لوله پلی اتیلن فاضلابی چیست؟ بررسی 0 تا 100 آن

لوله پلی اتیلن فضلابی جهت دفع فاضلاب

فضولات انسانی و کثیفی ها و… از جمله معضلاتی بوده که انسان سعی داشته در طول شبانه از آنها دوری کند. امروزه در شهر های بزرگ دفع این فضولات و آب های باران و آب های زهکشی توسط لوله های بزرگ انجام می‌گیرد که اصطلاحا به آن لوله پلی اتیلن فاضلابی می گویند که ما در این مقاله به طور کامل لوله پلی اتیلن را به شما معرفی کرده ایم.

لوله پلی اتیلن فاضلابی چیست؟

همانطور که در مقدمه بیان شد معمولا از لوله ها در منازل و شهرها برای انتقال فاضلاب کمک می‌گیرند، یک نوع از این لوله ها، لوله پلی اتیلن فاضلابی می باشد که در قطر های مختلف و از جنس پلی اتیلن ساخته شده است.

لوله های پلی اتیلن فاضلابی نوعی لوله هستند که در دسته لوله های پلاستیکی قرار گرفته و از استحکام خاصی برخوردارند. ویژگی های خاص این لوله باعث شده که از آنها در صنعت فاضلاب استفاده کنند که در مورد ویژگی های آنها به طور مفصل صحبت خواهیم کرد.

لوله های پوش فیت، یک نوع دیگر از این لوله های پلی اتیلن فاضلابی هستند که می‌توانید مقاله مربوط به لوله های پوش فیت و هر موضوعی در مورد لوله بازکنی را در سایت برچسب مطالعه نمایید.

لوله پلی اتیلن فضلابی جهت دفع فاضلاب
لوله فاضلاب پلی اتیلن؛ جهت دفع فاضلاب در منازل و هم چنین خیابان ها و در شبکه اگو استفاده میشود که نوعی پلاستیک خاص بشمار میرود.

انواع لوله پلی اتیلن فاضلابی

انواع لوله پلی اتیلن فاضلابی چیست؟ در لیست زیر می توانید انواع لوله فاضلاب پلی اتیلن را به همراه ویژگی های و کاربردهایی که دارند مشاهده کنید:

  • لوله پلی اتیلن تک جداره: این لوله ها از عمر و مقاومت بالایی در زیر زمین برخوردارند که باعث می شود هزینه های تعمیر یا تعویض آنها کاهش یابد.
  • لوله فاضلاب پلی اتیلن دو جداره: لوله فاضلاب پلی اتیلن دو جداره از سبک ترین انواع این لوله ها است که برای جمع آوری و انتقال فاضلاب بهترین و مناسب ترین گزینه است.
  • لوله پلی اتیلن فاضلابی اسپیرال: لوله های اسپیرال در ابعاد بسیار بزرگی تولید می شوند که هر کدام آن ویژگی های مختلفی دارند. وجود این ویژگی ها در لوله های اسپیرال باعث شده است تا کاربردهای متفاوتی نیز پیدا کنند.

انواع سایز لوله های پلی اتیلن فاضلابی

معمولا لوله های پلی اتیل فاضلابی را به دو دسته کلی تقسیم می کنند:

  • لوله پلی اتیلن معمولی سایز 50 تا 160: از این نوع لوله پلی اتیلن فاضلابی برای انتقال فاضلاب در داخل منازل استفاده می‌شود که سطح صاف و صیقلی در درون و بیرون خود دارند و بیشتر به رنگ سیاه یا خاکستری در بازار هستند. این لوله ها می‌توانند فشار 4 بار را تحمل کنند. باید دانست که استفاده از لوله های پلی اتیلن فاضلابی بزرگتر در لوله کشی منازل لازم نیست چرا که هیچگاه فشار بیشتر از 4 بار داخل لوله ها در فاضلاب خانگی وارد نمی‌شود.

اگر لوله پلی اتیلن فاضلابی منزل شما دچار گرفتگی شد حتما از روش های لوله بازکنی در منزل استفاده نمایید و یادتان باشد که اگر این لوله ها قدیمی هستند هرگز از مواد اسیدی مانند محلول لوله بازکنی و چاه بازکنی استفاده نکنید.

چنانچه در هر صورت موفق به طرف کردن گرفتگی لوله نشده اید می‌توانید با لوله بازکن های ماهر ما در سطح شهر تهران مانند خدمات لوله بازکنی و چاه بازکنی در جنوب تهران و یا سرویس لوله بازکنی طرشت و… تماس حاصل نمایید تا مشکل شما را فوری بر طرف کنند.


تماس فوری و مستقیم با لوله بازکنی جنوب تهران تنها با کلیک روی دکمه زیر:


  • لوله پلی اتیلن بالای 160 (کاروگیت): این نوع از لوله فاضلاب پلی اتیلن را معمولا با اسم کاروگیت یا لوله فاضلاب دو جداره یا لوله فاضلاب شیار دار و… بین مردن نام گذاری کردند که غالبا با اسم کاروگیت شناخته می شود. این لوله ها برای سیستم فاضلاب داخل شهر و انتقال فاضلاب از منازل تا تصفیه خانه ها کاربرد دارد. داخل این لوله ها به رنگ زرد یا آبی دیده می‌شود. علت استفاده از لوله پلی اتیلن فاضلابی در خارج از منزل و برای زیر ساخت های شهری به این خاطر است که دارای شیارها و حلقه ها در ساختار خود است که به سادگی می تواند وزن وسایل عبوری در خیابان را تحمل کند.
لوله پلی اتیلن فاضلابی یا کاروگیت
لوله پلی اتیلن فاضلابی یا همان کاروگیت، به صورت تک لایه و دو لایه ساخته می‌ شود که از نوع دو لایه آن در فاضلاب شهری استفاده میشود.

لوله های کاروگیت این توانایی را دارند که از آنها برای جمع کردن آب باران و فاضلاب های سطحی و هم چنین فاضلاب صنعتی و فاضلاب های زه کشی استفاده نمود و همچنین شاید جالب باشد بدانید که از این لوله ها در صنعت پل سازی هم استفاده می‌شود .

مزایای استفاده از لوله پلی اتیلن برای جمع آوری فاضلاب

اگر بخواهیم به مزیت های لوله کشی پلی اتیلن فاضلاب اشاره کنیم، باید به چند نکته عمومی که هم لوله های فاضلاب خانگی و هم شهری را در بر می‌گیرد اشاره کنیم، که از بارزترین نکات قوت لوله پلی اتیلن فاضلابی می‌توان به نکات زیر اشاره نمود:

  • طول عمر بالا: این لوله ها عموما طول عمر بالای 40 تا 50 سال دارند، مخصوصا لوله کشی پلی اتیلن فاضلاب که در شهر استفاده می‌شود و به کاروگیت معروف است؛
  • مقاوم در برابر گازهای سمی و مواد شیمیایی: این لوله ها بر خلاف لوله های فاضلاب آهنی مقاومت بالایی در برابر مواد شیمیایی و هم چنین گازهای شیمیایی دارند؛
  • وزن سبک و راحتی حمل و نقل: یکی دیگر از ویژگی های بارز این نوع لوله ها سهولت در حمل و نقل و بارگیری آنها است که سبکی آنها در این امر، تاثیر بسزایی دارد که در هنگام به کار گذاشتن و استفاده از آنها هم این سبکی بسیار به افراد کمک می‌کند؛
  • قیمت تمام شده بسیار کم : لوله پلی اتیلن فاضلابی واقعا نسبت به مشابه آهنی خود علاوه بر طول عمر بیشتر قیمت مناسب تری هم دارند که همین امر باعث شده که استفاده از این لوله ها به طور چشم گیری افزایش یافته است؛
  • عدم رسوب گرفتگی و سیال بودن فاضلاب در آنها: لوله پلی اتیلن فاضلابی به علت صیقلی بودن سطح به خوبی مواد را از خود عبور می‌دهد و از اینکه این لوله ها دچار گرفتگی نشوند اطمینان بیشتری داریم؛
  • داشتن اتصالات مطمئن : این لوله ها معمولا با جوش یا با اتصالات محکم به هم متصل می‌شوند که درصد نشتی از آنها و از خود لوله بسیار پایین می باشد؛
  • ارتجاعی بودن و قابلیت انحنا پذیری خوب: این نوع لوله ها به دلیل قبول کردن مقداری انحنا در خود میتوانند در مسیر هایی که پیچ و تاب کمی دارند به کار بروند و هم چنین به دلیل ارتجاعی بودن توانایی دمایی بالا یا خیلی پایین را هم دارند.
لوله پلی اتیلن فاضلابی با قابلیت انحنا پذیری بالا
لوله پلی اتیلن سایز بزرگ، قابلیت انحنا پذیری و ارتجاعی خوبی دارد و همین امر استفاده از آنها را در هر دمایی و هر ارتفاعی ممکن کرده است.

نکته: با وجود استقامت و قابلیت ارتجاعی بالای لوله پلی اتیلن فاضلابی در منازل باز هم باید دقت کامل را کنید که هنگام لوله بازکنی در منزل به بافت لوله آسیب نرسد و لوله را دچار نشتی نکنید؛ چرا که ممکن است در حین فنر زدن و یا لوله بازکنی با چوب با کمی فشار بیشتر این لوله ها سوراخ شوند و یا دچار ترک بشوند. پس اگر خودتان نمی‌توانید مراحل لوله بازکنی را انجام دهید حتما با متخصصین چاه بازکنی ما در سطح شهر تهران مانند سرویس لوله بازکنی شرق تهران و یا شمال تهران و دیگر محدوده ها تماس حاصل نمایید.


تماس با لوله بازکن شرق تهران برای رفع گرفتگی لوله فاضلاب تنها با کلیک روی دکمه:


پرسشهای متداول کاربران از لوله پلی اتیلن سایز بزرگ و کوچک

لوله های فاضلاب پلی اتیلن چه ویژگی هایی دارند؟

✔ طول عمر بالا، وزن سبک و راحتی حمل و نقل آن ها، قیمت کم، قابلیت انعطاف پذیری خوب و… .

رسوب گرفتگی در لوله پلی اتیلن فاضلابی چگونه است؟

✔ این لوله ها به علت صیقلی بودن سطح به خوبی مواد را از خود عبور می‌دهد و از اینکه این لوله ها دچار گرفتگی نشوند اطمینان بیشتری داریم.

لوله های پلی اتیلن به چند دسته تقسیم می شوند؟

✔ دو دسته؛ لوله پلی اتیلن معمولی (با سایز 50 الی 160) و لوله کاروگیت (با سایز بالای 160)

4.5/5 - (11 امتیاز)

مطلب بعدی:

مطلب قبلی: