معرفی چنگک چاه + کارکرد آن + کلیپ آموزشی

انبر مشکل گشا فاضلابی یا انبر فاضلابی

چنگک چاه یا انبر فاضلابی وسیله ای پر کاربرد و منحصر به فرد می‌باشد که می‌خواهیم در مورد آن صحبت کنیم چرا که بارها شده چون وسیله ای برای انجام کاری نداشته ایم از انجام یک کار ساده عاجز شده و نتوانسته ایم آن را انجام دهیم؛ در این میان چه بسا ضرر مالی هم به ما متحمل شده است.در این مقاله با مکانیزم و نحوه کار انبر مشکل گشا فاضلابی یا چنگک چاه آشنا خواهید شد.
البته انبر فاضلابی بیشتر در مواقعی به کار میرود که سقوط اشیا درون توالت گرفتگی رخ داده است. برای اینکه علت گرفتگی چاه توالت را بشناسید و راه کار متناسب با آن را انتخاب کنید به شما پیشنهاد می کنیم که مقاله 6 علت گرفتگی لوله فاضلاب را مطالعه واز آن استفاده نمایید.

کلیپ آموزشی آشنایی با نحوه کارکرد چنگک چاه 🎥

همراه با ویدئوی کوتاه آموزشی زیر می توانید با ویژگی ها و کارکرد انبر مشکل گشا فاضلابی یا چنگک لوله بازکنی بیشتر آشنا شوید.

چنگک چاه یا انبر مشکل گشا فاضلابی چیست؟

این وسیله که به انبر مشکل گشا هم معروف است یک وسیله ای حدودا 125 سانتی متری است که از یک سَری فلزی و یک دستگیره و یک میله قابل انعطاف تشکیل شده است؛ به کمک چنگک چاه می توانیم اشیایی که در توالت می افتند را بدون دخالت دست و با رعایت بهداشت کامل از چاه توالت خارج کنیم.

البته در آوردن برخی اشیا از داخل توالت که آسان نیست را به عهده سایت برچسب بگذارید چرا که ممکن است با کمی هل دادن این اشیاء گران قیمت از دسترس خارج شوند و دیگر به آن دسترسی نداشته باشید. لذا شما می توانید با مراجعه به https://barchasb.net به عنوان لوله بازکنی تهران از خدمات لوله بازکنی تضمینی در سراسر تهران استفاده نمایید.

انبر مشکل گشا فاضلابی یا انبر فاضلابی
انبر فاضلابی یا گیره مشکل گشا یک متری جهت در آوردن اشیا از داخل فاضلاب کاربرد دارد.

گاهی ممکن است چاه توالت شما گرفته و چیزی هم درون آن نیفتاده باشد؛ در این صورت شما می‌توانید با استفاده از راه کارهای لوله بازکنی در منزل گرفتگی لوله توالت منزل خود را بر طرف کنید ولی اگر در تهران هستید می‌توانید با یک تماس ساده با لوله بازکنی نزدیک محل خود مثل سرویس لوله بازکنی در شمال تهران و یا دیگر مناطق با بهترین لوله بازکن همان منطقه آشنا شده و کار خود را به آنها بسپارید تا مشکل شما را به بهترین نحو ممکن رفع نمایند.

ببینید: خدمات تضمینی و فوری لوله بازکنی شمال تهران سایت برچسب

کابرد و نحوه کار با چنگک چاه

با کمک چنگک چاه همانطور که در بالا به آن اشاره کردیم می‌توانیم اشیائی را که در داخل چاه فاضلاب و نهایتا تا عمق 150 سانتی متری افتادند را از چاه توالت بیرون بیاوریم. نحوه کار انبر فاضلاب یا همان انبر مشکل گشا به این صورت است که وقتی فرد، دستگیره بالای آن را فشار می‌دهد به وسیله یک سیم این نیرو به سری فلزی در سر انبر منتقل شده و دو سر انبر مشکل گشا را به هم نزدیک می‌کند. در ادامه این وسیله مثل چنگک عمل کرده و می توان با استفاده از آن وسایلی از قبیل موبایل، انگشتر، دسته کلید و… را که در چاه توالت سقوط کرده اند بیرون آورد.
البته اگر باز هم بعد از در آوردن اشیا از داخل توالت، گرفتگی آن برطرف نشد میتوانید با فنر زدن توالت ایرانی راه فاضلاب را باز کرده و مشکل گرفتگی را رفع نمایید.

جهت آشنایی با روش فنر زنی چاه توالت ایرانی ما محتوایی را در این مقاله آماده کردیم. حتما مقاله فنر زدن توالت ایرانی را بخوانید و بعد از جهت رفع مشکل خود دست به کار شوید.

کاربرد انبر فاضلابی
انبر فاضلابی یا گیره مشکل گشا یک متری میتواند از پیچ و خم توالت رد شده و اشیاء را از داخل چاه توالت در بیاورد.

نکات قابل توجه هنگام خرید و استفاده انبر فاضلابی

  • حتما هنگام خرید چنگک چاه یا انبر مشکل گشا فاضلابی دقت کنید که بدنه آن قابل انعطاف باشد تا بتواند به سادگی از پیچ و خم فاضلاب رد شود؛
  • چنگک چاه بهتر است از جنس فولاد ضد زنگ باشد تا طی چند بار استفاده و آبکشی زنگ نزده و اتصالات آن سفت نشوند؛
  • مهم است که دهانه سر انبر از جنس فولاد مستحکم باشد که بتواند هر وسیله ای را از درون چاه بیرون بکشد؛
  • این وسیله برای باز کردن لوله های فاضلاب که به وسیله افتادن اشیا گرفته است هم مناسب است و اگر چاه فاضلاب منزل شما گرفت می‌توانید با این وسیله آن را از چاه خارج کنید، چنانچه چنگک چاه ندارید می‌توانید کارتان را به لوله بازکن ها و چاه بازکنی های کاربلد و حرفه ای در سایت برچسب بسپارید؛
  • از خردن جنسهای تقلبی انبر مشگل گشای فاضلابی جدا بپرهیزید، چرا که ممکن است هنگام کار با آنها مشکلی برایشان پیش آید یا دچار زنگ زدگی شوند و دیگر نتوانید از آن استفاده کنید.

*نکته: انبر مشکل گشا فاضلابی و یا انبر فاضلابی مشکل گشا و یا چنگک چاه هر سه به یک معنا هستند و فرقی با هم ندارند. لذا در هنگام خرید این وسیله نیازی نیست به حساسیت در خصوص اسم آن وجود ندارد.

جمع بندی:

انبر مشکل گشا فاضلابی چه وظیفه ای دارد؟

به کمک انبر فاضلابی میتوانیم اشیایی که تا عمق 150 متری چاه توالت می افتند را بدون دخالت دست و با رعایت بهداشت کامل از چاه توالت خارج کنیم.

اگر به کمک چنگک چاه موفق به بیرون آوردن شئ مورد نظر از داخل چاه نشدیم چه کار کنیم؟

با مراجعه به سایت برچسب و مشاهده لیست نزدیک ترین افراد فنی کار به محدوده خودتان، با آن ها تماس بگیرید تا این افراد با استفاده از تجهیزات و وسایل خاص از جمله گیره مشکل گشا یک متری اشیائی که به داخل چاه افتاده اند را بیرون آورند.

پس از تماس با لوله بازکن ها حداکثر چقدر طول میکشد تا به محل برسند؟

حدودا بین 20 الی 30 دقیقه بلافاصله پس از تماس شما.

4.5/5 - (36 امتیاز)

مطلب بعدی:

مطلب قبلی: