نصب سیفون توالت ایرانی و فرنگی با 6 قدم راحت

نصب سیفون توالت فرنگی

لوله کشی توالت های فرنگی، اصول و مراحل خود را دارد که یکی از مهم ترین مرحله های آن، نصب سیفون توالت فرنگی به شکل کاملا درست و بی نقص می باشد. سیفون توالت فرنگی نقش کلیدی در سیستم تخلیه فاضلاب توالت فرنگی دارد.
وظیفه آن این است که فضولات را به همراه آب و با فشار و چرخش، تخلیه کرده و به چاه فاضلاب هدایت کند.

به یاد داشته باشید در صورت بروز هر گونه گرفتگی در چاه توالت فرنگی و بروز اختلال در عملکرد آن، در هر کجای تهران که هستید، تنها با جست و جوی لوله بازکنی محدوده مورد نظر خود در سایت برچسب، می توانید با متخصصان لوله بازکنی تهران ما در این زمینه تماس گرفته و از خدمات فوری، ارزان و تضمینی آن ها استفاده کنید.

آموزش نصب سیفون توالت ایرانی و فرنگی 🎥

قبل از شروع آموزش نصب سیفون توالت ایرانی و فرنگی اگر هنوز نمی دانید سیفون توالت چیست یا به دنبال جوابی کامل برای این سوال هستید حتما روی لینک کلیک کنید و جامع ترین مطلب در مورد سیفون توالت و انواع آن را مطالعه کنید.

آموزش مراحل نصب سیفون توالت فرنگی
اولین قدم در آموزش نصب سیفون توالت فرنگی این است که چک کنید تمام لوله ها، محکم به یکدیگر چفت و بست شده باشند.

اولین قدم در آموزش نحوه نصب سیفون توالت فرنگی و ایرانی این است که چک کنید تمام لوله ها، محکم به یکدیگر چفت و بست شده باشند؛ سپس مراحل زیر را به صورت دقیق و مو به مو انجام دهید.

  1. برای اولین قدم در آموزش نحوه متصل کردن فلاش تانک سرویس بهداشتی قطعه شناور فلاش تانک توالت (تنظیم کننده سطح آب داخل سیفون) را به لوله ها ببندید و مهره آن را از بیرون محکم کنید.
  2. دست گیره سیفون با فلاش تانک توالت فرنگی را به همراه گره گیر در بست گیره ای قرار داده، سپس مهره آن را به داخل حفره جانبی بدنه فشار دهید تا دستگیره فلاش تانک توالت فرنگی به خوبی سرجای خود محکم شود.
  3. لوله ها را به سیفون وصل کنید و در جهت پایین فشار داده تا خوب محکم شوند.
  4. محلی را که از قسمت بالایی مخزن خارج شده (بست پشت سیفون)، علامت گذاری کنید و سپس آن جا را سوراخ کنید، چرا که در زمان نصب مخزن آن روی این گیره ها گذاشته می شود و فلاش تانک توالت فرنگی روی این قسمت سوار می شود.
  5. سیفون را بر روی بست به گونه ای نصب کنید که لوله داخل قسمت خروجی پمپ قرار بگیرد.
  6. به عنوان آخرین مرحله طریقه نصب سیفون دستشویی حجم آب گیری (از بین اعداد 40، 70 یا 100 درصد) را مشخص کنید. به این صورت که ولوم تنظیم کننده میزان تخلیه سیفون را روی عدد مناسب آن قرار دهید و حتما به نحوه تنظیم شناور توالت فرنگی دقت کنید چرا که آب خروجی را در این مرحله تنظیم می کنید.
    لازم به ذکر است که چرخش دسته تعبیه شده برای نیم تخلیه باید به سمت مثبت تنظیم شده باشد تا سیفون بتواند هنگام خالی کردن آب به مقدار کم هم به خوبی کار کند.

چنانچه نحوه نصب سیفون توالت ایرانی و فرنگی به درستی انجام نشود، در آینده باعث گرفتگی توالت می شود. اگر به این مشکل دچار شدید برای رفع گرفتگی توالت خود می توانید به متخصصین لوله بازکنی جنوب تهران در برچسب مراجعه کنید. متخصصین لوله بازکنی تهران در برچسب در سراسر این شهر خدمات ارائه می دهند و در تمام محدوده های آن مانند جنوب تهران شعبه های مختلفی دارد. برای تماس با لوله بازکن جنوب تهران کافی است روی دکمه کلیک کنید.


تماس با نزدیکترین لوله بازکنی در جنوب تهران برای رفع گرفتگی توالت تضمینی:


نکات مهم در هنگام نحوه تنظیم شناور و متصل کردن فلاش تانک

نکاتی که در ادامه به آن ها پرداخته می شود؛ از این جهت اهمیت دارند که اگر بعد از نصب سیفون توالت فرنگی به مشکلی برخوردید، به کمک نکات زیر از آن ها پیشگیری کنید.

  • آب بندی باید به صورت اصولی و استاندارد انجام گیرد؛ در غیر این صورت تخلیه به صورت ناقص انجام خواهد شد.
  • تنظیم درست شدت جریان آب ورودی در زمان نصب سیفون توالت فرنگی باعث عملکرد درست سیفون و جلوگیری از نشتی آب می شود.
  • به تنظیم دقیق پیچ ها و زنجیر سیستم تخلیه توجه داشته باشید تا خرابی پیش نیاید.
  • شترگلو را بررسی کنید و زانویی اضافه به آن نبندید؛ زیرا در صورت وجود مشکل در شترگلو، عمل تخلیه آب کند انجام خواهد شد و مجبور هستید که عملیات نصب سیفون توالت فرنگی را دوباره انجام دهید.
  • شناور باید بتواند آزادانه حرکت کند و با دیواره مخزن برخورد نداشته باشد؛ در غیر این صورت سیفون عملکرد درستی نخواهد داشت.

با در نظر گرفتن این نکات و انجام دقیق مراحل آموزش نصب سیفون توالت فرنگی بر اساس دستور العمل توضیح داده  شده، از مشکلاتی مثل آهسته تخلیه شدن توالت، قطعی آب در توالت فرنگی، کار نکردن دکمه تخلیه، گرفتگی چاه توالت فرنگی و… پیشگیری کنید.

البته در صورت گرفتگی چاه توالت و نیاز به تخلیه چاه فوری، تضمینی و ارزان؛ می توانید با ورود به سایت برچسب و مراجعه به صفحات لوله بازکنی ما در سراسر تهران، با لوله بازکن تهران تماس گرفته و از خدمات آن ها در هر ساعتی از شبانه روز استفاده کنید.

مزیت های نصب سیفون توالت ایرانی و فرنگی چیست؟

اصلی ترین و مهم ترین مزیت نصب سیفون توالت فرنگی و ایرانی و تنظیم فلاش تانک توالت فرنگی به شکل اصولی، در واقع همان کاربرد و نقش آن در تخلیه چاه می باشد. در کنار آن می توان به این نکته اشاره کرد که نصب سیفون دستشویی یا همان فلاش تانک، بوی بد توالت را می گیرد تا در محیط پخش نشود و آن را تمیز نگه می دارد. همچنین از ورود حشرات موذی و مزاحم به داخل محیط خانه جلوگیری می کند.

البته همیشه توالت فرنگی هایی که خود به سیستم واتر جت مجهز هستند عملکرد فلاش تانک دستشویی فرنگی یا همان فلاش تانک در آن ها بهتر است و تنها نیاز دارد که تنظیم سیفون توالت فرنگی به درستی انجام شود، پس بهتر از توالت فرنگی هایی که با سیستم چرخشی عمل می کنند توالت را تمیز می کنند.

اصولی که برای نصب فلاش تانک در این مطلب بیان کردیم بسیار عمومی و کلی بودند. این درحالیست که فلاش تانک دستشویی های فرنگی در واقع از لحاظ شیوه نصب انواع مختلفی دارند. شما می توانید بر اساس نوع توالت فرنگی، مراحل نصب مربوط به آن را طی کنید. در این باره می توانید بیشتر بخوانید.

امروزه بهترین سیستم تخلیه در دستشویی های فرنگی همان سیستم واترجت معرفی شده که هزینه آن از دیگر توالت های موجود و با سیستم گردشی و… بیشتر است.

سوالات متداول

شناور سیفون توالت فرنگی چگونه نصب می شود؟

✔ شناور تنظیم کننده سطح آب داخل سیفون می باشد که آن را به لوله ها می بندند و مهره آن را از بیرون محکم می کنند.

در هنگام نصب سیفون توالت فرنگی، چرخش ولوم نیم تخلیه باید چگونه باشد؟

✔ چرخش ولوم نیم تخلیه باید به سمت مثبت تنظیم شده باشد تا سیفون بتواند هنگام خالی کردن آب به مقدار کم هم به خوبی کار کند.

چگونه مطمئن شویم که نصب سیفون توالت فرنگی به درستی انجام شده است؟

✔ در صورتی که بعد از مدتی مشکلاتی مثل آهسته تخلیه شدن توالت، قطعی آب در توالت فرنگی، کار نکردن دکمه تخلیه و… پیش نیاید، یعنی سیفون به درستی نصب شده است.

3.5/5 - (6 امتیاز)

مطلب بعدی:

مطلب قبلی: