آموزش دستشویی بردن سالمندان👴🏻👵🏻

رفتار مودبانه هنگام دستشویی بردن سالمندان

سالمندان همان پدر و مادرهایی هستند که از کودکی و از بدو تولد از ما مراقبت کردند، حتی زمانی که کوچکترین کار شخصی خود را قادر نبودیم انجام دهیم، با اشتیاق و صبر و بردباری به ما کمک کردند تا سنی که توانستیم روی پاهای خود بایستیم و کارهای خود را به صورت مستقل انجام دهیم.
مراقبت از این افراد در زمان کهن سالی و انجام کارهایی از قبیل غذا دادن به سالمندان، دستشویی بردن سالمندان، تعویض لباس و… کوچکترین کاری است که می توانیم برای آنها انجام دهیم.
ما در این مقاله سعی داریم که دستشویی بردن سالمندان را به شما آموزش دهیم تا بتوانید بهتر به آنها کمک کنید. همچنین با معرفی ابزار کمکی دفع ادرار و مدفوع مثل چهارچوب کمکی، لگن و… شما را در این امر بیشتر راهنمایی کنیم.

کلیپ آموزشی نکاتی برای دستشویی بردن سالمندان

در ویدئوی آموزشی کوتاه زیر نکات بسیار مهمی را که در هنگام بردن سالمندان به سرویس بهداشتی باید بدانید، آموزش داده ایم.

قدم اول دستشویی بردن سالمندان

اولین چیزی که باید بدانید این است که شما طوری رفتار کنید که آنها پیش شما راحت باشند و بدانند که شما با اشتیاق و رضایت کامل دارید این کار را انجام می دهید نه اینکه از روی اجبار و یا هر دلیل دیگر، چرا که در صورتی که با شما راحت تر باشند دستشویی بردن سالمندان برای شما هم راحت تر می شود از این رو بیشتر با شما همکاری می کنند.

رفتار مودبانه هنگام دستشویی بردن سالمندان
در هنگام دستشویی بردن سالمندان طوری رفتار کنین که احساس سر بار بودن و مزاحمت نکنند.

آماده کردن توالت فرنگی مخصوص سالمندان

بهتر است که برای دستشویی بردن سالمندان از توالت فرنگی استفاده کنید. اما نگران نباشید اگر در منزلتان توالت فرنگی ندارید و یا هزینه آن زیاد است، می توانید از توالت فرنگی تاشو استفاده کنید. این توالت ها هم هزینه کمتری دارند و هم اینکه جای کمتری را اشغال می کند و بر روی همان توالت ایرانی یا توالت تخت منزلتان قرار می گیرد.
در هنگام انتخاب توالت مخصوص سالمندان حتما مدلی را انتخاب کنید که با قد و اندازه و وزن سالمند شما تناسب داشته باشد تا در هنگام دستشویی بردن سالمندان و هنگام نشستن و برخاست از روی آن اذیت نشوند.

انتخاب توالت فرنگی مخصوص سالمندان
برای دستشویی سالمندان توالتی را انتخاب کنید که آنها هنگام استفاده احساس راحتی کنند.

اگر توالت فرنگی شما گرفته است و قادر به دستشویی بردن سالمندان نیستید، سایت برچسب می تواند بهترین لوله بازکن و چاه بازکن ها را در سراسر تهران به شما معرفی کند، برای استفاده از خدمات لوله بازکنی فقط کافی است نام منطقه خود را در ابتدای سایت جست و جو کرده و با نزدیک ترین لوله بازکن به خودتان تماس بگیرید.

دستشویی بردن سالمندان ناتوان در حرکت با استفاده از لگن و لوله

ممکن است به علت زیاد بودن وزن سالمندتان و یا ناتوانی در نشستن او و یا به هر علت دیگر، قادر به دستشویی بردن سالمندان نباشید. در این مواقع می توانید از وسیله کمکی برای دستشویی سالمندان استفاده کنید. از جمله:

  • لگن و لوله های مخصوص ادرار
  • چرخ های ویلچر سه کاره که در زیر آن ها مخزن های درب دار وجود دارد.

حتما به نظافت سالمند خود اهمیت دهید و هنگام شستن مدفوع سالمند، آنها را خوب تمیز کنید تا از مشکلات عفونی و مریضی های قارچی وی جلوگیری کنید.

نکته! اگر در هنگام دستشویی بردن سالمندان، با گرفتگی چاه توالت مواجه شدید و نیاز فوری به بطرف کردن آن داشتید، حتما با متخصصین لوله بازکنی برچسب در غرب تهران تماس بگیرید. خدمات لوله بازکنی در غرب تهران و همچنین مناطق شمال، جنوب و شرق شهر به صورت شبانه روزی و بدون تعطیلی ارائه داده می شود.


برای تماس مستقیم با متخصصین لوله بازکنی در غرب تهران روی دکمه زیر کلیک کنید:


سوالات متداول

توالت یا توالت فرنگی سالمندان چگونه باید باشد؟

در هنگام انتخاب توالت فرنگی حتما مدلی را انتخاب کنید که با قد و اندازه و وزن سالمند شما تناسب داشته باشد تا در هنگام نشستن و برخاست از روی آن اذیت نشوند.

توالت مخصوص سالمندان که قادر به حرکت کردن نیستند چیست؟

در این مواقع می توانید از لوله ها و ظرف مخصوص ادرار استفاده نمایید و یا اینکه از چرخ های ویلچر سه کاره که در زیر آنها مخزن های درب دار است استفاده کنید.

مهم ترین نکته در هنگام دستشویی بردن سالمندان چیست؟

حتما به نظافت سالمند خود اهمیت دهید و هنگام دستشویی بردن، آنها را خوب تمیز کنید تا از مشکلات عفونی و مریضی های قارچی جلوگیری شود.

2.5/5 - (2 امتیاز)

مطلب بعدی:

مطلب قبلی: