معرفی انواع کفشور های مرغوب برای حمام، آشپزخانه و…

انواع کفشورها

انواع کفشور با توجه به کاربردهایی که دارند متناسب برای هر مکانی می باشد. مثلا از انواع کف شور خطی برای استخرها، آشپزخانه های صنعتی و بزرگ و حیاط ها استفاده می شود. این نمونه ای از انواع کف شور می باشد که در این مطلب قرار است انواع کفشوی فاضلاب معرفی و کاربردهای هر کدام بیان شود. بنابراین اگر به دنبال مناسب ترین کفشور حمام، آشپزخانه و… هستید تا انتها با ما همراه باشید و اگر این مطلب برای شما مفید حتما در انتها برای ما کامنت بگذارید.

کف شور چیست؟ 🎥

کفشور نوعی وسیله است که در کف زمین و در مکان هایی که احتمال شستن آنها می رود قرار میگیرد و آب روی زمین را به داخل چاه ساختمان هدایت میکند. انواع کفشور ها بسیار متنوع هستند.

اگر کفشور منزل شما دچار گرفتگی شد یا وسیله ای در آن افتاد، در هر کجای تهران که هستید میتوانید باز کردن لوله فاضلاب منزلتان را به ما بسپارید.


تماس سریع و مستقیم با لوله بازکنی در تهران تنها با کلیک روی دکمه زیر:


آشنایی با انواع کفشور

امروزه انواع کفشور های متنوع و مختلفی در بازار موجودند، ولی اولین کفشورها از نوع پلاستیکی یا فلزی بودند که هنوز در بعضی منازل قدیمی به چشم می‌خورند و ظاهرا از جنس چدن هستند.

امروزه با پیشرفت تکنولوژی و جدی شدن بحث دکوراسیون منزل، کف شورها به غیر از وظیفه اصلیشان وظیفه زیبایی محیط را هم به‌عهده دارند. بنابراین برای اینکه کفشور مناسبی برای منزل انتخاب کنیم باید بدانیم که کفشور چیست و چه انواعی دارد. یکی از انواع کفشورها که در بحث زیبایی دکوراسیون حرف اول را می زند، کفشور سرامیک خور می باشد.

انواع کفشور مربعی و خطی
انواع کفشور ها شامل مربعی و خطی می باشد که هر کدام بسته به نوع جنس خود، در مدلهای مختلف دسته بندی میشوند.

انواع کفشور را با توجه به صورت و شکل ظاهری دسته بندی می کنند که در هر دسته کلی طرح و نقش متفاوت برای همه سیلقه ها وجود دارد که عبارتند از:

  1. کفشور های مربعی
  2. کفشورهای خطی

که هر کدام از این کفشورها خود به دو نوع ساده و سرامیک خور تقسیم میشوند.

کفشور مربعی

یکی از انواع کفشور ها کفشور مربعی است که در کف منازل و آشپزخانه ها کاربرد دارد. اغلب افراد از نوع ساده آن استفاده می‌کنند، اما انواع دیگری هم از این کفشور مثل سرامیکی، استیل، پلاستیکی و… نیز وجود دارند.

کفشور استیل ضد خش و کفشور برنجی در میان انواع کفشور مربعی از قیمت بیشتر و مقاومت بالاتری برخوردار هستند. کفشورهای مربعی سرامیکی با توجه به نوع و مدل سرامیک ها از 10 سانت تا 20 سانت هم پیدا می‌شوند.

کفشور خطی

کفشورهای خطی با توجه به انواع کفشور های دیگر مدرن تر هستند و اول مدل فلزی آنها به بازار آمد، این مدل بیشتر در کنار استخرها، حیاط ها و در بعضی حمام های لوکس به کار برده می‌شوند.

انواع کفشور مربعی و خطی هر کدام کاربرد خود را دارند
انواع کفشور خطی و مربعی هر کدام بسته به مدل خود در مکان های مختلف از آنها استفاده میشود و تنها مسئله ای که مهم است باید از کفشورهای جنس خوب استفاده شود.

امروزه بعضی از این کفشورها به جای توری های مشبک روی آنها سرامیک نصب می شود و با محیط کف سالن یا حیاط و یا استخر کاملا هماهنگ می‌شوند و اصطلاحا به آن کفشور خطی مخفی می گویند. این کفشورها در میان انواع کفشور و در مقایسه با دیگر کفشور ها بسیار زیبا هستند، همچنین با مقایسه با نوع مربعی خود مقدار بیشتری از آب را به داخل چاه هدایت می کنند.

انواع کفشور استیل

کفشور استیل همانطور که گفته شد در میان انواع کف شور از گرانترین و مرغوب ترین آن می باشد که ماندگاری بیشتری نسبت به سایر کفشورها دارد. معمولا کفشورهای مربعی برای آشپزخانه و حمام را از استیل درست می کنند. کفشور استیل که همان کف شور فلزی می باشد دارای انواع مختلفی همچون چدنی و برنجی است.

کاربرد کفشور استیل
استفاده از کف شور استیل برای استخر، حمام و…

از آنجایی که هدف استفاده از کفشور آشپزخانه، حمام و… برای جلوگیری از گرفتگی است، توجه داشته باشید که ممکن با وجود کفشورهای مقاوم و محکمی همچون استیل باز هم مشکل گرفتگی لوله های فاضلاب پیش آید. بنابراین اگر دچار این مشکل شدید و نتوانستید با روش های خانگی آن را رفع کنید حتما با لوله بازکن تهران در برچسب تماس بگیرید.

اگر در غرب تهران هستید برای دسترسی سریع به نزدیکترین لوله بازکن غرب تهران لینک آن در ادامه قرار داده شده است. کافیه روی دکمه زیر کلیک کنید و با یکی از متخصصین لوله بازکنی در غرب تهران تماس بگیرید.


تماس سریع با نزدیکترین لوله بازکن غرب تهران تنها با کلیک روی دکمه زیر:


چند نکته در مورد خرید انواع کفشور

  1. حتما در زمان انتخاب انواع کفشور به طرح و نقش آن دقت کنید که حتما با منزل شما و حیاط و… جور باشد و به هم بخورند و بد نمایی نکند؛ چرا که این وسیله شاید بی ارزش و کوچک میتواند تاثیر بسزایی در زیبایی منزل داشته باشد.
  2. اینکه حتما با توجه به میزان آبریز هر مکانی ازانواع کفشور مناسب همان مکان استفاده کنید، مثلا در جاهایی مثل استخر ها و حیاط های بزرگ از کفشور خطی استفاده نمایید.
  3. اگر در حیاط منزلتان یا در مکان هایی که با آفتاب مستقیم سر و کار دارند، می‌خواهید کفشور نصب کنید از انواع پلاستیکی آن استفاده نکنید؛ چرا که کف شور حیاط پلاستیکی در مدت کوتاهی توسط آفتاب کیفیت و متریال و سختی خود را از دست می دهند.
  4. اگر لوله فاضلاب منزل شما گرفت و آب از کفشور منزل شما بالا زد و شما مجبور به فنر زدن لوله شدید می توانید این کار را به تکنسین ها و لوله بازکنی های متخصص ما در تهران بسپارید. ما در سایت برچسب بهترین و نزدیک ترین لوله بازکن ها را در سطح شهر تهران به شما معرفی می کنیم.
  5. نکته دیگر اینکه انتخاب جنس و نوع کف شور حیاط مهم است؛ چرا که حتما باید کفشور حیاط مقاوم باشد در مقابل سرما و گرما و حتی فشارهای رفت وآمد ماشین ها مقاوم باشد.

سوالات متداول

در بین انواع کفشور های مربعی کیفیت کدام یک بهتر است؟

کفشورهای مربعی انواع مختلفی چون سرامیکی، استیل، پلاستیکی و… دارند. کفشور استیل ضد خش و کفشور برنجی در میان انواع کفشور مربعی از قیمت بیشتر و مقاومت بالاتری برخوردار هستند.

کفشورهای خطی در چه مکان هایی بیشتر کاربرد دارد؟

کفشورهای خطی معمولا در کنار استخر ها، حیاط ها و در بعضی حمام های لوکس به کار برده می‌شوند.

در صورت گرفتگی کفشور چه باید بکنیم؟

بهتر است برای این کار از یک فنی کار لوله بازکن کمک بخواهید. سایت لوله بازکنی برچسب برای ساکنین تهران این امکان را فراهم آورده تا بصورت آنلاین و شبانه روز نزدیک ترن لوله بازکن به خود را پیدا کنند. این افراد پس از تشخیص نوع گرفتگی کفشور، اقدام به فنرزنی کفشور یا انجام دیگر روش های خاص و اصولی برای باز کردن کفشور میکنند.

3/5 - (4 امتیاز)

مطلب بعدی:

مطلب قبلی: