علت گرفتگی لوله فاضلاب حیاط را با 5 روش آسان رفع کنید

از آنجایی که لوله فاضلاب حیاط همواره در معرض خاک، شن، برگ درختان و… قرار دارد، گرفتگی لوله فاضلاب حیاط امری طبیعی است. بنابراین اگر دچار این مشکل هستید و به دنبال روشی برای باز کردن لوله فاضلاب حیاط می باشید، این مطلب را تا انتهای آن از دست ندهید.

علاوه بر چاه فاضلاب حیاط، گرفتگی لوله فاضلاب حمام نیز یکی از مشکلات رایج در منازل می باشد که شما می توانید با مطالعه مقاله گرفتگی لوله فاضلاب حمام با روشهای باز کردن لوله فاضلاب حمام آشنا شده و این روش ها را در منزل بکار گیرید.

دلایل و روش رفع گرفتگی لوله فاضلاب حیاط 🎥

در این ویدئوی چند ثانیه ای توضیحات مختصری از علت گرفتگی لوله فاضلاب حیاط و بهترین روشی که برای حل آن وجود دارد بیان شده است. بنابراین پیشنهاد می شود که این ویدئوی 36 ثانیه ای را از دست ندهید.

گرفتگی لوله فاضلاب حیاط مانند گرفتگی لوله با شن و ماسه، گل و لای، برگ درختان، مصالح ساختمانی، اشیای ریز و درشت و… بسیار اتفاق می افتد.

مقداری از این مواد باعث ایجاد رسوبات در دیواره چاه شده و با گذشت زمان باعث کاهش قطر لوله و در نتیجه دیر تخلیه شدن آب کفشور حیاط می شوند. این روند تا جایی ادامه دارد که لوله کاملا بسته شده و گرفتگی کفشور حیاط اتفاق افتد که در این زمان باید نسبت به باز کردن لوله فاضلاب حیاط اقدام نمایید.

از آنجایی که برای رفع گرفتگی لوله فاضلاب حیاط نمی توان به روش های خانگی اکتفا کرد، برای حل این مشکل باید از یک لوله بازکن ماهر کمک بگیرید.

متخصصین لوله بازکنی تهران در برچسب آماده ارائه خدمات رسانی به شما عزیزان می باشد. اگر در محدوده شرق تهران هستید برای دسترسی فوری به شماره تلفن لوله بازکن شرق تهران کافیه روی دکمه زیر کلیک کنید.


مشاهده جزئیات تماس مستقیم با لوله بازکنی در شرق تهران با کلیک روی دکمه:


رفع گرفتگی لوله فاضلاب حیاط
دلایل و روش های رفع گرفتگی لوله حیاط با شن و…

نکته!گاهی حجم مواد اضافی جمع شده کفشور آنقدر زیاد نیست که باعث گرفتگی لوله فاضلاب حیاط شود؛ اما در صورت بارندگی، خاک، شن و ماسه جمع شده داخل چاه تبدیل به گل خواهند شد.

این امر به تدریج باعث تشکیل رسوب و کاهش قطر لوله می شوند و همان طور که توضیح داده شد، این مسئله باعث گرفتگی کفشور و در نهایت گرفتگی لوله حیاط با شن خواهد شد.

آگاهی از دلایل گرفتگی لوله فاضلاب کمک بسیاری در بهتر رفع شدن آن می کند. بنابراین اگر همواره دارید با این مشکل دست و پنجه نرم می کنید، پیشنهاد می شود مقاله علت گرفتگی لوله فاضلاب که به طور مختصر و جامع به دلایل گرفتگی لوله های فاضلاب پرداخته است، حتما مطالعه کنید.

چه روش هایی برای باز کردن لوله فاضلاب حیاط وجود دارد؟

چگونه لوله حیاط را باز کنیم؟ در پاسخ به این سوال می توان گفت که دو راه اصلی وجود دارد: 1_ استفاده از دستگاه فنر برقی 2_ استفاده از روش های خانگی

استفاده از هریک این روش ها نیازمند بررسی علت گرفتگی و میزان گرفتگی است؛ زیر اگر گرفتگی چاه حیاط سطحی و سخت نباشید می توانید با روش های خانگی که در ادامه ذکر شده است، مشکل را حل کرد. اما اگر گرفتگی لوله فاضلاب حیاط سخت و عمیق باشد باید از دستگاه لوله بازکنی استفاده کنید. برای استفاده از دستگاه لوله بازکنی باید حتما از یک متخصص کمک بگیرید.

باز کردن لوله فاضلاب حیاط با دستگاه فنر لوله بازکنی

گرفتگی لوله فاضلاب حیاط معمولا سخت و شدید است؛ در نتیجه بهترین روش بازکردن لوله فاضلاب حیاط، دستگاه فنر لوله بازکنی می باشد.

این دستگاه بسیار پر قدرت عمل کرده و با حرکت چرخشی خود، تمام رسوبات و لجن های موجود در چاه را که باعث گرفتگی کفشور حیاط شده اند از بین می برد؛ و با ریختن آب، آن ها را به خارج از لوله فاضلاب هدایت می کند. همچنین این دستگاه با فنر فولادی خود قادر است اشیائی مانند پارچه و پلاستیک را از داخل چاه بیرون کشد.

از آن جایی که گرفتگی لوله فاضلاب حیاط مسئله ای نیست که به همین راحتی ها و بدون نیاز به لوله بازکن، رفع شود؛ سایت برچسب برای کاربران محترم این امکان را فراهم کرده تا با مراجعه به صفحات لوله بازکنی ما در مناطق مختلف تهران، مثل لوله بازکنی در شریعتی، با فنی کارهای خبره ما تماس گرفته و جهت رفع انسداد لوله های بسته شده در حیاط، منزل و… اقدام نمایند.


تماس مستقیم و فوری با لوله بازکن نارمک تنها با کلیک رو دکمه زیر:


توجه داشته باشید که متخصصین لوله بازکنی شریعتی برچسب به صورت تضمینی و 24 ساعته خدمات ارائه می دهند؛ که ارائه این خدمات به همراه پشتیبانی کامل تیم برچسب می باشد. بنابراین با خیالی راحت برای رفع مشکل خود اقدام کنید.

روشهای خانگی برای باز کردن لوله فاضلاب حیاط

گرفتگی لوله فاضلاب حیاط برعکس لوله فاضلاب منازل، به واسطه چربی ها یا رسوبات صابونی اتفاق نمی افتد؛ به همین دلیل غالبا برای باز کردن لوله فاضلاب حیاط، باید از دستگاه فنر لوله بازکنی استفاده شود.

در صورتی که گرفتگی خیلی سخت و پیچیده نباشد، با به کار گیری روش های ساده زیر نیز می توانید برای باز کردن لوله فاضلاب حیاط اقدام کنید:

  • ریختن آب جوش
  • استفاده از تلمبه لوله بازکنی مخصوص
  • استفاده از فنر دستی
  • ریختن اسید در چاه فاضلاب حیاط (توصیه نمی شود)

اگر با چنین مشکلی در حیاط ساختمان مسکونی خود مواجه شدید؛ سایت برچسب با معرفی بهترین متخصصین لوله بازکنی تهران فعال و همیشه در دسترس، به همراه بهترین دستگاه های فنر زنی لوله، سریعا مشکل شما را برطرف خواهد کرد. کافیست نام منطقه محل زندگی خود در تهران را در سایت جستجو کنید تا تنها با یک تلفن بهترین لوله بازکن ها را به کار دعوت نمایید.

فنر لوله بازکنی مؤثر در رفع گرفتگی لوله فاضلاب حیاط
دستگاه فنر لوله بازکنی، بهترین روش رفع گرفتگی لوله فاضلاب حیاط

1_ رفع گرفتگی لوله حیاط با آب گرم

استفاده از آب گرم بهترین روش برای رفع گرفتگی لوله حیاط است. به شرطی که گرفتگی لوله حیاط سطحی باشد. برای استفاده از این امر می بایست یک سطل آب گرم رو به داغ رو درون لوله بریزید. اگر آب لوله حیاط بالا زد کمی صبر کنید تا پایین رود. سپس چندین بار این عمل را تکرار کنید تا گرفتگی رفع شود.

برای گرفتن نتیجه بهتر با آب گرم می توانید از مواد شوینده هم استفاده کنید تا رسوبات و گرفتگی ها را روان سازد و رفع شوند.

2_ ریختن اسید در چاه فاضلاب

شما می توانید از اسید های موجود در بازار که جهت رفع گرفتگی لوله با ماسه یا دیگر مصالح و مواد به فروش می رسد، استفاده نمایید؛ اما به دلیل اینکه استفاده از اسید به خصوص استفاده مکرر از آن، ممکن است باعث سوراخ شدن لوله فاضلاب شده و خسارات سنگینی را به وجود آورد، هرگز از سمت ما توصیه نمی شود.

3_ باز كردن لوله فاضلاب حیاط با استفاده از فنر دستی

این روش در صورتی که گیر کردن لوله به خاطر اشیاء غیر قابل حل باشد، مورد استفاده قرار میگیرد. برای این کار، باید یک فنر دستی را تهیه کرده و سر فنر را به داخل لوله فرو برده و تا جایی که به عامل انسداد برخورد کند، آن را به داخل هل داده و با چرخاندن فنر در جهات مختلف سعی کنید عامل انسداد را از لوله خارج کنید.

4_ بازکردن لوله فاضلاب حیاط با استفاده از تلمبه مخصوص لوله کفشور

این روش در صورتی که گیر کردن لوله به خاطر هوای گیر کرده در لوله باشد، مورد استفاده قرار میگیرد. برای این کار، باید یک تلمبه مخصوص لوله کفشور را تهیه کرده و سطح تماس آن را با آب خیس کرده و آن را بالای سوراخ لوله قرار داده و با فشار دادن به تلمبه هوای فشار قوی را به داخل لوله فرو کنید تا هوای گیر کرده در لوله خارج شود.

پیشگیری از گرفتگی لوله فاضلاب حیاط

بهتر است قبل از رو به رو شدن با مشکل گرفتگی لوله فاضلاب حیاط از بروز آن پیشگیری کنید. بهترین راه برای پیشگیری، استفاده از یک کفشور مناسب با جنس خوب می باشد. کفشور ها و توری های مخصوص آن ها، انواع و اقسام متفاوتی دارند و برای کاربرد های مختلفی ساخته شده اند.

کفشور های پلاستیکی بیشتر مناسب چاه های فاضلاب داخل خانه هستند. برای لوله فاضلاب حیاط، کفشور های فلزی بهترین گزینه می باشند؛ زیرا از ورود مواد و اشیا سنگین و سخت جلوگیری می کنند و احتمال گرفتگی لوله فاضلاب حیاط را کاهش می دهند.

معمولا کفشورهای برنجی و چدنی عمر طولانی تری در حیاط های منازل دارند و شما هم می توانید از آن ها استفاده کنید.

برطرف کردن گرفتگی لوله فاضلاب حیاط با کفشور مناسب
می توانید با گذاشتن کفشور مناسب گرفتگی لوله فافضلاب حیاط را برطرف کنید.

بهتر است در زمان بارندگی شدید صافی کفشور ها را زود به زود خالی کنید؛ چرا که با جمع شدن آب زیادی بر روی کفشور دیگر خالی کردن آن به سادگی اتفاق نمی افتد.

سوالات متداول

چگونه از زود پر شدن و گرفتگی چاه فاضلاب حیاط جلوگیری کنیم؟

✅ با قرار دادن کفشور مناسب که از ورود اشیاء بزرگ و سنگین جلوگیری میکند و با به موقع خالی کردن و تمیز کردن کفشور می توانید از گرفتگی چاه توالت جلوگیری نمایید.

چگونه لوله حیاط را باز کنیم؟

✅ با کمک روش هایی مثل ریختن آب جوش، فنر دستی، تلمبه های مخصوص و از مهم تر کمک از یک لوله بازکن ماهر به راحتی می توانید این مشکل را رفع کنید.

 آیا بازکردن لوله حیاط نیاز به لوله بازکن دارد؟

✅ بله؛ گرفتگی کفشور حیاط معمولا سخت و شدید است و نیاز به دستگاه فنر زنی مخصوص دارد که فقط افراد لوله بازکن قادر به کار با این دستگاه ها هستند و می توانند باز کردن لوله حیاط شما را به درستی انجام دهند.

4.1/5 - (48 امتیاز)

مطلب بعدی:

مطلب قبلی: