5 ترفند جذاب برای طراحی سرویس بهداشتی مدرن

طراحی سرویس بهداشتی مدرن

صنعت مد و طراحی روز به روز پیشرفت می کند تا حدی که امروزه علاوه بر طراحی داخل منازل، طراحی داخلی سرویس بهداشتی را هم در بر گرفته به حدی که افراد زیادی خواهان اجرای طراحی سرویس بهداشتی مدرن در منازل، ادارات، ساختمان های تجاری و… هستند.

در این مقاله می خواهیم در ترفندهای ساده ای را به شما آموزش دهیم که در طراحی مینیمال سرویس بهداشتی ها بسیار کاربردی و جالب توجه می باشند. همچنین اگر به دنبال ایده هایی ساده و ارزان برای تزیین سرویس بهداشتی منزلتان هستید، حتما مقاله “تزیین سرویس بهداشتی” را دنبال کنید.

کلیپ آموزشی نکاتی برای طراحی سرویس بهداشتی مدرن

ویدئوی کوتاه زیر جهت دادن ایده هایی در طراحی و دیزاین سرویس بهداشتی مدرن به شما، تهیه و تدوین شده است. این ویدئو را از دست ندهید.

معرفی سرویس بهداشتی مدرن و مشخصات آن

امروزه با توجه به علم روز، عده ای از متخصصان در زمینه دکور و طراحی به این نتیجه رسیده اند که محیطی روشن و ساده، دارای خطوط منظم و به دور از هر گونه شلوغی می تواند آرامشی خاصی به انسان دهد.

به این سبک طراحی، طراحی مدرن می‌گویند که امروزه شاهد کاربرد آن در مکان های مختلفی هستیم. طراحی سرویس بهداشتی مدرن یکی از این موارد است.

نکاتی در مورد طراحی مدرن سرویس بهداشتی

اگر می خواهید در منزل خود به طراحی سرویس بهداشتی مدرن بپردازید باید چند نکته را در نظر بگیرید و با توجه به این امر نسبت به اجرای این طراحی اقدام کنید.

1. این طراحی به محیطی بزرگ نیاز دارد

معمولا طرح سرویس بهداشتی مدرن در مکانهایی موفق تر است که مساحت آن بیشتر باشد و همچنین سقف بلندتری هم در اختیار داشته باشند .

طراحی سرویس بهداشتی مدرن
طراحی سرویس بهداشتی مدرن در محیطی با مساحت زیاد

اگر سرویس بهداشتی شما دچار گرفتگی شد و از طرفی هم هزینه طراحی زیادی را برای آن در نظر گرفتید، برای باز کردن لوله می توانید با لوله بازکن های متخصص سایت برچسب در سراسر تهران مثل خدمات لوله بازکنی غرب تهران یا هر محدوده دیگری از تهران تماس بگیرید تا به سادگی و بدون کثیفی مشکل گرفتگی منزل شما را برطرف کنند.

از آنجایی که متخصصین لوله بازکنی در غرب تهران از سابقه زیادی برخوردار هستند به صورت تضمینی انواع مشکلات گرفتگی لوله و چاه فاضلاب را رفع می کنند. بنابراین برای تماس با لوله بازکن غرب تهران در سایت برچسب کافی است روی لینک کلیک کنید.

2. لازم نیست وسایل را از چشم پنهان کنید

اتفاقا در طراحی سرویس بهداشتی مدرن وسایل همگی جلو چشم هستند ولی به دلیل هماهنگی که میان وسایل و محیط اتفاق می افتد، وسایل خودشان از چشم دور می مانند. پس حتما در نظر داشته باشید که در طراحی سرویس بهداشتی مینیمال اصلا نیاز نیست که محیط را با وسایل زیادی شلوغ کنید.

سرویس بهداشتی مدرن با وسایل کم حجم
بهتر است در طراحی مدرن سرویس بهداشتی محیط را شلوغ نکنید، ولی وسایل را هماهنگ با محیط انتخاب کنید.

استفاده از وسایل کوچک زیاد در سرویس بهداشتی باعث می شود که آنها ناغافل در چاه توالت یا حمام سقوط کنند و باعث گرفتگی لوله فاضلاب شوند که در این صورت می توانید برای در آوردن این وسایل با لوله بازکن های ماهر و کاربلد سایت برچسب که در سراسر تهران هستند، مانند سرویس لوله بازکنی نسلون ماندلا و یا هر مکانی که نزدیک به محل زندگی شما است تماس بگیرید تا فورا و در عرض نیم ساعت خودشان را به شما برسانند و مشکل شما را برطرف کنند. متخصصین لوله بازکنی در نلسون ماندلا به صورت شبانه روزی در طول ایام سال و بدون تعطیلی خدمات چاه بازکنی ارائه می دهد.

3. در طراحی سرویس بهداشتی مدرن از سرامیک های بزرگ و صیقلی استفاده کنید

معمولا سرامیک های بزرگ در کف و دیواره ها محیط را بازتر نشان می دهند و اگر درزها و خطوط سرامیک ها در یک راستا چیده بشوند، محیطی منطقی و آرام به شما می دهند.

4. نورپردازی فانتزی و خلاقانه

برای ایجاد یک محیط دلنشین و زیبایی دیزاین سرویس بهداشتی، استفاده از نورپردازی در طراحی آن به شدت فضا را زیباتر می کند.
بکارگیری رنگ های آرامش بخش یک فضای دلنشین را برای افراد ایجاد می کند. استفاده از ترکیب نورهای طبیعی و مصنوعی و خلق یک فضای روشن و دلبازی هنگام استفاده از آینه ی روشویی در سرویس بهداشتی به شدت لذت بخش می باشد. استفاده از لامپ های IP در طراحی حمام و دستشویی توصیه می شود.

5. شیرآلات سرویس بهداشتی

از مهم ترین اجزای محیط سرویس بهداشتی، شیرآلات هستند. انتخاب یک شیرآلات زیبا تاثیر چشم گیری بر ظاهر و دیزاین سرویس بهداشتی شما دارد. البته در انتخاب شیرآلات مواردی مانند کارایی، برند و کیفیت، کم مصرف بودن و قابلیت های تنظیم گرم یا سرد بودن و جریان آب توجه کرد. شیرآلاتی که جنس آنها از سرب است قیمت مناسبی دارند اما به این نکته توجه داشته باشید که وجود سرب و تماس آن با آب برای سلامت فرد ضرر دارد.

مهم ترین ویژگی های ديزاين سرويس بهداشتي مدرن

برخی از ویژگی های مشترک سرویس بهداشتی مدرن ایرانی عبارتند از:

  • پلان باز: در سرویس توالت مدرن، تا حد امکان از دیوار برای جداسازی فضاها استفاده نمی شود. به جای آن، از شیشه، پارتیشن، پرده یا گل های زینتی برای تقسیم بندی فضاها استفاده می شود. این کار باعث می شود فضای سرویس بهداشتی بزرگتر و روشن تر به نظر برسد.
  • نورپردازی: در سرویس بهداشتی مدرن کوچک ایرانی، نورپردازی یک عامل مهم است. از چراغ های LED با رنگ های گرم و سفید استفاده می شود که باعث افزایش زیبایی و جذابیت فضا می شود. همچنین از نور طبیعی با قرار دادن پنجره های بزرگ یا شبکه های روشنایی در سقف چیدان استفاده می شود که باعث صرفه جویی در مصرف انرژی و بهبود تهوئه فضا می شود.
  • رنگ آمیزی: در سرويس بهداشتی مدرن از رنگ های زمین و خنثی مثل قهوه ای، خاکستری، سفید و مشکی استفاده می شود که باعث ایجاد یک فضای هماهنگ، آرام و شیک می شود. همچنین از رنگ های روشن و شاد مثل زرد، سبز، آبی و صورتی برای اضافه کردن جنبه های زنده و پویا به فضا استفاده می شود.
  • مصالح و شیرآلات: در سرویس دستشویی مدرن، از مصالح با کیفیت و مقاوم در برابر رطوبت و سایش استفاده می شود. از جمله این مصالح می توان به کاشی، سرامیک، سنگ، چوب، شیشه و استیل اشاره کرد. همچنین از شیرآلات پیشرفته و زیبا با طرح های ساده و صاف استفاده می شود که باعث افزایش کارآمدی و راحتی کاربران می شود. از جمله این شیرآلات می توان به توالت فرنگی دیواری، روشویی روکار یا نورانی، دوش های بارانی یا دستگاه های لایروب اشاره کرد.
  • لوازم جانبی: در سرويس بهداشتی مدرن ایرانی، لوازم جانبي يك نقش مكمل در زيباسازی فضا دارد. از لوازم جانبی كه در سرويس بهداشتی مدرن استفاده می شود می توان به آيينه، قفسه، كابينت، گلدان، حوله، فرش، پرده و تابلو اشاره كرد. اين لوازم جانبی علاوه بر تزئين فضا، كاربردی نيز هستند و باعث افزايش راحتی و منظم بودن فضا می شود.
لطفا به این مطلب امتیاز بدهید

مطلب بعدی:

مطلب قبلی: