کفشور پلاستیکی چیست؟ انواع و مزایای آن

کفشور پلاستیکی پر کاربردترین کفشور

کفشورها برای جمع کردن آب های سطحی در جاهای مختلف منزل استفاده می‌شوند؛ مثل حمام، حیاط، یا استخر ها و… که هر کس بنا بر نیاز، هزینه و دیگر فاکتورهایی که مد نظر دارد از این کفشورها استفاده می‌کند.

کف شور پلاستیکی به نسبت سایر انواع کفشور طرفدار بیشتری دارد و می توان آن را در بیشتر منازل، استخرها و… مشاهده کرد. در ادامه برای اینکه بیشتر با کفشور پلاستیکی آشنا شوید توضیحات کاملتری بیان شده است.

کفشور پلاستیکی چیست؟

کفشور پلاستیکی یا همان کفشور پلیمری هم نوعی کفشور است که جنس تشکیل دهنده آن از پلاستیک و مواد پلیمری است و اغلب با رنگ سفید در بازار وجود دارد. گاها هم شده که روکشهای خاصی از جنس استیل و… دارند.
کفشور پلاستیکی تنوع بسیار بالایی دارد و آنها را تقریبا در همه خانه ها می‌شود دید. بدلیل قابلیت فرم دهی مناسب پلاستیک و ارزان بودن آن غالبا در همه جا از آن استفاده می‌شود.

کفشور پلاستیکی پر کاربردترین کفشور
کفشور پلاستیکی یکی از پرکاربردترین کفشورهاست.

مزایای کفشور پلاستیکی

معمولا تمامی کفشورها از جمله کفشور استخری، خطی و… همگی مدل پلاستیکی خود را دارند. کفشور پلاستیکی هم دارای یک سری مزایا و هم دارای یک سری معایبی است که در ادامه می‌خواهیم به آنها اشاره کنیم.

اگر از مزایای کفشور پلاستیکی بخواهیم برای شما تعریف کنیم می‌توانیم در درجه اول به ارزان قیمت و مقرون به صرفه بودن آن اشاره کنیم، که مهمترین ویژگی آن می باشد؛ همچنین دیگر نگران زنگ زدگی و خش افتادن در مورد این کفشورها نیستیم.

کفشور پلاستیکی قیمت مناسبی دارد
کفشور پلاستیکی به نسبت به دیگر کفشور ها قیمت مناسب تری دارد.

صفحات لوله بازکنی برچسب در سراسر نقاط تهران، همه روزه و همه ساعته در دسترس بوده و آماده پاسخگویی به درخواست های کاربران می باشد. با ورود به صفحه لوله بازکنی برچسب می توانید از دیگر خدمات و سرویس های لوله بازکنی ما اطلاع پیدا کنید و سوالات خود را در این زمینه از ما بپرسید.

انواع کفشور پلاستیکی

از انواع کفشور پلاستیکی می توان به نر و مادگی آن اشاره کرد. وجود نر و مادگی در کف شور پلاستیکی باعث می شود تا با اتصال یکدیگر محدوده های زیادی را پوشش دهد، به خصوص این امر برای مدل کفشور خطی پلاستیکی بسیار کاربردی است.

دسته بندی دیگر از انواع کفشور پلاستیکی در ابعاد مختلف آن است. رایج تریین ابعاد این کف شور 10×10، 15×15 و 20×20 می باشد.

نصب کفشور پلاستیکی چگونه است؟

کفشور پلاستیکی به 3 روش فشرده سازی، کاشی کاری و چسب عایق بندی نصب می شود. برای سطوح ناهموار از روش کاشی کاری و در سطوح هموار و صاف از روش فشرده سازی استفاده می شود. در تمام روش های نصب کفشور پلاستیکی بعد از آماده سازی محل نصب و تنظیم ارتفاع کفشور با استفاده از ابزارهای مخصوص کفشور را به پایین بکشید تا به کف محیط مورد نظرتان بچسبد سپس با استفاده از چسب، مواد درزگیر یا ملات درزهای دور کفشور را از بین ببرید.

کفشور پلاستیکی یا استیل بهتر است؟ 🎥

کفشور پلاستیکی یا همان کفشور پلیمری را اغلب با کفشور استیل مقایسه می کنند چرا که هر دوی آنها، دو نوع کفشور پر کاربردهستند. اگر بخواهیم این دو نوع کفشور را با هم مقایسه کنیم می‌توانیم به نکات زیر اشاره کنیم:

  • از نظر جنس بدنه: کفشور فلزی چون از استیل خالص و ضد زنگ ساخته می‌شود، هرگز زنگ نمی‌زند و در مقابل نور خورشید و گرما و سرما مقاوم است. ولی کفشور پلاستیکی را باید در منزل فقط در محیط بسته استفاده کرد چرا که در مقابل نور خورشید مقاوم نیست و کیفیت خود را بعد از چند سال از دست می‌دهد.
کفشور پلاستیکی و کفشور استیل
کفشور پلاستیکی نسبت به کفشور استیل ارزان تر است ولی بدنه ضعیفتری دارد.
  • از نظر حجم آب گیری :کفشور های استیل به دلیل شیب دار بودن و صیقلی بودن، آب بیشتری را از خود عبور می‌دهند ولی در کفشور پلاستیکی باید یک شیب خاص برای آنها در نظر گرفت، در نتیجه نمی‌توانند به خوبی کفشور فلزی آب را از خود عبور دهند.
  • از نظر قیمت : از این لحاظ هم که بخواهیم نگاهی بیندازیم کفشورهای پلاستیکی با توجه به جنس خود از کفشور استیل خیلی مقرون به صرفه و ارزان تر است و لذا در جاهایی که مجبور نیستید از مدل فلزی استفاده نمایید حتما از نوع پلاستیکی استفاده نمایید.
  • از نظر مساحت تحت پوشش: کفشور خطی پلاستیکی به صورت ماژول یا همان نر و مادگی تولید می‌شود لذا می‌توان محدوده زیادی را با متصل کردن آنها به یکدیگر پوشش داد، این در حالی است که کفشور خطی استیل، نهایتا تا طول یک متر هستند و در محیط هایی که طول آنها زیاد است مانند استخر ها نمی‌توان از این نوع کفشور استفاده نمود.
  • از نظر تحمل سنگینی وزن: باید دقت کرد که کف شور پلاستیکی تحمل وزن زیاد ماشین و… را ندارند لذا در پارکینگ ها نمی‌شود از آنها استفاده کرد، در حالی که از کفشور های استیل و بخصوص چدنی به راحتی در پارکینگ ها و جاهایی که دارای رفت و آمد هستند می‌شود استفاده کرد.
کفشور پلاستیکی در پارکینگ استفاده نمیشود
استفاده از کفشور پلاستیکی در پارکینگ، انتخاب اشتباهی است و بهتر است کفشور استیل استفاده شود.
  • از نظر بهداشتی : کفشور پلاستیکی کثیفی ها را بیشتر به خود می‌چسبانند ولی کفشور جنس استیل به این زودی آلودگی ها را به خود جذب نمی‌کند.

نکته: ممکنه باز هم با استفاده از کفشور متوجه گرفتگی لوله های فاضلاب منزل خود شوید. برای رفع آن بهتر است که از یک لوله بازکن ماهر کمک بگیرید. در برچسب می توانید در هر جای تهران و در هر محدوده از شمال تا غرب و جنوب و… ماهرترین لوله بازکن شمال تهران، غرب و… را فوری پیدا کنید و در هر ساعت از شبانه روزی با آنها تماس بگیرید.


تماس با نزدیکترین لوله بازکنی در شمال تهران در هر ساعت از شبانه روزی و فوری:


تیم لوله بازکنی ما، با مستقر کردن لوله بازکن های متخصص و با تجربه در سراسر نقاط تهران، قادر است در سریع ترین زمان ممکن چنین مشکلاتی را برای شما برطرف کند. شما می توانید با ورود به صفحات لوله بازکنی ما در سراسر تهران از خدمات لوله بازکنی شمال تهران تا جنوب و شرق و غرب به صورت شبانه روزی استفاده کنید.

سوالات متداول

آیا کفشور پلاستیکی و کفشور پلیمری یکی هستند؟

بله؛ جنس تشکیل دهنده کفشورهای پلاستیکی، پلاستیک و مواد پلیمری است به همین دلیل به آن ها کفشور پلیمری هم گفته می شود.

کفشورهای پلاستیکی چه مزایایی دارند؟

ارزان قیمت و مقرون به صرفه بودن از مزایای اصلی آن هاست همچین دچار زنگ زدگی و خش خوردگی نیز نمی شوند.

حجم آبگیری در کفشورهای پلاستیکی بیشتر است یا کفشورهای استیل؟

کفشور های استیل به دلیل شیب دار بودن و صیقلی بودن، آب بیشتری را از خود عبور می‌دهند ولی در کفشور پلاستیکی باید یک شیب خاص برای آنها در نظر گرفت و همچنین صیقلی بودن کفشور استیل را هم دارا نیستند، در نتیجه نمی‌توانند به خوبی کفشور استیل آب را از خود عبور دهند.

لطفا به این مطلب امتیاز بدهید

مطلب بعدی:

مطلب قبلی: