
روش های رفع نشتی فلاش تانک
رفع نشتی فلاش تانک توالت فرنگی و ایرانی

نکاتی مهم برای جلوگیری از دلیل نشتی فلاش تانک

برای رفع نشتی فلاش تانک توکار یا روکار، می بایست نکات زیر را رعایت کنید:

  • به طور منظم از فلاش تانک خود بازدید کنید و در صورت مشاهده هرگونه مشکل، آن را برطرف کنید.
  • از استفاده از مواد شوینده قوی برای تمیز کردن فلاش تانک خود خودداری کنید.
  • از فشار دادن بیش از حد اهرم فلاش تانک خود، خودداری کنید.
  • در صورت عدم استفاده از توالت، اهرم فلاش تانک خود را ببندید تا باعث ایجاد علت نشتی فلاش تانک نشود.
راه های جلوگیری از نشتی فلاش تانک
نکاتی مهم برای جلوگیری از علت نشتی فلاش تانک توکار و روکار

جمع بندی

نشتی فلاش تانک یکی از مشکلات رایج این قطعه است که می تواند باعث هدر رفتن آب و افزایش هزینه های آب و برق شود. برای رفع نشتی فلاش تانک، ابتدا باید علت نشتی فلاش تانک را شناسایی کنید. پس از شناسایی دلیل نشتی فلاش تانک توالت، در صورتی که قطعه ای نیاز به تعمیر یا تعویض داشت حتما اجرا کنید.

اگر به تنهایی نمی توانید این بررسی ها را داشته باشید و برای رفع نشتی فلاش تانک توکار و روکار به مشکل خوردید حتما از یک متخصص کمک بگیرید.

سوالات متداول

چگونه می توانم نشتی فلاش تانک را تشخیص دهم؟

✔ برای تشخیص نشتی فلاش تانک می بایست: 1_ در اطراف فلاش تانک به دنبال رطوبت یا آب باشید، 2_ صدای نشتی آب را گوش کنید، 3_ مقدار آب مخزن را بررسی کنید.
اگر در هر یک از این موارد مشکلی مشاهده کردید، احتمالاً فلاش تانک شما دچار نشتی شده است.

چگونه می توانم نشتی فلاش تانک را در اسرع وقت برطرف کنم؟

✔ اگر نشتی فلاش تانک شما جدی نیست، می توانید با استفاده از روش های ذکر شده در این مقاله آن را در اسرع وقت برطرف کنید. با این حال، اگر نشتی فلاش تانک شما جدی است، بهتر است از یک متخصص کمک بگیرید.

علت نشتی فلاش تانک چیست؟

✔ چکه کردن فلاش تانک دلایل متعددی دارد از جمله: خرابی لوله های فلاش تانک و لوله اصلی، تنظیم نبودن شناور، درست نصب نشدن فلاش تانک و… که تمامی این علت ها در این مقاله مورد بررسی قرار گرفته است.

4.8/5 - (20 امتیاز)

مطلب بعدی:

مطلب قبلی: