لوله چدنی فاضلاب چیست؟ + مزایا و کاربردهای آن

لوله چدنی فاضلاب

لوله‌های چدنی فاضلاب ابتدا به عنوان لوله‌های تحت فشار برای انتقال آب، گاز و فاضلاب و همچنین وسیله ای برای تخلیه آب استفاده می شدند. این لوله‌ها از چدن خاکستری بوده و اغلب بدون روکش به کار می روند. البته داشتن روکش و پوشش‌ در لوله چدنی فاضلاب احتمال خوردگی را در آن ها کاهش می دهد و هیدرولیک آن را بهبود می‌بخشند.

ویژگی های لوله چدنی فاضلاب 🎥

در ویدئو زیر می توانید در کمتر از 1 دقیقه با ویژگی های لوله فاضلاب چدنی بیشتر و بهتر آشنا شوید.

8 مزیت لوله‌ چدنی فاضلاب

لوله چدنی فاضلاب تنها یکی از بیشمار انواع لوله های فاضلاب می باشد که به دلیل داشتن مزایای قابل توجه خود، انتخاب مناسبی برای لوله کشی فاضلاب می باشد. این مزایا عبارتند از:

  • قدرت مکانیکی آن ها پایین تر است و رفتار ارتجاعی یا الاستیکی ندارند
  • دیواره ضخیم تر نسبت به لوله های استیل یا لوله های داکتیل دارند
  • راحت آماده شدن لوله چدنی فاضلاب در فروشگاه
  • استفاده از لوله های 3 متری نیاز به استفاده از مفاصل کمتری در لوله ‌کشی کم می کند
  • بیشتر لوله های ساخته شده بعد از سال 1950 با پوشش ملات سیمانی تکمیل می شوند
  • نرخ خورندگی مشابه با لوله های فولاد گالوانیزه و لوله های داکتیل
  • کاهش دورریز و پرت
  • قطر خارجی کمتر با پیچ های توپر 2 در120 سانتی متری از پیش آماده شده در مقایسه با لوله های پلاستیکی
  • خاصیت ضد آلودگی و صوتی
لوله چدنی فاضلاب
لوله چدنی فاضلاب همیشه در دسترس و مقرون به صرفه است!

توجه داشته باشید با مرور زمان و بی توجهی در لوله های چدنی فاضلاب، رسوب و آشغال های زیادی در آن گیر می کند که گرفتگی سخت و شدید را ایجاد می کند. چنانچه با این مشکل رو به رو شدید کافیه در سایت برچسب با متخصصین لوله بازکنی تهران تماس بگیرید. شما درهر جای تهران هستید میتوانید از خدمات ما استفاده کنید. به طور مثال اگر در محدوده جنوب تهران هستید برای تماس با لوله بازکن جنوب تهران کافی است روی دکمه زیر کلیک کنید.


مشاهده جزئیات تماس مستقیم با متخصصین لوله بازکنی در جنوب تهران:


خاصیت ضد آلودگی صوتی در لوله‌ها و اتصالات چدنی

سر و صدا و لرزش در اثر استفاده از واشرهای نئوپرون و کوپلینگ های تو خالی در لوله و اتصالات چدنی به شکل زیادی کاهش می یابد. به خاطر نوع ترکیب و ساختار چدن، صدای داخل لوله خفه می‌شود به جای این که منتقل شده یا بیشتر شود. جداکردن لوله ها از اتصالات به وسیله نئوپرون باعث خفه شدن صدای برخورد اشیا با لوله چدنی فاضلاب می‌ شود.

کارکرد لوله و اتصالات چدنی

وقتی درباره کارکرد انواع لوله ها صحبت می شود، لوله چدنی فاضلاب رقیبی ندارند، و از آنجایی که دوام و کارکرد لوله ها و اتصالات چدنی بیشتر از باقی محصولات است بهترین گزینه برای استفاده در موارد زیر است:

  • برای تخلیه زباله و فاضلاب
  • لوله کشی تهویه

اگر در لوله کشی منزل شما هم از لوله چدنی فاضلاب و اتصالات آن استفاده شده و با مشکلاتی از قبیل پر شدن و گرفتگی این لوله ها موجه شده اید، فقط کافی است که به سایت برچسب مراجعه کنید و از خدمات لوله بازکنی ما در سراسر تهران استفاده کنید. شما می توانید منطقه مورد نظر خود را سرچ کرده، به عنوان نمونه خدمات لوله بازکنی در ستارخان، و با کم ترین هزینه، مشکل خود را به دست متخصصان ما بسپارید.


خدمات رفع گرفتگی لوله و چاه فاضلاب با لوله بازکن ستارخان با مناسب ترین قیمت


مزایای اقتصادی استفاده از لوله‌ چدنی فاضلاب

مشخصات اتصالات و لوله چدنی و شیوه های مختلف اتصال آن ها خبر از مزایای اقتصادی فراوان استفاده از آن ها دارد. این مزایا عبارتند از: قابلیت استفاده در بیشتر پروژه ها، کاربرد متنوع و تطبیق‌پذیری آنها، تهیه و تامین راحت و هزینه کم نصب و دسترسی آسان به انواع لوله چدنی فاضلاب.

مزایای اقتصادی لوله چدنی فاضلاب
لوله چدنی فاضلاب قابلیت استفاده در بیشتر پروژه ها را دارد.

تطبیق پذیری لوله چدنی فاضلاب

این لوله ها بر هر نوع ساختار ساختمانی منطبق است و مطابقت زیادی با انواع لوله کشی ها دارند. لوله چدنی برای فاضلاب استفاده بیشتری دارد اما موارد استفاده دیگری نیز دارد. از دیگر سو هزینه های این لوله چدنی فاضلاب نسبت به دیگر محصولات بسیار مقرون به صرفه تر است.

سوالات متداول

لوله های چدنی فاضلاب چه کاربردی دارند؟

از آنجا که دوام و کارکرد لوله ها و اتصالات چدنی بیشتر از باقی محصولات است که برای تخلیه زباله، فاضلاب و لوله کشی تهویه استفاده می شوند.

لوله چدنی فاضلاب از لحاظ اقتصادی چه صرفه ای دارد؟

این لوله ها به راحتی تهیه و تامین می شوند و هزینه نصب آن ها بسیار کم است در نتیجه در بسیاری از پروژه ها مورد استفاده قرار می گیرند وتطبیق پذیری فوق العاده ای دارند.

در صورت گرفتگی لوله های فاضلاب با سیمان یا مصالح ساختمانی، چگونه باید اقدام کنیم؟

گرفتگی لوله فاضلاب با سیمان سخت و شدید می باشد و نیازمندا تجهیزات پیشرفته لوله بازکنی است. در همین راستا متخصصین لوله بازکنی سایت برچسب با برخورداری از مهارت و سابقه ای بلند مدت در کار با این دستگاه ها، قادر هستند در کم ترین زمان ممکن چنین گرفتگی هایی را برطرف کنند.

لطفا به این مطلب امتیاز بدهید

مطلب بعدی:

مطلب قبلی: