نحوه نصب فلاش تانک توکار و روکار تنها در 5 دقیقه!

نحوه نصب فلاش تانک

در سرویس های بهداشتی بعد از نصب توالت های فرنگی یا ایرانی، مهم ترین کاری که باید انجام شود نصب فلاش تانک روکار و توکار می باشد. فلاش تانک، وسیله ای ضروری در هر سرویس بهداشتی است که وظیفه آن جمع آوری و تخلیه آب به منظور تمیز کردن و شستن کاسه توالت و حذف آلودگی ها و مواد زائد از سطح آن می باشد. 

مدل های متنوع و متفاوتی از فلاش تانک ها تولید شده است که هر کدام به روش های خاصی نصب می شوند. اما به طور کلی فلاش تانک ها به دو دسته توکار و روکار تقسیم می شوند که انتخاب هر یک از آن ها بستگی به شرایط محیط، نیاز و سلیقه هر شخص دارد.

در ادامه با ما همراه باشید تا با سیفون فاضلاب و طریقه نصب فلاش تانک توکار و روکار بیشتر آشنا شده و هر یک از انواع آن ها را بشناسید.

فیلم آموزش نصب فلاش تانک روکار و توکار 🎥


جهت درک بهتر نکات و موارد مهمی که باید در هنگام نصب فلاش تانک روکار و توکار و همچنین تنظیم آنها بدانید، ویدئوی کوتاهی را برای شما تهیه کرده ایم. پس فرصت تماشای فیلم نصب فلاش تانک را هرگز از دست نداده و به نکات آن به دقت توجه کنید!


انواع روش نصب فلاش تانک کدام است؟

همان طور که گفته شد راه اندازی و نصب فلاش تانک تاپ، ایران، محک و… به دو مدل انجام می شود؛ توکار (دکمه ای) و روکار (دیواری).

با نصب فلاش تانک روکار که در آن با کشیدن زنجیر، آب تخلیه می گردد شما می توانید تمام اجزای فلاش تانک را ببینید؛ زیرا این قطعات همچون شیر اتصال و مخزن بر روی دیوار نصب شده و از این رو قابل رؤیت می باشند. چنانچه سرویس بهداشتی شما از فضای کافی برخوردار نیست و قصد استفاده از فلاش تانک دارید، بهتر است از انواع توکار آن استفاده کنید.

با نصب فلاش تانک توکار، آب به وسیله دکمه یا کلید تخلیه می شود. ارتفاع نصب فلاش تانک توکار توالت ایرانی، معمولاً 180 سانتی متر از کف زمین فاصله دارد و لوله کشی آن در داخل دیوار قرار می گیرد؛ از این رو همانند مدل روکار، قابل رؤیت نیست و فضای خیلی کمی را اشغال می کند.

در صورت نصب لوله فلاش تانک به کاسه توالت، اگر پس از مدتی عملکرد آن با مشکل مواجه شد و خواستید اقدام به عیب یابی آن نمایید، می توانید مقاله مرتبط با این موضوع یعنی صفر تا صد تعمیر فلاش تانک را در سایت برچسب مطالعه کنید.

روش های نصب فلاش تانک
روش های مختلف نحوه نصب فلاس تانک محک و دیگر برندها

نحوه نصب فلاش تانک روکار (دیواری)

برای آشنایی با نحوه نصب فلاش تانک دیواری، علاوه بر مطالعه دفترچه آن می توانید از روشی که در ادامه توضیح داده شده است استفاده کنید؛ زیرا جالب است بدانید که سیستم بیشتر فلاش تانک های روکار یکی است.

فلاش تانک های روکار قدمت بیشتری نسبت به فلاش تانک های دکمه ای دارند و در ارتفاع بالا، پایین و متوسط قابل نصب هستند. برای نصب لوله فلاش تانک روکار پیش از هر کاری ابتدا باید قطعات آن را بر روی مخزن سوار کنید؛ برای این کار پمپ تخلیه را داخل مخزن طوری قرار دهید که واشر آب بندی زیر آن قرار گیرد؛ سپس پمپ را با مهره محکم کنید.

در مرحله بعد، اتصال پمپ را باید به وسیله رابط دکمه فشاری (که بر روی مخزن توسط کارخانه نصب شده است) و از طریق حلقه بین رابط محور پمپ و دکمه فشاری، انجام دهید.

در آخرین مرحله از نحوه نصب فلاش تانک دیواری، لوله ها را از پایین به هم وصل کنید و پس از نصب زانویی های 25 درجه، مخزن را در زانویی جا بیندازید و محل بست روی مخزن را برای تنظیم درست سوراخ پیچ ها علامت گذاری کنید. سپس بست را از مخزن خارج کرده و به دیوار پیچ کنید.

دقت کنید که نحوه نصب لوله فلاش تانک به کاسه توالت را باید در مرحله کارگذاری سنگ توالت انجام دهید، چرا که بعد از نصب کاسه توالت دیگر امکان این اتصال وجود ندارد. لذا به این نکته، در زمان ترمیم و ساخت توالت حتماً توجه نمایید. جهت انتخاب و خرید بهترین سنگ توالت ایرانی می توانید از مطالب خواندنی و مفید در سایت لوله بازکنی برچسب استفاده کنید.

نصب فلاش تانک روکار
نصب فلاش تانک روکار در ارتفاع بالا، متوسط و پایین

با بروز هر گونه مشکل پس از نصب فلاش تانک روکار در عملکرد آن، مانند تخلیه نشدن آب و گیر کردن مواد زائد و فضولات درون چاه توالت ممکن است مشکل گرفتگی چه برای توالت ایرانی و چه فرنگی به وجود بیاید که می توانید رفع آن را به لوله بازکن های ماهر با سابقه طولانی جنوب تهران در سایت برچسب بسپارید.


برای دسترسی به نزدیک ترین تکنسین های لوله بازکنی جنوب تهران برای رفع گرفتگی لوله توالت کلیک کنید:


چاه بازکنی جنوب تهران 24 ساعته آماده ارائه خدمات برای هرچه سریعتر رفع گرفتگی لوله و چاه فاضلاب شما می باشد؛ که این خدمات را به صورت تضمینی ارائه میدهد.

4 نکته مهم در طریقه نصب فلاش تانک روکار!

  1. لاستیک آب بندی بین لوله و توالت، نباید طوری فیکس شود که مسیر خروج آب را ببندد. سعی کنید حداقل 3 سانتی متر فاصله بین آن را رعایت کنید تا نصب فلاش تانک روی دیوار به درستی انجام شده و در عملکرد آن اشکالی به وجود نیاید؛
  2. دهانه مخزن، دو بازوی تنظیم کننده دارد که هر دو حتماً باید در محل خود نصب شوند؛
  3. ارتفاع نصب فلاش تانک روکار، معمولا دست خود افراد است ولی ارتفاع استاندارد آن همان 1.5 متر تا 1.8 متر از کف زمین می باشد؛
  4. فلوتر باید به صورت عمود بر محور مخزن نصب شود؛ دقت کنید که کج نصب نگردد.

نحوه نصب فلاش تانک توکار توالت ایرانی و فرنگی

بعد از تهیه ابزار مورد نیاز، اولین قدم در طریقه نصب فلاش تانک توکار ایران و سایر برندها مطالعه دقیق دفترچه راهنمای آنها می باشد. سپس با کمک مراحل زیر طریقه نصب را به صورت کلی و دقیق دنبال کنید.

  1.  در مرحله اول، قطعه استپ را که به شکل L می باشد، به کاسه توالت متصل کنید تا مانع بسته شدن مسیر آب در کاسه توالت شود. تا زمان کامل شدن نصب فلاش تانک و اتصالات آن، درپوش قطعه را بر روی آن قرار دهید تا از ورود مواد زائد جلوگیری شود.
  2. لوله ها را به صورت دقیق و محکم به یکدیگر چفت و بست کنید.
  3. قطعه فلوتر را مطابق با جهت انشعاب در جای خود ببندید و از بیرون، مهره آن را محکم کنید.
  4. از سوراخ روبروی فلوتر، طناب کششی و گره گیر آن را وارد کنید و آن را درون بست گیره ای قرار دهید. سپس مهره طناب کششی را داخل سوراخ جانبی طوری فشار داده و نصب کنید که جهت فلش آن رو به سمت بالا باشد.
یکی از مراحل نصب فلاش تانک توکار
قرار دادن طناب کششی در بست گیره ای، از سوراخ سمت مقابل فلوتر

5. در این مرحله از طریقه نصب فلاش تانک توکار، آن را با دقت و بدون دست کاری مهره کاسه ای زیر بدنه اش، منطبق بر لوله ها کنید و به اندازه 10 الی 25 میلی متر آن را به سمت پایین فشار دهید.
6. بست پشتی را که از بالای مخزن فلاش تانک بیرون زده علامت گذاری کنید؛ سپس بست را جدا کرده و آن را بر روی محل علامت زده قرار داده و جایگاه بسته شدن پیچ را بر روی دیوار سوراخ کاری کنید.
7.  اکنون فلاش تانک را بر روی بست پشت طوری قرار دهید که لوله داخل خروجی پمپ قرار گیرد. 

در کل باید در نظر داشت که نصب و راه اندازی فلاش تانک توکار، از روکار سخت تر می باشد و نیاز به حوصله و دقت زیادی دارد.

راه اندازی و نصب فلاش تانک توکار
تصویر نشان دهنده یکی از مراحل نصب فلاش تانک توکار ایران و سایر برندها است که علامت گزاری نشانگر بست را نشان می دهد.

با انجام مراحل بالا به شکل اصولی و استاندارد، می توانید از نصب فلاش تانک توکار و عملکرد صحیح آن اطمینان حاصل کنید.
اما در صورت بروز هر گونه مشکل در کارآیی فلاش تانک و به وجود آمدن معضلاتی از قبیل گرفتگی چاه توالت همانطور که قبلاً گفتیم، هیچ جای نگرانی نیست! زیرا می توانید از خدمات سراسری و 24 ساعته سایت برچسب در تمام نقاط تهران تنها از طریق یک تماس به عنوان مثال در نزدیکی غرب تهران و دیگر خیابان ها استفاده کنید کافیست عبارت لوله بازکنی در غرب تهران را جستجو نمایید یا برای ارتباط با لوله بازکن غرب تهران روی دکمه زیر کلیک کنید.


دسترسی به نزدیک ترین متخصصین لوله بازکنی غرب تهران برای رفع گرفتگی توالت:


ارتفاع نصب فلاش تانک توکار و چند نکته مهم!

  1. فلاش تانک توکار به اندازه 25 میلی متر، قابلیت جا به جایی و حرکت روی لوله ها را دارد تا مانع از بریدن لوله شود.
  2. بعد از نصب فلاش تانک بهتر است ولوم تخلیه آن را روی تخلیه کامل (100 درصد) تنظیم نمایید؛ به این جهت که با تنظیم فلوتر بر روی حداکثر میزان آب گیری، تخلیه از فشار بهینه ای برخوردار باشد.
  3. ولوم نیم تخلیه نیز باید به سمت علامت مثبت بچرخد؛ بدین صورت میزان نیم تخلیه از 2 الی 5/5 لیتر قابل تنظیم می باشد.
  4.  ارتفاع نصب فلاش تانک توکار توالت ایرانی و فرنگی، 180 سانتی متر از کف می باشد.
نصب فلاش تانک ایران
برای نصب فلاش تانک مراقب باشید که در هنگام نصب تمامی اجزاء آن را در مدل های مختلف در سر جای خود بگذارید.

نکته! نحوه نصب قطعات فلاش تانک ایران یا هر فلاش تانک روکار دیگری را با دقت انجام دهید. چرا که ممکن است حتی اگر یک واشر را به صورت برعکس یا جابه جا نصب کنید، فلاش تانک کار نکند. لذا حتماً دقت کنید که تمامی قطعات در سر جای خودشان به درستی قرار گرفته اند.

جمع بندی آموزش نصب فلاش تانک

فلاش تانک های توکار و روکار، انواع و اقسام مختلف دارند. از جمله فلاش تانک های توکار، می‌توان به کلاسیک (برای توالت های ایرانی) و وال هنگ (برای توالت های فرنگی) اشاره کرد. یا به عنوان نمونه مدل های اکو پارس، ساحل و اولترا اسلیم، از انواع فلاش تانک های روکار می باشند.
به طور کلی نصب و به کارگیری فلاش تانک ها در هر مدل و برندی، از رویه شرح داده شده در بالا پیروی می‌کند و تنها تفاوت اصلی آنها در طراحی شان می باشد.

دست آخر هر فلاش تانکی را که نصب کردید، امتحان کنید و از درست کار کردن آن مطمئن شوید و در صورتی که درست کار نکرد و نمی دانید که عیب آن چیست؟ حتماً با یکی از افراد ماهر مثل لوله بازکن های برچسب درسراسر تهران تماس بگیرید.

جالب است بدانید که فلاش تانک ها نیاز به سرویس دارند، چرا که اگر بعد از مدتی کار خود را به خوبی انجام ندهند می توان با استفاده از قطعات یدکی آنها را تعمیر کرد.
برای سرویس فلاش تانک بهتر است درهمان ابتدا که متوجه عدم کارکرد درست آن شدید، با تعمیرکار و نصاب فلاش تانک تماس بگیرید و موضوع را با ایشان در میان بگذارید.

سوالات متداول از آموزش نصب فلاش تانک

نصب فلش تانک توکار ایران و… چگونه است؟

✅ لوله کشی این فلاش تانک ها در داخل دیوار قرار دارد و قابل رویت نمی باشد به همین دلبل مراحل نصب آن نسبتا پیچیده و زمان بر می باشد.

🚽 ارتفاع نصب فلاش تانک توکار توالت ایرانی و فرنگی در اندازه استاندارد چقدر است؟

✅ حداقل ارتفاع در نظر گرفته شده برای نصب فلاش تانک توکار، 180 سانتی متر از کف می باشد.

نصب فلاش تانک روکار چگونه است؟

✅ در این فلاش تانک ها، شیر اتصال، مخزن و همه اجزای فلاش تانک روی دیوار نصب می شوند و قابل رویت می باشند.

4.5/5 - (23 امتیاز)

مطلب بعدی:

مطلب قبلی: