کفشور استخری چیست؟ + راهنمای نصب کف شور استخر

کفشور استخری جهت تخلیه آب استخر

کفشور استخری چیست؟ کف شور استخری یکی از انواع کفشورها می باشد که در عمق استخر جهت تخلیه آب برای تصفیه و عوض کردن آب استفاده می شود.

انواع کفشور استخری با توجه به جنس آن و مدل های مختلف متنوع است. در ادامه این مطلب هر آنچه که باید در مورد کف شور استخر، نصب کفشور استخر و… بدانید صحبت شده است.

کفشور استخری چیست؟ 🎥

کفشور استخری یکی از انواع کفشور است مانند دیگر کفشورهایی که ما در منزلمان داریم، البته سایز و نوع آن یک مقدار با دیگر کفشور ها فرق دارد. کفشور استخری را معمولا در قسمت عمیق و یا به اصطلاح کاسه استخر نصب می‌کنند تا بتواند کل حجم آب را به سمت خود بکشد که در نهایت دو کار را انجام دهد:

  1. تصفیه آب استخر و منتقل کردن آب به تصفیه خانه و گرم کردن آب و دوباره برگرداندن به داخل استخر.
  2. خروج کلی آب جهت آبگیری مجدد، در صورتی که دیگر آب استخر را نتوانند تصفیه کرد، و یا اینکه بخواهند استخر را خالی کنند از کفشور استخری استفاده می‌کنند.

کف شور استخری و دیگر کفشورها در همه جا وظیفه نگه داری از سیستم فاضلاب را دارند تا اینکه لوله هایی که کفشور ها به آنها متصل هستند، دچار گرفتگی نشوند. حال اگر روزی لوله های فاضلاب استخر شما دچار گرفتگی شد، سایت برچسب با ارائه خدمات شبانه روزی در لوله بازکنی شرق تهران، شمال، جنوب، غرب و سایر نقاط تهران، به صورت فوری و تضمینی این مشکل را برای شما برطرف می کند.

اگر در هر منطقه ای از محدوده شرق تهران ساکن هستید برای تماس مستقیم و فوری با نزدیکترین لوله بازکن شرق تهران به خود کافیه روی دکمه کلیک کنید.


دسترسی به شماره تلفن نزدیکترین لوله بازکنی در شرق تهران تنها با کلیک روی دکمه زیر:


کفشور استخری جهت تخلیه آب استخر
کفشور استخری به دو عنوان تعبیه شده

جنس و مدل کفشور استخری

کفشور های استخری را معمولا در سه مدل کفشور خطی، مربعی و دایره ای می‌سازند؛ چرا که هنگام خروج آب نباید در داخل استخر گرداب درست شود و هم چنین باید این نوع کفشور ها از سایز لوله ها بزرگ تر باشد چرا که فشار مکش بیش از حد نشود و افرادی که در نزدیکی کفشور استخری هستند به پایین کشیده نشوند.

انواع کفشور استخری
انواع کفشور استخری با توجه به جنس

جنس کفشور استخری معمولا از جنس پلاستیک یا پلیمر با کیفیت است، البته امروزه کفشور استخری استیل هم طراحی شده، که از نوع کفشورهای فلزی می باشد.

نکات خرید و نصب کفشور استخری

برای خرید و نصب کفشور استخری باید یک چند فاکتور را در نظر بگیرد و متناسب با آن خرید کنید که ما در زیر سعی داریم به مهمترین آنها اشاره کنیم:

  • اندازه و حجم استخر: برای انتخاب کفشور مناسب برای استخر ابتدا باید اندازه استخر را بدانید در صورتی که این استخر کوچک باشد باید از یک کفشور متناسب استفاده کنید؛ ولی در استخرهای معمولی که بزرگ هستند از دو کفشور با فاصله 2 متر از یکدیگر و 1.5 متر از دیوار استفاده می شود.
  • جابجا نشدن کف شور استخری : این کفشورها باید جوری در کف استخر فیکس شوند که حتی اگر پای شناگران هم به آن برخورد، نتوانند آن را جابجا کنند.
  • استفاده از کفشور هایوارد: این کفشور ها نوعی کفشور پلاستیکی هستند و به علت شکل خاصی که دارند مورد استقبال قرار گرفته اند، چرا که مقدار بیشتری از آب را به داخل لوله مکش می کنند.
انواع کفشور استخری هایوارد
کفشور استخری هایوارد به دلیل شکل خاصی که دارد هم بازده بیشتری دارد و هم ایمن آن بیشتر است
  • لوله های استخر ها همیشه با پمپ های فشار قوی تحت مکش هستند و به همین جهت چیزی نباید در لوله ها منجر به گرفتگی شود. لذا در استخرها از کفشور استخری و کف گیر هایی که وظیفه جمع کردن کف ها و اشیایی که در استخر ته نشین می‌شوند، استفاده می‌شود ولی در لوله های منازل چون مکشی در پشت لوله نیست ممکن است رسوب مواد باعث گرفتکی لوله شود که در این صورت میتوانید با لوله بازکن های ما در سطح شهر تهران تماس بگیرید و بخواهید که کارتان را بهترین نحو و ارزان ترین قیمت انجام دهند. کافیست به آدرس barchasb.net به عنوان بهترین لوله بازکنی در تهران مراجعه کنید.

 جمع بندی

بسیار مهم است کفشوری که برای استخر استفاده می کنید با برخورد شناگرها جا به جا نشوند و بسیار مستحکم باشند. کفشور استخری در سه مدل استخری، دایره ای و مربعی می باشد که معمولا نوع خطی آن خارج از استخر در اطراف آن استفاده می شود تا آب خارج از محدوده استخر نرود.

سوالات متداول

کفشور استخری در چه محلی نصب می شود؟

کفشور استخری را معمولا در قسمت عمیق استخر نصب می‌کنند تا بتواند کل حجم آب را به سمت خود بکشد.

آیا کفشور هایوارد، کفشوری استخری محسوب می شود؟

بله؛ این کفشور ها به علت شکل خاصی که دارند مورد استقبال قرار گرفته اند، چراکه مقدار بیشتری از آب را به داخل لوله مکش می کنند.

برای یک استخر معمولی از چند عدد کفشور استفاده کنیم بهتر است؟

در استخرهای معمولی که بزرگ هستند از دو کفشور با فاصله 2 متر از یکدیگر استفاده کنید کافی است.

لطفا به این مطلب امتیاز بدهید

مطلب بعدی:

مطلب قبلی: