رسوب زدایی و جرم گیری شیرآلات اهرمی با 4 روش ساده

جرم گیری شیرآلات اهرمی رسوب گرفته

چگونه رسوب داخل شیرآلات را پاک کنیم؟ بهترین روش جرم گیری داخل شیرآلات چیست؟ استفاده از روش های ساده ای مانند سرکه، جوش شیرین و… پاسخ شما برای رسوب زدایی داخل شیرآلات اهرمی می باشد. تا انتهای این مطلب می توانید نحوه استفاده از این روش ها را یاد بگیرید و برای تميز كردن شيرآلات رسوب گرفته خود استفاده کنید.

جرم گیری شیرآلات اهرمی با روش های ساده 🎥

شما می توانید در 1 دقیقه روش های مختلفی که برای جرم گیری و رسوب زدایی شیرآلات وجود دارد را مشاهده و یاد بگیرید.

چه عواملی باعث رسوب گرفتن شیرآلات می شود؟

جرم گرفتن شیر آلات اهرمی بستگی به نوع آب هر منطقه و جنس روکش شیر آب دارد؛ چرا که در آب هر شهر و روستایی مقداری املاح طبیعی از قبیل گچ و آهک وجود دارد و همین املاح هستند که به مرور زمان رسوب می کنند و گاها خودشان را بر روی شیرهای آب نشان می دهند. برای جرم گیری شیرآلات باید از راه های ساده و طبیعی استفاده کرد که در ادامه به آنها میپردازیم.

جرم گیری شیرآلات رسوب گرفته
جرم گیری شیرآلات زمانی پیش می آید که رسوبات آبها بر روی شیرها نمایان شوند و شما بخواهید شیر آب را به درخشندگی اول باز گردانید.

اگر میخواهید از مدل های انواع شیر آلات اهرمی و ساده مطلع شوید تا بتوانید یکی از راه های جرم گیری شیرآلات ساختمانی را به سادگی انتخاب کنید، ما به شما توصیه می‌کنیم که به مقاله انواع شیرآلات ساختمانی در سایت برچسب رفته آن را مطالعه کنید تا اطلاعات کاملی و کلی از انواع شیر آلات ساختمانی به دست بیاورید.

روش های جرم گیری شیرآلات اهرمی

برای جرم گیری شیرآلات اهرمی راه های زیادی وجود دارد ولی اول باید به این نکته توجه کرد که شیر آلات شما از چه نوع شیر آلاتی هستند. همچنین توجه کنید که شیر های اهرمی برای زیبایی روکش استیل دارند، پس باید مراقب این لایه پوششی بود؛ چرا که با راهکارهای نامناسب زود از بین می رود و قابل برگشت و ترمیم پذیر نیست.

برای تميز كردن شيرآلات رسوب گرفته می توانید از روش های زیر استفاده کنید:

  1. استفاده از لیمو ترش
  2. استفاده از مایع ظرفشویی + جوش شیرین
  3. استفاده از خمیر دندان
  4. استفاده از سرکه

1_ استفاده از لیمو تازه یا آبلیمو

جرم گیری شیرآلات با لیمو و آبلیمو
لیمو و آبلیمو میوانند عامل خوب و مؤثری برای جرم گیری شیرآلات باشند و همچنین کمک می کنند که فضا خوشبو شود.

یکی از دم دست ترین راه هایی که برای جرم گیری شیرآلات اهرمی می‌توانید انجام دهید استفاده از آب لیمو یا خود لیموی تازه است. به این صورت که لیموی تازه را نصف کنید رو روی شیرآلات اهرمی بکشید به صورتی که آب لیمو تمام شیر را در بر بگیرد یا بهتر است آب لیموی تازه یا همان آبلیمو را روی دستمالی نسبتا زبر ریخته و بر روی سطح رسوب گرفته بمالید، بعد از گذشت چند ساعتی شیر آب را با مخلوط آب صابون بشویید تا نتیجه رسوب گیری شیرآلات را به خوبی مشاهده کنید.

2_ استفاده از مایع ظرف شویی + جوش شیرین

جرم گیری شیرآلات با جوش شیرین
جرم گیری شیرآلات با جوش شیرین یکی از راه های مطمئن رسوب زدایی است، ولی تا پاک شدن لکه ها تلاش خود را ادامه دهید.

شما در این روش جرم گیری شیرآلات اهرمی ابتدا شیر آب را با مقداری مایع ظرفشویی که با آب قاطی کرده اید بشویید، در مرحله بعد با چکاندن چند قطره آب داخل مقداری جوش شیرین آن را به صورت خمیری در آورید و بعد مسواک قدیمی را داخل این خمیر زده و بر روی شیر آب بکشید.

سعی کنید قسمت هایی که رسوب بیشتری گرفته است را بیشتر بکشید تا کاملا شیرآلات شما تمیز شوند. برای رسوب زدایی کارتریج شیر اهرمی هم می توانید استفاده کنید. در مرحله آخر از جرم گیری شیر اهرمی، شیر را آبکشی کنید.

چنانچه در میان این رسوب زدایی شیرآلات متوجه شدید که لوله آشپزخانه یا حمام شما دچار گرفتگی شده است، و با تلمبه زدن و… این مشکل حل نمی شود، حتما با یک لوله بازکن ماهر تماس بگیرید. متخصصین لوله بازکنی جنوب تهران برچسب به صورت 24 ساعته آماده خدمات رسانی به شما هستند. اگر در هر محدوده ای از جنوب تهران هستید کافی است روی لینک زیر کلیک کنید و با لوله بازکن جنوب تهران تماس بگیرید.


تماس مستقیم و فوری با افراد چاه بازکنی جنوب تهران تنها با کلیک روی دکمه:


3_ استفاده از خمیر دندان

جرم گیری شیرآلات اهرمی با خمیر دندان
خمیر دندان برای جرم گیری شیرآلات اهرمی مناسب است و آنها را درخشان تر و براق تر میکند.

خمیر دندان هم می‌تواند عامل بسیار موثری در جرم گیری شیرآلات اهرمی باشد. به این صورت که مقداری از خمیر دندان را به روی شیر آب مالیده و با یک دستمال بر روی رسوبها می‌کشیم تا لکه های شیر آب را از بین ببرد. همچنین بهتر است که بگذارید خمیر دندان روی شیر آب بماند و بعد شیر آب را با آب گرم شستشو دهید تا رسوب گیری شیرآلات اهرمی شما بهتر نتیجه دهد .
البته توجه داشته باشید که خمیر دندان برای رسوب زدایی داخل شیرآلات اهرمی که رسوب آنها زیاد است مناسب نیست، ولی نسبت به بقیه مواد به خوبی می‌تواند شیر آلات را برق بیندازد و درخشان کند.

4_ استفاده از سرکه در رسوب زدایی شیر الات اهرمی ساختمان

جرم گیری شیرآلات با سرکه سفید
جرم گیری شیرآلات اهرمی را به سادگی با سرکه سفید میشود انجام داد، در صورتی که سطح شیر آب خشک باشد بازدهی بیشتری میدهد.

در این روش از جرم گیری شیرآلات اهرمی فقط کافی است که سرکه سفید را بر روی سطح شیر آب اسپری کنید. ولی قبل از این کار مطمئن شوید که سطح شیر آب کاملا خشک باشد؛ چرا که میزان تاثیر گذاری سرکه را بهتر می‌کند و اگر رطوبتی بر روی شیر آب باشد مقدار تاثیر گذاری سرکه را پایین می آورد.

از سرکه به همراه جوش شیرین نیز می توانید برای رفع گرفتگی های بسیار سطحی سینک ظرفشویی و لوله فاضلاب استفاده کنید. اما استفاده از این روش همواره جوابگو نیست؛ زیرا گرفتگی ایجاد شده بسیار سخت است و باید با تجهیزات لوله بازکنی رفع شود. برای رفع این مشکل میتوانید از لوله بازکن میدان بهمن تهران در سایت برچسب کمک بگیرید. متخصصین لوله بازکنی در میدان بهمن با هزینه ای بسیار مناسب و فوری گرفتگی لوله فاضلاب را رفع می کنند.


تماس مستقیم با لوله بازکنی در میدان بهمن در هر ساعت از شبانه روزی:


چند نکته در مورد برق انداختن شیرهای آب اهرمی

  • اگر شیر آب اهرمی منزلتان از نوع مدل های رنگی است مثل برنجی و مسی و… استفاده از مواد اسیدی برای جرم گیری شیرآلات اهرمی که این جنس ها را دارد مضر هستند. برای جلوگیری از رسوب گرفتن شیر آلات فقط باید زود به زود شسته شوند و مراقب باشید تا کثیف نشوند.
  • به هیچ عنوان از موادی مثل وایتکس، تیرک و یا مواد اسیدی دیگر برای رسوب گیری شیرآلات اهرمی استفاده نکنید چرا که روکش آنها را از بین می‌برند و شیر آب را سیاه می‌کنند و این لکه های سیاه قابل برگشت و ترمیم نیستند.
جرم گیری شیرآلات اهرمی با وایتکس ممنوع
جرم گیری شیرآلات با وایتکس، موجب سیاه شدن شیر و از بین رفته آبکاری آن میشود.
  • اگر روزانه سعی کنید که شیرهای آب را با یک اسفنج نرم با آب و مقداری صابون بشویید دیگر در دراز مدت اصلا این شیرها جرم نمی‌گیرند و نیازی به جرم گیری شیرآلات اهرمی به روشهای بالا ندارید.

سوالات متداول

علت جرم گرفتن شیرآلات چیست؟

در آب هر شهر و روستایی مقداری املاح طبیعی از قبیل گچ و آهک وجود دارد و همین املاح هستند که به مرور زمان رسوب می کنند و گاها خودشان را بر روی شیرهای آب نشان می دهند.

برای جرم گیری شیرآلات اهرمی، آیا می توان از موادی مثل وایتکس و تیرک استفاده کرد؟

به هیچ وجه از این مواد یا دیگر مواد اسیدی استفاده نکنید، چرا که روکش آنها را از بین می‌برند و شیر آب را سیاه می‌کنند.

برای جلوگیری از جرم گرفتن شیرآلات چه باید کرد؟

اگر روزانه سعی کنید که شیرهای آب را با یک اسفنج نرم با آب و مقداری صابون بشویید، در دراز مدت اصلا این شیرها جرم نمی‌گیرند.

2.7/5 - (4 امتیاز)

مطلب بعدی:

مطلب قبلی: