هر آنچه که درباره لوله فاضلاب ساختمانی نمی دانستید!

انواع لوله فاضلاب خانگی و شهری

عملکرد درست لوله فاضلاب ساختمان، تاثیر بسیاری بر رضایت شما از ساختمان و محل زندگی تان دارد؛ با توجه به اهمیت فراوانی که انواع لوله فاضلاب شهری و ساختمانی دارند، ما در این مقاله از سایت برچسب پاسخ تمام سوالات شما در زمینه انواع لوله فاضلاب ساختمانی، نحوه جرم گیری لوله فاضلاب، رفع نشتی و آب بندی، انواع اتصالات لوله، قیمت لوله فاضلاب، سایز لوله و… را به طور کامل داده ایم؛ پس اگر در خصوص هر یک از موارد مطرح شده سوالی دارید، حتما تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

لوله فاضلاب شهری
آشنایی با انواع لوله فاضلاب شهری و هر آنچه که باید بدانید!

لوله فاضلاب ساختمانی چه انواعی دارد؟

انواع لوله فاضلاب شهری را از نظر جنس می توان به دو دسته فلزی و غیر فلزی تقسیم کرد. انواع لوله های فلزی شامل چدنی، مسی و گالوانیزه هستند و انواع لوله های غیر فلزی شامل پلی اتیلن، پلیکا، پوشفیت، بتنی و سفالی می شوند.

لوله های چدنی و مسی جزء اولین متریال ها جهت لوله کشی محسوب می شوند؛ اما امروزه با توجه به سنگینی بالایی که این متریال دارد، هزینه زیاد و مقاوم نبودن در برابر شرایط آب و هوایی و همچنین گسترش انواع لوله فاضلاب ساختمان استفاده از این محصول دیگر مثل گذشته رایج نبوده و می توان گفت به طور کلی منسوخ شده است.

لوله فاضلاب گالوانیز به دو نوع فولادی و آهنی تقسیم می شوند. لوله فاضلاب فولادی از نوع آهنی سنگین تر و کدرتر می باشد.

انواع لوله فاضلاب خانگی و شهری
انواع لوله فاضلاب خانگی و شهری به چه صورت است؟

سیستم فاضلاب شهری با لوله فاضلاب پلی اتیلن کار می کند. این نوع از لوله فاضلاب شهری بسیار سبک بوده و طول عمر بالایی دارد. جهت کسب اطلاعات و آشنایی بیشتر با سایر انواع لوله فاضلاب ساختمان از جمله لوله فاضلاب پوشفیت، پلیکا، پلی اتیلن و… اینجا کلیک کنید.

لوله فاضلابی پوش فیت یک از پر طرفدارترین لوله برای سیستم لوله کشی است. این لوله های برای اتصال نیاز به وسیله خاصی ندارد؛ زیرا دارای سری نر و ماده است که می توان با قرار دادن داخل یکدیگر به راحتی آنها را وصل کرد.

کاربرد لوله های فاضلاب

لوله های فاضلاب ساختمانی در سیستم فاضلاب ساختمان اهمیت زیادی دارند. آنها برای جمع آوری و انتقال فاضلاب ها و آب های زائد از ساختمان به محل دفع نهایی نصب می شوند. مهم ترین کاربرد این لوله ها عبارتند از:

انتقال فاضلاب

لوله های فاضلاب به منظور جمع آوری و انتقال تمام فاضلاب های ساختمانی از سرویس های بهداشتی توالت و حمام، سینک آشپزخانه طراحی و نصب می شوند.

تهویه

برای جلوگیری از ایجاد بوی بد و ناخوشایند و تهویه صحیح فاضلاب در ساختمان به عنوان یک راه انتقالی برای هوا و بوهای ناخوشایند قرار می گیرند.

حفاظت از محیط زیست

برای جمع آوری و انتقال صحیح فاضلاب ها از ساختمان به محل دفع نهایی به منظور جلوگیری از ورود آنها به منابع آب زیر زمینی نصب می شوند و از ورود فاضلاب به محیط زیست جلوگیری می کنند.

جرم گیر لوله فاضلاب را چگونه انجام دهیم؟

گرفتگی و رسوب در لوله فاضلاب امری غیر طبیعی نیست و بسیاری از افراد تا به حال دچار این مشکل شده اند. شما با روش های خانگی بسیاری از جمله استفاده از ترکیب جوش شیرین و سرکه، لوله بازکن دستی، آب جوش، مخمر نان و… می توانید جرم گیری لوله فاضلاب ساختمان را انجام دهید.

چنانچه گرفتگی لوله و چاه شما شدید باشد و با روش های خانگی مشکل شما قابل برطرف شدن نباشد، می توانید از خدمات سایت لوله بازکنی تهران برچسب استفاده نمایید. تکنسین های برچسب تضمینی و به صورت 24 ساعته مشکل شما را با پیشرفته ترین تجهیزات و به بهترین نحو ممکن رفع می کنند.

جرم گیری لوله فاضلاب
جرم گیری لوله فاضلاب ساختمانی

رفع نشتی و آب بندی لوله فاضلاب چگونه انجام می شود؟

زمانی که لوله فاضلاب دچار نشتی می شود، قبل از اینکه اقدام به رفع مشکل نمایید ابتدا باید علت نشتی آب را شناسایی کرده و در ادامه اقدام به رفع مشکل کنید.

روش های متعدد رفع نشتی لوله فاضلاب ساختمان و آب بندی آن به شرح زیر است:

  • استفاده از چسب رفع نشتی لوله فاضلاب
  • استفاده از مایع نشت گیر لوله فاضلاب
  • رفع نشتی لوله فاضلاب با مواد نانو
  • آب بندی و رفع نشتی لوله فاضلاب با لوله فاضلابی دیگر
  • استفاده از مواد کامپوزیتی جهت آب بندی لوله فاضلاب

چنانچه در تهران یا محدوده های اطراف این شهر سکونت دارید، می توانید از خدمات سایت لوله بازکنی برچسب جهت رفع مشکل گرفتگی لوله و چاه کمک بگیرید. لوله بازکنی رباط کریم، لوله بازکنی شهر قدس، لوله بازکنی پرند و… آماده خدمت رسانی به شما می باشند. چاه بازکنی رباط کریم و تمام محدوده های اطراف تهران در سایت برچسب خدمات 24 ساعته حتی در روزهای تعطیل ارائه می دهند.

4 مدل رایج از انواع اتصالات لوله فاضلاب را بشناسید!

امروزه متریال های متعددی جهت اتصال لوله فاضلاب وجود دارند که با توجه به سیستم فاضلاب منزل شما از آنها استفاده می شود؛ این متریال ها به شرح زیر هستند:

  • سیفون ها
  • زانویی ها
  • سه راهی ها
  • بوش های لوله فاضلاب

نکته مهم در خصوص انواع اتصالات لوله فاضلاب ساختمان این است که حتما باید قبل از خرید آن، اطلاعات کافی درباره انواع اتصالات لوله فاضلاب را بدست آورید و صرفا به دنبال خرید اتصالات و انواع لوله های فاضلاب کم هزینه نباشید. شما باید قبل از خرید با تکنسین های لوله کش ماهر ارتباط برقرار کرده و از آنها راهنمایی بگیرید؛ علاوه بر این با کلیک روی مقاله انواع اتصالات لوله فاضلاب و مطالعه محتوای آن می توانید اطلاعات بسیار مفیدی در این زمینه بدست آورید.

آشنایی با انواع اتصالات لوله فاضلاب خانگی
شناخت انواع اتصالات لوله فاضلاب ساختمانی

انواع سایز لوله های فاضلاب ساختمان چگونه است؟

انواع سایز لوله فاضلاب ساختمانی با توجه به تعداد واحد در آپارتمان، تعداد توالت ایرانی و فرنگی، داشتن حیاط و موتورخانه و… تعیین می شود. اغلب سایز بندی لوله فاضلاب در بخش های مختلف ساختمان به شکل زیر است:

  • توالت فرنگی: سایز 110
  • توالت ایرانی: سایز 110
  • کفشور حمام: سایز 75 یا 90
  • لوله اصلی ساختمان: سایز 110 یا 125
انواع سایز لوله فاضلاب خانگی و شهری
سایز لوله فاضلاب ساختمانی در انواع مختلف چگونه است؟

قیمت لوله فاضلاب ساختمان چقدر است؟

با توجه به اینکه مدل های متعددی از لوله فاضلاب وجود دارد، نمی توان قیمت واحد و مشخصی را برای لوله فاضلاب تعیین کرد. بازه قیمتی انواع لوله فاضلاب خانگی برای هر یک لوله از 30 هزار تومان شروع شده و به 1 میلیون تومان یا بیشتر میرسد. جهت اطلاع از قیمت دقیق انواع لوله می توانید در اینترنت جستجوی دقیق تری داشته یا به صورت حضوری به فروشگاه ها مراجعه نمایید.

جمع بندی

در این محتوا از سایت برچسب تلاش کردیم تا به طور کامل همه چیز را درباره لوله فاضلاب ساختمانی به شما توضیح دهیم تا هر زمان که نیاز به خرید و یا تعمیرات لوله ها داشتید با دیدی باز این کار را انجام دهید؛ با توجه به اینکه موضوعات مربوط به لوله فاضلاب بسیار متعدد و گسترده می باشد حتما از لینک های داخل محتوا استفاده کنید تا اطلاعات بسیار جامعی درباره انواع لوله فاضلاب خانگی، جرم گیری، رفع نشتی، آب بندی، سایز و اتصالات لوله بدست آورید.

شما همچنین می توانید در صورت نیاز به رفع گرفتگی لوله فاضلاب خانگی و شهری از سایت برچسب کمک بگیرید و با جستجوی نام منطقه خود در سرچ باکس ابتدای صفحه، از خدمات لوله بازکنی غرب تهران، شرق، شمال و… استفاده نمایید. لوله بازکن غرب تهران و سایر محدوده ها در سریع ترین زمان ممکن خود را به شما میرساند و با پیشرفته ترین تجهیزات مشکل شما را برطرف می کند.

2/5 - (1 امتیاز)

مطلب بعدی:

مطلب قبلی: