راهنمای خرید هواکش دستشویی + کلیپ آموزشی

هواکش دستشویی مناسب

با پیشرفت آپارتمان نشینی و زیاد شدن منازل در ابعاد کوچک دیگر کمتر پیش می آید که در دستشویی منازل از پنجره برای تهویه هوا استفاده شود، لذا افراد برای این کار از وسیله ای کاربردی موسوم به هواکش دستشویی استفاده می‌کنند که معمولا به وسیله یک لوله هوای داخل را به بیرون منتقل می‌کند. در این مقاله می‌خواهیم شما را در انتخاب یک هواکش مناسب همراهی کنیم و اطلاعات مورد نیاز در این رابطه را برای شما بیان کنیم.

مشاهده فیلم آموزشی هواکش توالت 🎥

در این کلیپ آموزشی ما سعی داریم شما را با نکاتی در مورد انتخاب و خرید و کارایی هواکش آشنا کنیم.

نحوه کار هواکش دستشویی

معمولا همه افراد، هواکش دستشویی را دیده اند و تا حدودی با آن آشنایی هم دارند، ولی وقتی فردی برای خرید یک هواکش به مغازه ای می‌رود آنقدر تنوع مدل و … وجود دارد که نمی تواند انتخاب دقیقی داشته باشد، لذا ما سعی می‌ کنیم که مطالبی را در اختیارتان بگذاریم که انتخاب دقیق تری داشته باشید.
یک نکته مهم که باید در نظر داشته باشید این است که هواکش دستشویی وظیفه اش تخلیه و مکش هوای نامطبوع داخل توالت به سمت بیرون از منزل، لذا دیگر آپشن هایی که روی هواکش ها وجود دارد باید دید که در راستای بهتر شدن این مکانیزم است یا خیر؟ به این ترتیب تنها چیزی که مهم است راندمان خوب تهویه هوا در هواکش دستشویی می باشد.

هواکش دستشویی مناسب
لگر هواکش دستشویی مناسبی ر برای خرید انتخاب کنید، حتما نتیجه بهتری را مشاهده خواهید کرد

اجزای هواکش دستشویی

معمولا هواکش دستشویی از بدنه پلاستیکی، موتور الکتریکی و پره هواکش تشکیل شده که در هواکش های خانگی پره های آن از دو پره تا شش پره تولید شده است.
این پره ها یا مستقیما و یا با واسطه به موتور الکتریکی متصل هستند، و به کمک گردش این پروانه ها هوا به داخل کشیده شده و به سمت بیرون می‌رود، بنابراین بیشتر قدرت موتور و نوع طراحی و ابعاد هواکش دستشویی است که در راندمان هواکش تاثیر می‌گذارد.
البته مدلهایی از هواکش دستشویی هم هستند که تایمر دارند و میتوانید مدت زمان روشن بودن آن را تنظیم کنید. لازم به ذکر است که شما می توانید پس از اینکه درباره اجزای هواکش مطالعه کردید روی لینک نصب هواکش دستشویی، نیز کلیک کرده و با طریقه نصب آن به طور کامل آشنا شوید.

اجزاء هواکش دستشویی
هواکش دستشویی از یک بند پلاستکی، یک موتور الکتریکی و یک فن تشکیل شده است

اگر لوله های منزلتان دچار گرفتگی شدید شد ما می‌توانیم بهترین لوله بازکنی ها و چاه بازکنی ها در سطح شهر تهران را به شما معرفی کنیم فقط کافی است که به طور مثال اگر در مولوی هستید نام مولوی را در سایت برچسب جستجو کنید تا ارزان ترین و ماهر ترین لوله بازکنی در مولوی به شما نشان داده شود و فقط با یک تماس ایشان را به منزل خود دعوت کنید.

مزایای هواکش در توالت

وقتی از مزایای هواکش دست شویی صحبت به میان می آید منظور تهویه هوا نا مطبوع نیست، چرا که این وظیفه و کاربرد اصلی این هواکش ها است، پس ما می‌خواهیم به مزیت های این هواکش ها اشاره کنیم:

  • بهداشتی نگه داشتن محیط: خارج کردن هوای محیط توسط هواکش دستشویی باعث می‌شود که در خود سرویس بهداشتی رطوبت و گازهای مضر به همراه هوا خارج شود و توالت زودتر خشک شود و دیگر قارچ ها و… در آن رشد نکنند.
  • جلوگیری از جرم گرفتن شیرآلات: وقتی هواکش دستشویی به خوبی کار کند دیگر شیرآلات سرویس بهداشتی شما به این سادگی دچار زنگ زدگی و رسوب زدگی نمی‌شوند، و اگر هم تا به حال شیرآلات سرویس بهداشتی منزلتان دچار رسوب شده برای جرم گیری شیرآلات منزلتان می‌توانید به مقاله مربوط به جرم گیری شیرآلات اهرمی در سایت برچسب مراجعه کنید و بعد از مطالعه آن آنها را برق بیندازید و از تمیزی آنها لذت ببرید.
با هواکش دستشویی شیرآلات کمتر رسوب میکنند
با هواکش دستشویی شیرآلات کمتر رسوب میکنند.
  • جلوگیری از امراض ریوی و…: ما زمانی که در توالت هستیم از هوای نامطبوع آنجا استنشاق و تنفس می‌کنیم، و اگر این هوا هوایی آلوده باشد، ریه ها و سیستم بدن و حتی پوست و موی ما را تحت تاثیر می‌گذارد، لذا هواکش دستشویی با جابجایی هوای آلوده به سمت بیرون باعث مطلوب تر شدن هوای داخل سرویس بهداشتی می‌شود.

خرید هواکش مناسب سرویس بهداشتی

وقتش در پی خرید یک هواکش دستشویی برای سرویس بهداشتی منزلتان هستید حتما با در نظر گرفتن نکات زیر می توانید انتخاب خوب و موفقی داشته باشید و هوای مناسب تری در سرویس بهداشتی منزل و محل سکونت خود تجربه کنید.

  • داشتن صدای کمتر: هواکش دستشویی مناسب، باید قدرت زیاد و صدای کم داشته باشد، حتی در بازار به این گونه است که هر چقدر هواکش صدای آن کمتر باشد قیمت آنها بالاتر است چرا که از سیستم دقیق تری در پره ها و موتور استفاده میکنند.
  • حجم مکش مناسب با محیط: قطعا هواکش دستشویی مناسب سرویس بهداشتی شما هواکشی است که بتواند حجم هوای داخل سرویس بهداشتی منزل شما را به خوبی جوابگو باشد. برای این که بدانید چه هواکشی برای محیط سرویس بهداشتی منزلتان مناسب تر است می‌توانید حجم سرویس بهداشتی خود را ( طول×عرض×ارتفاع ) به دست بیاورید و هواکش مناسب آن انتخاب کنید.
  • زیبایی مناسب: به طور کلی مکنده ها و یا همان هواکش های دستشویی مدلهای متفاوتی از لحاظ ظاهری دارند ولی مراقب باشید که مدلهایی که در هواکش وجود دارد راندمان کار را کم نکند، به عبارت دیگر زیبایی را زیاد جدی نگیرید و چیزی که در هواکش مهم است کارایی و راندمان کاری بالای هواکش دستشویی می باشد.
مدلهای هواکش دستشویی
نباید شما درگیر زیبایی مدل های هواکش دستشویی شوید چرا که ممکن است بعضی مدلها زیبایی داشته باشند اما کارایی کمی داشته باشند

جالب است بدانید:اگر هواکش دستشویی مناسب در سرویس بهداشتی نصب کرده باشید زمانی که چاه توالت شما گرفته باشد هوای حاصل از این گرفتگی را به خوبی تخلیه می‌کند و تا زمانی که لوله بازکن به منزل شما برسد دیگر بوی نامطبوع توالت شما را ناراحت نمی‌کند، و اگر هم به دنبال لوله بازکن ماهر هستید ما در سایت برچسب بهترین لوله بازکنهای تهران را در کل سطح شهر تهران و هر منطقه ای که هستید مثل لوله بازکنی جنوب تهران و یا خدمات لوله بازکنی غرب تهران و… به شما معرفی می‌کنیم تا هر کدام از این لوله بازکن ها و چاه بازکن ها به شما نزدیک تر هستنند خودشان را به زودی به شما برسانند.

سوالات پر تکرار از فن سرویس بهداشتی

اجزای تشکیل دهنده هواکش دستشویی چه چیزهایی هستند؟

✔ هواکش ها از بدنه پلاستیکی، موتور الکتریکی و پره تشکیل شده اند.

چه عواملی بر بازدهی و راندمان بهتر هواکش ها موثر هستند؟

✔ پره هواکش ها یا مستقیما یا با واسطه به موتور الکتریکی متصل هستند، و به کمک گردش این پروانه ها هوا به داخل کشیده شده و به سمت بیرون می‌رود، بنابراین بیشتر قدرت موتور و نوع طراحی و ابعاد هواکش دستشویی است که در راندمان هواکش تاثیر می‌گذارد.

چگونه هواکش مناسب سرویس بهداشتی خود را انتخاب کنیم؟

✔ برای این که بدانید چه هواکشی برای محیط سرویس بهداشتی منزلتان مناسب تر است می‌توانید حجم سرویس بهداشتی خود را ( طول×عرض×ارتفاع ) به دست بیاورید و هواکش دستشویی مناسب را انتخاب کنید.

2.4/5 - (10 امتیاز)

مطلب بعدی:

مطلب قبلی: