بررسی 5 علت بالا آمدن چاه دستشویی + ارائه راهکارهای ساده!

علت بالا زدن چاه دستشویی

از اصلی ترین علت بالا آمدن چاه دستشویی، گرفتگی لوله و چاه می باشد. این گرفتگی می تواند به دلایل مختلفی ایجاد شود. در این مقاله از سایت برچسب علت بالا آمدن آب فاضلاب را بررسی کرده و راهکارهایی جهت رفع این مشکل ارائه داده ایم؛ حتما تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

علت بالا آمدن چاه دستشویی چیست؟ 🎥

برای مقابله با بالا آمدن چاه دستشویی یا بالا زدن چاه فاضلاب شما باید دو نکته را در نظر بگیرید:

  1. اینکه علت بالا زدن چاه فاضلاب در هر دو توالت ایرانی و فرنگی یکی می باشد؛ پس لازم نیست که برای هر کدام دنبال یک مطلب خاص باشید؛ خواندن این مقاله برای آشنایی با علت بالا آمدن چاه دستشویی در هر دو نوع توالت شما را کمک می‌کند.
  2. برای اینکه راه های برطرف کردن بالا آمدن چاه دستشویی را بشناسید در قدم اول باید با علت آن آشنا شده و بعد برای هر کدام از گرفتگی ها از راه حل مناسب خودش استفاده نمایید.

درصورتی که در منزلتان گرفتگی لوله فاضلاب پیش آمد ساده ترین راه کار مراجعه به سایت برچسب است. لوله بازکنی برچسب بهترین لوله بازکن ها را در سراسر تهران به شما معرفی می کند، کافی است نام منطقه سکونت خود را در سایت لوله بازکنی برچسب جستجو کرده و تنها با یک تماس از خدمات لوله بازکن ارزان برچسب استفاده نمایید.

علت بالا زدن چاه دستشویی
بالا زدن چاه دستشویی، چند علت کلی دارد که باید متناسب با هر علت راهکاری پیدا کرد.

1_ گرفتگی سیفون علت شایع بالا زدن چاه دستشویی

از علت بالا آمدن چاه دستشویی، می توان به گرفتگی سیفون اشاره کرد. گرفتگی سیفون به این صورت است که در هنگام استفاده از توالت یا سرویس بهداشتی اگر افراد از فلاش تانک یا آفتابه استفاده نکنند، بعد از مدتی فضولات و… روی هم جمع شده، در درون قسمت آبگیر سیفون ته نشین می‌شوند. در ادامه مقداری از آن در ته سیفون رسوب کرده و پس از فشرده شدن به مرور زمان، باعث گرفتگی سیفون و بالا آمدن چاه دستشویی می شوند.

بعد از پر شدن ظرفیت سیفون، دیگر راه عبور به داخل لوله و چاه فاضلاب بسته خواهد شد، در نتیجه باعث بالا زدن چاه دستشویی می شود.

به طور کلی لوله و چاه فاضلاب به دلایل مختلف بسیاری دچار گرفتگی می شوند که در اینجا به طور اختصاصی به علت بالا آمدن چاه دستشویی پرداخته شده است. اما شما می تونید در مقاله جامع علت گرفتگی لوله فاضلاب با سایر دلایل گرفتگی فاضلاب آشنا شوید و برای آن راه حل هایی پیدا کنید. با کلیک روی این لینک می توانید به راحتی به این مطلب دسترسی داشته باشید.

2_ گرفتگی لوله فاضلاب اصلی ترین علت بالا آمدن چاه دستشویی

معمولا پیش می آید حتی افرادی که در نگهداری و استفاده از سرویس بهداشتی کاملا مراقبت می‌کنند و سیفون فاضلاب پر نمی‌شود، باز هم دچار بالا زدن چاه دستشویی می شوند.

این بالا زدن چاه می‌تواند به علت وجود مشکل در لوله اصلی فاضلاب باشد. این مشکل بیشتر در آپارتمان ها و منازل چند واحده ای پیش می‌آید که لوله اصلی فاضلاب آنها گرفته و یا به آن فشار آمده باشد.

حال اگر لوله اصلی فاضلاب گرفته باشد نشانه این است که باید در دیگر منازل آپارتمان هم با بالا آمدن چاه دستشویی مواجه شده باشیم؛ ولی اگر این مشکل فقط در منزل شما رخ داده پس حتما لوله منزل شما بعد از سیفون تا قبل از وصل شدن به لوله اصلی فاضلاب گرفته است.

یکی از علت های بالا زدن چاه دستشویی، گرفتگی لوله فاضلاب است
گرفتگی لوله فاضلاب، علت بالا زدن چاه دستشویی است که بعد از مدت طولانی باعث بالا زدن چاه فاضلاب می شود.

برای این کار، اگر در تهران هستید می‌توانید به لوله بازکنی و چاه بازکنی های مطمئن ما در سراسر تهران مثل چاه بازکنی غرب تهران مراجعه کرده تا در عرض نیم ساعت خودشان را به شما برسانند و مشکل بالا زدن چاه دستشویی منزلتان را برطرف نمایند.


تماس مستقیم و فوری با شماره تلفن لوله بازکن غرب تهران تنها با کلیک روی دکمه زیر:


چنانچه در هر ساعت از شبانه روزی متوجه شدید که چاه دستشویی بالا زده است، کافیه فوری با متخصصین لوله بازکنی در غرب تهران تماس بگیرید تا آنها فوری خود را به محل برسانند. تکنسین های ما با توجه به مهارتی که در این زمینه دارند در کمترین زمان ممکن مشکل را رفع خواهند کرد.

3_ پر شدن چاه فاضلاب دستشویی

معمولا وقتی افراد به علائم پر شدن چاه فاضلاب دستشویی اهمیت نمی‌دهند و در زمان معین برای برطرف کردن آن اقدامی نمی کنند دست آخر می‌تواند همین پر شدن چاه فاضلاب باعث علت بالا آمدن چاه دستشویی باشد.

در این مواقع باید با تخلیه چاه مطمئن تماس بگیرید، توجه کنید که اگر علت بالا زدن چاه فاضلاب، پر شدن چاه فاضلاب باشد، در این صورت قبل از بالا آمدن چاه دستشویی معمولا اول کفشور ها و لوله های فاضلاب که نزدیک چاه هستند بالا می زنند و دچار گرفتگی می‌شوند که این خود یکی از علامت های پر شدن چاه فاضلاب است.

پر شدن چاه فاضلاب باعث بالا زدن چاه دستشویی میشود
اگر چاه فاضلاب در مقطعی پر شود، ناچارا باعث بالا آمدن چاه دستشویی میشود.

4_ شیب کم لوله علت بالا آمدن چاه دستشویی

تنظیم درست شیب لوله فاضلاب باعث می شود، فضولات، آب و آشغال ها به راحتی وارد چاه فاضلاب شود و مسیر خود را ادامه دهند. اما اگر این شیب به درستی تنظیم نشود گرفتگی ایجاد می کند که در نهایت باعث علت بالا آمدن فاضلاب می شود و همه آشغال ها برگردانده می شود.

5_ استفاده از مواد غیر مجاز

استفاده از مواد غیر مجاز برای رفع گرفتگی لوله ها نیز می تواند باعث بالا آمدن چاه دستشویی شود. برخی از مواد شیمیایی لوله بازکن می توانند به لوله ها آسیب برسانند و باعث نشتی آنها شوند. این نشتی ها می توانند باعث بالا آمدن چاه دستشویی شوند.

راه های جلوگیری از علت بالا آمدن چاه دستشویی

همانطور که گفته شد از اصلی ترین علت بالا آمدن چاه دستشویی، گرفتگی لوله فاضلاب است. اما برای باز شدن چاه دستشویی چه باید کرد؟

ما چند راه حل برای بر طرف کردن علت بالا زدن چاه فاضلاب برای شما بیان می کنیم. برای برطرف کردن بالا آمدن چاه دستشویی قبل از اینکه خودتان دست به کار شوید به مقاله فنر زنی چاه توالت ایرانی مراجعه کرده و بعد از کسب اطلاعات کافی نسبت به برطرف کردن بالا زدگی چاه دستشویی اقدام کنید.

1_ استفاده از آب داغ و مواد شوینده

در مواقعی که آب دستشویی پایین نمیره به دلیل پر شدن سیفون و یا گرفتگی لوله، شما می‌توانید با مقداری آب گرم و هم چنین مقداری مواد شوینده مثل تاید و یا مایع دستشویی و چند بار استفاده از فلاش تانک علت بالا آمدن چاه فاضلاب که همان پر شدن سیفون است را به سادگی برطرف کنید.

آب داغ و مواد شوینده جهت رفع گرفتگی توالت
در هنگام بالا زدن چاه دستشویی با مقداری آب گرم و مواد شوینده، به راحتی میتوانید چاه را باز کنید.

2_ استفاده از فنر لوله بازکنی شهرک غرب

یکی از راه هایی که در اکثر مواقع گرفتگی را رفع می‌کند استفاده از فنر لوله بازکنی و چاه بازکنی می باشد. خودتان در ابتدا می‌توانید با استفاده از فنر دستی و با راه کارهای خانگی، بالا آمدن چاه دستشویی را برطرف نمایید.

چنانچه با انجام این کارها مشکل حل نشد، می توانید در سایت برچسب با مورد اعتماد ترین لوله بازکن شهرک غرب در تماس باشید. اگر در محدوده شهرک غرب تهران ساکن هستید کافیست روی لینک زیر کلیک کنید، و اگر خارج از این محدوده هستید می توانید در سایت برچسب نزدیکترین لوله بازکن به خود را پیدا کنید.


دسترسی به نزدیک ترین تکنسین های لوله بازکنی شهرک غرب و تماس با آن:


متخصصین چاه بازکنی شهرک غرب در برچسب دارای تجهیزات پیشرفته ای هستند که با توجه به نوع و میزان گرفتگی از ابزار مناسب با آن استفاده می کنند تا فوری و بدون کثیفی و تضمینی مشکل رفع شود.

3_ استفاده مداوم از فلاش تانک

با استفاده مداوم از فلاش تانک، فضولات داخل چاه رسوب نکرده و این امر باعث می شود چاه دستشویی شما، دچار گرفتگی نشود. این گزینه، ساده ترین راه جلوگیری از زود پر شدن چاه فاضلاب دستشویی و گرفتگی آن است.

4_ تماس با لوله بازکن ماهر

یکی از اصلی ترین دلایل بالا آمدن چاه دستشویی، گرفتگی توالت می باشد. در همین راستا شما برای رفع این مشکل می توانید با افراد ماهر لوله بازکنی تهران در برچسب تماس بگیرید. متخصصین لوله باز کنی تهران پس از تماس شما فوری در محل حاضر می شوند.

جمع بندی

در هر صورت توجه کنید که برای برطرف کردن این مشکل اول باید علت بالا آمدن چاه دستشویی را شناسایی و بعد از آن اقدام مناسب با آن را انجام دهید؛ چرا که ممکن است به طور مثال علت بالا زدن چاه فاضلاب دستشویی مثل رشد ریشه درختان در داخل چاه و دهانه لوله حتما نیاز داشته باشد به اینکه سر چاه برداشته شود و یا متخصص لوله بازکنی آن را برطرف کند.

نکته! بیماری یبوست خود می تواند علت بالا آمدن آب فاضلاب باشد. بله درست متوجه شدید در خیلی از اوقات مخصوصا در توالت های فرنگی خود گرفتگی به واسطه مدفوع می تواند یکی از عوامل جدی گرفتگی باشد. در این صورت می توانید با استفاده از کمی آب داغ و مواد شونده ویک فنر لوله بازکنی این علت بالا آمدن چاه دستشویی را برطرف کنید.

سوالات متداول از علت گرفتن چاه توالت!

بالا آمدن چاه دستشویی چه دلایلی می تواند داشته باشد؟

✅ دلایلی مثل خوب کار نکردن و پر شدن سیفون و فلاش تانک یا پر شدن چاه فاضلاب دستشویی اصلی، بسته شدن کاسه توالت و… میباشد.

برای برطرف کردن تضمینی مشکل بالا زدن چاه توالت های ایرانی و فرنگی چه باید بکنیم؟

✅ بهترین راه حل در این مواقع تماس با خدمات لوله بازکنی حرفه ای، مطمئن و ارزان برچسب می باشد. تمامی افراد ما دارای تخصص و مهارت لازم در زمینه لوله بازکنی می باشند. این افراد آموزش های لازم برای کار با دستگاه های مختلف را دیده اند و از تجهیزات پیشرفته برای برطرف کردن مشکلات لوله ها و چاه های فاضلاب استفاده می کنند.

با توجه به وضعیت کنونی بیماری کرونا، آیا می توان با اطمینان درخواست خدمات لوله بازکنی داد؟

✅ اولویت ما جلب رضایت مشتریان با ارائه بهترین و باکیفیت ترین خدمات است؛ لذا تمامی لوله بازکن های ما ملزم به رعایت کامل نکات ایمنی و بهداشتی هستند. استفاده از ماسک، دستکش یکبار مصرف، مواد ضد عفونی کننده جزو اصلی ترین قوانین کار ماست.

4.4/5 - (43 امتیاز)

مطلب بعدی:

مطلب قبلی: