بهترین محل نصب توالت فرنگی

بهترین محل نصب توالت فرنگی

بهترین محل نصب توالت فرنگی در فضای منزل، درون سرویس بهداشتی است؛ زیرا در آن تهویه مناسبی برای توالت وجود داشته و به لحاظ ساختار لوله ها، بیشترین سازگاری را با آن دارد. اگر به دلایلی مانند نبود فضای کافی مجبور به نصب توالت فرنگی در فضای حمام شدید، می توانید با استفاده از جدا کننده، بین این قسمت و دوش، فاصله ایجاد کنید تا از خیس شدن سرویس تا حد امکان جلوگیری شود. اگر قصد دارید خودتان این کار را انجام دهید، توصیه می شود آموزش نصب توالت فرنگی را به دقت دنبال کنید و در نهایت آن را در محل مورد نظر خود قرار دهید.

سرویس بهداشتی، بهترین محل نصب توالت فرنگی

منطقی ترین و بهترین مکان برای نصب توالت فرنگی، درون سرویس بهداشتی است. این مکان بیشترین سازگاری را با این وسیله دارد. همچنین در صورتی که در فرایند نصب به مشکلی برخوردید، می توانید از نزدیک ترین لوله بازکنی تهران یا شهر مد نظر خود کمک بگیرید. از مزایای قرار دادن توالت فرنگی در سرویس بهداشتی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تهویه مناسب: این فضا دارای تهویه مناسب تری است و به علت ماهیت آن، رطوبت بسیار پایین تری نسبت به حمام دارد.
  • کنترل بوی بد: به علت کم بودن میزان رطوبت در سرویس بهداشتی، بوی آن بهتر کنترل می شود و در فصول گرم نیز مشکلی ایجاد نمی کند.
  • استفاده از حمام و دستشویی: امکان استفاده همزمان از سرویس بهداشتی و حمام در این حالت وجود دارد.
  • صرفه جویی در فضا: شما می توانید با صرف کمترین مکان، توالت فرنگی و ایرانی را در کنار یکدیگر نصب کنید.
  • نظافت آسان: نظافت این دو مورد در کنار هم بسیار آسان تر و سریع تر انجام می شود.
  • سایز لوله ها: لوله های خروجی فاضلاب در فضای حمام دارای قطر کمی است و برای توالت فرنگی مناسب نیست؛ ولی سرویس بهداشتی با اندازه 10 سانتی متر، گزینه ای ایده آل برای آن محسوب می شود.

نصب توالت فرنگی در حمام، بدترین گزینه

نصب توالت فرنگی در حمام

می توان گفت بدترین محل نصب توالت فرنگی، حمام است؛ ولی در صورتی که به علت کوچک بودن فضای منزل یا محدودیت های دیگر مجبور به انجام این کار شدید، موارد زیر می تواند به شما در این مسیر کمک کنند:

به منظور جلوگیری از جذب رطوبت حمام توسط دستمال، بهتر است از مدل های هنگردار استفاده کنید که در پلاستیک قرار دارند. همچنین می توانید نگهدارنده هایی با محفظه بسته را نصب کنید تا از نفوذ آب به آن جلوگیری شود.

بهتر است از لوله های تهویه مناسب برای فضای حمام استفاده کنید تا رطوبت کمتری در فضای آن ایجاد شود و هوا به خوبی رد و بدل شود.

با استفاده از جدا کننده های فضا مانند دیوارهای شیشه ای یا کابین دوش، بین دوش حمام و توالت فرنگی فاصله ایجاد کنید تا کمترین ارتباط را با یکدیگر داشته باشند.

توصیه می شود به جای مدل های معمولی، از وال هنگ یا توالت دیواری استفاده کنید تا علاوه بر صرفه جویی بیشتر در فضا، شستشوی فضای زیر سرویس نیز به راحتی امکان پذیر باشد.

معایب نصب توالت فرنگی در حمام

یکی از بدترین گزینه ها برای نصب توالت فرنگی، حمام است؛ اما متاسفانه به منظور صرفه جویی در فضا، در آپارتمان های امروزی معمولا این اتفاق می افتد. در اینجا به بررسی چند مورد از معایب اصلی قرار دادن توالت فرنگی در فضای حمام می پردازیم:

  • در این حالت امکان استفاده همزمان از سرویس بهداشتی و حمام وجود ندارد.
  • احتمال خراب شدن دستمال توالت و دیگر وسایل بهداشتی در فضای مرطوب حمام زیاد است.
  • پس از هر بار استحمام، معمولا کاسه توالت فرنگی خیس و کفی می شود و شما باید هر بار آن را خشک و تمیز کنید.
  • به علت خیس شدن توالت فرنگی، شما باید مرتبا آن را جرم گیری کنید تا رسوبات از روی آن پاک شود.
  • پس از گذشت مدتی مخصوصا در فصول گرم سال، ممکن است بوی زننده ای از توالت فرنگی در فضای حمام ایجاد شود.

نکات مهم نصب توالت فرنگی

نکات مهم نصب توالت فرنگی

اگر به دنبال محل نصب توالت فرنگی در منزل خود هستید، بهتر است به موارد زیر توجه کنید تا در آینده دچار مشکل نشوید:

اندازه آکس: فاصله مرکز لوله فاضلاب تا پشت سیفون، آکس نام دارد. قبل از انتخاب مدل مورد نظر، بررسی کنید که این اندازه با محل نصب آن همخوانی داشته باشد.

قطر لوله فاضلاب: حداقل قطر مورد نیاز برای فاضلاب توالت فرنگی 10 سانتی متر است. اگر لوله حمام شما دارای اندازه کمتری است، انشعابی از نزدیکترین لوله به آن ایجاد کنید.

گرمایش کف: در صورتی که منزل شما دارای سیستم گرمایش از کف است، توالت فرنگی را در مکانی با فاصله از لوله های آن قرار دهید.

شیب زمین: پیش از نصب توالت فرنگی، شیب زمین را بررسی کنید. در صورتی که زمین دارای شیب مناسبی نباشد، ممکن است سنگ توالت پس از گذشت مدتی ترک بخورد.

شیر آب: را در مکانی نزدیک و مناسب از توالت فرنگی قرار دهید تا در استفاده از آن دچار مشکل نشوید. این شیر معمولا در فاصله 38 سانتی متری از کاسه توالت و در ارتفاع 55 سانتی متری قرار دارد.

پایه رول دستمال: پایه رول دستمال توالت را در فاصله 20 سانتی متری از شیر آب در ارتفاع 55 سانتی متری نصب کنید.

ارتفاع توالت فرنگی: مدلی با ارتفاع مناسب انتخاب کنید تا هنگام نشستن روی آن با سختی مواجه نشوید.

فاصله از دیوار: توالت فرنگی را در فاصله ای مناسب از دیوارها قرار دهید تا موقع نشستن، افراد مختلف دچار سختی نشوند.

استحکام دیوار: در صورت استفاده از توالت دیواری، حتما قبل از نصب استحکام دیوار آن را بسنجید.

بهترین مکان برای نصب توالت فرنگی

بهترین محل نصب توالت فرنگی در منزل، درون سرویس بهداشتی است. این مکان به دلیل تهویه مناسب و رطوبت پایین، بیشترین سازگاری را با آن دارد. همچنین لوله های فاضلاب آن به خوبی با این سیستم هماهنگی دارد. نصب توالت فرنگی در حمام به هیچ عنوان توصیه نمی شود؛ ولی در صورتی که به علت کمبود فضا مجبور به انجام این کار شدید، بهتر است از وال هنگ استفاده کرده و در صورت امکان، کابین دوش برای قسمت حمام نصب کنید.

لطفا به این مطلب امتیاز بدهید

مطلب بعدی:

مطلب قبلی: