با مشخصات فاضلاب بیمارستانی بیشتر آشنا شوید!

مشخصات فاضلاب بیمارستانی

فاضلاب بیمارستانی از مشکلات عمده ایست که شهرهای بزرگتر و پیشرفته تر با آن بیشتر دست و پنجه نرم می کنند. از قدیم تا به حال علاوه بر پیشرفت تکنولوژی متاسفانه بیماری ها هم پیشرفته تر شدند، بطوری که شیوه درمان هم تغییر کرده است، تا حدی که بودن چند بیمارستان بزرگ در کلان شهرها دیگر چیزعجیبی به شمار نمی آید.

در این مقاله قصد داریم بگوییم فاضلاب بیمارستانی چیست و چطوری مدیریت می شود و با ارائه اطلاعاتی در این زمینه، شما همراهان را نسبت به خطرات و مضرات آن آگاه سازیم.

یک نکته درباره سایت برچسب: با مراجعه به آدرس لوله بازکنی تهران، سایت برچسب می توانید به صورت شبانه روزی، در هر کجای تهران که هستید از خدمات تکنسین های ماهر لوله بازکن استفاده نمایید.

فاضلاب بیمارستانی چیست؟

فاضلاب بیمارستانی به آب سنگین شده و کثیف شده ای می گویند که از بیمارستان ها و مراکز درمانی به بیرون منتقل می شود.
فاضلاب بیمارستان ها شامل فضولات انسانی، آب شستشوی بخش های مختلف بیمارستان مثل آزمایشگاه، اتاق عمل، پخت و پز و… می باشد.

مشخصات فاضلاب بیمارستانی
تمام آب مصرفی در بیمارستان ها از قبیل شستشو و سرویس بهداشتی و هر مورد دیگر را بغیر آب باران جمع شده را فاضلاب بیمارستانی می گویند.

نکته! لوله بازکن های سایت برچسب آمادگی دارند که حتی در بیمارستان ها و کلنیک های بهداشتی خدمات لوله بازکنی خود را ارائه دهند.
شما می توانید با تلفن همراه خود به سایت برچسب مراجعه کرده و نام منطقه خود را جست و جو کنید. مثلا اگر در شمال تهران ساکن هستید به صفحه لوله لوله بازکنی غرب تهران مراجعه کنید و با نزدیک ترین لوله بازکن و چاه بازکن به منزل خود، تماس بگیرید. لوله بازکنی غرب تهران به صورت 24 ساعته آماده خدمت رسانی به شما می باشد.

ویژگی های پساب بیمارستانی کدام است؟

تحقیقات نشان داده است مقداری زیادی از داروهایی که وارد بدن می شود بین 50 تا 90 درصدشان با همان ساختاری که دارند از بدن دفع می شوند و بعد به واسطه فاضلاب بیمارستان ها وارد چرخه طبیعت می شوند.
همچنین برای شستشوی بیمارستانها و ضدعفونی کردن آن ها از مواد شیمیایی خاصی استفاده می شود که بعد از شستشو این مواد همراه با آب وارد طبیعت می شود، پس تصفیه فاضلاب بیمارستانی امری واجب و ضروری می باشد.

ته نشین شدن مواد دارویی در فاضلاب بیمارستانی
معمولا مواد دارویی به صورت کامل جذب بدن نمی شوند و بیشتر آن وارد فاضلاب بیمارستانی می شود.

موادی که در فاضلاب بیمارستانی وجود دارد به شرح زیر است:

  • میکرو ارگانیسم های بیماری زا؛
  • داروهای جزئی متابولیزه شده؛
  • عناصر رادیواکتیو و سایر فلزات سنگین و ترکیبات شیمیایی سمی مانند مس، آهن، سرب، جیوه، نیکل، پلاتین، سیانید، فنل و…؛
  • عوامل بیماری زای ناخواسته مانند باکتری ها و ویروس های مقاوم به آنتی بیوتیک. در صورت عدم گندزدایی فاضلاب بیمارستانی، ایمن موارد باعث آلودگی محیط زیست می شوند.

خطرات فاضلاب بیمارستانی و راه های جلوگیری از آن!

اگر پساب بیمارستانی به آب های زیرزمینی برسد خطر جدی می شود، ولی در کل طبق تحقیق سازمان بهداشت جهانی فقط 10 درصد این فاضلاب ها در ایالات متحده، فاضلاب بیمارستانی عفونی و خطرناک هستند، 5 درصد هم عفونی و غیر خطرناک می باشند. لذا باید برای همان مقدار کم هم تلاش کرد چرا که باعث بیماری های جدید و انتشار آنها می شود.

فاضلاب بیمارستانی عفونی
حدود 5 درصد از فاضلاب بیمارستانی عفونی است که موجب انتشار بیماریهای عفونی می شود.

با توجه به این موارد، مدیریت فاضلاب بیمارستانی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. البته توجه کنید که بالا زدن چاه دستشویی در منازلی هم که دارای بیماران خاص عفونی و گوارشی هستند، تا حدودی خطرناک است و نباید مدت زیادی طول بکشد چرا که همراه با گازهایی که در فضا پخش می شود می تواند عوامل بیماری زا را در منزل پخش کند.
لذا اگر در تهران ساکن هستید، جهت انجام اقدامات فوری می توانید به سایت لوله بازکنی برچسب مراجعه کرده و نام منطقه خود را جستجو کنید و از ما بهترین لوله بازکنی سعادت آباد، تهرانپارس، دروس، طرشت یا هر منطقه ای که در آن هستید را در خواست کنید تا در کمترین زمان ممکن درب منزل شما حاضر شود.

4.5/5 - (11 امتیاز)

مطلب بعدی:

مطلب قبلی: