معرفی کفشور خطی و آشنایی با مزایای آن + کلیپ آموزشی

معرفی کفشور خطی

امروزه با توجه به پیشرفتی که در علم و طراحی وسایل شده است، هر وسیله ای نسبت به مدل قدیمی خود بهینه شده. یکی از وسایلی که دستخوش تغییرات زیادی شده است و حتی طراحی آن متفاوت شده، همین کفشورها هستند که در جدیدترین طراحی خود به اسم کفشور خطی تولید می‌شوند. در ادامه می‌خواهیم به معرفی کفشور خطی بپردازیم.

کلیپ آموزشی معرفی انواع کفشور خطی را از دست ندهید! 🎥

برای آشنایی بهتر با این دسته از کفشور ها و ویژگی ها و انواع آن، پیشنهاد میکنیم پیش از مطالعه ادامه مقاله، ابتدا کلیپ جذاب زیر را مشاهده کنید.

کفشور خطی چیست؟

کفشور خطی نوعی کفشور است که با توجه به شکل خاصی که دارد نام گذاری شده. این نام گذاری به این علت است که کفشور خطی از یک لگن مستطیل شکل باریک که شبیه خط است تشکیل شده است و در وسط آن لوله ای برای تخلیه آب دارد و به وسیله همان لوله به فاضلاب وصل می‌شود.

معرفی کفشور خطی
کفشور خطی از انواع کفشورهاست که ظاهر بسیار جذابی دارد، به علاوه دارای کاربرد بهینه ای می باشد.

انواع کفشور خطی

کفشور خطی را بیشتر با توجه به جنس آنها دسته بندی می‌کنند و دسته بندی این کفشور ها به ترتیب زیر می‌باشد:

  1. کفشور استیل : کفشور خطی استیل که تمام بدنه و رویه آن از استیل تشکیل شده است.
  2. کفشور پلاستیکی : این نوع کفشور ها خود دو نوع هستند که در یک نوع فقط بدنه پلاستیک است و نمای آن استیل است و نوع دیگری دارد که تمام بدنه و رویه از جنس پلاستیک فشرده می‌باشد.
  3. کفشور سرامیکی : این نوع از کفشور خطی، فقط با بدنه استیل تولید می‌شود و رویه یا نمای آن را از جنس سرامیک کف قرار می‌دهند که بیشتر در حمام ها و سرویس های بهداشتی ها استفاده می‌شود.
  4. کفشور آهنی : این نوع کفشو خطی بیشتر در پارکینگها استفاده می‌شود که بتوانند وزن وسایل نقلیه را تحمل کنند.
کفشور خطی انواع مختلفی دارد
کفشور خطی مانند دیگر کفشورها، دارای انواع مختلفی است.

باید توجه کنید که تمام این مدلهای بالا که نام بردیم خود در دو نوع مدل کفشور شیب دار و تخت، دسته بندی می‌شوند. کفشور شیب دار کمی بدنه کفشور به سمت محفظه خروج آب شیب است و آب بیشتری را از خود عبور می‌دهد ولی کفشور تخت با شیب سطح کار می‌کند و دیگر خود بدنه به سمت خروجی آب شیب ندارد.

اگر چاه فاضلاب منزل شما دچار گرفتگی شد و شما در منزل از کفشور خطی استفاده می‌کردید هیچ جای نگرانی نیست چرا که لوله بازکن های ماهر سایت برچسب در کل سطح شهر تهران در هر منطقه ای که هستید آماده خدمت رسانی درزمینه لوله بازکنی و چاه بازکنی به شما هستند.

خدمات لوله بازکنی جنوب تهران تا شمال، شرق و غرب تهران، به صورت شبانه روزی و همه روزه قابل سفارش هستند.

مزایای کف شور خطی

کفشور خطی با اینکه ابداع جدیدی به شمار می‌روند ولی مزایای زیادی دارند که اگر بخواهیم نام ببریم به ویژگی های زیر می‌توانیم اشاره کنیم:

  • مهمترین ویژگی کفشور خطی موفق بودن آنها در خوب جمع کردن آب از سطح زمین است به صورتی که آب بیشتری را از کف زمین جمع می‌کنند وهم چنین نمای بسیار زیبایی به محیط می‌بخشند.
  • در طراحی کفشور خطی شیب دار که بدنه آنها به سمت لوله خروجی مقدار شیب است مقدار آب بیشتری را در مقایسه با کفشور خطی تخت جمع آوری می‌کند و از خود عبور میدهد و وارد لوله فاضلاب می‌کند.
کفشور خطی شیب دار
کفشور خطی شیب دار، میتواند حجم بیشتری از آب را از خود عبور دهد.
  • شرکت سازنده این نوع کفشور ها برای کسانی که می‌خواهند سایز خاصی را برای کفشور منزل خود انتخاب کنند، همان سایز را به صورت سفارشی تولید می‌کند ولی باید توجه کنید که ابعاد کفشور استیل محدودیت دارد.

ذکر چند نکته برای آشنایی بیشتر با این کفشورهای خطی

  • تمیز کردن کفشور خطی بسیار ساده بود و اصلا به مشکلی بر نخواهید خورد و هم چنین می‌توانید کفشور خطی از کفشورهای سوپاپ دار هم استفاده کنید که دیگر از بوی بد و ورود حشرات به داخل منزلتان خیالتان راحت باشد .
  • برای سفارش کفشور ها بهتر است از ابعاد آماده آن استفاده کنید تا هزینه های مربوطه کاهش یابد و در غیر این صورت اگر سایز خاصی را سفارش دهید قیمت آن بیشتر می‌شود.
  • برای استفاده از کفشور خطی بالای 2 متر، باید از نوع کفشور پلاستیکی استفاده کرد که به آن گاتر هم میگویند، بیشتر استفاده گاترها معمولا در لبه های استخرها جهت آب سرریز استخر استفاده می‌شود.
کفشور خطی بزرگ یا گاتر
به کفشور خطی بالای دو متر که اغلب از جنس پلاستیک یا آهن هستند، گاتر گفته می‌ شود.
  • اگر لوله فاضلاب منزلتان و یا چاه حمام منزلتان دچار گرفتگی شد حتما می‌توانید با مراجعه به مقالات آموزشی مرتبط در سایت برچسب نسبت به باز کردن گرفتگی لوله منزلتان اقدام کنید.
    همچنین می‌توانید با یک جستجوی ساده در سایت برچسب، بهترین لوله بازکن ها و چاه بازکن ها در منطقه محل سکونت خود مشاهده کنید و با آنها تماس بگیرد
جمع بندی:

کفشور خطی از چه جنس هایی در بازار موجود است؟

جنس هایی از جمله استیل، پلاستیکی، سرامیکی، آهنی و… .

آیا کفشور خطی با طول بزرگتر از 2 متر هم وجود دارد؟

بله؛ برای استفاده از چنین کفشورهایی باید از نوعی کفشور پلاستیکی استفاده کرد که به آن گاتر هم میگویند، بیشتر استفاده گاترها معمولا در لبه های استخرها جهت آب سرریز استخر استفاده می‌شود.

در صورت گرفتگی کفشور، چگونه برای رفع آن اقدام کنیم که آسیبی به کفشور و لوله فاضلاب وارد نشود؟

برای این کار هرگز از محلول های اسیدی خطرناک استفاده نکنید. رفع گرفتگی کفشور را به دست متخصص لوله بازکنی با تجربه و با مهارت کار با فنر و دستگاه فنر زنی بسپارید. با مراجعه به سایت برچسب و جست و جوی منطقه خود در تهران، می توانید چنین شخص متخصصی را پیدا کنید و گرفتگی کفشور را فورا برطرف کنید.

لطفا به این مطلب امتیاز بدهید

مطلب بعدی:

مطلب قبلی: