بهترین چسب لوله پلیکا چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟

چسب لوله پلیکا

لوله های فاضلاب امروزه در هر خانه ای به چشم می‌خورد و باید دانست در اجرای سیستم لوله کشی فاضلاب در منازل، برای چسباندن این لوله ها به هم، از بهترین چسب لوله پلیکا یا همان چسب لوله فاضلاب استفاده می‌شود.
پس در هنگام اجرای لوله کشی و به کار گیری لوله فاضلاب باید از چسب لوله کشی مناسبی استفاده کرد که در طول مدت زمان زیاد هم نشتی ندهد و هم قابلیت خود را حفظ کند.

فیلم آموزشی آشنایی با بهترین چسب لوله پلیکا 🎥

با دیدن ویدئوی آموزشی زیر، با ویژگی های چسب لوله فاضلاب یاچسب پلیکا خوب و با کیفیت، بیشتر آشنا شوید.

کاربرد چسب لوله پلیکا بر اساس جنس لوله

سیستم لوله کشی فاضلاب را معمولا از جنس لوله های پی وی سی (pvc) یا پلی اتیلن قرار می‌دهند و باید بدانید که این لوله ها دو نوع دارند؛ نوع اول آن ها لوله های پوش فیت و نوع دیگر آن ها لوله های معمولی هستند .
لوله های پوش فیت اتصالاتی به صورت سوکت، روی خود دارند و نیاز به آب بندی با چسب لوله پلیکا یا چسب لوله فاضلاب ندارند. ولی در مقابل لوله های معمولی را باید به وسیله گرما دادن سوکتهای اتصالشان را شکل داد و بعد با بهترین چسب لوله پلیکا آنها را آب بندی کرد.

بهترین چسب لوله فاضلاب مطابق با جنس لوله
چسب لوله فاضلاب برای لوله های غیر پوش فیت به کار میرود و باید در حفظ خاصیت آبندی خود مقاوم باشد.

شما دوست گرامی و عزیز، می توانید تمام اطلاعات مورد نیاز در مورد لوله پوش فیت فاضلاب را در مقاله مربوط به آن، به همراه کلی مقاله آموزشی دیگر در سایت بر چسب مطالعه نمایید.

بهترین چسب لوله پلیکا مرغوب و با کیفیت، چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟

چسب لوله پلیکا، بهترین نوع چسب لوله فاضلاب می باشد و همان طور که بیان کردیم میان دو لوله را جوش داده و آنها را به هم متصل می کند لذا بهترین چسب لوله کشی به شمار می رود.

بهترین چسب لوله پلیکا یا چسب لوله فاضلاب از ترکیبات قوی چسبی می باشد. این چسب از پایدار کننده ها، غلظت دهنده ها و همچنین پلیمرهای پلاستیکی تشکیل شده است که در مخلوطی از حلال ها ریخته شدند و مخصوص لوله های فاضلابی می باشند و برخی آن را به عنوان چسب لوله کشی یا چسب پلیکا می شناسند.

مشخصات بهترین چسب لوله فاضلاب
چسب لوله پلیکا با ترکیباتی که دارد دو لوله را با استفاده از جوش سرد به هم جوش میدهد.

اما در کل بهترین چسب لوله پلیکا باید یک سری از شرایط را هم دارا باشد که بتوان از آن به عنوان چسب لوله کشی فاضلاب ساختمان استفاده نمود، که ما به آنها در زیر اشاره می کنیم.

  • مقاوم بودن چسب لوله پلیکا در برابر مواد شوینده و شیمیایی
  • مقاوم بودن چسب پلیکا در برابر گرما و سرمای شدید
  • ضد آب بودن چسب لوله فاضلاب
  • در مقابل ترک خوردگی مقاومت بسیار بالایی داشته باشد.

معمولا لوله بازکن ها در هنگام باز کردن لوله با محلول لوله بازکنی ابتدا از اسید استفاده می‌کنند و در مرحله بعد فنر لوله بازکنی را به کار می‌ گیرند تا موادی که با اسید شسته نشده را با فنر از بدنه لوله جدا کنند، لذا باید لوله های فاضلاب، چسب لوله پلیکا و اتصالات آنها در مقابل فنر زدن و محلول های لوله بازکنی مقاوم باشند تا دچار نشتی نشده و به ساختمان آسیبی نرسانند و این موارد فقط با به کار بردن بهترین چسب لوله پلیکا به دست می آید.

اگر خودتان در زمان گرفتگی لوله از طریق روش های لوله بازکنی معمول خانگی نتوانستید کاری از پیش ببرید حتما با لوله بازکن های شبانه روزی ما در کل سطح شهر تهران از قبیل خدمات لوله بازکنی و چاه بازکنی در شرق تهران و یا لوله بازکنی شمال تهران یا هر منطقه دیگر تماس بگیرد تا به زودی خودشان را به شما برسانند و مشکل گرفتگی لوله را برطرف کنند و از راه های غیرمتعارف لوله بازکنی، مثل ریختن مواد نفتی و… در چاه جلوگیری کنید؛ چرا که علاوه بر گازهای خطرناکی که دارند، می توانند بر روی چسب لوله پلیکا اثر گذاشته و خاصیت آبندی لوله را از بین ببرند.

نحوه استفاده و عملکرد بهترین چسب لوله فاضلاب برای لوله فاضلاب

وقتی دو لوله یا دو اتصال را به وسیله بهترین چسب لوله پلیکا به هم متصل می کنیم باید هر دو سطح تمیز باشند و مقداری از چسب را دور تا دور لوله ریخته و لوله و یا اتصال دیگر را آماده چسباندن به هم کنیم و قبل از چسباندن دو قطعه باید مراقب باشیم که تمامی لوله ها در سر جای خود هستند و در زاویه درست قرار گرفته اند چرا که بعد از خشک شدن بهترین چسب لوله پلیکا دیگر امکان چرخاندن لوله در زاویه درست امکان پذیر نیست واین مطلب به این خاطر است که چسب لوله پلیکا در واکنش با لوله فاضلاب حل می شود و دو لوله را به روش جوش سرد به هم متصل می کند و اثری از خودش باقی نمی گذارد، لذا هنگامی که دو لوله بافتشان به هم متصل شد امکان جدا کردن آنها بطور دقیق وجود ندارد.

نحوه اتصال لوله فاضلاب
برای چسب زدن دو لوله فاضلاب بعد از اینکه محل اتصالات را با گرما شکل دادیم و لوله حالت گرفت، با استفاده از چسب لوله پلیکا دو لوله را بهم می چسبانیم.

معمولا در نقاطی که بهترین چسب لوله پلیکا سفت شود، دیگر قابلیت جدا کردن دو لوله از یکدیگر وجود ندارد و باید دو لوله را با اره آهن بر از مکانی دیگر جدا کرد و دوباره اتصالات را از کمی آن طرف تر وصل کرد، لذا اگر لوله منزلتان دچار نشتی شد حتما به لوله بازکن ها ماهر ما در کل سطح شهر تهران مثل لوله بازکنی جنوب تهران و یا لوله بازکنی باقر خان یا دیگر لوله بازکنی ها تماس بگیرد تا هر چه سریع تر محل نشستی را پیدا کرده و مشکل منزل شما را برطرف کنند.

از چسب لوله فاضلاب به عنوان چسب آب بندی هم استفاده می شود ولی در کل نوعی چسب دیگر هم داریم به نام چسب های آب بندی لوله فاضلاب که در مواقعی که نشتی ای در لوله فاضلاب و یا لوله پلیکا ایجاد شود از آنها استفاده می شود.

حتما این نکته را به یاد داشته باشید از هر چسبی نمی شود برای آب بندی و یا چسباندن دو لوله استفاده کرد، لذا برای چسباندن لوله ها از چسب لوله پلیکا و برای آب بندی از چسب های مخصوص آن استفاده نمایید.

جمع بندی:

چسب لوله پلیکا برای اتصال چه نوع لوله هایی کاربرد دارد؟

✔ چسب لوله پلیکا در لوله های غیر پوش فیت یعنی همان لوله های معمولی به کار می رود و باید در حفظ خاصیت آبندی خود مقاوم باشد.

بهترین چسب لوله پلیکا باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟

✔ مقاوم در برابر مواد شیمایی و شوینده، مقاوم در برابر گرما و سرما، ضد آب و… .

اگر لوله های فاضلاب منزل یا ساختمانمان دچار نشتی شد، چه کار کنیم؟

✔ معمولا در نقاطی که چسب لوله پلیکا سفت شده، دیگر قابلیت جدا کردن دو لوله از یکدیگر وجود ندارد و باید دو لوله را با اره آهن بر از مکانی دیگر جدا کرد و دوباره اتصالات را از کمی آن طرف تر وصل کرد، لذا اگر لوله منزلتان دچار نشتی شد حتما به لوله بازکن ها ماهر ما در کل سطح شهر تهران تماس بگیرد تا هر چه سریع تر محل نشستی را پیدا کرده و مشکل منزل شما را برطرف کنند.

4.4/5 - (7 امتیاز)

مطلب بعدی:

مطلب قبلی: