رفع گرفتگی توالت فرنگی با 8 روش تضمینی و آسان + ویدئو

رفع گرفتگی توالت فرنگی

برای رفع گرفتگی توالت فرنگی در منزل باید به این موضوع توجه داشته باشید که میزان گرفتگی در حال حاضر چقدر می باشد.

اگر گرفتگی توالت شدید می باشد باید حتما به یک لوله بازکن ماهر زنگ بزنید. برای این کار فقط کافی است به سایت های خدماتی مثل سایت برچسب مراجعه کنید تا از خدمات لوله بازکنی در تهران بهره مند شوید. برچسب نزدیکترین و ماهرترین لوله بازکن های تهران در نزدیکی منزلتان را به شما معرفی می کند.

اگر گرفتگی سطحی است در منزل می توانید برای باز کردن توالت فرنگی خود اقدام کنید. در ادامه به علت ها و روش باز کردن گرفتگی توالت فرنگی با روش هایی ساده و راحت و مقرون به صرفه اما تضمینی پرداخته شده است. بنابراین اگر شما هم درگیر این مشکل هستید ادامه مطلب را از دست ندهید.

چگونه توالت فرنگی را باز کنیم؟ 🎥

در این ویدئو به نحوه بازکردن توالت فرنگی و ابزاری که برای برای رفع گرفتگی توالت استفاده میشود، پرداخته است. اگر با این مشکل درگیر هستید کافیست 57 ثانیه وقت بگذارید و نحوه باز کردن توالت فرنگی را مشاهده کنید.

8 روش رفع گرفتگی توالت فرنگی در منزل

ناگفته نماند که توالت فرنگی به علت قیمت بالا و سیستم پیچیده تری که دارند برخی روشهای رفع گرفتگی توالت فرنگی مختص به خود آن است و از این روش ها نمی توان برای توالت ایرانی استفاده کرد؛ مثل استفاده از دستگاه تراکم هوا و یا استفاده از چسب سلفون و دیگر راه های خانگی رفع گرفتگی دستشویی فرنگی که در ادامه به آن میپردازیم.

توجه داشته باشید که اگر گرفتگی شدید است حتما با لوله بازکن تهران در برچسب تماس بگیرید. در برچسب می توانید در هر منطقه ای از تهران که هستید با نزدیکترین لوله بازکن به خود تماس بگیرید. اما اگر در منطقه پیروزی تهران ساکن هستید کافیست برای تماس فوری با لوله بازکن پیروزی روی دکمه زیر کلیک کنید.


مشاهده جزئیات تماس با نزدیکترین لوله بازکن پیروزی تهران تنها با کلیک روی دکمه:


راه های باز کردن گرفتگی توالت فرنگی
روش باز کردن توالت فرنگی در منزل، متفاوت است و شما به راحتی می‌توانید از آنها استفاده کنید.

8 روش زیر بهترین جواب برای سوال “برای گرفتگی توالت فرنگی چه کنیم؟” است که می توانید به تنهایی در منزل انجام دهید:

1_ استفاده از تلمبه ی دستی برای باز كردن گرفتگی دستشويی فرنگی: این روش ساده ترین روش باز کردن گرفتگی توالت فرنگی در منازل به شمار می‌رود. هنگام استفاه از این ابزار برای رفع گرفتگی توالت فرنگی مراقب باشید که کناره های تلمبه روی توالت به خوبی بچسبد و هوا از کناره های آن خارج نشود.
برای کسب اطلاعات بیشتر برای لوله بازکنی با تلمبه دستی برای دیگر گرفتگی ها کافی است بر روی مقاله آن کلیک کنید.

2_ استفاده از آب جوش و مواد شوینده بهترین راه باز كردن توالت فرنگی: در موقعی که گرفتگی با فضولات صورت می‌گیرد و نیاز به لوله بازکن توالت فرنگی دارید می توانید این کار را انجام دهید تا باعث شود مواد تشکیل دهنده نرم تر شوند و گرفتگی برطرف شود. البته باید بدانید که در این مورد گرفتگی توالت فرنگی باید چند بار آن را تکرار کنید تا مشکل گرفتگی دستشویی فرنگی به کلی برطرف شود.

3_ باز كردن لوله توالت فرنگی با استفاده از محلول های لوله بازکن: محلول های لوله بازکنی هم می توانند در مورد گرفتگی چاه توالت راه کار مناسبی باشند، ولی باید دقت کنید که اگر منزل شما قدیمی است از استفاده از این نوع محلول ها و یا هر نوع محلول اسیدی دیگر در آن بپرهیزید؛ چرا که موجب سوراخ شدن و خوردگی در لوله فاضلاب می‌شوند. لذا از چاه بازکن توالت فرنگی که اسیدی است کمتر استفاده کنید.

4_ باز كردن چاه توالت فرنگی با استفاده از فنر لوله بازکن: شما می‌توانید در صورتی که گرفتگی دستشویی فرنگی منزلتان شدید است و یا گرفتگی فرنگی با اشیا پیش آمده، این نوع گرفتگی را با استفاده از فنر لوله بازکنی برطرف سازید و از این روش به عنوان یک روش کاربردی و موثر در باز کردن چاه توالت فرنگی استفاده کنید.

این روش برای کسانی که فنر لوله بازکنی دستی را در اختیار دارند مناسب است. نحوه باز كردن توالت فرنگي با فنر دستی به این گونه است که سر فنر را در چاه انداخته و با دست آن را به قدری بچرخانید تا عوامل گرفتگی جدا شوند.

استفاده از فنر لوله بازکنی برای رفع گرفتگی توالت
میتوان از فنر لوله بازکنی به عنوان عامل موثر در باز کردن گرفتگی چاه توالت فرنگی استفاده کرد. باز کردن گرفتگی دستشویی فرنگی در این حالت می تواند بسیار کارساز باشد

5_ باز کردن راه توالت فرنگی با چسب سلفون: نحوه باز کردن توالت فرنگی این روش به این صورت است که روی سنگ توالت را به طور کامل با چسب های محکم 5 سانتی متری می‌پوشانیم و بعد سطح بوجود آمده را فشار می دهیم تا هوا محبوس در زیر چسب، آب موجود در توالت را به پایین هل دهد و در نتیجه گرفتگی توالت فرنگی را برطرف کند.
البته این روش برای گرفتگی توالت فرنگی با اشیا مناسب نیست و فقط گرفتگی های جزئی را برطرف می کند.

6_ رفع گرفتگی توالت فرنگی با چوب لباسی مفتولی یا سیم مفتول: یکی از ابزاری که برای رفع گرفتگی توالت استفاده میشود استفاده از جا لباسی است. در این روش بازکردن توالت فرنگی، چوب لباسی را باز کرده تا شبیه یک سیم مفتول یک پارچه صاف شود و بعد یک سر آن را زاویه می دهیم و شبیه قلاب می‌کنیم و به آن پارچه می بندیم تا به توالت آسیب نرساند و وارد توالت فرنگی کرده و مورد نظر را برطرف می‌کنیم.
در این روش تنها یک سیم مفتول می تواند به عنوان ابزاری برای رفع گرفتگی توالت به خوبی عمل کند.

7_ تماس با متخصصین چاه بازکنی شرق تهران: تماس با لوله بازکن شرق تهران یکی از بهترین راه های رفع گرفتگی توالت فرنگی است؛ زیرا این افراد با مهارت و تجربه ای که دارند فوری و تضمینی این مشکل را حل می کنند. در برچسب می توانید به طور مستقیم و در هر ساعت از شبانه روزی با متخصصین لوله بازکنی در شرق تهران تماس بگیرید.


تماس فوری و مستقیم با نزدیکترین لوله بازکن شرق تهران تنها با کلیک روی دکمه زیر:


8_ بازکردن گرفتگی توالت فرنگی با جوش شیرین و سرکه: استفاده از محلول های خانگی برای رفع مشکلا همیشه از استانداردترین روش های باز کردن توالت فرنگی بوده است. اما توجه داشته باشید که با این روش می توان فقط برای رفع گرفتگی های سطحی و ساده استفاده کرد.

استفاده از جوش شیرین و سرکه در مواقعی که نمی دانیم برای گرفتگی توالت فرنگی چه باید کرد دم دست ترین روش است. کافیه ابتدا نصف فنجان جوش شیرین را در لوله توالت فرنگی ریخته و بعد نصف فنجان دیگر سرکه را در لوله توالت فرنگی بریزید. مدتی صبر کنید تا ترکیب این دو ماده واکنش نشان دهد و عوامل گرفتگی را رفع کند.

توجه کنید که راه های زیادی برای رفع گرفتگی توالت فرنگی و پاسخ به سوال “چگونه گرفتگی توالت فرنگی را باز کنیم” درسایت های لوله بازکنی وجود دارند ولی شما از مطمئن ترین راه برای برطرف کردن این گرفتگی استفاده نمایید و از به کار بردن راه های غیر معقول و نامتعارف بپرهیزید که ممکن است به زیر ساختهای منزل شما آسیب برسانند و خسارت مالی زیای را متحمل شوید.

حتما قبل از اینکه اقدام به کاری برای باز کردن توالت فرنگی کنید، توجه داشته باشید که با استفاده از چه وسایلی می توانید کار را به صورت سریعتر انجام دهید، و در استفاه از روش بازکردن توالت فرنگی در منزل اصلا شتاب زده عمل نکنید؛ چرا که در برخی موارد حتی ممکن است به خودتان آسیب برسانید.

بهتر است که برای باز كردن چاه توالت فرنگي از افراد ماهر در این زمینه کمک بگیریم تا به صورت اصولی این مشکل حل شود. اگر در شهر تهران ساکن هستید برای دریافت خدمات چاه باز کن توالت فرنگی می توانید به شماره زیر زنگ بزنید.

توجه داشته باشید که باید در تهران ساکن باشید و برای رفع گرفتگی توالت فرنگی تماس بگیرید. در غیر اینصورت متخصصین پاسخگو نیستند.

علت های گرفتگی توالت فرنگی

قبل از اینکه علت های گرفتگی چاه توالت را بررسی کنیم باید به این نکته اشاره کنیم که علت گرفتگی لوله فاضلاب متعدد است و برای هر علت معمولا روش باز کردن توالت فرنگی و لوله فاضلاب متفاوت است، که در ادامه فقط به دلایل گرفتگی توالت فرنگی پرداختیم. اما اگر می خواهید به طورکلی از علت های گرفتگی لوله فاضلاب بدانید کافی است روی لینک کلیک کنید.

اگر بخواهیم علت گرفتگی دستشویی فرنگی را بیان کنیم می توانیم به این موارد اشاره کنیم:

  • پر شدن چاه فاضلاب: این مشکل بیشتر در منازل قدیمی رخ می‌دهد که فاضلاب آنها هنوز به سیستم فاضلاب شهری یا همان طرح اگو وصل نشده است، یا اینکه به هر علتی چاه آنها ریزش کرده و پرشده است که در این صورت باید با چاه بازکنی و تخلیه چاه تماس گرفته و چاه را خالی کنید وروش بازکردن لوله توالت فرنگی به صورت خاصی جوابگو نیست.
  • افتادن دستمال توالت و امثال آن داخل توالت: یکی از علت هایی که در گرفتگی توالت فرنگی تاثیر زیادی دارد همین انداختن و یا افتادن دستمال های کاغذی در توالت فرنگی است که هر چند میزان سفتی آنها زیاد نیست ولی می توانند راه فاضلاب را مسدود کند. به این صورت که مانند فیلتر عمل کرده و باعث ایجاد توده ای بزرگ می‌شوند که در نهایت جلو مجرای خروجی را مسدود می کنند.
  • گرفتگی توالت فرنگی با اشیا: این دلیل بیشتر در جاهایی رخ می دهند که حمام و توالت آنها یکی است، چرا که ممکن است اشیای سختی مانند صابون یا اسباب بازی بچه ها در داخل توالت افتاده و باعث گرفتگی توالت فرنگی منزل شما شود. از آنجایی که افتادن اشیاء در چاه بسیار اتفاق می افتد ما برای آن مقاله ای آماده کرده ایم که در آن توضیحات تکمیلی در این خصوص و آموزش در آوردن اشیا از چاه را توضیح دادیم. برای مطالعه آن روی لنیک کلیک کنید.
افتادن اشیاء سخت علت گرفتگی چاه توالت فرنگی
افتادن اشیاء سخت داخل توالت، از عوامل گرفتی چاه توالت فرنگی است که بیشتر در توالت هایی که در حمام ها هستند اتفاق می افتد.
  • گرفتگی با سیمان و مصالح ساختمانی: این علت گرفتگی توالت فرنگی ممکن است در خانه های تازه ساز قبل از نصب توالت فرنگی رخ دهد.
    معمولا گرفتگی با سیمان حتی از گرفتگی دستشویی فرنگی با اشیا سخت تر است وهیچ محلول لوله بازکن توالت فرنگی هم روی آن کار ساز نیست. از این رو باز كردن گرفتگي دستشويي فرنگي در این حالت را باید حتما به متخصص بسپارید.

برای باز کردن توالت فرنگی با توجه به علتهایی که گفته شد راهکارها متفاوت هستند؛ بنابراین حتما توجه داشته باشید که در ابتدا علت گرفتگی چه می تواند باشد و سپس از روش های مناسب بالا برای رفع آن اقدام کنید.

سوالات متداول باز کردن توالت فرنگی

چه عواملی باعث گرفتگی توالت فرنگی می شوند؟

✅ عواملی مثل افتادن دستمال توالت یا اشیاء سخت به داخل چاه، درست کار نکردن سیفون و…. باعث گرفتگی در توالت فرنگی ها می شود.

چگونه گرفتگی توالت فرنگی منزلمان را بدون کثیف کاری برطرف کنیم؟

✅ مطمئن ترین راه، تماس با لوله بازکن های متخصص و با تجربه برچسب می باشد. این افراد کار خود را با رعایت کامل نکات بهداشتی انجام داده و در پایان کار، محل را تمیز و بدون ذره ای کثیفی به شما تحویل خواهند داد.

آیا افراد لوله بازکن برچسب موبایل، جواهرت و… را هم می توانند از چاه توالت فرنگی بیرون بکشند؟

✅ بله؛ تیم لوله بازکنی مجرب و متخصص برچسب با دانش و مهارت کافی در زمینه کار با ابزار و تجهیزات پیشرفته و مخصوص این کار، قادر به بیرون آوردن اجسام و اشیاء شما از انواع لوله های فاضلاب می باشند.

توالت فرنگی گرفته چیکار کنم؟

✅ برای باز کردن توالت فرنگی روش های ساده و مختلفی وجود دارد که به تنهایی می توانید انجام دهید. این روش ها شامل استفاده از محلول جوش شیرین و سرکه، تلمبه دستی، آویز لباس، آب گرم و مواد شوینده، سلفون و… است که در این متن به طور مفصل توضیح دادیم.

4.4/5 - (13 امتیاز)

مطلب بعدی:

مطلب قبلی: