تبدیل توالت ایرانی به فرنگی تنها با 3 روش ساده

تبدیل توالت ایرانی به فرنگی با برداشتن توالت ایرانی

استفاده از توالت فرنگی سال هاست که در ایران رواج پیدا کرده و افراد به دلایل مختلف از آن استفاده می کنند. در برخی از منازل جدید در سیستم لوله کشی ساختمان جایگاهی برای هر دو توالت در نظر گرفته شده است؛ اما در خانه های قدیمی باید تبدیل توالت ایرانی به فرنگی صورت بگیرد.

البته ممکن است در بعضی از منازل هم لازم باشد توالت فرنگی حذف شود و به جای آن توالت ایرانی استفاده کنند که در این صورت باید عکس این مطلب، یعنی تبدیل توالت فرنگی به ایرانی صورت گیرد.

فیلم تبدیل توالت ایرانی به فرنگی بدون تخریب🎥

در ویدئوی آموزش کوتاه زیر، 3 روش اصولی تبدیل توالت ایرانی به فرنگی به صورت مختصر اما مفید آموزش داده شده، آن را از دست ندهید.

3 روش تبدیل توالت ایرانی به فرنگی

برای تبدیل توالت ایرانی به فرنگی باید دقت کنید که چند راه وجود دارد و می توانید با توجه به شرایط خود هرکدام را که مناسب تر بود انتخاب کنید:

  • استفاده از توالت فرنگی های آماده در نصب توالت فرنگی روی توالت ایرانی
  • تبدیل کردن توالت ایرانی به فرنگی با تخریب کردن
  • تبدیل دستشویی ایرانی به فرنگی بدون تخریب

1_ استفاده از توالت فرنگی های آماده در تبدیل توالت ایرانی به فرنگی

اگر می خواهید ساده ترین راه برای تبدیل توالت ایرانی به فرنگی را انتخاب کنید می توانید با مراجعه به مراکز فروش تجهیزات پزشکی از انواع توالت های فرنگی تاشو و پلاستیکی و… خریداری کنید که جدید ترین نوع آن ها زانو نشین توالت یا همان نیم فرنگی می باشد.

مدل های مختلفی از توالت فرنگی آماده وجود دارد که می توانید در 2 مدل قابل حمل و بدون حمل داشته باشید. در مدل قابل حمل آن می توانید آن را حتی در مسافرت هم با خود ببرید. اما در مدل غیر قابل حمل به صورت تاشو به دیوار نصب می شود.

اگر سرویس بهداشتی شما چه توالت فرنگی و چه ایرانی دچار گرفتگی شد، می توانید با راهکارهای خانگی لوله بازکنی آن را برطرف نمایید؛ اما اگر مایل بودید می توانید با مراجعه به سایت برچسب با خدمات لوله بازکنی و چاه بازکنی در کل تهران مانند لوله بازکنی غرب تهران یا خدمات لوله بازکنی در دیگر مناطق تماس بگیرید و کار خود را به آنها بسپارید.


دسترسی سریع به نزدیک ترین افراد چاه بازکنی غرب تهران جهت رفع گرفتگی لوله فاضلاب


برای دسترسی راحت شما به محدوده غرب تهران لینک آن در دکمه قرار دارد و نیازی نیست برای پیدا کردن لوله بازکن غرب تهران آن را در کادر جستجو کنید. اما اگر در منطقه دیگری از تهران هستید حتما نام منطقه خود را در کادر بالا جستجو کنید.

2_ تبدیل توالت ایرانی به فرنگی با تخریب آن

یکی از راه های اصولی که می توانید برای تبدیل توالت ایرانی به فرنگی انجام دهید این است که توالت ایرانی را به کلی خارج کنید و به جایش توالت فرنگی را جایگزین نمایید.

در این روش شما باید با خراب کردن سطح توالت، با احتیاط کامل توالت ایرانی را از لوله خود جدا کنید تا بتوانید به طور صحیح لوله های توالت فرنگی را جای گذاری کنید. مراقب باشید که لوله آسیب نبیند چرا که کار طولانی می شود و باید مقداری هزینه لوله کشی را هم تقبل کنید.

این کار دردسر و هزینه زیادتری را در بر میگیرد. اما اگر اجاره نشین نیستید و قصد دارید به طور دائم از توالت فرنگی استفاده کنید، بهترین را برای تبدیل دستشویی ایرانی به فرنگی تخریب آن و نصب توالت فرنگی است.

تبدیل توالت ایرانی به فرنگی با برداشتن توالت ایرانی
تبدیل سرویس ایرانی به فرنگی با برداشتن توالت ایرانی

بعد از انجام لوله گذاری محل توالت ایرانی را با مصالح پر کنید و توالت فرنگی را در سر جای خود متصل کنید.

3_ تبدیل کردن توالت ایرانی به فرنگی بدون تخریب

یک از روش هایی که برای تبدیل توالت ایرانی به فرنگی به کار گرفته می شود این است که بدون نیاز به تخریب به وسیله یک صفحه فلزی مقاوم و ضد زنگ روی توالت ایرانی را بپوشانید و توالت فرنگی را روی آن قرار دهید. برای اتصالات لوله فاضلاب در تبدیل توالت فرنگی به ایرانی فقط یک لوله از توالت فرنگی به داخل لوله توالت ایرانی برده می شود.

این روش تبدیل توالت ایرانی به فرنگی هرچند ارزان و بدون خراب کاری است ولی دارای معایبی است و بزرگترین عیب آن بحث نظافت است که در زمان نشتی لوله فاضلاب رخ می دهد؛ زیرا ممکن است از محل اتصال لوله توالت فرنگی به محل لوله توالت ایرانی نشتی رخ دهد و کاسه توالت ایرانی را پر کند. این موضوع باعث بوی بد و رشد قارچ و… می شود.

تبدیل توالت ایرانی به فرنگی بدون کنده کاری
تبدیل توالت ایرانی به فرنگی بدون تخریب امکان پذیر است

اگر لوله توالت فرنگی شما بعد از نصب دچار گرفتگی شد حتما با لوله بازکنی های سایت برچسب در سراسر تهران تماس بگیرید. به طور مثال اگر در محدوده ستارخان هستید برای پیدا کردن نزدیکترین لوله بازکن ستارخان کافیه نام منطقه خود را سرچ کنید. اما برای دسترسی راحت شما به این منطقه لینک آن پایین تر قرار دارد که کافیه روی دکمه کلیک کنید.

متخصصان لوله بازکنی برچسب در کم تر از نیم ساعت خود را به محل مورد نظر شما رسانده و به بصورت فوری و تضمینی مشکلات لوله های فاضلاب شما را برطرف می کنند.


تماس فوری با نزدیکترین متخصص لوله بازکنی در ستارخان تهران تنها با کلیک روی دکمه:


روش دوم تبدیل توالت ایرانی به فرنگی بدون تخریب

در این روش روی توالت ایرانی را به طور کامل با سیمان و مصالح پوشانده می شود و فقط از یک خروجی از توالت ایرانی به توالت فرنگی متصل می شود. این روش کمترین هزینه و بدون تخریب را در پی دارد.

معایب تبدیل توالت ایرانی به فرنگی بدون تخریب

از آنجایی که در تبدیل دستشویی ایرانی به فرنگی بدون تخریب، توالت ایرانی کاملا پوشانده می شود معایبی را به همراه دارد که شامل موارد زیر است:

  • از آنجایی که توالت ایرانی پوشانده می شود در صورت بروز مشکل برای رفع آن دسترسی بهش نداریم
  • امکان ایجاد نشتی
  • امکان ایجاد گرفتگی لوله توالت
  • مشکل در جا نمایی توالت فرنگی
  • مناسب نبودن شیر توالت بعد از تبدیل دستشویی سنتی به فرنگی بدون تخریب

پرسشهای متداول کاربران درباره تبدیل توالت ایرانی به فرنگی بدون تخریب

برای تبدیل توالت ایرانی به فرنگی بدون تخریب، آیا روشی وجود دارد؟

✍ بله؛ با قرار دادن توالت تاشو یا توالت نیم فرنگی بر روی توالت ایرانی میتوان به سادگی و بدون نیاز به تخریب، این کار را انجام داد.

اگر بخواهیم بدون هیچ گونه تخریب از توالت فرنگی واقعی (نه توالت تاشو یا نیم فرنگی) استفاده کنیم، چه باید بکنیم؟

✍ برای این کار می توانید با یک صفحه فلزی مقاوم و ضد زنگ روی توالت ایرانی را بپوشانید و توالت فرنگی را روی آن قرار دهید.

تعویض توالت ایرانی به فرنگی یا پوشاندن آن با صفحه فلزی؟ کدام روش بهتر است؟

✍ روش اول تبدیل توالت ایرانی به فرنگی هزینه بیشتری دارد و نیازمند تخریب است. اما روش دوم با وجود ساده و ارزان بودن، مشکل نشتی از محل اتصال لوله توالت فرنگی به محل لوله توالت ایرانی را دارد که این مسئله می تواند کاسه توالت ایرانی را پر کرده و مشکلات زیادی را به همراه آورد.

4.9/5 - (103 امتیاز)

مطلب بعدی:

مطلب قبلی: