توالت فرنگی تاشو چیست و چه مدل هایی دارد؟

توالت فرنگی تاشو ساده و دیواری

توالت فرنگی تاشو در زندگی روزمره امروزی و استفاده از آن برای خیلی از خانواده های ایرانی ضرورت دارد و این مسئله متاسفانه بخاطر کهولت سن و یا بیماریهای درد زانو و پا و همچنین معلولیت هایی است که ممکن است برای افراد رخ دهد. البته چهارچوب کمکی توالت فرنگی نیز ابزار مناسبی برای این افراد می باشد

دستشویی فرنگی تاشو مدل های مختلفی دارد که هنگام خرید باید با توجه به فضای سرویس بهداشتی، نیاز خود و… نوع مناسب آن را انتخاب کرد. در این خصوص در ادامه به طور مفصل صحبت شده است.

توالت فرنگی تاشو چیست؟ 🎥

همانطور که بیان کردیم در بعضی از منازل که قدیمی تر هستند امکان نصب توالت فرنگی به دلایل مختلفی همچون: داشتن فضایی کوچک، زیاد بودن قیمت دستشویی فرنگی و اجاره ای بودن منزل فراهم نیست. به همین دلیل برای افرادی که نمی توانند از توالت ایرانی استفاده کنند، نصب دستشویی فرنگی تاشو بسیار اهمیت دارد.

این نوع توالت ها همانطور که از اسمشان مشخص است نوعی از توالت فرنگی هستند که از طرح اولیه توالت فرنگی ایده گرفته اند. توالت فرنگی دیواری تاشو دارای یک لگن هستند که کار کاسه توالت فرنگی را می‌کند و هم چنین دو پایه هستند که بر روی توالت ایرانی قرار می‌گیرد. می‌توانید با توالت فرنگی تاشو، توالت ایرانی خود را به سادگی تبدیل به یک توالت فرنگی بکنید .

توالت فرنگی تاشو ساده
توالت فرنگی تاشو ساده از اولین مدل های توالت فرنگی است که بخاطر نحوه طراحی موفق آن تا به امروز مورد استفاده قرار گرفته است.

انواع مختلف توالت فرنگی تاشو

از زمانی که اولین طرح های این توالت به بازار آمد تا این زمان این توالت ها هم به نسبت پیشرفت کردند و از نوع اولیه خود که دارای یک لگن بزرگ قیفی شکل بوده که بر روی یک چهار پایه تاشو قرار می‌گرفته وجود دارند تا مدل های امروزی آن که فضای کمتری اشغال می‌کنند و سبک تر هستند.

بطورکلی مدل ها و برندهای زیادی از توالت فرنگی تاشو و توالت فرنگی معمولی در بازار وجود دارد که برای انتخاب بهترین مارک توالت فرنگی می‌توانید اینجا کلیک کنید و بهترین برند را انتخاب کنید.

اگر بخواهیم انواع مختلف توالت فرنگی تاشو را نام ببریم می‌توانیم به دو نوع آن که خیلی در بازار زیاد است اشاره کنیم:

توالت فرنگی سیار با قیف تاشو

این مدل توالت تاشو که از نوع اولیه آن است، یک قیف بزرگ دارد که بر روی چهارپایه خود سوار می‌شود و بعد روی توالت ایرانی یا هر جای مورد نظر می‌شود آن را گذاشت از آن استفاده کرد. از مزیت های این نوع توالت می‌شود به قابل حمل بودن آن اشاره کرد.

توالت فرنگی دیواری تاشو

این نوع توالت ها بر دیوار شرقی توالت یعنی بالای سر توالت و در زیر فلاش تانک در توالت های ایرانی نصب می‌شوند. هنگام باز کردن دو پایه دارند که بر روی سنگ توالت قرار می‌گیرند و طرف عقب آن هم به دیوار متصل است. دستشویی فرنگی دیواری تاشو وزنی حدود 150 کیلو گرم را می‌توانند تحمل کنند.

تبدیل توالت ایرانی به فرنگی با نصب توالت تاشو
نصب توالت فرنگی تاشو بر روی توالت ایرانی، ساده ترین راه برای تبدیل توالت ایرانی به فرنگی است

در استفاده از توالت امکان گرفتگی چاه همواره وجود دارد که می تواند به دلایل مختلفی همچون تجمع فضولات، انداختن دستمال در چاه و… ایجاد شود. برای رفع این مشکل می بایست از یک لوله بازکن ماهر کمک بگیرید. سایت لوله بازکنی برچسب که خدمات چاه بازکنی و لوله بازکنی در تهران را صورت شبانه روزی ارائه می دهد همواره آماده خدمات رسانی به شما می باشند.

برای تماس مستقیم با نزدیکترین لوله بازکن به خود کافیه نام منطقه را در سایت برچسب سرچ کنید. لینک زیر هم برای دسترسی راحت شما به لوله بازکن ستارخان نیز قرار دارد.


تماس فوری و مستقیم با نزدیکترین لوله بازکنی در ستارخان تنها با کلیک روی دکمه زیر:


مقایسه توالت فرنگی سیار با قیف تاشو و مدل دیواری

اگر می‌خواهید توالت فرنگی تاشو را در مکانی ثابت استفاده نمایید می‌توانید از نمونۀ دیواری آن استفاده کنید؛ چرا که علاوه برداشتن روش ساده در باز و بسته کردن آن این قابلیت را دارد که در هنگام جمع شدن کلا بیش از 30 سانتی متر از دیوار پشت سرتان را اشغال نمی‌کند.

بقیه افرادی که می‌خواهند از توالت ایرانی استفاده نمایید فقط کافی است که این توالت را به سمت دیوار هل دهند تا جمع شود، ولی باید توجه کرد که این نوع از توالت قابلیت جابه جایی ندارد و جالب تر اینکه برای این نوع توالت های تاشو یک قیف سلیکونی انعطاف پذیر هم در نظر گرفتند که استفاده از آن را بسیار ساده تر میکند.

توالت فرنگی تاشو دیواری با قیف سیلیکونی
برای توالت فرنگی تاشو دیواری میتوان از قیف های ژله ای استفاده کرد

اگر شما نیاز دارید که توالت فرنگی خود را جابه جا کنید باید از نوع توالت فرنگی قیفی شکل استفاده نمایید؛ چرا که قابل حمل بوده و می توان آن را به مکانی دیگر ببرید.

همچنین اگر کسانی دیگر می‌خواهند از توالت ایرانی استفاده کنند طبیعتا این نوع توالت برای این منازل مناسب نیست چرا که هنگامی که جمع می‌شوند قیف آنها مکان زیادی را اشغال می‌کند و باز و بسته کردن آنها در مقایسه با نوع دیواری خود زحمت بیشتری دارد.

هنگام گرفتگی توالت استفاده از دستشویی فرنگی های تاشو بسیار سخت می شود. برای رفع این مشکل در کمترین زمان ممکن با هزینه ای مناسب سایت برچسب آماده خدمات رسانی به شما است. برچسب خدمات چاه بازکنی و لوله بازکنی در تهران را به صورت شبانه روزی ارائه می دهد. کافیه فقط نام منطقه خود را در برچسب جستجو کنید تا نزدیکترین لوله بازکن تهران به شما پیدا شود.

جمع بندی

این نوع توالت در بعضی از منازل کاربرد دارد که قدیمی تر هستند و توالت فرنگی وجود ندارد و یا اینکه به علت داشتن فضایی کوچک و یا زیاد بودن هزینه سنگ توالت فرنگی معمولی و یا حتی اجاره ای بودن منزل که امکان نصب توالت فرنگی فراهم نمی‌باشد.

توالت فرنگ های تاشو دیواری چگونه نصب می شوند؟

✅ این توالت ها بر دیوار شرقی توالت یعنی بالای سر توالت و در زیر فلاش تانک در توالت های ایرانی نصب می‌شوند و هنگام باز کردن دو پایه دارند که بر روی سنگ توالت قرار می‌گیرند و طرف عقب آن هم به دیوار متصل است.

در بین انواع توالت های تاشو، مدل قیفی آن ها بهتر است یا مدل دیواری؟

توالت فرنگی تاشو دیواری بهتر است، زیرا باز و بسته کردن آن راحت تر است و فضای کمتری را اشغال میکند.

آیا از توالت فرنگی تاشو هم می توان به عنوان توالت مسافرتی استفاه کرد؟

✅ بله؛ مدل توالت فرنگی سیار با قیف تاشو بهترین مدل برای استفاده از مسافرت است و کار شما را بسیار راحت می کند.

4.5/5 - (4 امتیاز)

مطلب بعدی:

مطلب قبلی: