آموزش گام به گام نصب توالت فرنگی و جابجایی آن + ویدئو!

تعویض و نصب توالت فرنگی خراب شده

اگر تا حدی با طریقه نصب توالت فرنگی آشنایی دارید و می خواهید به تنهایی توالت را نصب کنید، آموزش کامل تر نحوه نصب توالت فرنگی را می توانید در این مطلب مطالعه کنید.

در ادامه در خصوص نصب دستشویی فرنگی و جابجایی آن و نکاتی که برای آن باید حتما در نظر داشته باشید، صحبت شده است. بنابراین تا انتها همراه ما باشید.

طریقه نصب توالت فرنگی

نصب توالت فرنگی هم توسط خود شما امکان پذیر است و هم توسط تکنسین های نصاب، اما بهترین کار این است این امر توسط متخصصین انجام شود، زیر آنها با سرعت بیشتر و بدون ایجاد مشکل، توالت فرنگی شما را نصب می کنند.

برای نحوه نصب توالت فرنگی باید در ابتدا، فضای توالت، فاصله آن از دیوارها و اندازه توالت را در نظر داشته باشید تا بتوانید نصب را به درستی انجام دهید.

فاصله توالت فرنگی از دیوار پشتی

برای تعیین این فاصله باید از دیوار تا پشت تا مرکز لوله خروجی را محاسبه کرد که اصطلاحا به این فاصله آکس می گویند. استاندارد فاصله دیوار تا لوله حدود 12 تا 30 سانتی متر است. مثلا اگر فاصله دیوار تا لوله 20 سانتی متر است، ابعاد توالت باید بین 12 تا 20 سانتی متر باشد.

فاصله توالت فرنگی از دیوار کناری و درب

بهترین فاصله توالت از دیوار کناری حداقل 38 سانتی متر و از درب حداقل 54 سانتی متر است.

نکته: توجه داشته باشید که این اندازه ها و فاصله ها باید متناسب با ابعاد توالت فرنگی و فضای توالت باشد.

اگر نمی توانید به تنهایی توالت فرنگی را نصب کنید، متخصصین لوله بازکنی منیریه تهران در برچسب با توجه به تجربه ای که در این زمینه دارند، این خدمات را با هزینه ای مناسب انجام می دهند. همچنین اگر لوله فاضلاب شما دچار گرفتگی شده است کافیه با کلیک روی لینک زیر با لوله بازکن منیریه تماس بگیرید.


تماس فوری با لوله بازکنی منیریه برای نصب توالت و رفع گرفتگی لوله


بررسی علت جابجایی و نصب دوباره توالت فرنگی

استفاده از توالت فرنگی مخصوصا در بین افراد مسن و یا کسانی که با مشکلات جسمی مانند درد پا و یا معلولیت هایی روبه رو هستند زیاد شده است و از طرفی این توالت ها عمر مفید مربوط به خود را دارند و بعد از مدتی ممکن است در اثر حادثه ای آسیب ببینند و یا اینکه به کلی خراب شوند. در این مواقع جابجایی یا نصب توالت فرنگی جدید لازم است.

تعویض و نصب توالت فرنگی خراب شده
شکستن توالت فرنگی به هر علتی باعث می شود تا ما به فکر نصب توالت فرنگی جدید بیوفتیم.

بعضی فکر می‌کنند به محض اینکه توالت فرنگی آنها چند بار دچار گرفتگی شد باید به فکر نصب توالت فرنگی جدیدی باشند، اما در این مواقع نیاز است که یا با لوله بازکن ماهر تماس گرفته و یا به مقاله رفع گرفتگی توالت فرنگی در سایت برچسب مراجعه نمایید و مشکل گرفتگی لوله توالت فرنگی منزلتان را خودتان بر طرف کنید.

بعضا ممکن است اصلا توالت فرنگی منزل مشکلی نداشته باشد ولی گاها به دلیل مرمتهایی که در منزل صورت می گیرد افراد مجبور می‌‎شوند که مکان سرویس بهداشتی را جابجا کنند لذا در این مواقع هم باید تصمیم به جابجایی و نصب دوباره توالت فرنگی منزل خود بگیرند.

روش نصب توالت فرنگی پس از جابجایی

قبل از شروع نصب توالت فرنگی پس از جابجایی، نیاز است که ابتدا ابزارهای لازم را تهیه کنید. اما قبل از آن به مهم ترین نکته ای که باید توجه داشته باشید این است که با توالت فرنگی قبلی نباید گرفتگی در لوله وجود داشته باشید. در صورت وجود چنین مشکلی باید ابتدا آن را رفع کنید.

تهیه ابزار کار لازم جهت جا به جایی و نصب دستشویی فرنگی

  • آچار فرانسه و یا انبر قفلی جهت نصب توالت فرنگی هایی که به زمین پیچ می‌شوند یا مواردی که فلاش تانک آنها یک تکه نیست و نیاز به باز شدن دارند.
  • تیغ آهن بری یا کاردک نازک با لبه تیز برای بریدن چسب درزبندی دور تا دور توالت و جدا کردن آن
  • درزگیر توالت فرنگی یا واشر دور لوله توالت فرنگی برای نصب دوباره
  • یک نفر نیروی کمکی برای بلند کردن توالت فرنگی
  • نوار تفلون جهت آب بندی شیرهای پیسوار
  • چسب برای نصب دستشویی فرنگی

بهترین چسب برای چسباندن توالت فرنگی

استفاده از چسب سیلیکونی در نصب توالت فرنگی
برای نصب توالت فرنگی حتما از چسب های سیلیکونی استفاده نمایید.

بهترین چسب برای نصب توالت فرنگی ، چسب های سیلیکونی است. نصب توالت فرنگی با چسب آکواریوم که نوعی چسب سیلیکونی است نیز امکان پذیر می باشد. از چسب سیلیکونی می توانید برای درزگیری دوباره و چسب زدن لبه زیرین توالت جهت چسبیدن به کف استفاده کنید.

نصب توالت فرنگی پس از جابجایی قدم به قدم

برای آموزش نصب توالت فرنگی مراحل زیر را با دقت دنبال کنید.

1_ خالی کردن آب داخل توالت فرنگی و رفع گرفتگی با لوله بازکن ستارخان

برای نصب توالت فرنگی ابتدا حتما آب داخل آن را با استفاده از تلمبه دستی یا اسفنجی بزرگ خالی کنید و همچنین شیر پیسوار فلش تانک را ببندید تا دیگر توالت فرنگی شما آبگیری نکند و بعد شلنگ فلاش تانک را از شیر پیسوار جدا نمایید.

توالت فرنگی در مکان قبلی خود ممکن است دچار گرفتگی فاضلاب شده باشد که قبل از جابجایی این مورد باید مورد بررسی قرار گیرد و سپس جا به جا شود. در صورت گرفتگی برای حل سریع و تضمینی آن کافیست با شماره تلفن لوله بازکنی در جنوب تهران تماس بگیرید.


تماس مستقیم با شماره تلفن لوله بازکن جنوب تهران تنها با کلیک روی دکمه:


2_ جدا کردن از کف زمین

برای نصب توالت فرنگی لازم است که توالت فرنگی را از سر جایش بلند کنیم که یکی از مراحل مهم می باشد. لذا برای این کار لازم است که عایق کاری و درزگیر توالت فرنگی که با چسب سیلیکونی در دور تا دور توالت صورت گرفته را به وسیله تیغ تیز یا همان کاردک ببریم؛ در حدی که تیغ آهن بری به صورت کامل به زیر محوطه توالت فرنگی رفته و بتواند به صورت کامل چسب سیلیکونی که از قبل برای عایق کاری و محکم کردن توالت فرنگی به کار رفته است را از زمین جدا کند.

برای سهولت کار در این مرحله از نصب توالت فرنگی لازم است از کسی دیگر کمک بگیرد به این صورت که شخص مقابل سعی در بلند کردن توالت فرنگی کند تا تمام وزن توالت روی تیغ آهن بری نباشد و بتواند در زیر توالت به راحتی حرکت کند.

بعد از اینکه کامل توالت فرنگی را بلند کردید باید حتما چسب باقی مانده در کف توالت فرنگی و سطح زمین را به خوبی تمیز کنید.

مرحله جدا کردن از کف در نصب توالت فرنگی
در نصب توالت فرنگی بعد از بریدن چسب دور تا دور و زیر توالت، میتوانید آن را با احتیاط از سر جایش بلند کنید به صورتی که به لوله فاضلاب آسیبی نرسد.

3_ برداشتن درزگیر توالت فرنگی قدیمی و جایگزین جدید برای آن

در این مرحله از نصب توالت فرنگی جدید اگر می‌خواهید در همان جای قبلی توالت فرنگی جدید را نصب کنید باید لاستیک درزگیر توالت فرنگی قدیمی را از سر چاه بلند کرده و لاستیک جدید را جایگزین نمایید.

همچنین دقت کنید که داخل لوله فاضلاب در این مدت چیزی نیفتد. اگر چیزی وارد آن شد از روش های لوله بازکنی در منزل استفاده کنید. اگر خودتان موفق به باز کردن لوله با راه های لوله بازکنی در منزل نشدید می توانید با خدمات لوله بازکنی در ستارخان یا نزدیک ترین خدمات لوله بازکنی و چاه بازکنی در منطقه محل سکونت خود تماس گرفته و از آنها درخواست کمک کنید تا خیلی سریع و زود مشکل شما را بر طرف کنند.

در نصب توالت فرنگی باید حتما لوله فاضلاب، سه میلیمتر با کف اختلاف داشته باشد تا بتواند به راحتی لاستیک درزگیر توالت فرنگی در آن جای بگیرد، به شکلی که وقتی توالت را گذاشتید مطمئن باشید آب به زیر توالت نشست نمی‌کند.

قبل از نصب توالت جدید دقت کنید که لاستیک درزگیر توالت فرنگی به درستی در سرجای خودش قرار گرفته باشد و دور تا دور خروجی توالت فرنگی را محکم گرفته است به این صورت که توالت هنگام نصب کاملا منطبق با درزگیر شده باشد.

سایت برچسب کلیه خدمات لوله بازکنی در تهران را با بهترین کیفیت و ضمانت کامل به شما مشتریان عزیز ارائه می کند. برای کسب اطلاعات بیشتر کافیست نام منطقه مورد نظر خود را در قسمت جست و جوی سایت وارد کنید و پس از مشاهده لیستی از نزدیک ترین لوله بازکن ها، با یکی از آن ها تماس بگیرید.

تعویض لاستیک درزگیر توالت فرنگی
برای نصب توالت فرنگی، نیاز به این دارید که حتما لاستیک درزگیر توالت فرنگی دور لوله فاضلاب را عوض کنید.

در صورت تمایل جهت درخواست تکنسین برای نصب توالت فرنگی در تهران با شماره زیر تماس بگیرید.


جهت تماس با نصاب توالت فرنگی در تهران روی دکمه زیر کلیک کنید:


نکات مهم در نصب توالت فرنگی و جابجایی توالت فرنگی

  • حتما بعداز نصب کامل اطراف توالت خشک باشد و به مدت 24 ساعت از آن استفاده نکنید و فرصت دهید که چسب آن به خوبی خشک شود.
  • در توالت فرنگی هایی که دارای جای پیچ هستند به دلیل اینکه ممکن است به عایق بندی کف توالت و یا حمام آسیب بزند لازم نیست که پیچ و مهره آن را نصب کنید و می‌توانید فقط با چسب توالت فرنگی، آن را سر جایش محکم کنید.
  • بعد از نصب توالت فرنگی می‌توانید میزان آبگیری در فلاش تانک را با پیچ داخل فلاش تانک به میزان دلخواه تنظیم کنید.
  • در جابجایی توالت فرنگی مهمترین نکته، جدا کردن سالم توالت فرنگی و نصب صحیح آن در محل جدید است. سعی کنید که لوله کشی فاضلاب توالت فرنگی را به افراد ماهر بسپارید تا بعد برای شما گرفتگی توالت فرنگی رخ ندهد.

جمع بندی:

برای نصب توالت فرنگی به چه ابزاری نیاز داریم؟

✅ ابزاری مثل آچار فرانسه، کاردک، چسب، درزگیر و…. .

بعد از نصب و راه اندازی توالت فرنگی تا چه مدت زمانی مجاز نیستیم از آن استفاده کنیم؟

✅ معمولا 24 ساعت باید بگذرد تا چسب آن به خوبی خشک شود و بتوان از آن استفاده کرد.

طریقه نصب توالت فرنگی هایی که دارای جای پیچ و مهره هستند چگونه است؟

✅ در توالت فرنگی هایی که دارای جای پیچ هستند به دلیل اینکه ممکن است به عایق بندی کف توالت و یا حمام آسیب بزند لازم نیست که پیچ و مهره آن را نصب کنید و می‌توانید فقط با چسب توالت فرنگی، آن را سر جایش محکم کنید.

از چه چسبی برای نصب دستشویی فرنگی بهتر است استفاده کنیم؟

✅ چسب سیلیکیونی بهترین گزینه برای نصب توالت فرنگی بدون پیچ می باشد.

4.6/5 - (5 امتیاز)

مطلب بعدی:

مطلب قبلی: