لوله پوش فیت فاضلاب چیست؟ 5 مزیت و عیب آن را بشناسید!

معرفی لوله پوش فیت فاضلاب

لوله پوش فیت چیست؟ لوله پوشفیت یکی از انواع لوله فاضلاب است که دارای سری های نر و ماده می باشد. این نوع لوله ها نیازی به جوش دادن یا چسباندن ندارند و فقط با داخل هم قرار دادن سری های لوله فاضلاب پوش فیت می توان آنها را به یکدیگر متصل کرد.

در این مطلب قصد داریم با معرفی لوله فاضلاب پوش فیت و مقایسه آن با لوله پلی اتیلن و همچنین بررسی مزایا و معایب لوله پوش فیت، بهترین لوله برای اجرای سیستم لوله کشی فاضلاب منازل را معرفی کنیم. پس بطور کلی با ما همراه باشید تا متوجه شوید دقیقا لوله پوش فیت چیست؟

لوله پوش فیت چیست؟ 🎥

از میان لوله هایی که در اجرای سیستم فاضلاب منزل به کار می روند نوعی لوله فاضلاب وجود دارد به اسم لوله پوش فیت فاضلاب، که در انتهای این لوله ها سری های نری و مادگی یا همان سوکت های نصب لوله قرار دارد که برای اتصال لوله ها به هم دیگر استفاده می‌شوند. فیلم آموزشی زیر شما را به طور کامل با اتصالات پوش فیت فاضلاب آشنا می کند.

این نوع لوله ها برای متصل کردنشان به هم نیاز به گرم کردن و چسب و… ندارند. فقط کافی است که دو سر لوله فاضلاب پوش فیت را مقابل هم قرار داده و داخل همدیگر کنیم.

بررسی مزایا و معایب لوله پوش فیت

معمولا در همه مقالات از مزایای لوله های پوش فیت حرف به میان آمده و حرفی از معایب آن زده نشده و شاید این بدلیل کمی معایب آن بوده چرا که متخصصان در کشور های توسعه یافته در استفاده از این محصول استقبال شدیدی کردند، ولی در هر صورت ما می‌خواهیم در اینجا به معایب و مزایای لوله پوش فیت فاضلاب بپردازیم تا شما بتوانید انتخاب راحت تری داشته باشید.

معرفی لوله پوش فیت فاضلاب
مزایا و معایب اتصالات پوش فیت فاضلاب

معایب لوله پوش فیت چیست؟

اگر بخواهیم از معایب لوله فاضلاب پوش فیت نام ببریم میتوانیم به نکات زیر اشاره کنیم

  • عدم اعتماد کافی به عملکرد مناسب در مدت طولانی
  • نمی‌توان از اتصالات لوله پوشفیت در سیفون ها استفاده کرد
  • مقاومت کم در برابر تابش نور خورشید
  • عدم مقاومت در زیر خاک
  • هزینه دو برابری تهیه لوله پوش فیت فاضلاب نسبت به دیگر لوله ها
هزینه لوله پوش فیت فاضلاب
برای خرید لوله پوش فیت فاضلاب افراد باید هزینه بیشتری را نسبت به سایر لوله های فاضلاب پرداخت کنند

از آنجایی که لوله های پوش فیت مقاومت زیادی در زیر خاک ندارد به دلیل مقاومت کم آن ممکن است که لوله های شما دچار گرفتگی های زیادی شود. بنابراین از آنجایی که این لوله ها کمی حساس هستند برای رفع آن نیاز به یک لوله بازکن ماهر دارید.

سایت برچسب که از تخصصی ترین سایت های ارائه خدمات لوله بازکنی در سراسر تهران می باشد، شما می توانید در صورت نیاز فوری به لوله بازکن به سایت ما مراجعه کنید. برای دسترسی به شماره تلفن لوله بازکن اگر در تهرانپارس هستید می توانید برای تماس با لوله بازکن تهرانپارس در هر ساعت از شبانه روزی روی لینک زیر کلیک کنید.


تماس فوری با نزدیکترین لوله بازکن تهرانپارس تنها با کلیک روی دکمه زیر:


مزایای لوله پوش فیت چیست؟

اگر بخواهیم مزایای لوله پوشفیت فاضلاب را بشماریم می‌توانیم نظر شما را به این نکات جلب کنیم:

  • سهولت نصب در لوله کشی
  • مقاومت بالای آنها در مقابل شکنندگی
  • مقاوم در برابر انبساط و انقباض خط لوله به صورتی که دیگر نیاز به واشر منبسط کننده یا همان موفه ندارد در حالی که استفاده از موفه در لوله پلیکا اجباری است.
  • داشتن مدل هایی با تولید صدای کمتر: به این منظور که در نوعی خاصی از لوله پوش فیت فاضلاب، می‌توان صدای تولید شده توسط ریختن آب را کاهش داد البته باید توجه کرد که قیمت این لوله ها بیشتر از نوع معمولی خودشان هستند.
  • داشتن انواع اتصالات مختلف از قبیل لوله های یک سر سوکت و دو سر سوکت مانور بیشتری در اجرای روند لوله کشی به ما می‌دهد.
اتصالات لوله پوش فیت فاضلاب
اتصالات لوله پوش فیت فاضلاب از تنوع بسیار زیادی برخوردار است و همین امر می تواند سهولت لوله کشی فاضلاب توسط این لوله ها را بیشتر کند و باعث پیشرفت بیشتر پروژه های ساختمانی شود.

مقایسه لوله فاضلاب پوش فیت با لوله پلی اتیلن

هر چند که معایب لوله فاضلاب پوش فیت وجود دارند ولی در کل با مقایسه با لوله پلی اتیلن فاضلابی لوله پوش فیت مزایای بیشتری دارد.

این مزایا از این جهت است که لوله پلی اتیلن فاضلابی نیاز به جوش دارد و جوش آن به رطوبت و خاک و چربی بسیار حساس می باشد در حالی که اتصالات لوله فاضلاب پوش فیت مطمئن هستند و به سادگی به هم متصل می‌شوند و نیاز به هیچگونه چسب و… هم ندارد.

برای مطالعه بیشتر در مورد لوله پلی اتیلن فاضلابی می توانید به مقاله مربوط به آن در سایت برچسب سری بزنید و آن را مطالعه کنید.

در ضمن باید به این نکته اشاره کنم که لوله های پوش فیت فاضلاب در مقابل حرارت وآتش سوزی و هم چنین نشست ساختمان مقاومت بیشتری دارد و با نشست ساختمان یا مسائل دیگر احتمال نشتی آن کمتر است.

مقایسه لوله پوش فیت فاضلاب با لوله پلی اتیلن فاضلاب
لوله های پوش فیت فاضلاب در مقایسه با لوله پلی اتیلن، هم دارای ضعف ها و هم دارای نقاط قوتی می باشد که هر کس بنا بر تشخیص خود میتواند از هر کدام آنها استفاده نماید

اگر بخواهیم به معایب لوله پوش فیت فاضلاب در مقایسه با لوله های پلی اتیلن فاضلابی اشاره کنیم می‌توانیم به مقاوم نبودن در برابر تابش مستقیم نور خورشید را نام ببریم.

نکته! تمامی لوله های فاضلاب مثل لوله پلیکا و لوله فاضلاب پوش فیت و لوله پلی اتیلن مستعد گرفتگی و پر شدن، بعد از نصب و اجرای لوله کشی می باشند؛ لذا ما به شما این پیشنهاد را می‌دهیم که در مرحله اول خودتان با استفاده از راهکارهای لوله بازکنی در خانه، دست به کار شوید.

در صورتی که موفق نشدید می‌توانید با لوله بازکن و چاه بازکن های ماهر ما در سراسر تهران مانند سرویس چاه بازکنی شرق تهران تماس بگیرید تا لوله بازکنی های ما خودشان را به سرعت برسانند و مشکل شما را بر طرف کنند.


دسترسی به نزدیک ترین تکنسین های لوله بازکنی در شرق تهران فقط با کلیک روی دکمه زیر:


در مورد لوله پوش فیت فاضلاب نمی توان گفت که شایسته است کل سیستم لوله کشی فاضلاب را با این لوله ها انجام داد چرا که در مکان هایی مثل هواکش های لوله فاضلاب که در معرض نور خورشید هستند استفاده از این لوله ها کار درستی نیست.

سوالات متداول از اتصالات پوش فیت فاضلاب

اتصال لوله های پوش فیت به یکدیگر چگونه است؟

✔ این نوع لوله ها برای متصل کردنشان به هم نیاز به گرم کردن و چسب و… ندارند. فقط کافی است که دو سر لوله پوش فیت را مقابل هم قرار داده و داخل همدیگرکنیم.

لوله پوش فیت فاضلاب بهتر است یا لوله پلی اتیلن؟

✔ لوله پلی اتیلن فاضلابی نیاز به جوش دارد و جوش آن به رطوبت و خاک و چربی بسیار حساس می باشد در حالی که اتصالات لوله پوش فیت مطمئن هستند و به سادگی به هم متصل می‌شوند و نیاز به هیچگونه چسب و… هم ندارد.

آیا در اتصالات سیفون ها می توان از لوله های پوش فیت فاضلابی استفاده کرد؟

✔ خیر؛ از اتصالات پلی اتیلن در سیفون ها استفاده می‌کنند چرا که این اتصالات در بعضی جاها از قبیل سیفون استحکام بیشتری دارند.

3.4/5 - (5 امتیاز)

مطلب بعدی:

مطلب قبلی: