دسته بندی انواع توالت فرنگی و راهنمای خرید آن!

انواع توالت فرنگی و تقسیم بندی آنها

استفاده از توالت فرنگی امروزه در بین ایرانیان بسیار رایج است به طوریکه معمولاً در هر منزلی در کنار توالت ایرانی یک توالت فرنگی نیز دیده می‌شود. اگر شما از کسانی هستید که قصد خرید توالت فرنگی را دارید ما به شما انواع توالت فرنگی را معرفی می‌کنیم تا بتوانید انتخابی بهتر و با کیفیت تر داشته باشید.

فیلم آموزشی معرفی انواع توالت فرنگی ها🎥

برای داشتن یک نگاه کلی و اجمالی به انواع دستشویی فرنگی ها و دسته بندی آن ها، ویدئوی کوتاه زیر را از دست ندهید.

دسته بندی انواع توالت فرنگی به چه صورت است؟

خرید توالت فرنگی با این همه مدل ها و شکل و طرح های گوناگون امری ساده نیست و برای این کار باید آشنایی نسبی با انواع توالت فرنگی و همچنین انواع سنگ توالت فرنگی داشته باشید. در این مطلب قصد داریم تقسیم بندی ها و دسته بندی های گوناگون آن ها را بر اساس نحوه نصب و راه اندازی توالت فرنگی ها، نشمین آن ها و سیستم فلاش تانک آن ها توضیح دهیم.

انواع توالت فرنگی و تقسیم بندی آنها
انواع توالت فرنگی را می شود از لحاظ گوناگون تقسیم بندی کرد.

توالت فرنگی را از جهات مختلفی دسته بندی می کنند که در زیر به چند نمونه از دسته بندی هایی که از همه مهم تر هستند اشاره میکنیم.

  • دسته بندی انواع دستشویی فرنگی بر اساس مدل و روش نصب
  • دسته بندی بر اساس استحکام و نشیمن توالت فرنگی
  • دسته بندی از لحاظ سیستم فلاش تانک

دسته بندی انواع توالت فرنگی بر اساس مدل و روش نصب

با یک نگاه به انواع و مدل های توالت فرنگی و یک سرچ ساده می بینید که توالت های فرنگی از لحاظ شکل و ظاهر متفاوت هستند.

از این رو این تفاوت ظاهری در میزان راحتی و نحوه نصب آنها تاثیر بسزایی دارد که در کل می توان از لحاظ شکل ظاهری انواع توالت فرنگی را به دسته تقسیم کرد:

  • توالت های فرنگی یک تکه: این نوع از توالت های فرنگی با توجه به شکل خاص و وزن زیادی که دارند و می‌توان از آنها به عنوان تکیه گاه استفاده نمود که معمولاً در میان ایرانیان از میان انواع دستشویی فرنگی از این نوع توالت استفاده می کنند. از مزایای خرید این توالت ها، وجود خودشور توالت فرنگی برروی آن هاست.
  • توالت های فرنگی دو تکه: این نوع از توالت های فرنگی که یکی از انواع توالت فرنگی است امروزه کاربرد زیادی در بین افراد ندارد و به این صورت است که مخزن آنها به صورت جداگانه در روی خودش نصب می شود.
    همچنین باید توجه کرد که تمیز کردن این نوع از توالت ها سخت تر بوده و به همین موارد باعث شده تا قیمت کمتری نسبت به توالتهای فرنگی یک تکه داشته باشند .
توالت فرنگی دو تکه یکی از انواع توالت فرنگی می باشد.
درمیان انواع توالت فرنگی، تمیز کردن توالت دو تکه از دیگر توالت ها سخت تر است.
  • توالت های دیواری یا وال هنگ: از انواع توالت فرنگی ها می باشند که نشیمن بهتری دارند ولی به علت داشتن چنین نشیمنی بر روی دیوار نصب می شود که اصطلاحاً به آن ها وال هنگ گفته می شود. توالت های وال هنگ نسبت به توالت ها معمولی، مقدار آب کم تری را مصرف می کنند.
    همچنین به علت اینکه در دیوار نصب می شود و تجهیزات آنها در دیوار قرار دارد جای کمتر و صدای کمتری تولید می کند که مناسب با سیستم های آپارتمان نشینی طراحی شده. جالب است بدانید ارتفاع این نوع توالت فرنگی ها قابل تنظیم است.

دسته بندی بر اساس استحکام و نشیمن توالت فرنگی

در استفاده از توالت فرنگی مهمترین مسئله این می باشد که توالت فرنگی بتواند وزن افراد را تحمل کند لذا در خرید انواع توالت فرنگی توجه نمایید از توالت‌های با استحکام بالا و لایه های ضخیم تر استفاده کنید.

این امر را می شود از میزان وزن توالت فرنگی حدس زد که هر چه وزن توالت سنگین تر باشد جنس آن مرغوب تر و لایه‌های آن ضخیم تر می باشد همچنین نشیمن توالت فرنگی برای افراد مهم است پس از بین انواع توالت فرنگی، توالتی را انتخاب کرد که نشیمن آن مناسب افراد باشد.

توالت فرنگی ها بر اساس نشیمنگاه به سه دسته تقسیم می شوند:

  • توالت فرنگی با نشیمن بیضی: این نوع توالت ها با توجه به بیضی شکل بودن آنها و کاسه بزرگ و کشیده ای که دارند، راحت ترین توالت ها برای افراد می باشد اگر در منزل فضای کافی برای نصب توالت فرنگی دارید حتما این مدل را پیشنهاد می کنیم .
توالت بیضی یکی از انواع توالت فرنگی میباشد
توالت بیضی بهترین نوع نشیمن را در میان انواع توالت فرنگی دارد.
  • توالت نیمه بیضی: این نوع توالت از توالت های بیضی بزرگ کوچک تر است ولی حالت بیضی خود را حفظ کرده و جای کمتری را اشغال می کند معمولا در جاهایی که محدودیت فضا زیادی نیست می توان از آن ها استفاده نمود.
  • توالت های دایره ای: این مدل از انواع دستشویی فرنگی ها از کیفیت کمتری برای نشستن برخوردار هستند بدین صورت که نشستن بر روی این نوع از توالت فرنگی براحتی نشستن بر روی توالت فرنگی های بیضی نیست و افراد مجبور هستند که پای خود را بیش از حد باز کند.

درصورت مشاهده هرگونه علائم گرفتگی لوله فاضلاب در انواع توالت فرنگی یا ایرانی، می توانید از خدمات لوله بازکنی 24 ساعته و فوری سایت برچسب استفاده کنید. متخصصین لوله بازکنی شمال تهران، جنوب، شمال و غرب، به صورت شبانه روزی آماده اعزام به محل شما هستند.

لازم به ذکر است که تکنسین های چاه بازکنی شرق تهران، دارای پیشرفته ترین تجهیزات بوده و به صورت تضمینی مشکل شما را برطرف خواهند کرد.

دسته بندی از لحاظ سیستم فلاش تانک

انواع توالت فرنگی بر اساس مدل عملکرد فلاش تانک شان و شستشوی آنها به چهار دسته تقسیم می‌شوند

  • مدل آبشاری : که ساده ترین مدل درانواع توالت فرنگی می باشد که آب از سوراخ های دور کاسه به سمت پایین سرازیر می شود که در این نوع از فلاش تانک آب زیادی مصرف می شود ولی چون با فشار تخلیه می شود معمولا مشکلات گرفتگی لوله پیش نمی آید ولی سر و صدای زیادی را به همراه دارد .
  • مدل گردابی :در این نوع مدل از انواع دستشویی فرنگی آب از مخزن فلاش تانک به سمت کاسه می رود و با برخورد با کاسه به صورت گردابی کاسه را می شوید و به سمت تخلیه چاه می رود، که از مشکلات این روش مصرف آب زیاد و همچنین قدرت شستشوی کم است لذا روش مقبولی نیست.
  • سیستم واتر جت یا شوتینگ : در این روش آبی که در محفظه پایین کاسه توالت است با فشار خارج می شود و هم چنین از بالا هم مثل روش آبشاری از محفظه های بالای کاسه آب به پایین می ریزد و شتشوی کاسه را انجام می دهد که در روش پیشرفته آن به اسم توربو جت علاوه بر پاشش آب از سوراخهای بالای کاسه آب از دور لبه بالا کاسه هم به سمت پایین می آید که نتیجه بهتری را در میان شتشوی انواع توالت فرنگی دارد.

نحوه عملکرد توالت فرنگی، فلاش تانک، سیستم آب و فاضلاب و… همگی بسیار مهم هستند. شما باید به بهترین نحو ممکن از از این امکانات استفاده کنید تا خراب نشوند. همچنین در صورتی که در توالت شما بوی بد فاضلاب پیچید، حتما حتما با تکنسین های لوله بازکنی غرب تهران یا دیگر محدوده های سایت برچسب تماس بگیرید. چاه بازکن های ما در اسرع وقت به محل مدنظر رسیده و مشکل شما را فوری و تضمینی برطرف می کنند.

چند نکته در مورد انتخاب انواع توالت فرنگی!

  • معمولا افراد بودجه خاصی را برای خرید این انواع توالت فرنگی در نظر می گریند ولی باید از این نکته غافل نشوید که حتما هنگام انتخاب، از کیفیت لعاب و کیفیت ساخت این توالها غافل نشوید چرا که ممکن است درد سرهایی مثل اذیت شدن در تمیز شدن و… را به همراه داشته باشد.
  • از بین انواع توالت فرنگی مدلی را انتخاب کنید که از فلاش تانک جت واش برخوردار باشد و بتوانند به راحتی با فشار آب فضولات را بر طرف کنند.تا لوله های توالت فرنگی زود به زود نگیرند .
  • اگر هم بعد مدتی توالت شما دچار گرفتگی شد می‌توانید از طریق سایت لوله بازکنی برچسب به عنوان سایت لوله بازکنی در تهران نزدیک ترین لوله بازکن به منطقه خود را پیدا کنید و با او تماس بگیرید.
4.2/5 - (12 امتیاز)

مطلب بعدی:

مطلب قبلی: