کفشور سیفون دار چیست؟ + انواع و نحوه نصب آن

شکل کف شور سیفون دار با اجزائش

کفشور ها که در نگاه اول شاید ساختار بسیار ساده ای داشته باشند ولی درعین حال مدل ها و انواع مختلفی دارند که هر کدام در مقایسه با مدل های ساده تر انواع کفشور دارای مزایایی می باشند و مشکلی را حل می کنند. یکی از کفشورهایی که شاید در قدیم هم وجود داشته و الان پیشرفته تر شده، کفشور سیفون دار است. که در این مقاله سعی داریم به بررسی کف شور سیفون دار بپردازیم.

کفشور سیفون دار چیست؟ 🎥

کف شور سیفون دار نوعی از کفشور است که با جنس پلاستیکی و یا استیل و… ساخته می‌شود ولی سیفون کفشور به صورت پلاستیکی ساخته می‌شود.

ساختار کفشور به این صورت است که در قسمت خروجی آن لوله ای به شکل سیفون قرار گرفته که البته این لوله به صورت یک پارچه به خود کفشور سیفون دار متصل است و معمولا هم به شکل پوش فیت می‌باشد. به این معنا که سوکت اتصال کف شور سیفون دار در انتهای سیفون کفشور ساخته شده و دیگر نیاز به چسب لوله و… نیست و به راحتی به لوله فاضلاب وصل می‌شود.

شکل کف شور سیفون دار با اجزائش
کفشور سیفون دار که سیفون آن به صورت یک پارچه به بدنه خودش متصل است

اگر ساختار و عملکرد این نوع از کفشورها برای شما تازه و جالب بود، پیشنهاد میکنیم مقاله کفشور سوپاپ دار را از دست ندهید و با مزایا و عملکرد آن بیشتر آشنا شوید.

انواع کفشور سیفون دار چیست؟

کف شور سیفون دار در دو مدل خروجی عمودی و خروجی افقی طراحی شدند که در مدل کفشور سیفون دار عمودی دیگر سیفون کفشور زاویه 90 درجه ای ندارد و مستقیما به لوله فاضلاب وصل می شود و در جاهایی استفاده می شود که ارتفاع لوله در زمین زیاد است ولی مدل کفشور سیفون دار 90 درجه یا همان خروجی افقی در جاهایی به کار برده می‌شود که عمق لوله فاضلاب زیاد نباشد.

انواع کفشور سیفون دار
کفشور سیفون دار در دو مدل خروجی عمودی و خروجی افقی ساخته شده که هر کدام بنا بر نیاز مشتری استفاده میشود

در صورت سقوط ناغافل و ناگهانی اشیاء و وسایل با ارزشتان در چاه کفشورها اصلا نگران نباشید! برای بیرون آوردن این اشیا از چاه می توانید از طریق آدرس barchasb.net نزدیک ترین افراد متخصص لوله بازکنی در تهران را پیدا کرده تا با تجهیزات خاص، جسم را از چاه بیرون آورند.

مزایای کف شور سیفون دار پوش فیت

در بالا به این نکته اشاره کردیم که معمولا کفشور سیفون دار به صورت پوش فیت تولید می شود که نیازی به چسب کاری و… ندارد و اگر بخواهیم مزایای کفشور سیفون دار را بیان کنیم می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • عدم نشتی آب در درز سیفون: در کفشور سیفون دار پوش فیت به علت اینکه سیفون کفشور به صورت یک تکه به بدنه کف شور سیفون دار وصل است و مستقیما به لوله فاضلاب وصل شده دیگر میزان اتصالات کمتر شده و احتمال نشتی آب کمتر است.
  • نیاز به چسب کاری برای نصب ندارد: کفشور سیفون دار اکثرا چون به صورت پوش فیت هستند دیگر نیاز به جوش کاری و چسب کاری ندارند و کافی است دو سوکت موجود در سر سیفون و سر لوله را به آن بچسبانید.
    این مزیت هم باعث کم شدن هزینه لوله کشی شده و هم باعث می‌شود که اتصالات در صورت نشست ساختمان از هم جدا نشده و نشتی نمی دهند. البته باید یادتان باشد که کفشور سیفون دار در نوع ساده هم تولید می شود که باید با چسب به لوله فاضلاب متصل شود.
کفشور سیفون دار نیاز به چسب کاری ندارد
کفشور سیفون دار پوش فیت با توجه به داشتن سوکت سر خود دیگر نیاز به چسب کاری ندارد و در نتیجه نشتی آب کمتری دارد
  • کف شور سیفون دار در ابعاد مختلفی تهیه می شود و می شود از آن در بالکن ها و سرویس های بهداشتی و حتی استخر ها هم استفاده کرد، بطوری که قطر خروجی این کفشور از 1.2 اینچ شروع می شود و حتی تا 4 اینج هم تولید می شود.
  • قطر مناسب سیفون کفشور در این نوع کفشور ها : کفشور سیفون دار معمولا از قطر مناسبی برخوردار است که در هنگام فنر زدن و یا استفاده از محلول لوله بازکنی مشکلی برای آن پیش نمی آید.
    در صورت گرفتگی کفشور، اگر گرفتگی لوله شدید است ما بهترین لوله بازکن ها را در سطح شهر تهران به شما معرفی می کنیم از سرویس لوله بازکنی در قیطریه تا خدمات لوله بازکنی در دیگر نقاط تهران در خدمت شما همراهان هستیم.

تماس فوری با لوله بازکن قیطریه برای رفع گرفتگی کفشورها و لوله فاضلاب


نصب کفشور سیفون دار

همانطور که گفته شد نصب کف شور سیفون دار نیاز به چسب کاری ندارد. در برخی مدل های آن فقط نیاز است در لبه های انتهای سیفون کفشور مقداری چسب بزنید.

در برخی مدل های دیگر این کفشور نیاز به چسب کاری نیست و فقط نیاز است آن را با کمی فشار در جای خود محکم کنید تا ثابت شوند. با وجود اینکه کفشورهای سیفون دار نیاز به چسب کاری ندارند، دچار نشتی نیز نمی شوند. بنابراین می توان گفت که کفشور سیفون دار یکی از بهترین انواع کفشورهای لوله می باشد.

سوالات متداول

کفشور سیفون دار چه نوع کفشوری است؟

کفشور سیفون دار نوعی کفشور پلاستیکی یا استیل می باشد که در قسمت خروجی آن لوله ای به شکل سیفون قرار گرفته است.

کفشور سیفون دار چه فرقی با دیگر کفشورها دارد؟

این نوع کفشوها از مزایای خاصی برخوردارند از جمله عدم نشتی آب، عدم نیاز به چسب کاری هنگام نصب و برخورداری از قطر مناسب.

چند نوع کفشور سیفون دار وجود دارد؟

کفشور سیفون دار در دو مدل خروجی عمودی و خروجی افقی طراحی شده است.

4/5 - (1 امتیاز)

مطلب بعدی:

مطلب قبلی: