راهنمای خرید فلاش تانک و بررسی انواع آن

راهنمای خرید فلاش تانک

در راهنمای خرید انواع فلاش تانک شما باید به مواردی چون نوع نصب، عملکرد، جنس، قیمت و … بسیار توجه کنید. امروزه Flush Tank ها با دارابودن ویژگی قدرت تخلیه بالا آب، می توانند وارد مسیر فاضلاب شده و به تخلیه بهتر آن و گرفتگی های احتمالی آن جلوگیری کند. انتخاب مناسب فلاش تانک باعث می شود تا شما از هر گونه گرفتگی لوله فاضلاب خانگی، دفع آفات و در نهایت بهداشت محیط و در نتیجه تماس با شماره لوله بازکنی در تهران، مصون بمانید.

سوالات متداول راهنمای خرید فلاش تانک

1. چرا باید از فلاش تانک استفاده کنیم؟

این وسایل تاثیر زیادی در حفظ بهداشت، جلوگیری از ایجاد بوی بد و پیشگیری از گرفتگی لوله دارند.

2. بورس خرید فلاش تانک و لوازم بهداشتی ساختمانی تهران کجاست؟

برای خرید انواع این محصول در تهران، می توانید به خیابان بنی هاشم و بعد از آن خیابان شیراز مراجعه نمایید.

3. فشار آب ساختمان روی خرید فلاش تانک تاثیرگذار است؟

بله؛ چنانچه فشار آب ساختمان شما پایین است از خرید فلش تانک های با مخزن بزرگ خودداری کنید.

4. بهترین مارک فلاش تانک چیست؟

از بهترین برندهای تولید کننده فلاش تانک می توان به برندهایی چون محک، فربود، پارت، دوریکا، ایران، ایمن آب، گبریت، سیتکو اشاره کرد.

5. انواع فلاش تانک از نظر محل نصب کدام است؟

از انواع فلاش تانک ها می توان به روکار، توکار و اتوماتیک اشاره نمود.

6. کارکرد انواع flush tank چگونه است؟

انواع فلش تانک به دو صورت ساده و دو زمانه عمل می کنند.

انواع فلاش تانک

انواع فلاش تانک از نظر محل نصب

اولین موضوع در راهنمای خرید فلاش تانک، توجه به نوع آن است. به طور کلی فلاش تانکها انواعی دارند که هر یک مناسب استفاده در فضایی خاص هستند. با مطالعه توضیحات هر یک می توانید تصمیم بگیرید که کدام یک از آن ها مناسب شما خواهند بود. انواع فلاش تانک های موجود در بازار عبارتند از:

  1. روکار
  2. توکار
  3. اتوماتیک

1. فلاش تانک روکار

یکی از قدیمی ترین انواع فلاش تانک ها، مدل های روکار هستند. تمام تجهیزات این فلاش تانک در فضای سرویس بهداشتی نصب می شود و اشغال فضا یک عیب برای آن به شمار می رود. در مقابل هرگونه تعمیر را به راحتی می توانید انجام دهید. معمولا یک اهرم و یا کلید برای تخلیه آب آن ها وجود دارد و پیچیدگی خاصی ندارند. از طرفی مخزن های آن ها در نمونه های قدیمی معمولا بزرگ است که مدل های جدیدتر این ایراد را برطرف کرده اند. وجود صدا هنگام تخلیه ایراد دیگری برای این مدل محسوب می شود.

2. فلاش تانک توکار

سری جدیدتر این محصول، به صورت توکار به بازار عرضه شدند که برخلاف نمونه قبلی تمام تجهیزات آن داخل دیوار قرار می گیرد. به عبارتی شما تنها یک کلید از این فلاش تانک را مشاهده می کنید که با آن آب تخلیه خواهد شد. عملکرد این نمونه با مدل قبلی تفاوتی ندارد؛ اما برای نوع توکار می توان از مخازن بزرگتری استفاده نمود. با کمک این نمونه شما در فضای محیط خود صرفه جویی و از دیوار نیز به عنوان یک عایق صدا استفاده کرده اید.

3. فلاش تانک اتوماتیک یا چشمی

فلاش تانک های اتوماتیک مدل های بروز تری از فلاش تانک توکار هستند که با کمک یک سنسور زمان کار کردن را تشخیص می دهند. معمولا این سنسورها روی باز و بسته شدن درب توالت حساس هستند به طوری که پس از باز شدن مجدد درب، تخلیه آب انجام می شود. قیمت نمونه های اتوماتیک بالاتر از مدل های دیگر است؛ اما به دلیل عملکرد هوشمند می توانید میزان آب مصرفی را کنترل کرده و صرفه جویی قابل توجهی داشته باشید.

انواع فلاش تانک از نظر جنس و کارکرد

فلاش تانک ها را می توان بر اساس جنس بدنه و کارکردی که دارند نیز تقسیم بندی کرد. به تناسب نیاز و شرایط خود می توانید از مدل های زیر استفاده کنید:

  1. ساده
  2. دو زمانه
  3. آنتی باکتریال

1. فلاش تانک ساده

ارزان ترین نوع فلاش تانک که هیچگونه پیچیدگی خاصی برای استفاده و کار کردن ندارد، فلاش تنک ساده است. این مدل صرفا از یک مخزن و لوله تشکیل شده و آب آن به وسیله اهرم یا کلید تخلیه می شود. در این نمونه شما هیچ کنترلی روی میزان آب مصرفی ندارید و در هر بار استفاده کل حجم آب مخزن تخلیه خواهد شد.

2. فلاش تانک دو زمانه

این مدل دارای دو مخزن جداگانه بزرگ و کوچک است که در هر بار استفاده می توانید آب هر دو مخزن یا تنها یکی از آن ها را تخلیه کنید. این کار به وسیله دو کلید که روی مخزن ها قرار دارند انجام می شود. در برخی از مدل ها برای هر مخزن نیز می توانید به اندازه دلخواه آب تخلیه کنید. با استفاده از فلاش تانک های دو زمانه تا حد بسیار زیادی می توانید در میزان مصرف آب صرفه جویی نمایید.

3. فلاش تانک آنتی باکتریال

در سال های اخیر تولید انواع فلاش تانک توکار، روکار، اتوماتیک، ساده و دو زمانه با جنس بدنه آنتی باکتریال رواج یافته است. این سری از فلش تانک ها تاثیر زیادی در حفظ سطح بهداشت افراد دارند. از نظر عملکرد این فلاش تانک تفاوتی با نمونه های دیگر ندارد و فقط جنس بدنه متفاوت است.

بهترین فلاش تانک

راهنمای جامع خرید فلاش تانک

اگر تا به حال برای خرید فلاش تانک اقدام کرده باشید، حتما با تنوع زیادی از نوع، برند، کارایی و… مواجه شده اید. برای اینکه بتوانید خریدی مطمئن را انجام دهید، توجه به این نکات را به شما پیشنهاد می دهیم:

  • نوع و محل نصب
  • ابعاد
  • جنس بدنه
  • تناسب با رنگ سرویس بهداشتی
  • صرفه جویی در مصرف آب
  • برند و کیفیت

نوع و محل نصب

همانطور که در ابتدا نیز گفتیم، اولین مسئله در راهنمای خرید فلاش تانک، توجه به نوع و محل نصب آن است. شما باید تصمیم خود را مبنی بر استفاده از مدل توکار، روکار و یا اتوماتیک بگیرید. چنانچه منزل در حال ساخت دارید، برای انتخاب محدودیتی نخواهید داشت؛ اما اگر برای منزل ساختمان ساخته شده و تکمیل به دنبال آن هستید، احتمال خیلی زیاد باید به دنبال مدل های روکار باشید. توضیحات هر یک از این موارد را در ابتدا ذکر کردیم که می توانید مجددا مطالعه نمایید.

ابعاد

هنگام خرید فلاش تانک باید به ابعاد آن نیز دقت داشته باشید. به تناسب فضای سرویس بهداشتی خود بهتر است مدلی انتخاب کنید که مزاحمتی ایجاد نکند. در مدل های توکار این مسئله کمتر چالش دارد؛ اما برای نوع روکار بهتر است دقت بیشتری به این مسئله داشته باشید.

جنس بدنه

بخشی از راهنمای خرید فلاش تانک مربوط به جنس بدنه است. این مسئله از دو جهت اهمیت دارد. اول اینکه جنس بدنه باید مقاومت و طول عمر بالایی داشته باشد و دوم آنتی باکتریال بودن بدنه است. پیشنهاد می کنیم از فلاش تانک های آنتی باکتریال برای حفظ بیشتر سطح بهداشت استفاده کنید.

تناسب رنگ

فلاش تانک ها در طرح ها، مدل ها و رنگ های متنوعی به بازار عرضه شده اند. بهتر است با در نظر گرفتن رنگ محیط، سنگ ها، شیرآلات و… خود را انتخاب نمایید.

صرفه جویی در مصرف آب

قبل از هر اقدامی برای خرید فلاش تانک لازم است به میزان صرفه جویی در آب نیز دقت داشته باشید. این مورد را می توانید با بررسی حجم مخزن و یا انتخاب مدل های دو زمانه یا هوشمند اتوماتیک رعایت کنید.

برند و کیفیت

دقت به برند و کیفیت محصولات تولیدی آن نیز بخش دیگری از مسیر خرید اصولی انواع فلاش تانک است. بهتر است خرید خود را از برندهای معتبر انجام دهید تا از بابت کیفیت محصولات تولیدی آن ها مطمئن باشید. معتبرترین تولیدکنندگان آن در ایران برندهای زیر هستند:

  • ایمن آب
  • ایران
  • دوریکا
  • پارت
  • محک
  • فرپود

تفاوت فلش تانک با سیفون چیست؟

سیفون را می توان لوله ای خمیده نامید که باعث جلوگیری از خروج گاز فاضلاب و بوی بد آن به داخل منزل دانست. اما فلاش تانکر را می توان مخزن ذخیره آب دانست که به هنگام شستشو، آب را با شدت بالا تخلیه می کند.

جمع بندی خرید فلش تانک

فلاش تانک ها یکی از بخش های مهم سرویس های بهداشتی هستند که برای جلوگیری از گرفتگی لوله، پیشگیری از بو گرفتن محیط، افزایش سطح بهداشت و… مفید واقع می شوند. مدل های متنوعی از این محصول در بازار وجود دارد که در مدل های ساده یا دو زمانه و محل نصب های روکار، توکار یا اتوماتیک تقسیم بندی می شوند. طبق راهنمای خرید فلاش تانک شما باید علاوه بر انتخاب نوع مناسب به ابعاد، جنس بدنه، میزان صرفه جویی در مصرف آب، برند و… نیز دقت داشته باشید. در بخش نظرات تجربیات خود درباره استفاده از فلش تانک ها را به اشتراک بگذارید.

لطفا به این مطلب امتیاز بدهید

مطلب بعدی:

مطلب قبلی: