3 روش آسان ضدعفونی توالت فرنگی و ایرانی + نکات مهم

ترفندهای ضدعفونی توالت فرنگی

امروزه اکثر خانه ها از سرویس توالت فرنگی استفاده می کنند و برای اکثر خانم های خانه دار مسئله تمیز کردن و ضدعفونی توالت فرنگی، مسئله‌ای مهم و دغدغه روزانه آنها است. ما در این مقاله می خواهیم نحوه ضدعفونی کردن توالت فرنگی و سرویس بهداشتی را توضیح داده و با ارائه راهکارهایی سریع و آسان در این زمینه شما را راهنمایی کنیم.

روش های ضدعفونی توالت فرنگی و ایرانی 🎥

در کلیپ آموزشی زیر، به طور خلاصه و مفید می توانید روش های ضدعفونی کردن سرویس بهداشتی ها را مشاهده کرده و آموزش ببینید.

معمولاً برای این کار راه های زیادی وجود دارد و هر کس متناسب با وسایل موجود در خانه، به نحوی ضدعفونی توالت فرنگی و سرویس بهداشتی را انجام می دهد.

ما می‌خواهیم در این مقاله به شرح چند ترفند اصولی برای ضدعفونی کردن توالت فرنگی اشاره کنیم که عبارت اند از:

  1. استفاده از قرص ضدعفونی کننده توالت فرنگی؛
  2. استفاده از مواد شوینده و سفید کننده؛
  3. استفاده از تمیز کننده توالت فرنگی با روش خانگی.

“برای دریافت خدمات لوله بازکنی شبانه روزی در سراسر تهران و همچنین دریافت مشاوره جهت پیشگیری از گرفتگی لوله های فاضلاب و آموزش راهکارهای برای لوله بازکنی، جرم گیری، مواد ضدعفونی کننده و…، می توانید به نشانی barchasb.net مراجعه کنید.”

ترفندهای ضدعفونی توالت فرنگی
برای ضدعفونی توالت فرنگی و سرویس بهداشتی راه های متفاوتی وجود دارد.

1. ضدعفونی کاسه توالت فرنگی با قرص های مخصوص

امروزه قرص های ضدعفونی کننده بسیار زیادی در بازار وجود دارد که معروفترین آنها برند برف آلمانی می باشد.
این قرص‌ها وظیفه تمیز کردن، خوشبو کردن و ضدعفونی کردن کاسه توالت فرنگی را به عهده دارند. همچنین از این قرص ها می توان برای ضدعفونی کردن کاسه توالت ایرانی هم استفاده نمود.

نحوه استفاده از قرص جرم گیر توالت فرنگی به این صورت است که ابتدا بسته قرص را تهیه کرده و به گوشه ای از توالت آویزان می‌کنیم؛ در ادامه با هر بار کشیدن فلاش تانک مقداری آب روی این قرص‌ها ریخته شده و باعث تمیز شدن، خوشبو شدن و ضدعفونی شدن توالت فرنگی یا ایرانی می‌شود.

استفاده از قرص مخصوص ضدعفونی توالت فرنگی
نحوه استفاده از قرص جرم گیر توالت فرنگی به این صورت است که باید این قرص ها را در لبه توالت نصب کنید.

از این روش برای کثیفی های زیاد از حد نمی توان استفاده کرد، مثلاً اگر چاه دستشویی بالا زده برای تمیز کردن آن بعد از رفع گرفتگی چاه توالت، نمی توان همان ابتدا از قرص های ضدعفونی توالت فرنگی استفاده کرد و تنها می‌توان در انتهای شستشو و تمیز شدن توالت از این قرص‌ها استفاده نمود.

گرفتگی توالت دردسرهای زیادی دارد که برای رفع آن شما می توانید از لوله بازکن های برچسب کمک بگیرید. متخصصین لوله بازکنی تهران برچسب دارای سابقه کاری زیادی هستند و انواع گرفتگی های لوله و چاه فاضلاب را با قیمتی مناسب رفع می کنند.

بنابراین اگر در غرب تهران هستید برای تماس فوری با لوله بازکن غرب تهران روی لینک زیر کلیک کنید. نزدیکترین متخصصین لوله بازکنی غرب تهران به منطقه شما فوری در محل حاضر شده و در کمترین زمان ممکن مشکل را رفع می کنند.


تماس با نزدیکترین لوله بازکنی غرب تهران در هر ساعت از شبانه روزی با کلیک روی دکمه:


2. استفاده از مواد شوینده و سفید کننده

مواد سفید کننده مانند وایتکس، تیرک و… می‌توانند در سفید کردن و ضدعفونی کردن توالت فرنگی و سرویس بهداشتی کمک شایانی کنند اما باید بدانید که بخارات ناشی از وایتکس و تیرک ممکن است برای افرادی که به این مواد آلرژی دارند بسیار خطرناک بوده و در هنگام ضدعفونی توالت فرنگی و ایرانی دچار مسمومیت تنفسی شوند.
همچنین افرادی که از این سفید کننده ها استفاده می کنند حتماً باید مراقب باشند که این مواد به پوستشان اصابت نکند چرا که موجب سوختگی پوست آنها خواهد شد.

ضدعفونی توالت فرنگی با استفاده از محلول های ضد عفونی کننده
یک راه معمول و متداول برای ضدعفونی توالت فرنگی و سرویس بهداشتی، استفاده از محلول های سفید کننده و شوینده است.

در صورت مواجه با گرفتگی توالت فرنگی یا ایرانی بهتر است فورا برای رفع آن اقدام کنید. سریع ترین راه برای این کار درخواست خدمات لوله بازکنی سریع و ارزان برچسب در سراسر تهران می باشد. در هر منطقه ای از تهران که باشید تنها با یک کلیک می توانید خدمات لوله بازکنی شرق تهران، غرب و… یا دیگر مناطق را سفارش دهید.


مشاهده جزئیات تماس با نزدیکترین لوله بازکنی در شرق تهران تنها با کلیک روی دکمه:


شما در هر جای شرق تهران هستید کافیه با لوله بازکن شرق تهران تماس بگیرید تا متخصصین ما با حضور فوری در محل مشکل گرفتگی ایجاد شده را رفع کنند.

3. استفاده از قرص ضد عفونی کننده توالت فرنگی خانگی

برای ضدعفونی توالت فرنگی و سرویس بهداشتی لازم نیست قرص های ضدعفونی کننده را حتما از بازار تهیه کنید؛ بلکه شما می توانید با راهکارهای خانگی و مواد کم خطر خودتان قرص ضدعفونی کننده توالت فرنگی بسازید و از آن استفاده نمایید. برای اینکار از ترکیبات متفاوتی استفاده می‌شود که ما به یکی از ترکیبات قوی و مهم آن اشاره می کنیم.

ساخت قرص ضدعفونی توالت فرنگی در منزل
شما خودتان میتوانید قرص ضدعفونی توالت فرنگی را در منزل بسازید.

برای ساخت این قرص به مواد زیر نیاز داریم:

  • جوش شیرین یک فنجان
  • اسید سیتریک یا همان جوهر لیمو یک چهارم فنجان
  • صابون کاستر ۱ قاشق غذاخوری
  • قالب سیلیکونی یا قالب یخ برای شکل دهی قرص ها

برای تهیه این قرص ضدعفونی توالت فرنگی، تمام مواد را داخل کاسه ریخته و از آن‌ها خمیری یکدست می سازیم. بعد خمیر را وارد قالب سیلیکونی یا قالب یخ کرده و با دست آن را فشرده می کنیم و کمی زمان می دهیم تا این مواد به یکدیگر بچسبند، بطوریکه کاملا از از قالب صحیح و سالم جدا شوند. در این مرحله قرص های شما برای ضدعفونی کردن توالت فرنگی یا ایرانی آماده است.

حال برای ضدعفونی توالت فرنگی کافی است یکی از این قرص‌ها را داخل توالت فرنگی یا توالت ایرانی بیندازید و مدتی صبر کنید تا این محلول به گاز تبدیل شده و کار خود را انجام دهد. بعد از گذشت ۱۰ دقیقه محل را به خوبی فرچه کشیده و در نهایت آبکشی نمایید.

نکته! در صورت تمایل برای آموزش نکات و اصول جرم گیری توالت های ایرانی و فرنگی، اینجا کلیک کنید.

چند نکته مهم هنگام ضد عفونی کردن سرویس بهداشتی

  • حتما هنگام ضدعفونی کردن توالت فرنگی و ایرانی از دستکش و ماسک استفاده کنید و تهویه را فراموش نکنید.
  • برای تمیز کردن سرویس بهداشتی به هیچ عنوان از اسفنج استفاده نکنید؛ زیرا اسفنج آلودگی ها را به خود جذب می کند و بدتر باعث آلودگی می شود
  • بهترین ابزار برای تمیز کردن توالت استفاده از حوله های کاغذی است که یکبار مصرف می باشد.
  • حتما سرویس بهداشتی را به صورت دوره ای تمیز کنید تا آلودگی ها پاکسازی شود.
  • در ضد عفونی کردن توالت فرنگی درب و بدنه خارجی آن هم حتما ضدعفونی شود.

سوالات متداول از نحوه استفاده قرص ضدعفونی کننده توالت فرنگی

عملکرد قرص های ضدعفونی کننده سرویس بهداشتی چگونه است؟

✅ این قرص‌ها وظیفه تمیز کردن و خوشبو کردن و ضدعفونی کردن کاسه توالت فرنگی را به عهده دارند. همچنین از این قرص ها می شود برای ضدعفونی کردن کاسه توالت ایرانی هم استفاده نمود.

استفاده از بهترین قرص ضد عفونی کننده توالت فرنگی مناسب است یا روش های دیگر؟

✅ استفاده از مواد شوینده می تواند کمک شایانی داشته باشند اما باید بدانید که بخارات ناشی از وایتکس و تیرک ممکن است برای افرادی که به این مواد آلرژی دارند بسیار خطرناک بوده و در هنگام ضدعفونی توالت فرنگی و ایرانی دچار مسمومیت تنفسی شوند.

برای خرید قرص ضدعفونی کننده توالت فرنگی چه برندی را انتخاب کنیم؟

✅ بهترین قرص ضدعفونی کننده برند برف آلمانی می باشد. همچنین قرص های مدل ناتار، نوالتی و… نیز با کیفیت هستند.

4.5/5 - (15 امتیاز)

مطلب بعدی:

مطلب قبلی: