سوالات رایج درباره دکمه سیفون توالت فرنگی + کلیپ آموزشی!

دکمه سیفون توالت فرنگی

اخیرا در سایت های خدماتی در مورد مشکلات توالت فرنگی مطالب زیادی از قبیل گرفتگی توالت فرنگی و فنر زدن توالت فرنگی و… نوشته شده است.
شما می توانید با مراجعه به سایت برچسب از تمامی مقالات از جمله گرفتگی توالت فرنگی استفاده کنید. اما شاید برای شما امری عجیب باشد که در میان این مشکلات، مشکلاتی نیز در زمینه دکمه سیفون توالت فرنگی وجود دارد که شاید بیشتر افراد اطلاع درستی از آن ندارند.

سوالات زیادی در مورد فلاش تانک توالت فرنگی وجود دارد؛ از قبیل اینکه چرا دکمه سیفون خراب می شود و کار نمی کند؟ یا اینکه چرا در بعضی توالت های فرنگی یک دکمه وجود دارد و در بعضی دو دکمه وجود دارد؟
شما با خواندن این مقاله به تمامی پاسخ های این سوالات دست پیدا می کنید.

فیلم آموزشی نکاتی درباره دکمه سیفون توالت فرنگی! 🎥

با مشاهده فیلک کوتاه زیر، پاسخ سوالات خود از جمله:

  • سیفون توالت فرنگی کجاست؟
  • آیا تعمیر دکمه سیفون توالت فرنگی امکان پذیر است؟
  • علت کار نکردن دکمه سیفون توالت فرنگی چیست؟

و… را می توانید در قالب ویدئوی آموزشی دریافت کنید.

کاربرد دکمه های توالت فرنگی چیست؟

تقریبا همه افراد با کاربرد دکمه های توالت فرنگی آشنا هستند و می دانند که این دکمه ها همان وظیفه رها سازی و تخلیه آب از داخل فلاش تانک به داخل کاسه توالت را به عهده دارند.

اما شاید این سوال که چرا دکمه سیفون توالت فرنگی در بعضی توالت های دو تا است و در بعضی یک عدد؟ برای خیلی ها پیش آمده باشد که در این مطلب می خواهیم به آن بپردازیم.

دکمه سیفون توالت فرنگی
دکمه سیفون توالت فرنگی در بعضی توالت ها یکی و در بعضی دوتاست.

توالت های فرنگی معمولا با توجه به سیستم تخلیه و یا همان فلاش تانکشان به دو دسته تقسیم می‌شوند:

  1. تک زمانه: این نوع توالت های دارای یک دکمه برای تخلیه آب می‌باشند که با یک بار زدن آن، کل حجم فلاش تانک به یک باره خالی می‌شود و معمولا درصد آب هدر رفته در این مدل از توالت فرنگی زیاد است؛ چرا که همیشه به این مقدار آب برای استفاده از سیفون توالت فرنگی نیاز نیست.
  2. دو زمانه: دکمه سیفون توالت فرنگی های امروزی معمولا دو تا است و این معنا را دارد که میزان مصرف آب در فلاش تانک کاملا به خود شما بستگی دارد.
    زمانی که آب زیادی برای سیفون کشیدن لازم ندارید، دکمه بزرگتر می‌تواند درصد آب کمتری را مصرف کند. اما فشردن با دکمه کوچکتر سیفون توالت فرنگی می توانید تمام آب مخزن فلاش تانک را مصرف می کنید.
دکمه سیفون توالت فرنگی دو زمانه
توالت های فرنگی دو زمانه دارای دو عدد دکمه سیفون توالت فرنگی می باشند که باعث میشود آب مصرفی سیفون به دلخواه شما کمتر شود.

نکته! درزمانی که قصد دارید که گرفتگی لوله توالت فرنگی را به روش لوله بازکنی با آب داغ و مواد شوینده بر طرف کنید، کافی است که شیر ورودی آب توالت را ببندید و مخزن فلاش تانک را با آب داغ پر کنید.

سپس از دکمه سیفون توالت فرنگی که تخلیه کامل انجام می‌دهد یا به اصطلاح کلید فول فلاش کمک بگیرد تا بعد از چند مرحله به طور کامل عملیات لوله بازکنی شما جواب دهد و گرفتگی برطرف شود.

اگر این گرفتگی بر طرف نشد بدانید که باید با لوله بازکنی های ماهر در سطح شهر تهران مانند خدمات لوله بازکنی در جنوب تهران و یا دیگر لوله بازکنی و چاه بازکنی نزدیک منزلتان تماس بگیرد تا در حد نیم ساعته به شما برسند و مشکل شما را برطرف کنند.

علت کار نکردن دکمه سیفون توالت فرنگی چیست؟

معمولا بیشتر خرابی ها در توالت های فرنگی مربوط به سیفون آنها است. یکی از مواردی که ممکن است خراب شود دکمه تخلیه توالت فرنگی یا همان دکمه سیفون توالت فرنگی می‌باشد، که در صورت رخ دادن چنین مشکلی دیگر فلاش تانک نمی‌تواند آب داخل مخزن را به کاسه منتقل کند و اصطلاحا خالی شود.

اگر دکمه سیفون توالت فرنگی شما خوب عمل نمی‌کند و از طرفی هم توالت فرنگی شما از مدلهای قدیمی است، شما می‌توانید با برداشتن درب پوش سیفون، زنجیری را که از دکمه به دریچه خروجی آب متصل است، سفت تر کنید تا تخلیه آب به صورت کامل صورت بگیرد.

درست کار نکردن کلید توالت فرنگی
شل بودن زنجیر سیفون توالت فرنگی، می تواند یکی از دلایل درست کار نکردن کلید آن باشد.

ولی لازم است بدانید که دکمه سیفون توالت فرنگی در مدل های جدید توالت فرنگی روی سطح درپوش فلاش تانک نصب می‌شود و به وسیله دو میله باریک پلاستیکی روی پدالهایی که به دریچه خروجی وصل هستند فشار وارد می‌کنند.

نکته ای که درباره توالت فرنگی های مدل جدید باید دانست این است که در این توالت ها باید مراقب بود دکمه سیفون توالت فرنگی یا درب پوش آن آسیب نبینند، چراکه معمولا بعد از گذشت چند سال از نصب توالت، دیگر یافتن مشابه درب سیفون و یا قطعه یدکی کلید آن در بازار کار بسیار سختی می‌باشد.

قفل شدن کلید توالت فرنگی و ثابت ماندن آن

گاهی اوقات هم می شود که دکمه سیفون توالت فرنگی در سر جای اصلی خود نمی ایستد و پایین قرار می گیرد، که در این مواقع فنر زیر کلید شکسته است و باید یا کلید را تعویض نمایید چرا که فنر آن به صورت لوازم یدکی یافت نمی شود.

اگر خرابی توالت فرنگی شما مربوط به گرفتگی لوله است، شما می‌توانید خودتان در منزل و با استفاده از راه کارهای باز کردن توالت فرنگی در منزل، لوله بازکن منزل خود شوید. در صورتی که موفق نشدید به صورت کامل گرفتگی لوله توالت فرنگی منزلتان را بر طرف کنید، جهت رفع هر نوع از خرابی های توالت فرنگی از جمله خرابی دکمه آن، می توانید از متخصصان حرفه ای کمک بگیرید. متخصصان تعمیر توالت فرنگی در سایت برچسب بدون ایجاد هیچ نوع مشکلی با پیشرفته ترین تجهیزات در کمترین زمان ممکن توالت فرنگی شما را تعمیر می کنند.


جهت درخواست تکنسین تعمیر توالت فرنگی در تهران روی شماره زیر کلیک کنید:


جمع بندی طرز کار سیفون توالت فرنگی و دکمه

عملکرد سیفون توالت فرنگی دکمه ای که دو زمانه است، چه فرقی با حالت عادی دارد؟

✔ دکمه بزرگ تر می‌تواند درصد آب کمتری، مثلا نصف حجم فلاش تانک را مصرف کند ولی با دکمه کوچکتر تمام آب مخزن فلاش تانک توالت فرنگی را می توانید خالی کنید.

آیا خوب خالی نشدن فلاش تانک می تواند به دلیل خراب بودن دکمه سیفون توالت فرنگی اتفاق بیفتد؟

✔ بله؛ در صورت خوب عمل نکردن دکمه سیفون، فلاش تانک نمی تواند آب مخزن را به کاسه منتقل کند و خالی شود.

دکمه سیفون در توالت فرنگی های قدیمی چه فرقی با دکمه سیفون در توالت فرنگی های جدید دارد؟

✔ کلید سیفون در توالت فرنگی های جدید بر روی درپوش فلاش تانک نصب شده ولی در توالت فرنگی های قدیمی، دکمه داخل مخزن است و از طریق زنجیری به بیرون راه دارد.

2.7/5 - (16 امتیاز)

مطلب بعدی:

مطلب قبلی: