خرید شلنگ توالت استیل یا پلاستیکی؟

شلنگ توالت استیل، شلنگی مقاوم است

برخی وسایل ساده وجود دارند که در طول روز با آنها زیاد سر و کار داریم و شاید در نظرمان اهمیت چندانی نداشته باشند، ولی اگر یک روز این وسیله ساده خراب شده و یا اینکه از کار بیفتد ممکن است معضلی جدی به وجود آورد. یکی از این وسایل ساده که در منازل وجود دارد شلنگ توالت استیل است.

این شلنگ ها در سرویس های بهداشتی اکثر منازل استفاده می شوند و در صورت خراب شدن، به هر علتی که باشد، باید به فکر خرید و تعویض آن ها باشیم. ما در این مقاله نکات مهم در خرید شلنگ توالت استیل و مقایسه آن با شلنگ پلاستیکی را بیان می کنیم.

کلیپ مقایسه شلنگ توالت استیل و پلاستیکی را از دست ندهید!🎥

در ویدئوی آموزشی کوتاه زیر، به طور مختصر و مفید شلنگ های استیل را با شلنگ های پلاستیکی مقایسه کرده ایم. تماشای این ویدئو را از دست ندهید!

شلنگ توالت استیل چیست؟

شلنگ استیل نوعی از شلنگ است که برای کاربری بهداشتی طراحی شده و معمولا در سرویس بهداشتی از آنها استفاده می شود. این شلنگ ها در دو مدل طراحی شده اند، شلنگ توالت فشاری و شلنگ ساده.
داخل شلنگ توالت استیل از یک لوله پلاستیکی تشکیل شده که به وسیله یک محافظ استیل که حالت فنری دارد احاطه شده است که باعث می شود شلنگ پلاستیکی داخل آن سوراخ نشده و یا اینکه با کشیدن و جابجا شدن از بین نرود.

شلنگ توالت استیل، شلنگی مقاوم است
روکش استیل شلنگ توالت (شلنگ دستشویی)، محافظ بزرگی برای شلنگ پلاستیکی داخل آن است.

قطعات شلنگ استیل (شلنگ دستشویی از جنس استیل)

قطعات شلنگ توالت استیل شامل یک سر پیچ است که به شیر آب متصل می شود و یک آب فشان یا همان استکانی که بر سر شلنگ بسته می شود و وظیفه پخش آب و جلوگیری از پاشیدن آب به اطراف را دارد.

دو عدد واشر نیز برای آب بندی در ابتدا و انتهای شلنگ توالت استیل قرار دارد. توجه کنید که در صورت رسوب گرفتن شیرآلات سرویس بهداشتی می توانید با مراجعه به مطلب جرم گیری شیرآلات، با روش های ساده و خانگی این کار آشنا شوید.

قطعات شلنگ توالت استیل
شلنگ توالت استیل (شلنگ دستشویی) از قطعات گوناگونی تشکیل شده است.

نکته ای که حائز اهمیت است این است که در هنگام لوله بازکنی با مواد اسیدی و یا محلول های لوله بازکنی مراقب پاشیدن این محلول ها بر روی شلنگ توالت استیل باشید، چراکه موجب از بین رفتن روکش استیل این نوع شلنگ ها می شود.

لذا در صورت گرفتگی چاه توالت، می توانید از طریق خدمات لوله بازکنی برچسب، فورا و سریعا اقدام به رفع گرفتگی کنید. استفاده خودسرانه از روش های خانگی و محلول های لوله بازکنی خسارات جبران ناپذیری هم به شما و هم به سیستم لوله کشی وارد می کند.

مقایسه شلنگ استیل و پلاستیکی

اگر از لحاظ قیمت بخواهیم بررسی کنیم، شلنگ های پلاستیکی قیمت مناسب تری دارند ولی در هنگام خرید آنها باید دقت شود که از شلنگ هایی استفاده کنید که قطر بیشتری دارند.
تنها ایراد شلنگ های پلاستیکی در مقایسه با شلنگ توالت استیل این است که بعد از مدتی رنگ آنها عوض می‌شود و حالت انعطافی خود را از دست می دهند و سفت می شوند و در نهایت با کوچکترین حرکتی می شکنند.
شلنگ استیل در مقایسه با شلنگ پلاستیکی از قیمت بیشتری برخوردار است ولی طول عمر بیشتری دارد و معایب شلنگ پلاستیکی را ندارد، هم چنین ظاهر بسیار زیبا و هماهنگی با شیر توالت منزلتان دارد.

مقایسه شلنگ توالت استیل با شلنگ پلاستیکی
شلنگ توالت استیل از قیمت بالاتر و طول عمر بیشتری، نسبت به شلنگ پلاستیکی برخوردار است.

نکاتی که هنگام خرید شلنگ توالت استیل باید به آنها دقت شود!

  • بهترین نوع شلنگ استیل، شلنگی است که جنس روکش آن از استیل ضد زنگ باشد چرا که در غیر این صورت بعد از مدتی تغییر رنگ داده و یا اینکه رنگ آن می ریزد و با زنگ زدن از بین می رود.
  • اتصالات شلنگ توالت استیل مخصوصا در جایی که به شیر آب وصل می شود بهتر است از نوع برنجی باشد زیرا طول عمر بالاتری داشته و در مقابل فشار ابزار مقاوم تر است.
  • طول شلنگ استیل توالت بستگی به منزل شما دارد و خودتان می توانید شلنگ را با طول مناسبی که نیاز دارید تهیه کنید.

جهت تعمیر شلنگ توالت استیل (تعمیر شلنگ فنری دستشویی) چه باید کرد؟

مدت ها استفاده مداوم از شلنگ دستشویی، پوشش فلزی آن را دچار آسیب کرده و از هم جدا می شود. زمانی که فلز شلنگ فنری از هم باز شود، لوله پلاستیکی داخل با برخورد به قسمت تیز فلز سوراخ شده و هنگام باز کردن شیر دستشویی فشار آب باعث نشت آب از قسمت آسیب دیده شلنگ می شود.

برای تعمیر شلنگ فنری دستشویی باید روکش فلزی آسیب دیده شیلنگ را تعویض کرد. قبل از اینکه شلنگ معیوب را با آچار باز کنید فراموش نکنید جریان آب را با‌ بستن فلکه کاملا قطع و سپس روکش فلزی و یا در صورت رسیدن آسیب به شلنگ داخلی کل شلنگ را عوض کنید.

در پایان دوباره شلنگ فنری ترمیم شده یا جدید را با آچار و نوار تفلون به شیر آب توالت متصل نمایید.

علاوه بر خرابی سرپیچ شلنگ توالت و خرابی پوشش فلزی آن، سایر قسمت های دستشویی از جمله سنگ توالت و چاه و فاضلاب نیز ممکن است دچار مشکل شوند. از آنجایی که سایت برچسب ارائه دهنده خدمات لوله بازکنی و چاه بازکنی در سراسر تهران می باشد، شما می توانید با جستجوی نام منطقه خود در باکس جستجوی بالا، بهترین و کاربلد ترین تکنسین های لوله بازکنی در مناطق مختلف تهران را پیدا کنید.

به عنوان مثال اگر در شمال تهران ساکن هستید، از خدمات تضمینی و شبانه روزی سرویس لوله بازکنی شمال تهران در سایت برچسب استفاده نمایید.

سوالات متداول از نحوه تعویض شلنگ توالت و انواع آن!

شلنگ توالت استیل از چه قطعاتی تشکیل شده است؟

✔ قطعات شلنگ توالت استیل شامل یک سر پیچ است که به شیر آب متصل می شود و یک آب فشان یا همان استکانی که بر سر شلنگ بسته می شود.

بهترین مدل شلنگ استیل چه شلنگی است؟

✔ شلنگی است که جنس روکش آن از استیل ضد زنگ باشد چرا که در غیر این صورت بعد از مدتی تغییر رنگ داده و با زنگ زدن از بین می رود.

چه طولی از شلنگ استیل برای سرویس بهداشتی مناسب تر است؟

✔ طول شلنگ استیل توالت بستگی به منزل شما دارد و خودتان می توانید شلنگ را با طول مناسبی که نیاز دارید تهیه کنید.

3.5/5 - (2 امتیاز)

مطلب بعدی:

مطلب قبلی: