راهنمای خرید انواع سنگ توالت ایرانی + ویدئو

انواع سنگ توالت ایرانی با توجه به نحوه پاشش آب

هنگام خرید بهترین سنگ توالت ایرانی باید به چند نکته مهم از جمله ارگونومیک بودن آن توجه کرد. تا انتهای این مطلب نکاتی که باید برای خرید سنگ دستشویی ایرانی مانند ابعاد سنگ توالت ایرانی ذکر شده است. پس اگر قصد خردید بهترین سنگ را دارید حتما تا انتها با ما همراه باشید.

نکات مهم هنگام خرید سنگ توالت ایرانی 🎥

در ویدئوی زیر به طور مختصر نکات مهم هنگام خرید سنگ توالت ایرانی ذکر شده است. اما برای اطلاع بیشتر از این نکات ادامه مطلب را مطالعه نمایید.

1_ نوع مواد اولیه تشکیل دهنده و کیفیت لعاب سنگ توالت ایرانی

اولین چیزی که باید در خرید توالت های ایرانی و یا هر نوع توالت دیگر به آن دقت کرد جنس و مواد اولیه تشکیل دهنده آن است.

در مورد سنگ توالت ایرانی باید بدانید که از جنس سرامیک بهداشتی تولید می‌شوند و همین موارد درجه کیفت آنها را متفاوت میکند و از درجه یک تا درجه سوم دسته بندی میشوند.

فرق سنگ دستشویی ایرانی درجه یک و پایین تر معمولا در نوع لعاب شفافی است که در آن استفاده می‌شود و همچنین نوع حرارت دادن در مراحل پخت و تاب داشتن و یا نداشتن آن است، به این صورت که هر چه لعاب آن مقاوم تر و شفاف تر باشد وهم چنین درصد جذب آب کمتری داشته باشد درجه کیفیت بالا تری دارد.

مواد اولیه سنگ توالت ایرانی درجه یک
باید به مواد تشکیل دهنده خود سنگ توالت ایرانی و هم چنین لعاب تشکیل دهنده آن توجه نمود.

ما به شما پیشنهاد می‌دهیم که مدلی از سنگ توالت ایرانی را انتخاب و استفاده نمایید که لعاب آن کیفیت خود را از دست ندهد و جذب آب کمتری داشته باشند؛ چرا که در تمیز کردن و هم چنین ماندگاری سنگ توالت تاثیر بسیاری دارد.

همچنین سختی و مرغوبیت لعاب سنگ دستشویی ایرانی می‌تواند خود را در مواقعی که گرفتگی لوله فاضلاب رخ دهد و شما با لوله بازکنی تماس بگیرید در زمان فنر زدن توالت خود را نشان دهد. اگر درجه کیفیت کمتری داشته باشد ممکن است آثار فنر زدن در آن بماند و هر گز از بین نرود. پس چه بهتر که هنگام خرید با کمی دقت بیشتر و هزینه بیشتر جنس مطلوب تری انتخاب کنید تا ماندگاری بیشتری داشته باشد.

البته انتخاب خدمات لوله بازکنی ماهر و کار بلد هم در این امر بی تاثیر نیست و شما اگر در تهران هستید می توانید با لوله بازکن ها وچاه بازکن ماهر در تمامی نقاط تهران مثل خدمات لوله بازکنی در شرق تهران و دیگر لوله بازکنی های منطقه محل سکونت خود تماس بگیرید تا به بهترین صورت و سریع ترین زمان گرفتگی لوله شما را بر طرف کنند.


دسترسی به نزدیکترین لوله بازکن شرق تهران تنها با کلیک روی دکمه زیر:


2_ طراحی و ارگونومیک سنگ توالت ایرانی

معمولا به افرادی که کمر درد یا پا درد دارند توصیه می‌شود که از سنگ توالت ایرانی استفاده نکنند. ولی اخیرا در طراحی این نوع توالت ها ظرافت هایی به خرج دادند که باعث شده نشستن برای افراد با مریضی های خاص را هم آسان تر کند، که این نوع سنگ ها به توالت طبی معروف هستند.

پس اگر شما از کسانی هستید که به مریضی هایی از قبیل درد کمر و پا و… دچار هستید به شما پیشنهاد می‌کنیم از مدلهای طبی سنگ توالت ایرانی استفاده نمایید، تا فشار کمتری بر روی کمر یا پاهای خود احساس کنید. شما می‌توانید تمام مطالب و دانستنی های در مورد سنگ توالت طبی را در مقاله بررسی سنگ توالت طبی در سایت برچسب مطالعه نمایید.

مدلهای سنگ توالت ایرانی
توصیه میشود برای جلوگیری از بروز برخی بیماری ها، از قبیل پا درد و … از سنگ توالت ساده استفاده نکنید.

3_ سیستم پاشش آب در هنگام عمل کردن فلاش تانک

یکی دیگر از فاکتور هایی که هنگام خرید و انتخاب سنگ توالت ایرانی با آن مواجه خواهید شد سیستم پاشش آب آن است، که بر اساس آن این سنگ ها را به دو دسته تقسیم می‌کنند:

  1. سنگ توالت ایرانی ریم بسته: دور تا دور این سنگ ها بسته است و فقط سوراخ هایی با فاصله منظم در آن تعبیه شده که پاشش آب به وسیله همین سوراخ ها صورت میگیرد. همچنین دیگر جایی برای لانه گزینی سوسک و حشرات موذی ندارد. از دیگر قابلیت هایی که دارد این است که تقریبا تمامی سطح گودی سنگ را پوشش می‌دهد و می‌تواند تمامی فضولات را از داخل گودی سنگ به صورت کامل بشوید.
  2. سنگ دستشویی ایرانی ریم باز: در این نوع از سنگ توالت ها که بیشتر در انواع قدیمی توالت ها قابل مشاهده است دیگر دور تا دور توالت بسته نیست و بعد از عمل کردن فلاش تانک، آب تا مقداری که فشار دارد در حاشیه سنگ پیشروی می‌کند و بعد وارد گودی سنگ توالت می‌شود و دیگر قسمت های جلویی گودی توالت را پوشش نمی‌دهد.
سنگ توالت ایرانی با توجه به نحوه پاشش آب
سنگ توالت ایرانی دارای دو مدل ریم باز و ریم بسته است و همانطور که در تصویر می بینید، بهتر است که از توالت های ریم بسته استفاده شود.

4_ ابعاد و اندازه

ابعاد و اندازه سنگ توالت ایرانی نیز از دیگر نکاتی است که باید در هنگام خرید به آن توجه کنید. ابعاد سنگ توالت باید متناسب با فضای سرویس بهداشتی باشد. همچنین، باید توجه داشته باشید که سنگ توالت باید به اندازه کافی بزرگ باشد تا فضای کافی برای نشستن راحت داشته باشید.

ابعاد سنگ توالت ایرانی در استاندارترین حالت آن ۶۰ سانتی متر برای طول و ۴۰ سانتی متر برای عرض است.

5_ عمق کاسه توالت

علاوه بر ابعاد و اندازه انواع سنگ دستشویی، آنها عمق های متفاوتی نیز دارند که هرکدام کاربردهای مختلفی دارد. لیست زیر نمونه ای از این موارد است:

  • تخت یا کم عمق با ارتفاع 18 تا 20 سانتی متر: مناسب برای آپارتمانها؛
  • نیم گود بین 20 تا 22 سانتی متر: مناسب برای آپارتمانهایی که ارتفاع سقف استانداردی دارند؛
  • گود و عمیق بین 23 تا 26 سانتی متر: مناسب برای همکف، باغ و ویلا.

انواع سنگ دستشویی ایرانی

انواع سنگ توالت ایرانی معمولا بر اساس عمق کاسه آن و برندهای مختلفی که در بازار موجود است، دسته بندی می شوند. انواع عمق کاسه توالت را بالاتر مورد بررسی قرار دادیم. اما از بهترین سنگ توالت ایرانی در برندهای مختلف موارد زیر می باشد:

  • مروارید
  • آرمیتاژ
  • گلسار فارس
  • چینی کرد
  • سینا چینی
  • آتوسا
  • الگانت
  • پارمیدا
  • و…

خرید و قیمت انواع سنگ توالت جدید

هنگام خرید سنگ توالت جدید توجه داشته باشید که از مرکز معتبر خریداری نمایید. همچنین مهم است که قبل از خرید قیمت ها و نظرات سایر کاربران را در خصوص انواع سنگ دستشویی در برندهای مختلف را مورد بررسی قرار دهید.

برای مشاهده قیمت سنگ توالت جدید و انواع برندهای آن می توانید به سایت ایمالز مراجعه کنید و از حدود قیمت انواع سنگ توالت ایرانی آگاه شوید.

نکات قابل توجه برای نصب سنگ دستشویی ایرانی

هنگام نصب سنگ توالت ایرانی باید به شما این توصیه را بکنیم که حتما حتما به این نکات توجه نمایید:

  1. مراقب باشید که سنگ توالت ایرانی زیاد نزدیک یا دور از دیوار قرار نگیرد؛ چرا که اگر زیاد به دیوار نزدیک شود دیگر نشستن برای شما مقدور نخواهد بود. اگر هم خیلی دور باشد دیگر دست شما به شلنگ و شیر آب نخواهد رسید، لذا فاصله 30 تا 45 سانتی متری از کناره دیوار فاصله استانداردی به شمار می‌رود.
  2. سنگ توالت کمی به سمت چاه شیب داشته باشد تا آب و فضولات به راحتی و کمترین آبی وارد چاه فاضلاب شوند و هم چنین سنگ موازی و هم سطح با کاشی کف کار گذاشته شود.
  3. باید حتما درزهای دور و زیر سنگ توالت ایرانی و دور چاه که به لوله فاضلاب وصل میشود به خوبی عایق بندی شود به صورتی که آب به زیر توالت وارد نشود و نشت نکند.
  4. هنگام آماده سازی کف سنگ توالت ایرانی حتما لوله فاضلاب آن را با کیسه یا درب پوش بپوشانید تا از افتادن وسایل و یا ریختن مصالح ساختمانی به داخل لوله جلوگیری کنید. اگر در هر مرحله ای متوجه شدید که لوله توالت گرفته است، می‌توانید به صفحات لوله بازکنی برچسب مراجعه کنید و با نزدیکترین لوله بازکن به محدوده خود تماس بگیرید. مثلا اگر در محدوده لوله بازکنی در جنوب تهران هستید کافیه جنوب تهران را در سایت جستجو کنید.

تماس فوری و مستقیم با نزدیکترین لوله بازکنی در جنوب تهران تنها با کلیک روی دکمه زیر:


برای دسترسی راحت شما به شماره تلفن لوله بازکن جنوب تهران لینک آن در دکمه بالا قرار دارد و شما می توانید تنها با کلیک روی دکمه برای رفع گرفتگی چاه توالت خود اقدام کنید. اما اگر در سایر مناطق تهران هستید برای دسترسی به شماره تلفن لوله بازکن آن منطقه کافیه نام منطقه خود را در کادر جستجو کنید.

سوالات متداول

چه سنگ توالتی درجه کیفیت بالاتری دارد؟

هر چه لعاب سنگ توالت، مقاوم تر و شفاف تر باشد وهم چنین درصد جذب آب کمتری داشته باشد درجه کیفیت بالاتری دارد.

سنگ توالت طبی چه مزایای نسبت به سنگ توالت معمولی دارد؟

معمولا به افرادی که کمر درد یا پا درد دارند توصیه می‌شود که از سنگ توالت معولی استفاده نکنند. این افراد بهتر است مدلهای طبی سنگ توالت ایرانی استفاده نمایند تا فشار کمتری بر روی کمر یا پاهای خود احساس کنند.

چرا سنگ توالت حتما باید به سمت چاه شیب داشته باشد؟

تا آب و فضولات به راحتی و کمترین آبی وارد چاه فاضلاب شوند. علاوه بر این سنگ باید موازی و هم سطح با کاشی کف، کار گذاشته شود.

لطفا به این مطلب امتیاز بدهید

مطلب بعدی:

مطلب قبلی: