فلنج توالت فرنگی چیست؟ 5 مرحله نحوه تعویض آن

تعویض فلنج توالت فرنگی

فلنج توالت فرنگی چیست؟ نوعی اتصال پیچ و مهره ای است که زیر توالت فرنگی قرار دارد و خروجی توالت را به لوله فاضلاب وصل می کند.

صفر تا صد تعویض فلنج توالت فرنگی یا واشر زیر توالت فرنگی موضوعی است که تا انتهای این مطلب به آن پرداخته شده است. پس خودتان را برای یک آموزش کاربردی کامل تعویض فلنج توالت فرنگی آماده کنید.

فلنج توالت فرنگی چیست؟

فلنج یک نوع اتصال پیچ و مهره ای است که دارای سطی صاف می باشد. از مزیت های آن این است که قابل آب بندی است و همچنی در هنگام بروز مشکل، با بازکردن پیچ و مهره می توان دو قطعه مثل دو لوله فلزی را از هم جدا نمود بدون اینکه نیاز به برش کاری داشته باشد.

در واقع فلنج توالت فرنگی قطعه ای است که با یک واشر لاستیکی آب بندی می شود و در زیر توالت فرنگی قرار می گیرد و خروجی سنگ توالت فرنگی را به لوله فاضلاب وصل می کند.

فلنج توالت فرنگی و تعویض آن
فلنج توالت فرنگی رابطی است برای خروجی توالت فرنگی به لوله فاضلاب

این قطعه به دلیل اینکه در زیر توالت فرنگی نصب می شود قابل رویت نیست و برای تعویض آن باید سنگ توالت را از جای خود کاملا جابجا نمود.

سایت برچسب علاوه بر مقالات آموزشی رایگان، بهترین لوله بازکن ها را در سراسر تهران به صورت شبانه روزی در اختیار شما عزیزان قرار می دهد. بنابراین اگر توالت فرنگی شما دچار گرفتگی شده، بوی فاضلاب میدهد یا موبایل و طلای شما درون چاه افتاده است می توانید در هر ساعت از شبانه روزی با لوله بازکن های برچسب تماس بگیرید.

برای تماس با لوله بازکن های تهران در برچسب می بایست نام منطقه خود را در کادر بالا جستجو کنید. اما اگر در شهرک غرب ساکن هستید نیازی به این امر نیست. برای تماس با لوله بازکن شهرک غرب کافیه روی دکمه زیر کلیک کنید.


تماس فوری با نزدیکترین متخصص لوله بازکنی در شهرک غرب تنها با کلیک روی دکمه:


مراحل تعویض فلنج توالت فرنگی

برای تعویض فلنج توالت فرنگی یا همان حلقه اتصال توالت فرنگی مراحل زیر را به همراه نکاتی که در پایان مطلب بیان شده است به دقت مطالعه نمایید.

  • مرحله اول: باید ابتدا توالت فرنگی را از جای خود جدا کنید. مراحل جدا کردن توالت فرنگی از کف زمین
  • مرحله دوم: زمانی که توالت فرنگی را برداشتید موم درزگیر توالت فرنگی را از بدنه توالت جدا کنید و مقداری را هم روی فلنج باقی مانده است با کاردک یا تیغ بتراشید. بعد فلنج را با برس سیمی به طور کامل تمیز کنید.
  • مرحله سوم: باید مهره هایی که روی فلنج توالت فرنگی بسته شده است را باز کنید و اگر این مهره ها به هیچ صورت باز نشدند باید با اره آهن‌بُر آن را ببرید.
تعویض فلنج توالت فرنگی
برای بازکردن و تعویض فلنج توالت فرنگی، باید پیچ های فلنج را باز کنید و اگر قابل بازکردن نبودند آنها را ببرید.
  • مرحله چهارم: فلنج توالت فرنگی را با همان اندازه قبلی تهیه کنید و بر سر لوله قرار دهید. دقت کنید که هنگام قرار دادن فلنج، اگر این قطعه مقداری از کف زمین پایین تر است می توانید با قرار دادن واشر بیشتر آن را بالا تر بیاورید.
  • مرحله پنجم: برای نصب نهایی فلنج، اول دور لوله را چسب بریزید و بعد لایه لاستیکی را به همراه پیچ ها بر روی چسب قرار دهید. توجه کنید که پیچ ها رو به بالا باشند و در نهایت دوباره روی واشر لاستیکی چسب ریخته و قطعه پلاستیکی را بر روی آن قرار دهید و مهره ها را سفت کنید.

زمان تعویض فلنج توالت فرنگی

اولین نکته در مورد تعویض فلنج توالت فرنگی این است که فلنج را باید در چه زمانی عوض کرد؟ زمانی که شما می بینید توالت فرنگی دچار نشتی شده و کف سرویس بهداشتی خیس شده است، یا بوی بدی از زیر توالت فرنگی متصاعد می شود، در صورتی که نشتی مربوط به شلنگ آب و… نباشد، متوجه می شوید که نشتی از فلنج توالت است و باید آن را عوض کنید.

گاهی ممکن است نشتی توالت، به دلیل گرفتگی در کاسه توالت یا لوله فاضلاب توالت فرنگی باشد. در اینجا برای رفع این مشکل می بایست از یک لوله بازکن ماهر کمک بگیرید. سایت برچسب که مرجعی برای دریافت خدمات لوله بازکنی در تهران است شبانه روزی آماده خدمات رسانی به شما عزیزان در سراسر تهران می باشند.

برای دریافت خدمات رفع گرفتگی توالت فرنگی و توالت ایرانی در سراسر تهران، کافیه روی لینک کلیک کنید و با توجه به محدوده خود در تهران با نزدیکترین لوله بازکن تهران تماس بگیرید.

نکاتی مهم در هنگام تعویض فلنج توالت فرنگی

برای گرفتن نتیجه بهتر است لازم است که در هنگام تعویض فلنج توالت فرنگی حتما به این نکات توجه کنید.

  • همیشه توالت فرنگی را بر روی فلنج نصب نمی کنند و برخی اوقات در هنگام نشتی از زیر توالت فرنگی فقط کافی است که موم زیرین توالت را عوض کنید و آن را بر روی لوله فاضلاب قرار دهید.
  • برای خرید فلنج توالت فرنگی یا موم توالت فرنگی حتما مدل قدیمی آن را داخل یک پلاستیک کنید و همراه خود داشته باشید یا اینکه اندازه دقیق آن را به دست بیاورید.
موم و فلنج توالت فرنگی را عوض کنید
در هنگام تعویض فلنج توالت فرنگی اگر موم آن خراب شده است آن را حتما تعویض نمایید.
  • اگر فلنج توالت فرنگی شما کمی از سطح زمین فاصله دارد می توانید با قرار دادن یک واشر دیگر سطح فلنج را بالا بیاورید و یا اینکه از موم بزرگتری استفاده کنید.

سوالات متداول

فلنج توالت فرنگی چیست؟

✅ فلنج توالت فرنگی قطعه ای است که با یک واشر لاستیکی آب بندی می شود و در زیر توالت فرنگی قرار می گیرد و خروجی سنگ توالت فرنگی را به لوله فاضلاب وصل می کند.

چگونه فلنج جدید توالت را دوباره نصب کنیم؟

✅ اول دور لوله را چسب بریزید و بعد لایه لاستیکی را به همراه پیچ ها بر روی چسب قرار دهید. توجه کنید که پیچ ها رو به بالا باشند و در نهایت دوباره روی واشر لاستیکی چسب ریخته و قطعه پلاستیکی را بر روی آن قرار دهید و مهره ها را سفت کنید.

فلنج توالت را کی باید عوض کنیم؟

✅ زمانی که توالت فرنگی دچار نشتی شده و کف سرویس بهداشتی خیس شده است، یا بوی بدی از زیر توالت فرنگی متصاعد می شود، در صورتی که نشتی مربوط به شلنگ آب و… نباشد، متوجه می شوید که نشتی از فلنج توالت است و باید آن را عوض کنید.

لطفا به این مطلب امتیاز بدهید

مطلب بعدی:

مطلب قبلی: