سنگ توالت طبی چیست؟ |بهتر بودن سنگ توالت طبی در برابر توالت فرنگی!

بررسی مزایای سنگ توالت طبی

بسیاری در مقایسه بین توالت های فرنگی و سنگ دستشویی ایرانی یا همان آسیایی به توالت های فرنگی رأی بیشتری می دهند. برخی صرفا و تنها از توالت های فرنگی استفاده می کنند و تمایلی به استفاده از توالت های ایرانی ندارند. برعکس بسیاری نیز میلی به استفاده از توالت های فرنگی ندارند و صرفا از سرویس بهداشتی ایرانی استفاده می کنند. در این مقاله با معرفی سنگ توالت طبی یا کاسه توالت طبی و مزایای آن، به مقایسه سنگ دستشویی طبی ایرانی و فرنگی می پردازیم و بررسی می کنیم که واقعا کدام یک استفاده راحت تر و مفیدتری برای ساختار بدن دارد؟

مقایسه سنگ توالت طبی ایرانی و توالت فرنگی 🎥

برای درک بهتر تفاوت ها و وجوه اشتراک بین سنگ دستشویی طبی ایرانی و توالت فرنگی پیشنهاد ما به شما این است که پیش از مطالعه مقاله، ابتدا محتوای تصویری زیر را ببینید.

واقعیت آن است که سنگ دستشویی طبی ایرانی (البته به شرط استفاده از نوع کاسه توالت طبی) نسبت به سرویس بهداشتی های فرنگی از نظر طبی مناسب تر و استاندارد تر است؛ چرا که با توجه به طراحی مهندسی عوامل انسانی (ارگونومیک) آن ها، فشار کمتری به کمر، مفاصل زانو و مچ پا وارد می کند.

در طراحی ارگونومیک سنگ توالت طبی ایرانی یا طراحی توالت طبی، به حداکثر رساندن سازگاری محصول و شرایط کار و استفاده از یک محصول با بدن انسان، توجه زیادی می شود و این موضوع در ساخت توالت های زمینی بسیار رعایت شده یعنی این نوع از سنگ توالت ها سازگاری بیشتری با بدن انسان دارند. پس از این نظر سرویس بهداشتی ایرانی به نسبت فرنگی، توالت طبی به نظر می آید.

مزایای توالت طبی ایرانی نسبت به توالت فرنگی
سرویس بهداشتی ایرانی به نسبت فرنگی، توالت طبی به نظر می آید

البته در همین راستا سنگ توالت فرنگی طبی هم ساخته شده که مدل خاص خود را دارد که باید در مقاله جداگانه در مورد سنگ توالت فرنگی طبی صحبت شود.

اگر نگران گرفتگی لوله های فاضلاب منزل خود هستید، می توانید برای رفع این مشکل به صفحات مختلف لوله بازکنی برچسب در سراسر تهران مراجعه کنید. کافیست به آدرس http://www.barchasb.net/ رفته و با لوله بازکن های بالای صفحه تماس بگیرید. متخصصان لوله بازکنی ما قادرند بصورت شبانه روز و بی وقفه سرویس دهی کنند.

سنگ توالت طبی یا دستشویی طبی چه ویژگی هایی دارد؟

تفاوت سنگ توالت طبی ایرانی با نوع معمولی توالت های ایرانی، به شرطی که از نوع کاسه توالت طبی اصل و استاندارد آن استفاده شود، این است که در ساخت آن اتفاقی افتاده که شخص در حین نشستن، بدنش به جلو کشیده می شود و این باعث می شود تا فشار کمتری روی زانوها و ستون فقرات و مچ های پا وارد شود. لذا بدن آسوده تر خواهد بود و چمباتمه زدن فشار کمتری به بدن وارد می کند، در نتیجه دستشویی طبی می تواند برای افرادی که با بیماری درد زانو … مواجه هستند مفید تر باشد.

توالت طبی ایرانی
توالت طبی ایرانی نسبت به توالت فرنگی از نظر اروگونومیک سازگارتر است

گرفتگی چاه توالت یکی از رایج ترین مشکلاتی است که همه با آن حداقل یکبار سر و کار داشتیم. برای چنین مواقعی شما می توانید فوری در برچسب با نزدیکترین لوله بازکن تهران به منطقه خود تماس بگیرید. اگر در محدوده غرب تهران ساکن هستید برای تماس با نزدیکترین لوله بازکن غرب تهران کافیه روی دکمه زیر کلیک کنید.


تماس فوری و مستقیم با لوله بازکنی در غرب تهران تنها با کلیک روی دکمه زیر:


مزایای سنگ توالت طبی چیست؟

گذشته از فشار کمتری که در اثر استفاده از سنگ توالت طبی ایرانی به بدن وارد می شود و کمر درد را کاهش می دهد. نوع نشستن یا همان چمباتمه زدن بر سر کاسه توالت طبی ایرانی برای تخلیه، سازگارترین و بهترین نوع نشستن برای دستگاه گوارش و کلیه هاست. فیزیولوژی بدن با این سبک تخلیه سازگارتر است و در این حالت عمل تخلیه کامل تر و سالم تر اتفاق می افتد. این در حالی است که اگر وزن بدن روی پای راست بیفتد عوارض نشستن بر سر توالت را کمتر خواهد کرد.

در صورتی که از دردهای مفصلی و عضلانی رنج می برید می توانید از توالت آسان نشین یا همان توالت نیم فرنگی استفاده کنید.

در توالت فرنگی زاویه نشستن فرد بر روی سرویس بهداشتی 90 درجه است که این زاویه در نشستن بر روی کاسه توالت طبی ایرانی حدود 35 درجه است و مزایای بیشتری نسبت به نوع نشستن بر سرویس بهداشتی با 90 درجه دارد.
در هنگام استفاده از توالت فرنگی، چون دفع به راحتی انجام نمی شود ممکن است در دراز مدت مشکلات گوارشی نیز به وجود آید.
البته همانطور که گفتیم جدیدا مدلهای توالت فرنگی طبی هم به بازار آمده است که سعی شده ضعف های آنها مثل زاویه نشستن و گودی کمر و… در آنها رعایت شود.

اما اگر بخواهیم بگویم کدام یک از سنگ توالت طبی ایرانی یا توالت فرنگی طبی بهتر و بهداشتی تر است؟ می توانیم به این مسئله اشاره کنیم که در توالت های ایرانی تماسی بین پوست بدن با خود توالت برقرار نیست ولی در توالت های فرنگی این تماس وجود دارد که ممکن در اثر استفاده های مختلف از افراد مختلف توسط آن عامل مهمی در انتقال میکروب و عفونت به پوست های مختلف و انتشار بیماری بین افراد باشد.
لذا در هنگام استفاده از توالت فرنگی حتما باید از تمیز بودن نشیمن گاه آن مطمئن بود.

پس سنگ توالت های ایرانی به خصوص سنگ توالت طبی ایرانی علاوه بر کاهش عوارض نشستن بر روی کاسه توالت، باعث دفع آسان و کامل و پیشگیری از بیماری های گوارشی و همچنین مانع از انتقال بیماری های پوستی و میکروبی و انگلی می شوند.

به یاد داشته باشد برای رفع هر گونه گرفتگی، چه درکاسه توالت طبی و غیر طبی ایرانی و چه در توالت های فرنگی، از خدمات لوله بازکنی شریعتی و دیگر مناطق تهران استفاده کنید و لوله بازکن های ما که با سابقه طولانی مدت در این حرفه متخصص هستند، تماس گرفته و در سریع ترین زمان ممکن مشکل خود را حل کنید.

نوع جدیدی از سنگ توالت های فرنگی به عنوان توالت فرنگی طبی جدیدا به بازار آمده که ظاهر بزرگتر و زیباتری هم دارد، که با توجه به خمیدگی ها و شکل ظاهری آن سعی شده مشکل های آن برطرف شود، ولی با هر وجود در توالت فرنگی طبی و معمولی مشکل تماس با پوست و … همچنان وجود دارد و شخص باید مراقب این موارد باشد.

*نکته!استفاده از سنگ دستشویی طبی یا سنگ توالت طبی را قبل از اینکه کمر درد و پا درد به سراغتان بیاید باید انجام دهید چرا که با استفاده از این نوع توالت های به نوعی از این امراض پیشگیری می کنید و بدانید در صورتی که این امراض به سراغ شما بیایند دیگر اجازه استفاده از سنگ توالت طبی را به شما نمیدهد.

جمع بندی:

کاسه توالت طبی چه ویژگی هایی دارد؟

از نظر طبی مناسب تر و استاندارد تر است؛ چرا که با توجه به طراحی مهندسی عوامل انسانی (ارگونومیک) آن ها، فشار کمتری به کمر، مفاصل زانو و مچ پا وارد می کند.

کدام یک طبی تر است؟ سرویس بهداشتی ایرانی یا فرنگی؟

در طراحی توالت طبی، به حداکثر شدن سازگاری محصول با بدن انسان، توجه زیادی می شود و این موضوع در ساخت توالت های زمینی بسیار رعایت شده یعنی این نوع از کاسه توالت ها سازگاری بیشتری با بدن انسان دارند. پس از این نظر سرویس بهداشتی ایرانی به نسبت فرنگی، طبی تر به نظر می آید.

کاسه توالت طبی ایرانی بهداشتی تر است یا توالت فرنگی طبی؟

در توالت های ایرانی تماسی بین پوست بدن با خود توالت برقرار نیست ولی در توالت های فرنگی این تماس وجود دارد که ممکن در اثر استفاده های مختلف از افراد مختلف توسط آن عامل مهمی در انتقال میکروب و عفونت به پوست و انتشار بیماری بین افراد باشد.

 

3/5 - (6 امتیاز)

مطلب بعدی:

مطلب قبلی: