آیا انواع سیفون سینک و روشویی را می شناسید؟

انواع سیفون سینک و روشویی

سیفون ها با توجه به کارکردشان در ساختمانها بسیار پرکاربرد هستند به طوری که معمولا در جاهایی که آبریز دارند مثل حمام ها و توالت ها و سینک ها و… از آنها استفاده می‌شود، و ما در اینجا می خواهیم برای شما عزیزان در مورد انواع سیفون سینک ظرفشویی و روشویی اطلاعاتی را بیان کنیم.

کلیپ آموزشی معرفی انواع سیفون سینک 🎥

با محتوای تصویری زیر همراه باشید تا نکات و موارد مهم درباره انواع سیفون سینک ظرفشویی و روشویی را ببینید.

کاربرد انواع سیفون سینک و روشویی

کاربرد انواع سیفون سینک ظرفشویی و روشویی در همه جا یکی است و برای آشنایی با انواع سیفون سینک و… در ساختمان و شیوه کار کردن سیفون ها می‌توانید به مقاله سیفون فاضلاب چیست در سایت برچسب مراجعه نمایید.

انواع سیفون سینک و روشویی معمولا از لحاظ ساختاری کمی شبیه به هم هستند اما سیفون های روشویی دارای تنوع بیشتری در شکل و ظاهر هستند، چرا که انواع سیفون سینک ظرفشویی اغلب داخل کابینت قرار می گیرد و در معرض دید افراد نیست و نیازی به طراحی و دیزاین خاصی ندارد.

عمده کارایی سیفون سینک و روشویی را می توان دراین دو مورد خلاصه کرد:

  • جلوگیری از بوی بد و گازهای فاضلاب: آبی که در لگن انواع سیفون سینک ظرفشویی و روشویی جمع شده خود مانعی قوی برای عبور جریان هوا و بوهای نامطبوع از داخل چاه فاضلاب به فضای خارج می باشد.
  • جلو گیری از ورود حشرات موذی : معمولا لوله های فاضلاب و چاه های فاضلاب زیستگاه مناسبی برای حشرات موذی مثل سوسک و… می باشد، آبی که در انواع سیفون سینک و روشویی جمع می‌شود مانع از ورود این جانوران به داخل منزل می‌شود.
    البته ممکن است گاهی حشرات موذی و بوهای نامطبوع از لاستیک بعد سیفون سینک ظرفشویی یا روشویی، یعنی از محل اتصال لوله سینک به لوله فاضلاب، به داخل ساختمان وارد شوند که باید حتما این محل به خوبی آببندی شود.

معمولا هنگام خرید راهنمای شیوه نصب انواع سیفون سینک و روشویی همراهشان می باشد که حتی اگر با مسائل لوله بازکنی و فنی آشنایی ندارید می‌توانید برای نصب آنها از این راهنما استفاده نمایید.
اگر به هر دلیل نتوانستید که سیفون سینک و روشویی را نصب کنید، می توانید برای این کار به سایت های خدمات لوله بازکنی و چاه بازکنی مراجعه کنید و اگر در تهران و در منطقه مولوی هستید می‌توانید به صفحه خدمات لوله بازکنی در مولوی رفته یا اگر در مناطق دیگری هستید به صفحه مربوط به همان منطقه مراجعه کنید و افرادی را که متخصص در این زمینه هستند و کار خدماتی می‌کنند را دعوت به کار نمایید.

بستن سیفون سینک
برای بستن انواع سیفون سینک باید حتما به دفترچه راهنما و یا افرادی که در این زمینه تخصص دارند مراجعه نمایید.

انواع سیفون برای سینک و روشویی

انواع سیفون سینک و روشویی از لحاظ شکل ظاهری تنوع بسیار زیادی را دارند و همین امر دسته بندی های آنها را طولانی می کند ولی در کل دو دسته بندی کلی برای انواع سیفون سینک و روشویی داریم:

  1. از لحاظ شکل ظاهری تقسیم می شوند به:
    • توکار :سیفون هایی که دیده نمی‌شوند و معمولا به رنگ سفید هستند و در داخل کابینت و یا پشت پایه روشویی نصب می‌شوند و در معرض دید نیستند که به آنها انواع لوله های زیر سینک ظرفشویی هم می گویند.
    • روکار: سیفون هایی که از بیرون دیده می‌شوند و معمولا در سبک های امروزی کاربرد بیشتری دارند.
  2. از لحاظ تعداد لگن تقسیم می‌شوند به :
    1. یک لگنه : انواع سیفون سینک و روشویی معمولا یک لگنه هستند که دارای یک کاسه بزرگ یا همان سیفون قبل از ورودی فاضلاب هستند.
    2. دو لگنه: این سیفون ها چند سالی هست که به بازار آمده و بیشتر برای سینک آشپزخانه استفاده می‌شود که در این نوع سینک ها علاوه بر سیفونی که در سیفون های یک لگنه مشاهده می‌شود، سیفونی کوچکتر در ابتدای راه ورودی آنها تعبیه شده است که در تصویر می توانید انواع آنها را مشاهده کنید.
انواع مختلف سیفون سینک و روشویی
سیفون سینک و روشویی انواع مختلفی دارند که اینجا به ترتیب از چپ به راست، سیفون تک لگنه روشویی و سیفون دو لگنه سینک و سیفون تک لگنه روکار، برای روشویی را مشاهده می‌کنید.

نحوه نگه داری و مراقبت از سیفون سینک و روشویی

  • اگر در منزل نیستید و برای چند روز یا بیشتر می‌خواهید به مسافرت بروید حتما از درب پوش برای ورودی انواع سیفون سینک و روشویی استفاده نمایید چرا که بعد از چند روز مخصوصا در روزهای گرم، آب این نوع سیفون ها خشک می‌شود و باعث می‌شود که سیفون کارایی خود را از دست بدهد، هم چنین می‌توانید از مقداری سم، برای جلو گیری از ورود حشرات موذی به داخل ورودی و اطراف ورودی استفاده کنید.
  • حتما توجه کنید انواع سیفون سینک و روشویی که به شتر گلو هم معرف هستند بخاطر زوایایی که دارند ممکن است زود به زود گیر کنند و نیاز به باز کردن لوله و سیفون داشته باشند، ولی اگر سیفون منزل تان با شست و شو هم باز نشد و در جنوب تهران هستید می‌توانید با خدمات لوله بازکنی در جنوب تهران و یا دیگر لوله بازکنی ها در اطراف منزل خود تماس حاصل نمایید و برای باز کردن لوله منزلتان از آنها کمک بگیرد.
  • مهترین نکته ای که باید بدانید این است که در ته سیفون ها نباید جرمی مثل دستمال کاغذی یا مواد غذایی و چیزهایی از این قبیل ته نشین شود لذا دقت کنید که در هنگام استفاده از سینک و… به خوبی آب گیرید تا چیزی در کف سیفون باقی نماند.

نکته مهمی که باید در مورد انواع سیفون سینک و روشویی بدانیم این است که رستوران ها و آشپزخانه ها امروزه می توانند از سیفون سینک چربی گیر استفاده کنند که دیگر چربی ها وارد لوله های فاضلاب این مراکز نشود و کمتر دچار گرفتگی لوله شوند.

 

لطفا به این مطلب امتیاز بدهید

مطلب بعدی:

مطلب قبلی: