3 روش ساده رفع نشتی لوله فاضلاب + ویدئو آموزشی!

ترمیم لوله فاضلاب

گرفتن نشتی لوله فاضلاب گاهی با کندن کف سرویس بهداشتی امکان پذیر است و گاه می توان با اقداماتی معمولی نسبت به گرفتن نشتی لوله فاضلاب اقدام کرد.

قبل از بیان ساده ترین روش های رفع نشتی لوله فاضلاب بهتر است بدانید که در صورت گرفتگی لوله های فاضلاب منزلتان حتما با سایت برچسب تماس بگرید. چرا که لوله بازکنی تهران به صورت شبانه روزی با بهترین دستگاه ها آماده به کار هستند.

آموزش رفع نشتی لوله فاضلاب توکار بدون تخریب 🎥

در این ویدئو 2 تا از ساده ترین روش هایی که برای رفع نشتی لوله فاضلاب اقدام کنید بیان شده است. پیشنهاد ما این است اگر تخصصی در این زمینه ندارید حتما از افراد متخصص کمک بگیرید.

انواع نشتی لوله فاضلاب به نقل از لوله بازکن ونک!

رفع نشتی لوله فاضلاب توکار بدون تخریب یک روش مدرن و پیشرفته است که با استفاده از مواد و تکنولوژی های نوین، امکان ترمیم و درزگیری لوله های فاضلاب را بدون نیاز به کنده کاری و سوراخ کاری فراهم می کند. این روش دارای مزایای زیادی است، از جمله:

  • صرفه جویی در هزینه و زمان
  • حفظ سلامت و زیبایی ساختمان
  • جلوگیری از آلودگی محیط زیست
  • افزایش عمر و کارایی لوله های فاضلاب

نشتی لوله فاضلاب دو حالت دارد که در این مقاله به بررسی آن می پردازیم:

  • نشتی در اثر باز یا خراب شدن اتصالات لوله کشی فاضلاب: گاه ممکن است در اثر مناسب نبودن اتصالات یا چسب به کار رفته برای چسباندن اتصالات، درزی در محل اتصلات ایجاد شود و باعث نشت لوله فاضلاب شود.
  • نشتی در اثر شکستگی و سوراخ شدن لوله کشی فاضلاب: گاه ممکن است در اثر فرسودگی لوله فاضلاب سوراخی ایجاد شود و نشتی آب از همان سوراخ باشد.

خوب است توجه داشته باشید که این 2 دلیل نشت لوله فاضلاب ممکن است در اثر استفاده زیاد از محلول لوله بازکن به جای استفاده از متخصصین آن باشد. استفاده زیاد از این محلول ها باعث پوسیدگی و باز شدن درزهای لوله فاضلاب می شود. در نتیجه نشتی به وجود می آید. اما برای جلوگیری از این امر حین گرفتگی لوله و چاه فاضلاب می توانید از خدمات لوله بازکنی در پونک به صورت تضمینی استفاده کنید.

حال اگر نشت لوله فاضلاب ناشی از شکستن لوله فاضلاب باشد، اگر شکستگی خیلی بزرگ باشد برای گرفتن نشتی نیازمند برش و تعویض آن بخش از لوله هستید. ولی اگر این مشکل آن قدر هم وخیم نباشد می توانید برای رفع نشتی لوله فاضلاب توکار بدون تخریب، از روشهایی که در ادامه آمده است، استفاده کنید.

استفاده از هر کدام از این روشها بستگی به نوع و شدت نشتی، جنس و قطر لوله، محل و شکل ترکیدگی و سایر عوامل دارد؛ در ادامه این مقاله، روش های رفع نشتی لوله فاضلاب توکار بدون تخریب، به طور کامل ذکر شده است.

چگونه نشتی لوله فاضلاب را برطرف کنیم؟

خروج آب و نشتی لوله فاضلاب در ساختمان مشکلی مصیبت بار است که هم کثیفی را وارد خانه یا ساختمان می کند و هم به تاسیسات و بنای ساختمان صدمه وارد می کند. بنابراین حتما باید برای گرفتن نشت لوله فاضلاب کاری کنیم.
از جمله اقداماتی که هرچه سریعتر برای رفع این مشکل می توانید انجام دهید، مراحل زیر است:

  • تشخیص محل نشتی
  • استفاده از چسب رفع نشتی لوله فاضلاب
  • استفاده از مایع نشت گیر لوله فاضلاب
  • رفع نشتی لوله فاضلاب با مواد نانو
استفاده از مایع نشت گیر لوله فاضلاب
تعمیر نشتی با استفاده از ابزار و مایع نشت گیر لوله فاضلاب

قدم اول: تشخیص محل نشتی لوله فاضلاب

گاه ممکن است علت نم زدگی سقف نشت لوله فاضلاب نباشد، بلکه مشکل از لوله های آب منزل باشد. لذا برای تشخیص نم زدگی و گرفتن نشتی لوله فاضلاب توالت یا مکان های دیگر بهترین راه این است که محل نم زدگی را با محل لوله کشی فاضلاب ساختمان در طبقه فوقانی تطبیق دهیم.

  • اگر از نظر مکانی مطابق با سرویس بهداشتی و حمام یا راه فاضلاب توالت بود باید شیر آب ورودی به فاضلاب در طبقه بالا را باز کنند و بعد به دقت محل نم زدگی را تماشا کرد.
  • در صورتی که آب از این محل چکه کرد مشخص می شود که نم زدگی به خاطر نشت لوله فاضلاب طبقه بالا می باشد.
  • اگر محل نم زدگی در هنگام باز گذاشتن آب در لوله فاضلاب چکه نکرد به این معناست که نشت آب از جای دیگری غیر از لوله کشی فاضلاب اتفاق می افتد. در این حالت با رجوع به لوله کش متخصص باید لوله های آب را چک کنید تا محل نشت را پیدا کنید و برای گرفتن نشتی لوله فاضلاب اقدام کنید.
  • علاوه بر آن باید چک کرد که لوله فاضلاب روکار است یا توکار، که نیاز به تخریب دارد یا خیر. اما امروزه با توجه به تکنولوژی پیشرفته می توان برای رفع نشتی لوله فاضلاب توکار بدون تخریب هم اقدام کرد.
رفع نشتی لوله فاضلاب
برای رفع نشتی لوله فاضلاب باید ابتدا محل آن را تشخیص داد

یادتان باشد اولین قدم گرفتن نشتی لوله فاضلاب این است که شما حتما با انواع لوله های فاضلاب آشنا شوید و برای آشنایی با انواع لوله های فاضلاب می توانید بر روی مقاله آن کلیک بفرمایید.

قدم دوم: استفاده از چسب رفع نشتی لوله فاضلاب

اگر درز لوله فاضلاب آن قدر بزرگ نباشد که نیازمند بریدن لوله و نصب جایگزین باشید، در این صورت برای گرفتن نشتی لوله فاضلاب بدون تخریب از چسب رفع نشتی لوله فاضلاب استفاده کنید.

  • برای گرفتن نشت لوله فاضلاب در این حالت ابتدا باید محل نشت را پیدا کنید و سپس دور آن را خالی کرده روی سوراخ یا درز لوله فاضلاب چسب مخصوص نشتی فاضلاب را بریزید و صبر کنید تا خشک شود.
  • بعد از آماده کردن سطح کار برای چسب زدن و خالی کردن دور لوله، نوار فایبر گلاس را (که بهتر است قبل از آن در آب گرم خوابانده شده باشد) دور محل چسب کاری کرده بر روی لوله سفت و محکم بپیچانید.
  • بین 30 دقیقه تا یک ساعت صبر می کنید و بعد با ریختن آب در مسیر فاضلاب آن را چک می کنید تا مطمئن شویم نشت لوله فاضلاب گرفته شده است. این روش ساده ترین روش گرفتن نشتی لوله فاضلاب است که ما به شما توصیه می کنیم.

این چسبها با چسب آب بندی لوله فاضلاب متفاوت است. البته برخی از چسب های آب بندی لوله فاضلاب قابلیت نشتی گیری لوله فاضلاب را دارند.

گرفتن نشتی فاضلاب با چسب مخصوص
استفاده از چسب مخصوص برای گرفتن نشتی لوله فاضلاب

البته حتما به شما توصیه میشود برای گرفتن نشتی لوله فاضلاب از چسب مخصوص نشتی لوله فاضلاب استفاده کنید چرا که ممکن است دیگر چسب ها که مخصوص این کار نیستند باعث خورده شدن لوله و بیشتر شدن نشتی شوند.

چنانچه بعد از رفع نشتی، لوله هایتان دچار گرفتگی شد، برای رفع آن باید حتما از یک متخصص لوله بازکن کمک بگیرید. سایت برچسب برای این امور با افرادی ماهر در سراسر تهران همکاری دارند. به طور مثال اگر در محدوده شرق تهران ساکن هستید می توانید به طور مستقیم با تکنسین های لوله بازکن تهرانسر در هر ساعت از شبانه روزی تماس بگیرید.

قدم سوم: رفع نشتی لوله فاضلاب با مواد نانو

امروزه رفع نشتی لوله فاضلاب با مواد نانو کار را برای لوله های توکار بسیار آسان کرده است. علاوه بر آن این مواد به گونه ای ساخت شده اند که برای رفع نشتی لوله پلیکا بدون تخریب، لوله چدنی و… نیز استفاده کنید.

رفع نشتی لوله فاضلاب با مواد نانو باید توسط یک فرد ماهر که به خوبی می تواند این مشکل را با مواد نانو حل کند، کمک بگیرید.

مواد نانویی که به عنوان مایع نشت گیر لوله فاضلاب استفاده می شود چسب های رزینی یا مواد ترمیمی اکریلیک است. کارشناسان این مواد را در قسمت ترکیدگی تزریق می کنند و با مواد ضدآب می پوشانند. این روش یکی از بهترین روش های رفع نشتی لوله فاضلاب توکار بدون تخریب است.

رفع نشتی لوله آب توکار با مواد نانو
رفع نشتی لوله پلیکا بدون تخریب با مواد نانو

جمع بندی

علت نشتی آب از زیر توالت ایرانی و فرنگی و برطرف کردن آن یک مسئله مهم در ساختمان و منزل است؛ زیرا در صورت پیگیری نشدن سریع، باعث مشکلات فراوانی می شود.

چنانچه لوله فاضلاب شما توکار است برای رفع نشتی لوله آب توکار بدون تخریب هیچ نگران نباشید. امروزه می توانید به راحتی این مشکل را بدون تخریب با ابزارهای پیشرفته حل کنید که در متن بالا توضیحات لازم داده شده است.

قابل ذکر است که حتما برای تعمیر لوله فاضلاب توکار بدون تخریب و… از یک متخصص لوله کشی کمک بگیرید تا مشکلات بیشتری ایجاد نشود. همچنین با کمک گرفتن از این افراد می توانید با مناسب ترین قیمت بدون جبران هیچگونه خسارتی این مشکل را حل نمایید.

ترمیم لوله فاضلاب
ترمیم لوله فاضلاب و رفع نشتی آن

سوالات رایج از رفع نشتی لوله آب توکار بدون تخریب

چرا نشتی لوله فاضلاب اتفاق می افتد؟

✅ نشتی فاضلاب یا در اثر خراب شدن اتصالات لوله کشی است و یا در اثر شکستگی و سوراخ شدن لوله کشی فاضلاب اتفاق می افتد.

بهترین و ساده ترین راه برای گرفتن نشت لوله فاضلاب چیست؟

✅ اگر نشت لوله فاضلاب ناشی از شکستن لوله فاضلاب باشد و شکستگی خیلی بزرگ نباشد می توانید از چسب رفع نشتی لوله فاضلاب استفاده کنید که راه بسیار ساده ای می باشد.

چگونه محل نشتی لوله فاضلاب را تشخیص دهیم؟

✅ بهترین راه این است که محل نم زدگی را با محل لوله کشی فاضلاب ساختمان در طبقه فوقانی تطبیق دهیم.

4.1/5 - (45 امتیاز)

مطلب بعدی:

مطلب قبلی: